Prowadzisz firmę? Dobre logo to podstawa udanego biznesu

niedziela, 28.3.2021 01:00 212

Wielokrotnie osoby prowadzące firmę pamiętają o stworzeniu produktów lub usług, a zapominają o innej ważnej rzeczy - logo. To błąd, ponieważ stanowi ono podstawę udanego biznesu. Projektowanie logo to wyzwanie, ale powstały w ten sposób znak budzi skojarzenia, buduje zaufanie i wywołuje pozytywne emocje. Sprawdź, jak powinno wyglądać dobre logo firmy.

Przedsiębiorcy, chcący zaistnieć na rynku i znacząco się na nim wyróżnić, muszą zadbać o logo. To bardzo ważny, a zarazem podstawowy element identyfikacji wizualnej. Słowa Jacka Trouta “Wyróżnij się albo zgiń” są w tym względzie nieprzypadkowe. Projektowanie logo odgrywa bardzo ważną rolę w budowaniu wizerunku marki. Trzeba bowiem spojrzeć na ten znak z kilku perspektyw. Musi być on dopracowany graficznie, ale zarazem marketingowo. Co więcej, powinno się go rozpatrywać nawet w kategoriach psychologicznych. Bez tego ciężko mówić o wyróżnieniu się na tle konkurencji i odnoszeniu jakichkolwiek sukcesów wizerunkowych i sprzedażowych. Przyjrzyjmy się więc temu, jak powinno wyglądać dobre logo firmy, będące podstawą udanego biznesu.

Projektowanie logo firmy

Logo, to znak graficzny, mający na celu wyróżnić markę na tle innych. W teorii przypisuje mu się skład w postaci sygnetu, logotypu oraz tagline. W praktyce dwa pierwsze elementy mogą być wykorzystywane oddzielnie. Sygnet bowiem to znak graficzny. Logotyp zaś to część typograficzna - najczęściej nazwa firmy lub marki. Tagline, określany również jako claim, jest sloganem, którym posługuje się przedsiębiorstwo. Znając skład logo, można pomyśleć, że jest proste do wykonania. Otóż nie, to proces, który wymaga wiedzy, zaangażowania i doświadczenia, żeby projektowanie logo miało sens, a efekt był najlepszym z możliwych. Czym się więc kierować, aby stworzyć dobry projekt?

Prostota

Znak, który ma być podstawą udanego biznesu, nie może być skomplikowany. Prostota projektu jest bardzo ważna. Takie logo nie jest trudne w odbiorze. Nie rodzi niepotrzebnych domysłów, które mogą doprowadzić do opacznego zrozumienia. Proste jest łatwe do zapamiętania, do otworzenia w myślach nawet wtedy, gdy się go dawno nie widziało.

Uniwersalność

Co oznacza uniwersalne logo? To, że jest one możliwe do wykorzystania w każdej przestrzeni. Chodzi zatem o prawidłowy jego wygląd zarówno w materiałach cyfrowych, jak i drukowanych. Projektowanie logo musi przewidywać takie sytuacje i zadbać o jego czytelność oraz wysoką jakość.

Ograniczenie kolorów

Dobre logo firmy budzi skojarzenia, a także wywołuje emocje. Efekt taki uzyskuje się m.in. poprzez ograniczenie ilości stosowanych kolorów. 3 to maksymalna liczba barw, jaka powinna być wykorzystana do zaprojektowania znaku. Wtedy też logo będzie budziło zaufanie, a nie rozdrażniało nadmierną ilością rozmaitych kolorów.

Brak kopiowania

Obecność konkurencji na rynku, powinna tylko napędzać do działania i stworzenia zupełnie nowego logo. Takiego, które nie będzie powielać elementów ze znaków innych firm. Symbol musi być niepowtarzalny, unikalny, aby marka wyróżniała się na rynku. Świadczy to także o profesjonalizmie.

Podsumowanie

Logo to znak graficzny, z którego firma korzysta przez wiele długich lat. Jego projekt musi uwzględniać zatem uniwersalność, prostotę, a także unikalność. Cechy te w połączeniu z ponadczasowością oraz ograniczeniem ilości stosowanych kolorów, wpływają na pozytywny odbiór wśród potencjalnych klientów. To przekłada się na sprzedaż i generowanie zysków. Dobre logo to zatem podstawa udanego biznesu.