Szlaban kolejowy na obwodnicy Dzierżoniowa? Unieważniono przetarg na budowę II etapu

czwartek, 9.5.2019 15:07 220123 240

Ze względu na rewitalizację linii kolejowej Bielawa – Dzierżoniów Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu unieważniła postępowanie przetargowe dotyczące budowy II etapu obwodnicy Dzierżoniowa - od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 384 (ul. Batalionów Chłopskich) wraz z rondem do włączenia w drogę wojewódzką nr 383 (ul. Jana Kilińskiego). Według obowiązujących przepisów linia kolejowa nie może krzyżować się z obwodnicą na jednym poziomie. Pod uwagę brane są dwa rozwiązania: budowa wiaduktu lub skrzyżowania jednopoziomowego po uzyskaniu pozwolenia z ministerstwa.

Obwodnica i linia kolejowa: dwa kolidujące ze sobą zadania

Wydane w 2012 roku pozwolenie na budowę II etapu obwodnicy Dzierżoniowa obejmowało swoim zakresem m. in. budowę skrzyżowania obwodnicy Dzierżoniowa z drogą wojewódzką nr 384 w ciągu ul. Batalionów Chłopskich (wyjazd z Dzierżoniowa w kierunku Bielawy) w formie ronda, w bezpośrednim sąsiedztwie linii kolejowej nr 341.

- W czasie projektowania linia kolejowa była nieczynna, a projekt spełniał obowiązujące wówczas przepisy Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 26 lutego 1996 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi i ich usytuowanie – informuje Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu. - Aktualnie wdrażana rewitalizacja linii kolejowej nr 341 wymusza dla obszaru skrzyżowania obwodnicy z DW 384 zmianę projektu z 2012 r. poprzez wprowadzenie urządzeń sterowania ruchem kolejowym, a w konsekwencji konieczność pozyskania zamiennej Decyzji ZRID, która będzie wydawana w oparciu o aktualnie obowiązujące przepisy.

Przetarg unieważniono na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp – „wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć”. DSDiK swoją decyzję uzasadnia faktem, że rozwiązania zastosowane w dokumentacji projektowej są niezgodne z obowiązującymi obecnie przepisami i nie spełniają aktualnych standardów w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego - (rewitalizowana linia kolejowa zlokalizowana w obszarze ronda). Nie ma możliwości zmiany rozwiązań projektowych ani wprowadzenia urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, ponieważ wymagałoby to zmiany Decyzji ZRID z 2012 r.

- Podchodzę do tego ze zdziwieniem, ponieważ w uzasadnieniu o unieważnieniu przetargu zawarto adnotację, że nie można było tego przewidzieć, a przecież zarówno rewitalizacją linii kolejowej, jak i budową obwodnicy Dzierżoniowa zajmuje się jedna instytucja – zauważa Dariusz Kucharski, burmistrz Dzierżoniowa. - O konieczności przeprojektowania mówiłem już pół roku temu na jednym ze spotkań. Trudno, żeby na obwodnicy w obrębie ronda był przejazd kolejowy. Nie chciałbym, żeby budowa obwodnicy opóźniła się o kilka miesięcy czy lat. Naciskamy wręcz, żeby przyspieszyć budowę III etapu obwodnicy.

Według obowiązujących przepisów Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 20 października 2015 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie: "Nowego przejazdu kolejowo-drogowego nie projektuje się na skrzyżowaniu istniejącej linii kolejowej lub bocznicy kolejowej z drogą publiczną, jeżeli w odległości nieprzekraczającej 3 km od projektowanego przejazdu kolejowo-drogowego znajduje się przejazd kolejowo-drogowy lub skrzyżowanie wielopoziomowe”.

Istniejący układ komunikacyjny w ciągu rewitalizowanej linii kolejowej 341, przy konieczności wydania aktualizacji Decyzji ZRID z 2012 r. uniemożliwia wykonanie skrzyżowania obwodnicy z DW 384 jako rozwiązania jednopoziomowego, a rozwiązanie dwupoziomowe jest z kolei sprzeczne z zapisami decyzji środowiskowej.

Odstępstwo od przepisów i tymczasowy przejazd ul. Ceglaną i ul. Grunwaldzką

W celu rozwiązania tej sytuacji DSDiK przygotowuje wniosek do Ministra Infrastruktury o udzielenie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych, zgodnie z art. 9 ustawy - Prawo budowlane, co pozwoliłoby na budowę skrzyżowania jednopoziomowego.

Równolegle planowana jest realizacja obwodnicy na odcinku od DW nr 383 (rondo na ul. J. Kilińskiego) do ul. Ceglanej, a następnie czasowe wyprowadzenie ruchu samochodowego poprzez odcinek ul. Ceglanej i istniejącą ul. Grunwaldzką (teren strefy ekonomicznej) i wykorzystanie istniejącego skrzyżowania z linią kolejową przy włączeniu do DW 384 (ul. Batalionów Chłopskich).

Przejazd przez ul. Ceglaną i ul. Grunwaldzką byłby prowadzony do czasu uzyskania zgody z Ministerstwa Infrastruktury na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych i realizacji jednopoziomowego skrzyżowania z sygnalizacją świetlną połączoną z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym.

Rewitalizacja linii kolejowej nr 341 wpłynie więc na zmianę terminu realizacji dalszego ciągu budowy obwodnicy Dzierżoniowa.

- Trudno jest wskazać czas, o jaki zmieni się zakończenie II etapu inwestycji. Wpływa na to wiele czynników, m. in.: zabezpieczenie finansowania inwestycji, procedura postępowania przetargowego i ewentualne odwołania oferentów, czas oczekiwania związany z pozyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych – potwierdza Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu.

Planowane są spotkania z samorządami Dzierżoniowa i Bielawy w sprawie budowy kolejnego odcinka obwodnicy Dzierżoniowa. Jednym z tematów spotkań będzie m. in. czasowe prowadzenie ruchu samochodowego przez ul. Ceglaną i ul. Grunwaldzką na terenie WSSE podstrefa Bielawa uwzględniając ewentualnie budowę ekranów akustycznych.

- Bielawa jest zainteresowana budową II etapu obwodnicy, to istotne rozwiązanie komunikacyjne dla mieszkańców. Dla Bielawy to także o tyle korzystna sytuacja, że powstałyby dwa wpięcia do obwodnicy, z ronda i od ul. Grunwaldzkiej, co w dalszej perspektywie spowoduje zwiększenie ruchu w okolicy bielawskiej podstrefy WSSE i będzie miało znaczenie dla potencjalnych inwestorów – uważa Andrzej Hordyj, burmistrz Bielawy. Burmistrz podkreśla, że linia kolejowa do Bielawy będzie szansą na rozwój turystyki w Górach Sowich i wypoczynku przy bielawskim zbiorniku. - W przyszłym roku uruchomiony zostanie drugi odcinek trasy kolejowej do bielawskiego zbiornika, więc jest to szansa na rozwój bazy gastronomiczno-hotelowej.

Rewitalizacja linii kolejowych ma na celu ożywienie turystyczne regionu i ułatwienie dojazdu do pracy i na wrocławskie uczelnie, jednak czy z przejazdem kolejowym obwodnica będzie spełniać swoją funkcję jako droga szybkiego ruchu o dużej przepustowości?

- Na trasie Bielawa – Dzierżoniów dziennie przejeżdżać ma 16 par pociągów, przejazd zamykany byłby więc dwa razy w ciągu godziny zaledwie na 2-3 minuty. Rozwiązaniem alternatywnym i szansą na ruch bezkolizyjny byłby wiadukt, natomiast rondo ze szlabanami służyłoby do lokalnych przejazdów, pomiędzy Dzierżoniowem a Bielawą – mówi Andrzej Hordyj.

- We Wrocławiu przy węźle AOW Wrocław – Lotnisko funkcjonuje przejazd kolejowy i nie stwarza to większych problemów dla ruchu kołowego, jeżdżą tamtędy spore składy towarowe z prędkością 40 km/h – argumentuje Leszek Loch.

Warto jednak przypomnieć, że w ubiegłym roku ówczesny prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz wystosował list do trzynastu wrocławskich posłów wszystkich opcji politycznych z prośbą o wsparcie w Ministerstwie Infrastruktury i w zarządzie PKP Polskich Linii Kolejowych w sprawie przebudowy owego przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Strzegomskiej w kierunku na lotnisko. „Często zamykany przejazd kolejowy istotnie utrudnia komunikację centrum miasta z wrocławskim lotniskiem oraz dostępność węzła AOW Wrocław – Lotnisko” – uzasadniał wówczas prezydent Dutkiewicz. Koszty budowy tego wiaduktu sięgają jednak 20 mln złotych. Podobnie kosztowny miałby być wiadukt na obwodnicy Dzierżoniowa.

- Jeśli ministerstwo przychyli się do naszego wniosku, koszty budowy jednopoziomowego rozwiązania komunikacyjnego będą oscylować wokół 1 mln złotych. Budowa wiaduktu to koszt około 25 mln złotych – ocenia Leszek Loch.

Aneta Pudło-Kuriata

Przeczytaj komentarze (240)

Komentarze (240)

Gość czwartek, 11.02.2021 22:19
Serio... bedzie trzeba wybudować wiadukt bo jakiś idiota wymyślił sobie taki przepis przevierz tam przejeżdza 1 mały szynobus na godzine ustawić szlaban zrobić po 2 pasy do ustawienia się przed przejazdem i tyle...
piątek, 10.05.2019 10:58
Już Bielawa musiała się wj...ć z tym swoim śmiesznym pociągiem!! Teraz cała najważniejsza dla kierowców obwodnica oczywiście zostanie przesunięta w czasie bo paru pajacom zachciało się pociągu donikąd !
Observer piątek, 10.05.2019 12:01
Ta zawiść Was kiedyś zeżre. Wyładowujecie swoją frustrację na Bielawę i kolej, którą odzyskała. Powinniście ganić projektanta, który "zapomniał" o byłej linii kolejowej, która w dobie przywracania lokalnych połączeń kolejowych może zostać zrewitalizowana.
piątek, 10.05.2019 12:44
Dlaczego kolej nie do Pieszyc po pierogi bym jezdzil ZREWITALZOWANI DURNIE......
Sowiński poselski wypas piątek, 15.11.2019 13:43
2012 zaczęli gadać o tym i co Lini kolejowej nie widzieli czy co 8 lat minęło daley w czarnej dupie
Mateusz O. piątek, 10.05.2019 12:00
Wstyd mi za Bielawę, jakoś Pieszycę oraz Dzierżoniów rozwijają się w sposób bardzo widoczny! Bielawa i jej pociągi to tragiczna inwestycja, wolałbym aby inwestycje były uderzone w drogi nie pociągi... Pieszyce są piękne Dzierżoniów też............................ ale co z Bielawą????????????? Masakra!!!!!!!!!!! Hordyj Opamientaj się Pieszyce to wdzią wraz z DDZ i Niemczą!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!1
prawie burmistrz miasta piątek, 10.05.2019 15:48
Używa waść wstydu jak erotoman używa i udaje, że to nie on uzywa, dotychczasowy projekt nie uwzględnia współistnienia razem Dzierżoniowa i Bielawy, brak wyobraźni zlecających i projektujących linię obwodnicy w kolizji z linią kolejową jest wyrazem braku szacunku i dalszej degradacji środowiska miejskiego Dzierżoniowa i Bielawy, tylko prostak rządzi rozwojem na zasadzie padnij powstań, rozwalić i zbudować wprowadzając tylko jedno z dwu możliwych rodzajów komunikacji, żadna droga samochodowa nie zastąpi kolei, chyba, że ktoś jest dumny z tego, że kieruje samochodem. Brak obwodnicy z południa na północ, ta obwodnica to lipa gospodarcza Dzierżoniowa.
piątek, 10.05.2019 19:05
Prawie robi wielką różnicę!!! Anioł Stróż czuwa na miastem w którym chciałeś być burmistrzem ale na szczęście nim nie zostałeś. Prowadzisz wywód na temat o którym nie masz pojęcia
kolarzysta sobota, 11.05.2019 11:12
Zamiast sloganów propagandowych pt. "...prawie..." zastanówmy się nad argumentacją uzasadnienia nowo budowanej drogi p.t. Obwodnica, nie ma żadnego uzasadnienia poza próbą rozwoju sieci dróg w kierunku wschód-zachód dla firm w tzw. strefie ekonomicznej pod Dzierżoniowem, co już po kilku latach straciło ważność, bo już rozwijamy się bez ograniczeń co do lokalizacji tzw. stref a druga sprawa to nie buduje się tego co ma być OBWODNICĄ prowadząc jej linię przez tereny miejskie miast (Dzierżoniów, Bielawa), obwodnica ma być poza miastem bez kolidowania z jego infrastrukturą, to kiedyś w Augustowie chcieli mieć autostradę żeby samochody Augustowa nie omijały i kończąc obwodnica powinna mieć swoją linię zaczynającą się na wysokości Nowizny w kierunku Uciechowa i dalej w kierunku do Ząbkowic tym sposobem droga obwodziłaby Dzierżoniów.
sobota, 11.05.2019 16:19
Szkolili ciebie człowieku z robienia ludziom wody z mózgu? większego bełkotu pełnego bzdur już dawno nie czytałem :) Z twoimi argumentami nie można dyskutować bo z równym skutkiem można udowadniać tezę, że Kopernik też był kobietą :))))))))))))))))))))))))
kolarzowiec niedziela, 12.05.2019 10:29
Nie będę z panem polemizował ze względu na kompletny brak logicznych argumentów z pańskiej strony, żeby panu dostarczyć wiedzy topograficznej kotliny dzierżoniowskiej wyjaśniam, że Pieszyce, Bielawa, Dzierżoniów historycznie rzecz biorąc mają infrastrukturę tzw. wsi szeregowej wzdłuż głównej drogi komunikacyjnej, żeby to waści nie zdziwiło to przypominam, że cała lewa strona ulicy Świdnickiej w Dz-owie była zajęta (z wyłączeniem paru pałacyków: była Centralna, Dom Harcerza, Żłobek Miejski) prze sidziby gospodarstw rolnych a więc jak można zrobić obwodnicę wzdłuż osiowej zabudowy, wzdłuż głównej historycznie ulicy, trzeba się oddalić od wydłużonej zabudowy zaczynając obwodnicę na wysokości Nowizny i poprowadzić co najmniej parę ilometrów od miasta w kierunku Uciechowa, po prostu obwodnica to nie ulica miasta a pańskie impertynencje schowaj pan dla siebie i zastosuj do siebie, koniec wyjaśnień dla waści.
Tutejszy czwartek, 10.10.2019 22:40
Zapomniałeś, kolarzowcu, o otaczającym Dzierżoniów, paśmie podwójnych murów obronnych, ratuszu itd. I jest to zapewne, jedyny taki przypadek w Europie, a może i świecie, "wsi ulicówki", jak to wyżej opisałeś !!! Ale, może Cię tłumaczyć, "miłość" do rowerów i związane z tym upadki, (czasami, niestety, z urazami głowy), co częściowo tłumaczy, ale nie usprawiedliwia Twój wpis.
niedziela, 12.05.2019 12:45
Obudź się kolarzu!!! Obecnie w Dzierżonowie powstało więcej niż jedna oś komunikacyjna bo zmieniła się topografia miasta!!!! Ulica Świdnicka przestała być głównym szlakiem, wybudowano osiedla, dzielnica przemysłowa zmieniła lokalizację!!! Pobudka domorosły historyku. To o czym piszesz przestało być aktualne w poprzednim stuleciu!!!
Zenek piątek, 10.05.2019 14:03
Święta racja Mateuszu!!
czwartek, 09.05.2019 15:27
I kto tak zachwalał w ostatnim artykule kolej do Bielawy??? Brawo "inteligencja" za bezsensowny projekt. Najpierw czytajcie co podpisujecie ludzie i pytajcie o sensowne rozwiązanie, bo to z koleją to porażka na całego była od samego początku.
Andrzej czwartek, 09.05.2019 16:33
Może dla ciebie porażka ale dla osób które będą korzystać to świetne rozwiązanie bezpośrednie pociągi z Bielawy do Wrocławia.
Tutejszy czwartek, 10.10.2019 22:24
Gdyby tak wybudować tunel pod Dębową Górą i tamtędy poprowadzić linię kolejową Bielawa - Wrocław przez Dzierżoniów, Łagiewniki, to na pewno za kilkanaście lat koszt jej budowy, dałby się zwrócić, ale min. trzygodzinny dojazd przez Niemczę lub Świdnicę dla niewielu podróżnych będzie atrakcyjny.
czwartek, 09.05.2019 16:51
I gdzie tu logika???? PKS jedzie do Wrocławia. Nie takie bezpośrednie, bo przez Świdnicę i czasowo na to samo wychodzi. Jak dalej widzisz w tym same zalety, to gratuluję toku myślenia. Pozdrawiam.
czwartek, 09.05.2019 17:08
Poza tym PKS objeżdża trzy miasta i zbiera podróżnych z dogodnych przystanków. Stacja kolejowa w Bielawie jest daleko właściwie do wszystkiego.
Pasażer! czwartek, 09.05.2019 21:10
KD objeżdża 4 miasta , 2 mniejsze miejscowości i 5 wiosek . Tak więc więcej możliwości.
czwartek, 09.05.2019 22:18
Co ty porównujesz? Ja mówię o Bielawie, Pieszycach i Dzierżoniowie. Autobus ma przystanki blisko dużych skupisk mieszkaniowych. W razie potrzeby można bezkosztowo dodać dalsze. A jak wygląda to z pociągiem? Gdzie osiedla a gdzie stacja?
Pasażer! piątek, 10.05.2019 04:10
Komunikacja miejska powinna być zintegrowana z koleją na podstawie jednego biletu i problem rozwiązany .
czwartek, 09.05.2019 21:12
Tylko że do PKS'u nie wyjdziesz z rowerem
czwartek, 09.05.2019 21:18
Żartujesz? tak tylko dowcipniś może myśleć
czwartek, 09.05.2019 21:45
Z lodówką też nie...
piątek, 10.05.2019 12:38
Tylko, że bilet studencki w dwie strony szynobusem kosztuje 9 zł a autobusem 36 zł. I to jest ta mała różnica.
piątek, 10.05.2019 11:55
Bielawa mimo wszstko sie wyludnia prjekt niema ekonomicznego uzasadnienia . apieniedzy potrzeba coraz wiecej na utrzymanie istniejacych juz drog
piątek, 10.05.2019 12:04
TO niech wybuduja na wlasny koszt cwaniaki . A nie zamoje podatki.
Mieszkaniec Dz-ow czwartek, 09.05.2019 20:54
Cały Dzierżoniów ma ucierpieć wdychając spaliny bez obwodnicy bo kolej do Bielawy ważniejsza gdzie pojedą tam 2 osoby maszynista i konduktor
Mieszkaniec Bielawy czwartek, 09.05.2019 21:10
No i bardzo dobrze może was wszystkich wytruje w tym żydowskim Dzierżoniowie
czwartek, 09.05.2019 21:17
Prawdziwy katolik z ciebie....
Tutejszy czwartek, 10.10.2019 21:53
Tak, jak większość katolików w naszym pięknym kraju, zapomniał, że Jezus to też Żyd !!!
Pasażer! czwartek, 09.05.2019 21:13
Dlatego trzeba przesiąść się do pociągów, żeby ograniczyć transport samochodowy !
piątek, 10.05.2019 13:05
Bylem wHolandi okolice Amsterdamu 7 rano drogi zatloczone osobowki przewaznie solo zadko 2,3 osoby . Ale pociagi rownolegle do drog szypkiego ruchu jakos nie pekaly wszwach Daje do myslenia. bielawo.
piątek, 10.05.2019 13:14
Chca kolei niech sobie wybudoja komercyjna zwlasnych fuNDUSZY i uzytek utrzymanie . Wyjscie dla ratusza DDZ
old boy wtorek, 14.05.2019 18:35
I znowu zaczynacie wojenki typu kto wazniejszy i czyje interesy maja brac gore. Wreszcie zacznijcie myslec i dzialac w interesie mieszkancow nie tylko Dzierzoniowa a takze Bielawy i Pieszyc . Przez te WASZE podzialy nie zauwazacie ze te trzy miasta to jedno z najwiekszych skupisk mieszkancow na Dolnym Slasku a co wyraznie zauwaza Urzad Marszalkowski (vide Patryk Wild wywiad dla TVP Wroclaw). A obraku wspoldzialania , wspolpracy koordynacji DOBITNIE swiadczy TOTALNY BAJZEL z kordynacja zintegrowanych planow rozwojowych tej ponad 80 tysiecznej aglomeracji.
Bo tu musi byc rozwiazany problem zarowno drog jak i koleii.
A ci "wielbiciele samochodow" i podrozy do Wrocka niech przyjma do wiadomosci ze rozpoczyna sie przebudowa osemki (korki) ze w ramach walki ze smogiem za chwile nie wiedziecie do centrum miasta, ze koszt paliwa, ubezpieszen ,przegladow nie stoi w miejscu. Chcecie chronic srodowisko, oddychac czystym powietrzem ,cieszyc sie zdrowiem swoim i rodziny to korzystajcie z nowoczesnej koleji (klimatyzacja, komfort, krotszy czas przejazdu)
Najblizszy czas i dzialania pokaza czy jest mozliwa , efektywna wspolpraca naszych trzech miast na rzecz tych ponad 80 tys mieszkancow.
POWODZENIA PANOWIE !
Tita poniedziałek, 29.07.2019 13:21
W końcu jakiś mądry komentarz.
obiektywna wtorek, 14.05.2019 19:44
Bardzo rzeczowy komentarz, ktory nie uwzglednia jednak ujemnego salda migracji naszego pieknego regionu. W szczegolnosci Pieszyc. 200os./km2, brak rozwoju jakiegokolwiek przemyslu i co za tym idzie, innych galezi gospodarki, rowniez ciezko jest nazwac aglomeracja. Z turystyki moze byc nam trudno to wszystko utrzymac. Czy istnieje jakas realna szansa, ze to sie zmieni? Z cala reszta oczywiscie sie zgadzam.
środa, 15.05.2019 14:04
Te 80 tys juz uwzglednilo spadek populacj (Dzierzoniow , Bielawa , Pieszyce , obie Pilawy ) bo bylo okolo 100 tysiecy.
O wielkim przemysle nalezy przestac marzyc bo to nie to polozenie, nie ten czas ,nie te technologie. To zdominowala aglomeracja wroclawska gdzie sa kadry, skomunikowanie ze swiatem (lotnisko. kolej, autostrada, osrodyki badawcze ).
Na naszym terenie nalezy dbac, rozwijac strefe w Dzierzoniowie ( tereny, inwestycje, inwestorzy) a nie rozrzucac po aglomeracji.
Te tereny wrecz zachecaja, blagaja o zagospodarowanie w zakresie wypoczunku, kwalifikowanej turystyki (Gory Sowie z ich znanymi na kraj atrakcjami tajemnicami ) sportu (rowery, narty, marszo-biegi ...).
A takze przy dobrym skomunikowaniu (kolej , drogi) z Wroclawiem bardzo atrakcyjne tereny na osiedlanie sie (dojazd max 1,5 godziny) domki rekreacyjne, na po emeryturze.
Ale to wymaga calkowitej rezygnacji z partykularnych interesikow wlodarzy , totalnej wrecz wspolpracy ,dopracowania kocepcji-projektu, poszukania, pozyskania kontrachentow, finansowania.
SZKODA ZE ZMARNOWANO MINIONE 20 LAT BO STARTUJEMY ZNOWU PRAWIE OD ZERA.
N A D Z I E J A U M I E R A O S T A T N I A ! ! !
obiektywna środa, 15.05.2019 18:03
Coz, jako ‘sierota po komunie’, jedyna matka jaka znalam, byla wlasnie nadzieja. Mocno trzymam za nich wszystkich kciuki. Mimo wszystko.
lp niedziela, 19.05.2019 10:16
Tak samo myśleli budowniczowie kolei srebrnogórskiej. Kolej okazała się nierentowna i upadła, mimo że samochód był wówczas luksusem.
A atrakcyjne dla Wrocławian to są tereny Kotliny Kłodzkiej, czy okolice Karpacza, a nie jakaś Bielawa. Ciekawsze turystycznie, jeśli chodzi o wypad w góry, czy atrakcje narciarskie są Kamionki i Rościszów, a tam przecież pociąg nie dojeżdża. Pomijam fakt, że ludzie których stać na takie wypady nie bawią sie w tułaczki po dworcach, tylko wrzucają sprzęt do swoich SUV-ów i jadą z punktu do punktu. I nie odstraszają ich korki na drogach - vide: Zakopianka.
Tunel budować sobota, 27.07.2019 09:32
Przecież linia kolejowa zawsze tam była to teraz tynel budować
piątek, 10.05.2019 20:14
Skandal!!! Tego nie można tak zostawić!!!! Burmistrz Dzierżoniowa niech działa!!!
sobota, 11.05.2019 06:15
Burmistrz Dzierżoniowa lepiej niech weźmie urlop do końca kadencji, bo czego się tknie to spieprzy. A jeśli już koniecznie ma coś robić to polecam takie tematy: waląca się Polonia, zawalony mur przy Młyńskiej, waląca się ulica Prochowa na wysokości Netto, "reprezentacyjny" teren po Silesianie.
Dagmara niedziela, 09.06.2019 13:17
Twój mózg to już dawno zrobił sobie urlop od ciebie
S wtorek, 14.05.2019 07:18
Kolej do bielawa kto tym będzie jeździł żeby chociaż stacja była na osiedlu a nie na żulerni to bym się zgodził
Juz widzę setki turystów
Hahahahaha
środa, 22.05.2019 20:54
Zapytaj władze kiedy budowali osiedle włókniarz i nie budowali w stronę PIeszyc i Dzierżoniowa tylko oba miasta jak Dzierżoniów i Bielawa budowali osiedla mieszkaniowe jak najdalej od siebie zamiast do środka skumulowania miast w jedno a wtedy miałbyś osiedle blisko stacji PKP
czwartek, 16.05.2019 20:42
nigdy nielubialem waszego zafajdanego dzierzeniowa
Sherlock Holmes czwartek, 16.05.2019 05:29
Co za debil wymyślil kolej w bielawie. Obwodnica by była przydatna dla mieszkanców bielawy i dzierzoniowa.
czwartek, 16.05.2019 08:32
****c to nie długo odrzutowce z Rosji będą po co nam obwodnicę hahha będziemy fruwac
Rumcajs czwartek, 16.05.2019 09:25
Po przeczytaniu tych komentarzy zrobiło mi się niedobrze. Małostkowość, uszczypliwość, chamstwo, frustracja, wzajemna nienawiść i brak szacunku. W tle jak zwykle przekręty władzy na grube miliony, a ludzie zamiast skupić uwagę na tych cwaniakach, którzy przewalają wam zabrane pieniądze i kręcą kapuchę pod stołami, rzucają się sobie nawzajem do gardeł. Czyli w Polsce dalej jak w chlewie obsranym g*wnem. Nie żałuję że stąd wyjechałem...
czwartek, 09.05.2019 20:15
Ostatni raz pytam: komu potrzebna jest ta zas….na kolej? Pamiętam jak za rządów Raka w błyskawicznym tempie rozbierano tę linię kolejową, firma ze Śląska najbardziej zainteresowana była wywiezieniem do niemieckich hut szyn i innego żelastwa i to był chyba główny powód pośpiechu. Myślę, że ludzie mieszkający na Wysokiej do dziś palą nasączonymi trucizną podkładami kolejowymi, które robotnicy pracujący przy tym procederze za wino jabłkowe im "sprzedawali" ! Dziś chcecie budować nową linię kolejową dla kilku turystów w sezonie??????? Sądzę, że jest to sprawa dla prokuratora !!
czwartek, 09.05.2019 21:01
A jego syn obecnie radny Marcin Rak zupełnie odwrotnie, w koalicji z burmistrzem i nic mu już nie przeszkadza?
czwartek, 09.05.2019 21:19
Teraz siedzi cichutko, tak spokorniał
Zbyszek piątek, 10.05.2019 06:00
A czy jakaś żona radnego jest radcą w urzędzie i spółkach miasta?
poniedziałek, 13.05.2019 09:46
He to już wiadomo dlaczego tak spokorniał i się nie odzywa:) Boże dla kasy ludzie od wieków dupy dawali! Ale kit ludziom przed wyborami mówił ze pomoże ze zrobi i co ???
poniedziałek, 13.05.2019 17:50
Przecież jego żona ma własną kancelarię i od kilku lat współpracuje z jednostkami miejskimi. Jesteście chorzy tą swoją nienawiścią do całego świata.
poniedziałek, 13.05.2019 21:42
Niech podziękuje mężowi, że teraz ludzie tak reagują skoro on sam robił dokładnie to samo... zapomniał już pan radny?
piątek, 10.05.2019 19:12
Widać po komentarzach, że hejterzy którzy jeszcze rok temu atakowali bez zahamowań Łyżwę dostali to o co walczyli skoro mimo takiego obciachu siedzą cicho. Nie da się ukryć, że kolej dla Bielawy to bardzo kosztowny niewypał, po drugie zbombardowaliście potrzebną inwestycję z której codziennie korzystałoby kilka tysięcy mieszkańców.... ale nic to.... rok już minął, pozostałe 4 lata też szybko miną i pozegnamy bez żalu tych "wybitnych specjalistów"
piątek, 10.05.2019 19:38
No i co Patryku, Piotrku, Kamilko, Mateuszku, Mariuszku... itd nie wstyd wam? tacy mądrzy, wszystkie rozumy pozjadali, takie było ujadanie na Łyżwę a teraz mimo wściekłości cały powiat i nie tylko się śmieje.... ale przyjdzie czas, że wasze mądrości zostaną podsumowane
piątek, 10.05.2019 19:39
Trzeba ściągnąć TVN, niech Polacy dowiedzą się jak na Dolnym Śląsku wywala się w błoto dziesiątki milionów
piątek, 10.05.2019 23:27
Teraz siedzą cicho i udają, że nic się nie stało ale my wiemy
niedziela, 12.05.2019 10:26
Przecież to wina projektanta że olał fakt istnienia lini kolejowej, a nie ludzi którzy jedynie chcą ją przywrócić do funkcjonowania, ciemny Dzierżoniów mógł temu zaradzić wcześniej ale myślał pewnie że co tam Bielawa nie ma nic do gadania. Mylili się.
poniedziałek, 13.05.2019 01:04
Niech Bielawa gada ale mądrze, a takie na siłę udowadnianie swojej ważności kończy się wywalonymi milionami w błoto i paraliżowi ważnej dla powiatu inwestycji. Historia rozliczy tych "ważnych" i nie tylko historia!
WTF? sobota, 11.05.2019 23:18
A tak żeby było ciekawiej to pod koniec kwietnia dsdik ogłosiła przetarg na uwaga: Wykonanie studium wykonalności wraz z analizą ekonomiczną dla projektu pn.: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 341 na odcinku Dzierżoniów - Bielawa Zachodnia” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. To jak to działa? Najpierw budowa a później studium? Ktoś ten burdel jeszcze ogarnia?!
niedziela, 12.05.2019 00:20
Widać nie ogarniasz tego typu inwestycji. Linia istnieje od dawna, a obwodnica była dopiero w fazie projektowania. Idź do odpowiedniej szkoły, to Ci powiedzą.
niedziela, 12.05.2019 09:19
Do szkoły szanowny kolego mnie nie wysyłaj bo sam masz problemy z czytaniem tekstu ze zrozumieniem. Przetarg nie dotyczy obwodnicy a rewitalizacji linii kolejowej. Najpierw robi się studium wykonalności i opłacalności a dopiero później rozpoczyna robotę a nie jak tutaj na odwrót.
biedawianin niedziela, 12.05.2019 23:50
jak na razie to demontują starą linie a nie budują nową
poniedziałek, 13.05.2019 00:59
Demontują za darmo? to jest pierwszy etap robót, który musi być ujęty w kosztorysie. Będzie prokurator się przyglądał tej "inwestycji" w swoim czasie!
Kierofca boomboofca piątek, 10.05.2019 13:37
Kolej w Bielawie jest potrzebna, ale obwodnica Dzierżoniowa też się przyda żeby nie trzeba było za każdym razem wjeżdżać do tej wioski i tracić czas.
niedziela, 12.05.2019 23:26
Nie kolej tylko olej by ci sie przydal
niedziela, 12.05.2019 10:42
W Dzierżoniowie są korki większe niż we Wrocławiu ale głównie przez prymitywnych kierowców z tej wioski, bierzcie przykład z nas, my kierowcy z Bielawy jesteśmy mistrzami kierownicy
niedziela, 12.05.2019 16:46
Ja wiem co trzeba uczynić! Żadnych mostów, rogatek czy wiaduktów.
Do Bielawy trzeba zbudować metro, lub przynajmniej tunel pod obwodnicą.
A jak kiedyś znowu ta kolej splajtuje, to się ten tunel zasypie i stworzy legendę o "złotym pociągu z Bielawy". Turyści to kupią i przyjadą.
Ffff niedziela, 12.05.2019 13:59
Bielawa miasto . a Pieszyce bieda aż piszczy smrud .
niedziela, 12.05.2019 13:59
Dzierżoniów powinno się odgrodzić murem i wprowadzić wizy na wyjazd do normalnych miast
niedziela, 12.05.2019 10:12
Wychidzi na to że Bielawie ma być dobrze a inni niech czekają. I to jest integracja w Powiecie.
niedziela, 12.05.2019 10:28
Ta pseudoobwodnica to zbędny wydatek
niedziela, 12.05.2019 12:38
Ta pseudo kolej to kosztowny i niepotrzebny bubel, który dzięki polityce będzie zakałą dla całego powiatu
Warto obejrzec niedziela, 12.05.2019 10:18
https://www.youtube.com/watch?v=BrUvQ3W3
nV4
sobota, 11.05.2019 23:55
Jestem z Dzierżoniowa od urodzenia. KIEDY w końcu PACANY z Dzierżoniowa przestaną obrażać sąsiadów z Bielawy? Mamy tam rodziny i mamy rozmawiać z nimi poprzez pryzmat nienawiści jaką tutaj stosujecie? Opanujcie się w końcu. Mieszkamy na jednej ziemi i takie lokalne niesnaski nie są nikomu na rękę!!!
Gość niedziela, 12.05.2019 09:04
Pozdrawiam, Kolego! Bielawianin z krwi i kości z przyjaciółmi w Dzierżoniowie.
senga piątek, 10.05.2019 12:14
PROKURAT !!!! niech się zajmie prokurator taką sprawą - DSDiK wydaje przejęte przez PIS wydaje sprzeczne decyzje - warte miliony złotych wyrzuconych w błoto - czy to normalne państwo???
piątek, 10.05.2019 23:30
Prokurator na pewno się tym zajmie, wszystko w swoim czasie
piątek, 10.05.2019 23:37
Mam nadzieję, że się zajmie i przestudiuje dlaczego nie uwzględniono istniejącej linii kolejowej w projekcie.
piątek, 10.05.2019 23:40
Bo kiedy robiono projekt to ta linia nie istniała Bobie Budowniczy
sobota, 11.05.2019 23:44
Wow. To chyba byłeś ślepy. Tory kładli jeszcze Niemcy.
niedziela, 12.05.2019 08:54
Tor leżał, ale linia kolejowa nie istniała, ślepaku.
piątek, 10.05.2019 23:33
Na wyciek MILIARDÓW z budżetu państwa pozwoliła natomiast PO z Tuskiem na czele. I co Ty na to? A kto perfidnie UKRADŁ emerytury warte następne miliardy z OFE? Krasnoludki? Weź młotek i się huknij w łeb, to może zaczniesz normalnie myśleć.
sobota, 11.05.2019 00:09
Skąd ci się wzięły te miliardy hahaha może biliony? hahaha ciemna masa niedouków zabiera głos bo się boi, że zamiast siedzieć w chałupie i byle jak żyć z 500+ trzeba będzie wziąć się za robotę
sobota, 11.05.2019 07:27
W przeciwieństwie do Ciebie nie jestem ograniczony umysłowo. A niby skąd się wzięła kasa na 500+ i inne "plusy" jak nie z uszczelnienia fiskalnego? Ale Ty wiesz lepiej. Albo inaczej. Jesteś zapatrzony w TVN jak w obrazek i umykają Ci przez to fakty. Jak widać fanatycy Koalicji Europejskiej (czytaj: Od Sasa do Lasa), są mądrzejsi od światowych ekonomistów i agencji ratingowych :D :D :D
sobota, 11.05.2019 08:10
Żal mi takich jak ty... naprawdę żal. Na 500+ płacimy wszyscy bo podwyżki galopują w zastraszającym tempie a na efekty rozdawnictwa czekać długo nie będziemy. Ale tego w waszej TV nie powiedzą.... żal mi ciebie człowieku
sobota, 11.05.2019 23:47
Jakbyś pacanie zasięgnął trochę nauk ekonomicznych to byś wiedział, że jak jest większy popyt poprzez 500+, to ceny idą w górę. Ale Tobie nawet tego w TVNie nie powiedzą, bo się na tym nie znają. :D :D :D
sobota, 11.05.2019 10:46
masz mądralo, żebys nie mówił, że jakas pisowska gardzinówka to powiela https://wiadomosci.wp.pl/jestesmy-biedni
ejsi-o-miliardy-zlotych-przez-luke-podat
kowa-6305093011454081a
niedziela, 12.05.2019 00:52
Dobry artykuł. I napisał to lewicowy portal. Niestety dla totalnej opozycji żadne faktu nie przemówią.
sobota, 11.05.2019 23:39
Do wszystkich idiotów co krytykują tą decyzję! Chyba lepiej dla naszego regionu, żeby było jedno i drugie. Nie potraficie myśleć? Lepiej wydać więcej kilka baniek i mieć o wiele więcej w przyszłości o kilkadziesiąt więcej baniek korzyści? (dla Was nazywa się to: KASĄ!!!) Nieważne kto o tym decyduje, ważne że do jest dla nas!!!
sobota, 11.05.2019 23:42
*sorry za literówki, ale telefon okazuje się nie być sługą, szczególnie jego słownik
sobota, 11.05.2019 08:12
Jeżeli w Bielawie nie potrafią nic zrobić to przynajmniej niech nie przeszkadzają innym
sobota, 11.05.2019 23:01
Ale ci z Bielawy w przeszkadzaniu są najlepsi i chyba nic innego nie potrafią
piątek, 10.05.2019 08:42
Przez szacunek dla poprzednich pokoleń zasiedlających Podsudecie - linie kolejowe przewożące pasażerów - to coś o co należy dbać... Odbudowa torów do Srebrnej Góry to powrót do normalności...
And sobota, 11.05.2019 12:58
Potrzebna jest obwodnica a i linia kolejowa również. Nie warto sprzeczac sie co było pierwsze i miaszac do tego polityki. Istniejąca sytuacja jest wielka szansa na posiadanie jednego i drugiego, ale musi być wiadukt - w obecnych czasach nie robi sie takich jednopoziomowych skrzyżowań, trzeba myśleć pespektywicznie. Sytuacja kraju obecnie pozwala na 20 baniek, trzeba to wykorzystac
sobota, 11.05.2019 15:04
Przez szacunek do Piasta Kołodzieja przywróćmy wozy drabiniaste i zawód kołodzieja. A w drogach asfaltowych wyżłobimy koleiny i wypełnimy je błotem, żeby w ten sposób upamiętnić naszych pradziadów którzy w takich warunkach podróżowali.
piątek, 10.05.2019 09:58
A co takiego jest w Srebrnej Górze, że trzeba wydać kilkadziesiąt milionów żeby powrócić do normalności????? Co mają poprzednie pokolenia do Srebrnej Góry??? Czy absurd osiągnął już taki poziom?
Gość piątek, 10.05.2019 10:33
Błagam, nie rób z siebie buraka: https://forty.pl/
piątek, 10.05.2019 19:13
No i co, że forty! Błagam, nie rób z siebie i ludzi idiotów
autor piątek, 10.05.2019 11:33
DZSIAJ NASZCZESCIE MA KAZDY SAMOCHOD ALBO 2 I ROWER DODYSPOZUCI I MOZE KORZYSTAC ZNICH JAK CHCE TURYSTYCZNIE I REKRACYJNIE I JAKOS OBLEZENIA SREBRNEJ DZIORY NIEMA PRZES TURYSTOW . TORY TO POMYS IDIOTY NIEUZASADNIONY EKONOMICZNIE
piątek, 10.05.2019 22:55
Nie ma cymbale, bo nie każdy wozi dupsko samochodem. Kumasz?
Oko sobota, 11.05.2019 16:22
Cymbalem to ty jesteś razem ze zwolennikami tej Lini kolejowej lepiej byłoby zrobić porządne scieszki rowerowe a nie wydawać grubą forsę dla 5 osób na tydzień żeby przewiozly sobie dupczysko
sobota, 11.05.2019 22:39
Otóż cymbale nasze miasta to głównie ludzie po sześćdziesiątce. Chcesz żeby emeryci z zakładów włókienniczych czy też Diory sobie zrobili prawko, czy też z osteoporozą jeździli na rowerach? Walnij się w dekiel i pomyśl jeszcze raz.
sobota, 11.05.2019 23:00
A gdzie ci po sześćdziesiątce mają jeździć pociągiem? codziennie nad jezioro bielawskie? walnij się w ten pusty dzban i nie pisz głupot bo się ośmieszasz
Wrocław czwartek, 09.05.2019 23:34
Przez kilka lat mieszkałem na terenie Dzierżoniowa później Bielawy teraz co prawda wyprowadziłem się do Wrocławia ale dziwię się że między sobą się kłócicie a nie pomyślicie logicznie Jeżeli ktoś projektował obwodnicę to powinien wiedzieć że idą tory i prędzej czy później te tory mogą być wyremontowane i to nie wina ani Bielawy ani Dzierżoniowa tylko tego który projektował i nie popatrzył logicznie a zaprojektowanie wziął pieniądze ludzie zacznijcie w Bielawie i w Dzierżoniowie myśleć jak ludzie a niech Zaścianek który potrafi się tylko obrażać na forach i wymądrzać Może wreszcie coś zróbcie żeby Bielawa i Dzierżoniów wyglądały i był do nich normalny chociażby właśnie dojazd koleją i żeby się zaczęły rozwijać bo niedługo to tylko będzie można zasadzić kukurydza i buraki patrząc na wasze komentarze
Bielawa sobota, 11.05.2019 21:47
Popieram
piątek, 10.05.2019 00:21
Sęk w tym, że włodarze obu miast rządzą każdy według swojego punktu widzenia. Dzierżoniów pięknie się rozwija, Bielawa niestety nie i jeszcze innym przeszkadza (czyt. art. powyżej) i tu jest konflikt interesów
sobota, 11.05.2019 22:42
Właśnie kolej jest szansą dla Bielawy i jej rozwoju. Głównie turystycznego, bo ma takie niewykorzystane walory. I teraz porównanie. Jakby wyglądało Zakopane, jakby nie miało kolei? Nie wiem co tam siedzi u Was w głowach? Pewnie tylko polityka.
sobota, 11.05.2019 22:58
Porównanie Zakopanego do Bielawy to już nie kpina... to skrajny debilizm więc daruj sobie z polityka a tym bardziej z ekonomią
czwartek, 09.05.2019 21:58
Szlag trafił taką ogromną i potrzebną inwestycję!!! To już nie są żarty!!! Zobaczcie do czego oni są zdolni!!!
Gość czwartek, 09.05.2019 22:20
Jak wyżej - polecam zażalenie do WDDT.
czwartek, 09.05.2019 23:07
Wystarczy zacząć od wyborów do PE a na jesień do sejmu i problem dzwonów będzie rozwiązany
piątek, 10.05.2019 23:03
Wtedy będą meczety i jako ateista pierwszy dostaniesz kosę pod żebro. Na szczęście takich głupoli jak Ty, w tym kraju jest mniej od tych zdrowo myślących.
sobota, 11.05.2019 00:12
Wyjaśnij dlaczego będą meczety!!! takich myślących inaczej trzeba się wystrzegać jak ognia
sobota, 11.05.2019 07:22
Bo wiara nie lubi pustki. Widziałeś jakiś ateistyczny kraj poza Koreą Północną mądralo? Sorry. Tam bogiem jest Kim. Dlatego też takich mało wiedzących osłów jak Ty trzeba uświadamiać, bo sam nie potrafisz zdrowo myśleć.
sobota, 11.05.2019 09:08
Żal mi ciebie bo zatraciłeś się człowieku w chorej propagandzie. Nikt ci nie zabroni wierzyć w Boga, chodzić do Kościoła i obchodzić Świąt kościelnych. Oddzielenie państwa od Kościoła to nie pustka tylko równość. To o czym tak rozprawiasz jest demoralizujące chociażby dla takich księży jak ojciec Rydzyk, który jawnie kpi z prawa i ludzi mówiąc publicznie, że dostał dwa maybachy od bezdomnego(!) a państwo przekazuje mu kolejne dziesiątki milionów. Widziałeś księdza, który jeździłby starym polonezem? Ja też nie widziałem! Ile się płaci za chrzest, komunię ślub itd.? Dlaczego ksiądz nie wystawia paragonu? Skoro stać go na takie luksusy to niech płaci podatki jak każdy! I to jest ta zmiana, która uzdrowi państwo! A dzieci równie dobrze mogą chodzić na religię do okazałych Domów Parafialnych tak jak to było kiedyś a nie utrzymywać jeszcze z publicznych pieniędzy katechetów. Wątpię czy zrozumiałeś ale takie jest zdanie ludzi, którzy potrafią wierzyć w Boga i zachować zdrowy rozsądek
sobota, 11.05.2019 22:47
Skończ pierdo..ć lewaku i jedź do Koloni lub Paryża. Zobaczysz jak to wygląda z bliska. Ja tam byłem i widziałem. Szkoda mi Ciebie, bo twój mózg, to kupa gów.a.
sobota, 11.05.2019 22:57
Nerwy puszczają patriocie i katolikowi w jednym? a czym ty chamie się różnisz od tych z Kolonii czy Paryża? Dać ci rympał to będziesz walił każdego kto w twoim mniemaniu myśli inaczej niż ty
sobota, 11.05.2019 11:33
Oni nic nie mogą- polityka rządzi
Andrew piątek, 10.05.2019 13:41
Pytanie jakie się nasówa co jest bardziej potrzebne linia kolejowa czy obwodnica. W mojej ocenie to drugie. Tyle w temacie
Janek piątek, 10.05.2019 23:56
Jedno i drogie buraku ,dla jednych blisko dsw np. dla dfugich dw piekna podroz napewno jestes juz stary i chciwy na kase , troche przynjemności w zyciu takze dla seniorów bez auta bez tematu (dla wszystkich powiat ) beda wiedziec gdzie ddz cale
sobota, 11.05.2019 00:10
Pogadamy jak wytrzeźwiejesz
piątek, 10.05.2019 20:47
Oby tak dalej, będzie referendum w Bielawie. Brawo!
piątek, 10.05.2019 23:25
Będzie referendum
piątek, 10.05.2019 22:58
O odbudowie kolei do Bielawy było już wiadomo od dawna. Teraz nagle Kucharski podnosi larum. No tak. PO planowała tą linię zaorać bo "się nie da". Jak widać, jednak się da i teraz "nowośmieszny" burmistrz został z ręką w nocniku :D
Gość czwartek, 09.05.2019 17:58
O rewitalizacji linii kolejowej do Bielawy mówiło się od kilku lat, ale jak widać władze Dzierżoniowa były na to ślepe i głuche. A teraz mają problem i złorzeczą na Bielawę.Szynobusy do Bielawy pojadą, czy Wam się podoba czy nie - trzeba było z głową projektować tę swoją jednopasmową obwodnicę.
piątek, 10.05.2019 17:55
Ta obwodnica była projektowana o wiele wcześniej. MPZP jest z 2007 roku a prace nad tym tematem były prowadzone jeszcze wcześniej. Na pewno dużo wcześniej niż durny pomysł z ciuchcią dla niedojrzałych pasjonatów.
piątek, 10.05.2019 23:10
Jeszcze wcześniej była tam i jest linia kolejowa. Teraz wiadomo, że PO chciała ją zlikwidować bezpowrotnie, zamiast prawidłowo zaprojektować obwodnicę w uwzględnieniem tej linii. To jest przykład dziadowskich projektów w teoretycznym państwie rządzonym przez Platformę i PSL.
baaa piątek, 10.05.2019 15:52
Dokładnie 100 % Racji !!! Dzierzoniów zaspał szkoda
Facio czwartek, 09.05.2019 20:25
10/10 Koniec, kropka.
czwartek, 09.05.2019 20:34
Pojazd szynowy ma pierwszeństwo
czwartek, 09.05.2019 20:43
Pozwolenie na budowę wydano w 2012 roku!!! Projekt był robiony jeszcze wcześniej... czy aby nie w tym czasie likwidowano linie kolejowe?
Grundol czwartek, 09.05.2019 21:34
Nie. Pociągi do Bielawy przestały jeździć na przełomie 1998/1999.
drogowiec czwartek, 09.05.2019 21:45
POWIEDZIAŁ CO WIEDZIAŁ. PIS-owski wyznawca
piątek, 10.05.2019 23:11
Lepszy PiSowski wyznawca jak leming matoł.
hugo piątek, 10.05.2019 06:58
za pare lat oglosza upadlosc linii . taak sie wydaje publiczne pieniadze bo ktos ma wizje z rana
piątek, 10.05.2019 23:00
Jak nie daj Boże zacznie rządzić PO, to wszystko zaorają i zabiorą. Normalne u tych nieudaczników.
piątek, 10.05.2019 13:27
Dziękujemy ANDRZEJ!!!!!!!
czwartek, 09.05.2019 19:07
W głowie się nie mieści. Coraz więcej ludzi mówi o referendum w Bielawie
czwartek, 09.05.2019 19:33
Tylko referendum w Bielawie!!!
czwartek, 09.05.2019 19:55
Referendum w Bielawie jak najszybciej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
czwartek, 09.05.2019 20:23
Bredzicie popaprańcy
czwartek, 09.05.2019 21:03
Znowu zwolennik PiS dał głos?
piątek, 10.05.2019 11:08
PiS ma rację
czwartek, 09.05.2019 23:09
Tylko referendum!!!!
strazak czwartek, 09.05.2019 23:27
K olej przniesie wiecej zagrorzen na przejazdach jak porzytku . Natym miejscu zrupta sciezke rowerowa , rolki , hulajnogi oswietlenie nocne ,ZATO LUDZIE PODZIEKOJA
Pasażer! piątek, 10.05.2019 04:04
Zagrożenia przynoszą tylko kierowcy , buhaha.
A ścieżkę rowerową i inne udogodnienia wraz z oświetleniem jest po drugiej stronie ulicy !
autor piątek, 10.05.2019 11:39
Raczej chodnik dla pieszych
piątek, 10.05.2019 07:27
Potrzeba referendum, miasto się nie rozwija tylko zwija.
Bielawianin piątek, 10.05.2019 08:17
Po co na tę obwodnicę wjeżdżać z Dzierżoniowskiej? Zrobić odnogę z Getta, a drugą puścić koło Łysajki. Na Dzierżoniowskiej wystarczy wiadukt nad torami i drogą bez krzyżówki.
Dyktator piątek, 10.05.2019 06:18
Jest rozwiązanie. Spuścić wodę ze zbiornika, zamknąć trasy rowerowe, zakaz wstępu do lasu. Nie będzie turystów, nie będzie potrzebna linia kolejowa. Absurd? Taki sam jak rezygnacja na wiele lat z obwodnicy. Tak się kończy polityka w powiecie.
Realistka czwartek, 09.05.2019 20:03
Burmistrz i to jego permanentne zdziwienie...dobrze wszyscy wiedzą, że kolej to tylko pretekst. Trzeba było nie robić w "bambuko" kolegów z DRS to wszystko byłoby po staremu. Jestem pewna, że nawet kasa by się znalazła na wiadukt gdyby trzeba było. A tak obwodnica adieu. Podkreślałam wielokrotnie, że partyjny burmistrz to w przyszłości hamulec dla miasta. Niestety innego wyboru praktycznie nie było.
czwartek, 09.05.2019 20:11
Zemsta? to żaden argument!!! A partyjny Zarząd Województwa nie przeszkadza?
Realistka czwartek, 09.05.2019 22:35
Marszałek województwa wraz z Zarządem jest wybierany przez Sejmik. Burmistrz jest wybierany przez mieszkańców. Widzisz różnicę? Samorządowiec wybierany w wyborach bezpośrednich nie powinien opowiadać się za jedną z opcji politycznych. Cierpi na tym gmina. Może "doradcy" uzmysłowią do panu burmistrzowi. Chyba, że mają w tym swój ukryty interes.
czwartek, 09.05.2019 23:03
A Sejmik przez kogo jest wybierany? Też przez mieszkańców! Nie ma żadnej różnicy a poza tym, obwodnica jest wspólnym interesem dla wszystkich mieszkańców i nie będzie służyć tylko "doradcom"... może ty przestań słuchać swoich?
Realistka czwartek, 09.05.2019 23:12
Czyli różnicy nie widzisz. Nie potrzebuję doradców. Wystarczy mi to, czego niektórym już bezpowrotnie brakuje...TRZEŹWY umysł. Dobrej Nocy!
obiektywna czwartek, 09.05.2019 23:30
A moi doradcy uparcie twierdza, ze bycie symetrysta, to w obecnej sytuacji jest zwykly egoizm. Nie pozostaje mi nic innego, tylko sie z nimi zgodzic. Twoje zdrowie!
Realistka piątek, 10.05.2019 06:33
Zgadzam się. Tylko w pewnych sytuacjach ten egoizm można przewidzieć. A i prawdę leżącą pośrodku można przeciągnąć na swoją stronę!
czwartek, 09.05.2019 17:33
GŁUPKOM Z BIELAWY ZACHCIAŁO SIĘ KOLEII
autor czwartek, 09.05.2019 17:50
Dokladnie a zaczol Halaszkiewicz ze swoja swita jak startowal na burmistrza
autor czwartek, 09.05.2019 23:50
Halaszkiewicz niech sie poknie wcymbal ze sfoja wizja
Początek_końca czwartek, 09.05.2019 18:30
Po pierwsze - głupki z Dzierżoniowa zaprojektowały swoją jednopasmową obwodnicę nie bacząc na rozmowy o przywróceniu ruchu pociągów do Bielawy. A po drugie - "kolei", głupku:D
czwartek, 09.05.2019 19:00
O parametrach obwodnicy nie decydowali ludzie z Dzierżoniowa, głupku, to jest inwestycja DSDiK.
Początek_końca czwartek, 09.05.2019 19:26
Podobnie, jak władze Bielawy nie przejęły linii kolejowej... głupku;-)
czwartek, 09.05.2019 19:43
To Bielawa dopominała się o tę linię kolejową i w końcu swego dopięła. Faktów nie zakrzyczysz. Kaprys kilku bielawskich hobbystów zepsuł sprawę ważną z punktu widzenia dobra wspólnego całego powiatu i nie tylko.
czwartek, 09.05.2019 19:52
Ciekawe ilu z tych krzykaczy będzie tą koleją jeździć? Wymyślili sobie hasełko a teraz będziemy zblokowani nie wiadomo jak długo
strazak czwartek, 09.05.2019 23:15
Szkoda ze nierozkradli tych szyn bylo by PO sprawie
piątek, 10.05.2019 06:17
Nic by to nie zmieniło. Teraz i tak rozbierają stary tor i budują nowy praktycznie od podstaw. A miała być tylko drobna poprawka bo tor rzekomo jest. Cała sprawa jest oparta na absurdzie ekonomicznym i na kłamstwie. Ot, polityka.
czwartek, 09.05.2019 23:34
Nie nazywajcie dróżki w polach z rondami i skrzyżowaniami obwodnicą. Litości.
piątek, 10.05.2019 06:15
Nie nazywaj porządnej drogi dróżką, bęcwale.
piątek, 10.05.2019 00:17
Ta dróżka kosztuje kilkadziesiąt milionów. Litości dla geniusza ekonomii powyżej
Nm czwartek, 09.05.2019 20:56
Pytanie się powtarza, ale niech mi ktoś wreszcie logiczne wytłumaczy, po co kolej z Dzierżoniowa do Bielawy ?????. Przecież te miasta są dobrze zkomunikowane komunikacją miejską....
czwartek, 09.05.2019 21:02
Bo ktoś ma manię wższości i na siłę chciał udowodnić, że jest ważny
z Dzierżoniowa czwartek, 09.05.2019 21:08
Tu chodzi o to żeby Bielawe skomunikować komunikacyjnie z Województwem i "udostępnić" turystycznie, ułatwić dojazd dla ludzi, którzy nie chcą jechać autem, w okresie Regałowiska też będzie lepiej bo się uczestnicy festiwalu nie będą gubić w lokalnym ZKM. A najważniejsze to to całe centrum przesiadkowe kucharskiego szlag trafi :D
czwartek, 09.05.2019 21:53
Człowieku, kilkadziesiąt milionów wywalone, żeby raz do roku ktoś przyjechał na regałowisko? Rozum ci odjęło? Płać ze swoich prywatnych bo mojej zgody na takie marnotrawstwo nie ma!!!
Gość czwartek, 09.05.2019 22:19
Na szczęście Twoje zdanie nie ma wpływu na realizację tej inwestycji:-) Możesz wysłać zażalenie do Wojewódzkiej Dyrekcji Dzwonków Tramwajowych.
czwartek, 09.05.2019 23:05
No jak się ma do czynienia z takimi dzwonami to rzeczywiście nie ma komu się zażalić
czwartek, 09.05.2019 22:15
Bielawa już jest dobrze skomunikowana. Nie ma najmniejszego problemu żeby z Bielawy dostać się do Wrocławia, Londynu czy Chicago. A na Regałowisko można uruchomić sezonową linię autobusową dostosowana do potrzeb tej konkretnej imprezy. Nikt normalny nie wydałby tak swoich pieniędzy, ale publiczne to śmiało, z gestem. To jest qfa kryminał!!
Pasażer! piątek, 10.05.2019 04:05
Dobrze skomunikowana (dobre) tylko z Dzierżoniowem, Pieszycami i Wrocławiem buhaha.
piątek, 10.05.2019 06:12
Jak nie potrafisz się przesiąść z jednego pojazdu do innego, to poproś w sądzie o kuratora i w OPS o opiekuna do obcierania gili.
Pasażer! czwartek, 09.05.2019 21:12
Kolej nie jest tylko dla mieszkańców Bielawy czy Dzierżoniowa jak swoje usługi oferuje ZKM.
P czwartek, 09.05.2019 23:51
Jezdze w ,,kolo komina,, codziennie i moim zdaniem bez wiaduktu sie nie obejdzie.nie ma innego wyjscia bo beda korki.
czwartek, 09.05.2019 23:04
Pierwsza decyzja do dziennika, druga decyzja do śmietnika :)
DW czwartek, 09.05.2019 22:45
Ni hu hu ja was pogodzie po co ta śmieszna obwodnica i kolej do biedawy pieniąchy na S8 od Magnic do Kłodzka
taka prawda czwartek, 09.05.2019 20:43
Szkoda ze Bareja nie zyje ...... nie musial by scenariusza pisac i by bylo Alternatywy 4 reaktyawacja Ogladalnosc 100 % nie jak Big Sisters
mruuczrek czwartek, 09.05.2019 20:57
Niech ,,Biedawa,, zbuduje sobie tunel podziemny dla tej ,,kolejki,,!!!!
drogowiec czwartek, 09.05.2019 21:15
PARANOJA !!!!
senga czwartek, 09.05.2019 21:47
to jest sprawa dla prokuratury! - jak może jedna i ta sama instytucja wydawać tak sprzeczne decyzje! DSDiK opanowane przez Pisowską koalicję = banda bezmózgowców - kto odpowie za wywalone w błoto pieniądze! jak mawiał Misiek "cały misterny plan w pis.u"
czwartek, 09.05.2019 21:59
Pełna zgoda! Pamiętajmy o tym 26 maja i idźmy na wybory, żeby nam nie zwiali do Brukseli!!!
czwartek, 09.05.2019 15:35
Poroniony pomysł z nierentownym pociągiem storpedował budowę ważnej obwodnicy!!! To jest możliwe tylko w państwie prawa i sprawiedliwości... tylko czyjego prawa i czyjej sprawiedliwości ja się pytam???
Krycha czwartek, 09.05.2019 21:15
Wystarczy kilka zielonych więcej i obwodnica powstanie.
czwartek, 09.05.2019 21:48
OBWODNICA MUSI BYĆ!
Kapitan Wagner czwartek, 09.05.2019 16:34
Nie ma w słowniku ludzi kulturalnych słów, które mogłyby dostatecznie obelżywie określić ich postępowanie.
Kierowca czwartek, 09.05.2019 16:18
Niech teraz burmistrz Bielawy doda kasy do wiaduktu a nie będzie ciągnął obwodnicę przez strefę w Bielawie Obwodnica że szlabanem hehe niech u siebie w mieście tak robi
ded czwartek, 09.05.2019 16:26
Bedzie trza dolozyc do wiaduktu i po sprawie ......hm tylko kto dolozy?
czwartek, 09.05.2019 18:13
Dzierżoniów niech daje kasę jak wymyślili obwodnicę bez wiaduktu
Stepmen czwartek, 09.05.2019 16:25
Już widzę te tłumy na peronach, i korki na obwodnicy. Czy tu naprawdę już nikt nie myśli?
czwartek, 09.05.2019 16:30
Decyzje podejmują politycy, a jak u nich z myśleniem to sam pan wisz.
obiektywna czwartek, 09.05.2019 15:33
Myslalam, ze to plotki, dlatego nie klepalam swoim starym ozorem. Sprawa jest jednak dziecinie prosta. Ciufcia z turystami bedzie musiala przez nowe rondo przejzdzac z godnoscia. Przy dzwiekach mazurka albo roty. Wszyscy bedziemy dumni i zadowoleni!
Takie fakty czwartek, 09.05.2019 16:08
Budowane rondo jest na ulicy Kościuszki w Pieszycach, a nie na Kilińskiego w Dzierżoniowie. Dzierżoniów zaczyna się za Globgranitem.
Tylko PiS czwartek, 09.05.2019 16:08
To przez PO to wszystko !
czwartek, 09.05.2019 15:19
na uj ta kolej tam ja się pytam
czwartek, 09.05.2019 15:40
no też się zastanawiam, szlaban na obwodnicy - takie drobne udogodnienie dla kierowców, szkoda gadać
czwartek, 09.05.2019 15:17
Niech Hordyj wybuduje sobie szlaban na bielawskiej obwodnicy, najlepiej przed rondem... niewiarygodne, żeby to się działo naprawdę
czwartek, 09.05.2019 15:37
Wyprowadzam się z Bielawy bo jeszcze dobrze nie zaczął a większość ma już dosyć tych pomysłów z ekologią na czele
czwartek, 09.05.2019 15:12
No to już wiecie komu podziękować za to co się dzieje! Takiego cyrku świat nie widział!!!
czwartek, 09.05.2019 16:21
Z tego co pamiętam to "kolej dla Bielawy" to był pomysł niejakiego Hałaczkiewicza. Niech go gęś kopnie.
czwartek, 09.05.2019 19:00
Obecnie Pan Prezes Bielawianki Halaczkiewicz hahaha i tak sobie żyją z burmistrzem w przyjaźni a reszta niech siedzi cicho i bije brawa
czwartek, 09.05.2019 16:33
Cyrk z tą niby obwodnicą materiały budowlane zagranicy firma zagraniczna projektanci i ludzie którzy byli chyba wpływem środków odurzających bo pierwsze kto w 21 wieku buduje drogę jednopasmową a po drugie skrzyżowania powinny być bezkolizyjne a nie ronda które hamują ruch....A szkoda słów
czwartek, 09.05.2019 16:36
To nie jest autostrada tylko obwodnica, jeden pas wystarczy. A ronda uspokajające ruch to doskonały środek na mistrzów kierownicy spod znaku 30-letnich bawarek.
czwartek, 09.05.2019 17:37
Powiem to ludziom w Bielawie, zr jeden pasy wystarczy. Po drugie, zeby ronda zostaly "spowalniaczem" to musialby byc co 200 metrow
czwartek, 09.05.2019 18:34
już tu taki jeden geniusz jak ty był, twierdził że jak się zawęzi drogę to kierowcy będą ostrożniejsi...to proponuję jeszcze kocie łby między tymi rondami
czwartek, 09.05.2019 19:44
W wielu miastach zwęża się jezdnie i faktycznie powoduje to wzrost bezpieczeństwa. Zapoznaj się z faktami. A koci łeb to sam nosisz na karku.
czwartek, 09.05.2019 17:53
Panie burmistrzu „zumba” Bielawa „dziękujemy” i będziemy pamiętać
Stary zgred czwartek, 09.05.2019 15:43
Pobrzmiewa moje "zgredowskie" a nie mówiłem. Zatem będziemy mieli piękną obwodnicę ze Świdnicy do..... Pieszyc.Dalej nic, bo przetarg będzie się ślimaczył a potem...nie będzie środków,gdyż te zostaną wykorzystane na cokolwiek np remont ....Sowiogórskiego Centrum Przesiadkowego.
czwartek, 09.05.2019 17:17
Blokując obwodnice tym pomysłem Bielawa sama strzela sobie gola dla rozwoju.
Gość czwartek, 09.05.2019 19:30
Naprawdę sądzisz, że obwodnica Dzierżoniowa wniesie cokolwiek oprócz przepustowości ruchu kołowego w powiecie?...
czwartek, 09.05.2019 19:33
Blokowanie tak dużej inwestycji przez kolej dla paru osób jest jawną kpiną ze wszystkich!
Kierowca czwartek, 09.05.2019 17:10
Masakra. Właśnie to jest kolejny powód bzdurnego projektu jak kolej do bielawy. Można było by spokojnie połączyć kolej z komunikacją miejską, a Dzierżoniów miałby super obwodnice. A tak to co zrobią od strony Świdnicy nic nie da!
Będzie 5 osób dziennie jeździło szynobusem do bielawy i tyle!
Masakra!
ZYX-PL. czwartek, 09.05.2019 16:28
WIADUKT !
Wszystkie inne projekty/rozwiązania pochłoną duże wydatki, a i tak za trzy, cztery lata władza dojdzie do wniosku, że "skrzyżowanie ze szlabanami" było błędem - podobnie było z bielawskim projektem dot. skrzyżowań na obwodnicy - też jednak wrócono do budowy rond. Wtedy kasa poszła w błoto (winnych brak), oby w tym przypadku nie skończyło się podobnie. Uczmy się na błędach.
czwartek, 09.05.2019 18:03
Skrzyżowanie ze szlabanami zamykanymi co pół godziny skutecznie sparaliżuje całą okolicę, jak się na to zgodzą pozostanie się wyprowadzić do Świdnicy lub Wrocławia
czwartek, 09.05.2019 18:07
TYLKO WIADUKT !!! Niech Dzierżoniów da KASĘ !!!
czwartek, 09.05.2019 20:12
Szlaban na rondzie??? hahahahaha hit stulecia hahahahaha
czwartek, 09.05.2019 20:12
koty się drapią, może warto się dogadać ? może choć raz by mieszkańcy powiatu skorzystali ....
czwartek, 09.05.2019 18:00
Mamy Cię! To ten program?
czwartek, 09.05.2019 18:22
NIe !!! To USTERKA :)
kolejaz czwartek, 09.05.2019 18:05
na H..... uj komu ta linia kolejowa do Bielawy.!!!!!!!!!!!!!
czwartek, 09.05.2019 19:46
na H zaczyna się nazwisko pomysłodawcy tego poronionego pomysłu.
czwartek, 09.05.2019 19:54
Szlag mnie trafia, że takie miernoty polityczne mają cokolwiek do powiedzenia
Bareja. czwartek, 09.05.2019 18:23
Koń by się uśmiał.
Pamiętam czwartek, 09.05.2019 18:24
A Dźwiniel zabiegał o wiadukt na etapie projektowania. Można nawet sobie poszukać archiwalnych wiadomości nawet na Dobie. Olano jego pomysł i mamy taką sytuację
czwartek, 09.05.2019 18:26
nio ale tylko "zabiegał" i jest jak jest
Jo czwartek, 09.05.2019 18:50
To nie tory ! To 500+ od lipca!!!!!
czwartek, 09.05.2019 19:32
Na rozwój potrzebne są pieniądze. A piniędzy nie ma
Pasażer! czwartek, 09.05.2019 19:36
Trzeba szybko działać z budową wiaduktu, póki są dotacje z Unii.
Od nowego roku będą kłopoty.