Ruszyła budowa spalarni w Przystroniu. Mieszkańcy w szoku!

czwartek, 6.2.2020 14:30 68994 141

Wystartowała budowa spalarni śmieci przy krajowej "ósemce" w Przystroniu w gminie Łagiewniki. Na wyznaczonym terenie powstało ogrodzenie i zjazd z drogi. Mieszkańcy wydają się być zaskoczeni podjętymi pracami i zamierzają zablokować inwestycje, co nie będzie łatwe.

- Wydawało się, że skoro od wydania pozwolenia na budowę upłynęło ponad 3 lata, inwestor zgodnie z pogłoskami się wycofał. Rzeczywistość okazała się jednak inna - czytamy we wpisie  Miłośników Ziemi Łagiewnickiej - chcemy poinformować, że w sprawie spalarni, z inicjatywy naszego Stowarzyszenia, organizacja ekologiczna „Towarzystwo na rzecz Ziemi” (TnZ) w 2018 roku, wystąpiło 2-krotnie do SKO (Samorządowego Kolegium Odwoławczego) z wnioskiem o unieważnienie decyzji środowiskowej dotyczącym budowy spalarni. Po dwukrotnym odrzuceniu wniosku przez SKO, TnZ skierował pismo do wyższej instancji – WSA (Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego), który nakazał ponowne rozpatrzenie przez SKO wniosku TnZ.

W sprawę włączyły się władze gminy Łagiewniki, które zamierzają zorganizować spotkanie z inwestorem, a na chwilę obecną sprawdzają legalność jego działań u Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.

Lokalna społeczność zarzuca, że w sposób niewłaściwy zostały przeprowadzone konsultacje społeczne i liczy na to, że uda się podważyć wydane decyzje środowiskowe. Na chwilę obecną trwa analiza stanu faktyczno-prawnego. Do tematu będziemy wracać.

Przeczytaj komentarze (141)

Komentarze (141)

Fgjk piątek, 07.02.2020 12:21
Oj ciemny narodzie...Czy w ogóle widział ktoś z was spalarnie na żywo ???w samym Paryżu jest ich kilkanaście i jakoś wszyscy żyją i nikt nie płacze że mu śmierdzi.W tych czasach są stosowane takie filtry że z komina unosi się zamiast spalin para wodna która po kilku minutach kompletnie znika.Proponuję troszkę edukacji wieśmaczki....
sobota, 08.02.2020 19:50
Ale pierdzielisz o żabkach. Z mojego komina też idzie para wodna i znika. Ale spoko pojedziemy do Francji mieszkać bo w Polsce nie jest i nie będzie tak różowo.
piątek, 07.02.2020 12:56
A przejeżdżałeś kiedyś przez Łagiewniki i czułeś jak wali z biogazowni z której nie miało być nic czuć? A kto zagwarantuje przestrzeganie norm i będzie tego pilnował, tych filtrów? Co jeśli nie będzie wystarczającej kontroli? Edukacja edukacją a realia są jakie są.
piątek, 06.03.2020 00:25
Żadne filtry nie zatrzymają dioksyn , trzeba je często wymieniać a to się nie opłaci inwestorowi .Od spalarni się odchodzi niech producenci nie pakują wszystkiego w plastiki i wrócą do opakowań szklanych zwrotnych , niech oni płacą za każdy centymetr kwadratowy folii której używają bez sensu.!!!!!
Autor środa, 19.02.2020 23:32
Typowa wiejska mentalność w innych regionach ludzie by się cieszyli z takiej inwestycji,a tu zawsze jakiś problem.Lepiej wywalać na te dzikie wysypisko przy wjeździe do metropolii tonąc w śmieciach i smrodzie.
czwartek, 05.03.2020 13:55
To proszę budować w tych oświeconych regionach, a nie uszczęśliwiać nas na siłę.
czwartek, 20.02.2020 20:36
to weź się zatrudnij w tej spalarni jak ci tak nie przeszkadza
Dorka czwartek, 05.03.2020 00:35
Proszę zaprosić inwestora w swoje strony ;)
Tfu piątek, 07.02.2020 10:22
Polecam dobie porozmawiać z byłym Panem Wójtem, bo to on maczał w tym palce! Mam nadzieję, że zostanie pociągnięty do odpowiedzialności za doprowadzenie gminy do ruiny. Śmierdząca biogazownia, która według niego miała nie być uciążliwa dla mieszkańców, teraz spalarnia, która też ma być super i ma być zbawieniem dla naszej gminy!!! Szczęście, że już tego raka nie ma w gminie, dziwię się tylko, że ludzie zaufali temu nieudacznikowi kolejny stołek....
Dorka czwartek, 05.03.2020 00:40
Dokładnie jak wyżej
emeryt niedziela, 09.02.2020 09:00
Jego pani nie znająca się na niczym co jeszcze robi w Opiece Społecznej te wredne babsko,pogonić jej kota.
piątek, 07.02.2020 14:43
hahaha jak to leciało : teraz możecie Januszowi skoczyc !!!!!
Karol piątek, 07.02.2020 15:46
Nie jest tak do końca jak piszesz. Pan były wójt nadal pełni funkcję publiczną. Jest radnym powiatowym, który reprezentuje naszą gminę.
Dorka czwartek, 05.03.2020 00:37
Haha awansował, trzeba pociągnąć go do odpowiedzialności. Janusz biznesu, że tacy ona się po szczeblach co z tym krajem !!!!
piątek, 07.02.2020 17:44
Racja ale to obecny Wójt i Rada będą musieli rozwiązać ten problem, pytanie retoryczne dlaczego poprzedni wójt nie przeprowadził szerokich konsultacji społecznych w tak ważnej sprawie,ogłoszenie na tablicy w urzędzie ,czy ogłoszenie na BIP,to nie spotkanie z mieszkańcami Gminy ,ględzenie o najnowszej technologii jakoś nie sprawdziło się na śmierdzącej biogazowni.....
Krzysiek piątek, 07.02.2020 18:36
Tak. Niestety spadło to na obecnych włodarzy i nie jest to przyjemne:( osobiście współczuję takiej odpowiedzialności.
Co do konsultacji to tez tak, takich prawdziwych zabrakło. Przy takiej inwestycji nie można podejmować decyzji zza biurka. Trzeba (pomimo, że wszystkie zainteresowane instytucje wydały opinie pozytywne) wyjść do mieszkańców, do sąsiednich gmin, tak aby niezwyklej w świecie porozmawiać jakie są za i przeciw. Bo nie wszystko jest przeciw. Zaprosić znawców z tej dziedziny itp. Tego zabrakło, szkoda :( To Jest najbardziej przykre :(
wyborca sobota, 08.02.2020 23:01
Tak się właśnie dobrze składa że obecny wójt ostro działał przy guz tku w powiecie jako radny takie tematy jak biogazownia, spalarnia, oczyszczalnia,czy problemy z zarządzaniem w ZUku, szkołą w Jaźwinie były mu znane
piątek, 14.02.2020 16:05
a teraz udaje, że nie wie o co chodzi
mieszkaniec piątek, 07.02.2020 19:47
to jak to sie stało ze głosowaliscie na niego zeby został radnym?
Krzysiek piątek, 07.02.2020 21:27
No właśnie tego nie pojmuję!!!!!!!
Belzebiusz poniedziałek, 10.02.2020 21:05
Jeszcze w sprawie zastępcy wójta weterynarza Jacka ten towarzysz jest z pisu co mnie nie przeszkadza
Autor sobota, 08.02.2020 08:40
Pan wójt kandydował z Dzierżoniowa.
sobota, 08.02.2020 10:23
Ma pozwolenie na budowę to buduje. W czym problem????
bob budowniczy sobota, 08.02.2020 10:56
po 3latach i 3m-cach od pozwolenia na budowę postawił barak i słupki z siatką leśną tylko od strony drogi, żeby było tanio i to jest budowanie??? Czy mydlenie oczu ludziom?
sobota, 08.02.2020 12:52
No i co, że po 3 latach i 3 miesiącach?
No i skoro tylko barak i parę słupków to z czego ta gównoburza.?
Autor sobota, 08.02.2020 12:52
To mogą być pozorne ruchy aby pozwolenie nie wygasło.
prawnik sobota, 08.02.2020 13:53
jeśli pozwolenie na budowę wygasło to rozpoczęcie budowy jest samowolą budowlaną
sobota, 08.02.2020 17:12
Ty prawnik a kiedy pozwolenie wygasa??? Widzę, że znasz się na prawie jak kura na fizyce kwantowej.
sobota, 08.02.2020 18:02
po takich wpisach widać, kto jest za a kto przeciw spalarni
jak widać lobbystów spalarni jest wielu
niedziela, 09.02.2020 11:00
Jestem za. No i???
poniedziałek, 10.02.2020 09:05
No i??? podaj nazwisko
budowlaniec poniedziałek, 24.02.2020 16:28
Dz.U. 1994 Nr 89 poz. 414
USTAWA
z dnia 7 lipca 1994 r.
Prawo budowlane1)
Rozdział 1
Przepisy ogólne

Kancelaria Sejmu s. 51/106
22.10.2019
Rozdział 5
Budowa i oddawanie do użytku obiektów budowlanych
Art. 41. 1. Rozpoczęcie budowy następuje z chwilą podjęcia prac przygotowawczych na terenie budowy.
2. Pracami przygotowawczymi są:
1) wytyczenie geodezyjne obiektów w terenie;
budowlaniec poniedziałek, 24.02.2020 16:34
poniżej masz odpowiedz...... Ustawę Sejmu i zobacz co to jest rozpoczęcie budowy, a co samowolą budowlaną. Trzy lata wystarczą na wytyczenie budynku - nawet Portierni, bo i ona objeta jest Pozwoleniem na budowę.
inspektor nadzoru sobota, 29.02.2020 18:28
Nie bądź taki mądry panie budowlaniec lobbysto. Prawo budowlane to ja znam na pamięć. 27 stycznia żadnego wytyczenia geodezyjnego jeszcze nie było, tylko chaotyczne stawianie baraku, psełdo humusowanie i stawianie gównianego ogrodzenia od strony głównej drogi. A gdzie reszta!!!
Stójkowy czwartek, 13.02.2020 21:44
Co nabroił pan prezes ZUK w Łagiewnikach,jakoś ćichutko, dać jemu podwyżke biedaczkowi.....
piątek, 14.02.2020 13:58
Mógł rok temu zauważyć że rosną ceny za odbiór śmieci w RIPOK-ach i reagować ,a tak ZUK miał duży deficyt i stąd ta podwyżka za śmieci,a tak na marginesie około 800 osób w gminie Łagiewniki unika płacenia za śmieci.....
piątek, 14.02.2020 16:03
Nie tylko za śmieci nie płacą za podatki od nieruchomości też nie płacą i nie ma komu z tym zrobić porządku
piątek, 14.02.2020 12:26
Robił to co kazał mu Janusz :)
piątek, 14.02.2020 12:43
no dokładnie bo 100% właścicielem Spółki ZUK jest Gmina Łagiewniki więc Janusz zatrudnia Staśka
PO środa, 12.02.2020 13:42
Nowy wójt piekarz pokazał ludziom prawdziwe oblicze ...
czwartek, 13.02.2020 10:44
A Wasz pupil co pokazał ????
środa, 12.02.2020 20:14
Panie Jarku to nie jest inwestycja przynosząca chlubę naszej gminie. Weźta się za robotę i inwestycje gminne, pozyskiwanie dotacji i funduszy itd. a nie pierdźcie w stołki za nasze pieniądze. I niech Pan pamięta, że ryba psuje się od głowy. Kadencja szybko minie i ludzie będą Pana oceniać.
czwartek, 13.02.2020 10:46
A jakie fundusze pozyskał poprzednik,zmarnował wszystkie szanse na rozwój gminy w najlepszym okresie,zostawił biogazownie i spalarnie...
czwartek, 13.02.2020 17:25
100% prawdy, poprzednik zmarnował wszystko w najlepszym okresie programów unijnych ale chodzi o to aby nowy wójt nie powielał błędów poprzednika. Są tacy mieszkańcy, którzy obserwują pracę wójta i jego pracowników oraz rady gminy. My mieszkańcy oczekujemy efektów tej pracy.
Żal i smutek czwartek, 13.02.2020 11:21
Ot cała prawda właśnie. :( wszystkie szanse zmarnowane :(
Ekolog środa, 12.02.2020 08:24
Spalarnie funkcjonują na terenie wielkich miast jak np. Wiedeń i tam nikomu to nie przeszkadza. Są tam przecież pomontowane odpowiednie filtry . Jak gumowiec i pety się pali w piecu w Polsce w domu na wsi to jest OK. Jaki ci ludzie mają stan umysłu to nie wiem.?
środa, 12.02.2020 13:06
ty ekolog ale popisałeś się wiedzą???
piątek, 07.02.2020 20:35
Brawo. Na zachodzie są w każdym większym mieście
sobota, 08.02.2020 14:30
Monachium
https://www.youtube.com/watch
?v=332W6TYybeE
poniedziałek, 10.02.2020 19:15
W wiekszych miastach takie spalarnie mają sens, bo wykorzystuja ciepło na ogrzewanie a w takim Przystroniu na co będzie wykorzystane?
ekolog piątek, 07.02.2020 21:01
Proszę o podanie kilka większych miast na zachodzie ze spalarniami. Sprawdzimy
Mieszkaniec Wiednia sobota, 08.02.2020 11:34
Wiedeń, samo centrum miasta
niedziela, 09.02.2020 12:41
Darmstadt https://www.youtube.com/watch?v=tVNaPjX-
Ofg
niedziela, 09.02.2020 12:44
MHKW Wuppertal https://www.youtube.com/watch?v=OUVf0Mx8
QFU
niedziela, 09.02.2020 12:47
Spalarnia w Szwajcarii https://www.youtube.com/watch?v=HhZkR1sv
z-M
niedziela, 09.02.2020 12:57
MHKW Kassel https://www.youtube.com/watch?v=sLO3XWu0
WTI
piątek, 07.02.2020 21:26
Praktycznie każda ciepłownia, elektrociepłownia na zachodzie. W Japonii spalarnie są wszędzie. Jak się wsiokom nie podoba, to niedługo cena śmieci wzrośnie dwuktrotnie i zobaczymy co wtedy powiedzą. Palić śmieciami we własnym piecu to chcą, ale już w spalarni z filtrami dymu to nie?
ekolog piątek, 07.02.2020 21:49
Konkretnie - miejscowości na zachodzie! Śmieci już wzrosły dwukrotnie wszędzie. Najpierw się dowiedz skąd te śmiecie będą przyjeżdżać, a Polaczki dalej będą zakopywać w ziemi.
wasyl sobota, 08.02.2020 09:56
Wiedeń
sobota, 08.02.2020 08:28
exumag.com/kamikatsu-ekologiczne-miasto-
zero-waste/
Autor sobota, 08.02.2020 08:34
Berlin.
ekolog sobota, 08.02.2020 09:33
no i niech tak zostanie pasuje że są u nich a nie u nas
NaZdrowie poniedziałek, 10.02.2020 08:00
Ja ich rozumiem. Ludzie mieszkają sobie zdala od miejskiego smogu, cieszą się zielenią wokół i że nie trują się w miescie, aż tu nagle 500m od zabudowań ma powstać spalarnia, w której cholera wie jakie śmieci będą spalać. Przy spalarni bedzie musiało powstać także składowisko śmieci. Ile juz było przypadków gdzie na takich składowiskach odpadu zalegały odpady toksyczne. Czy my mamy odpowiednie przepisy, ktore regulują powstawanie takich spalarni i ich funkcjonowanie? Czy mamy przeszkolone służby, które będą skutecznie egzekwować przestrzegania tych przepisow? Chcemy budowac spalarnie w Polsce, a my nie mozemy poradzić sobie z składowiskami odpadów. Ile to juz razy były podpalane, bo właścicielą sie to opłacało? Przy takich spalarniach wszystko będzie mozna wrzucić do pieca i śladu po tym nie będzie.
poniedziałek, 10.02.2020 13:07
Pompy ciepła, domy jak termosy żeby nie kopcić a za oknem spalarnia :D
Słyszałem, że ciepło z spalarni ma być wykorzystanie do ogrzewania szklarni. Naprawdę? :D A w lecie to co zrobią z ciepłem?
poniedziałek, 10.02.2020 14:35
To pewnie w ramach projektu Czyste Powietrze... :D
zoska niedziela, 09.02.2020 19:46
karasie
mieszkaniec sobota, 08.02.2020 19:55
A co myślicie o zjeździe ich tirów z drogi krajowej do spalarni? Czy będzie kolejny czarny punkt jak przy orlenie? Ciągłe wypadki!
Jan sobota, 08.02.2020 14:02
Polaczki jak zwykle zacofane, wolą palić śmieci w piecu i przekręcić się przed emeryturą na raka, niż dać palić śmieci w profesjonalnej spalarni wydającej czysty dym po przefiltrowaniu.
Autor sobota, 08.02.2020 12:50
Namawiam. Najpierw trzeba zapoznać się z dokumentami a później rzucać oskarżenia. W 2012 wójt gminy Janusz Szpot wydał decyzję środowiskową na budowę. Jeżeli ktoś chce mieć w swojej gminie taką inwestycję to dlaczego mu zabraniać. Brawo Szpot.
sobota, 08.02.2020 13:57
Ci, którzy tak mówią niech się zatrudnią na tej spalarni. Będą wolne etaty jak mówił Szpot. Będzie praca!!!!
Alex piątek, 07.02.2020 08:28
a moze ktos wreszcie powie, kogo to były grunty pod ta inwestycje ? i za jaka kwote zostały sprzedane inwestorowi.
sobota, 08.02.2020 14:05
ten, który sprzedał oficjalnie się przyznał. Zapraszam do prześledzenia ostatniego video nagrania z rady gminy Sesja nr XVIII z dnia 30 stycznia 2020 r. Nagranie jest oficjalnie publiczne na stronie gminy do obejrzenia przez każdego.
https://hdsystem.pl/fms/video
/index.php?streamName=lagiewniksesja
bisek piątek, 07.02.2020 08:32
to urzedowi sie upiekło bo temat przygasil temat podwyzki wywozu smieci. droga Pani Przedwodniczaco , jako najwazniejszy urzad w gminie, jakie byly przesłanki tej podwyzki ? wzrost kosztow kogo ? to ze dyrektor wygenerowal w swojej firmie dlug to my mieszkancy mamy go splacac ? na jakiej podstawie ? Moze zmienic odbiorce smieci na tanszego !!! a moze uciac w kierownictwie wyplaty.
piątek, 07.02.2020 08:38
A co Ciebie to obchodzi kto to sprzedał i za ile? Jeśli pole było prywatne to nie jest Twoja sprawa kto i za ile sprzedał. I nawet z tą wiedzą Gmina nie mogłaby zablokować takiej transakcji.
sobota, 08.02.2020 14:15
właśnie, że mnie obchodzi, bo dobro mieszkańców jest sprawą nadrzędną. To oni płacą podatki i utrzymują urzędników, to oni wybrali władzę w gminie, im zaufali i dlatego gmina i rada jest jak d... od s.... żeby właściwie reprezentować mieszkańców i konsultować wszystkie decyzje zwłaszcza o budowie takiej spalarni.
Xxx sobota, 08.02.2020 17:20
Jak kto sprzedał . Radny z poprzedniej i obecnej kadencji . Pan Marek M. Z Przystronia
piątek, 07.02.2020 10:25
Alex każdy wie kogo były grunty , a co to ma teraz do znaczenia , sprzedane i kwita , ten co sprzedał ma to w nosie co tam powstanie.
piątek, 07.02.2020 11:44
Tylko jak to się stało że według planu zagospodarowania uchwalonego przez poprzedniego wójta, a później starostę, akurat ten teren przeznaczony jest na tego typu inwestycje. Oczywiście przypadkowo teren należał do jego przydu****...
Autor sobota, 08.02.2020 13:34
Kłamstwo. Teren przenaczony pod magazyny, składy.
ogrodnik piątek, 07.02.2020 13:06
a co on nie jest mieszkancem? ze mu obojetne ? co sprzedl grunt we wsi za marne 100tys? po cenie rynkowej ? czy sprzedal to za ... pytanie ile?
piątek, 07.02.2020 11:01
Chyba rolnika z Niemczy
piątek, 07.02.2020 12:41
Rolnik z Przystrojona .
Skrzat piątek, 07.02.2020 13:03
no moze ktos powiaze fakty, to jak wygrac w totolotka sprzedac teren pod spalarnie o wartosci inwestycji 200mln. i ktos zezwolil na zmiane terenu zagospodarowania, itd.... moze prokurator by sie tym zainteresowal....czy rzeczywiscie byly podstawy aby w tym miejscu budowac spalarnie blisko miejscowosci. czemu tego nie zrobili daleko od wsi i droge moglby inwestor sobie sam zbudowac czy takiej 200mln inwestycji.... pytan wiele odpowiedzi malo....
Recyklingowiec piątek, 07.02.2020 19:58
Odkładajac emocje na bok ustalmy fakty...
1 - inwestor kupił ziemię w obrocie prywatnym
2 - zgodnie z planem zagospodarowania uchwalonym przez ekipę Guzdka, ówczesnego wójta, na tym terenie mógł już dawno postać tego typu zakład
3 - zgodę na budowę wydał wydział budownictwa starostwa w Dzierżoniowie... Dla przypomnienia wówczas Guzdek był starostą

Reasumując gmina od początku, zakup terenu, do końca czyli wydania decyzji o zezwolenie na budowę była biernym graczem bez prawa głosu.... Jedyny błąd władzy gminy to ustalenie planu zagospodarowania terenu, ale to już zasługa Guzdka i jego ekipy...
A więc wszyscy razem dziękujemy GUZDKOWI!!!
Tfu sobota, 08.02.2020 00:02
Ale i również Szpotowi i jego pieskowi Kondrakiewiczowi bo to oni są fanami smrodu w gminie Łagiewniki...
Autor sobota, 08.02.2020 08:37
Plan zagospodarowania przestrzennego uchwalono w 2011 roku.
sobota, 08.02.2020 17:19
Na teren pod spalarnie na 100 % to wcześniej.... Proszę zobaczyć dokładnie jakie tereny zostały ujęte w planie zagospodarowania w 2011 roku..... Tak więc mleko się rozlało...
Ciemny naród niewolniczy piątek, 07.02.2020 06:40
Bada patoli znuw nic nie kuma przecież teraz spalarnie to nie śmierdzą wszytko jest eko
Nosacze piątek, 07.02.2020 07:16
Nu, spalanie plastyku w piecu też jest eko bo przeca plastyk się rozkłada tysiąc lat, a tak to myk myk i kupka popioła hehehe
sobota, 08.02.2020 09:55
https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/tr
ojmiasto/gdansk-mieszkancy-maja-dosc-nie
mieckiej-spalarni/k87f6hq
sobota, 08.02.2020 10:58
u nas będzie to samo
Pisoff sobota, 08.02.2020 07:25
Ludzie pomyślcie jak żyjecie: jabłuszko na tacce i w folii, 2 kolby kukuryczy na tacce i w folii, jeden pomidorek i już w reklamówce. A z odpadami co?
sobota, 08.02.2020 08:24
No to będą trzepać kasiurę że ho ho... lekarze i apteki też!
bob budowniczy piątek, 07.02.2020 21:08
ja bym Guzdkowi i Szpotowi wybudował spalarnię w Ligocie Wielkiej
sobota, 08.02.2020 00:05
Dokładnie! I raz w tygodniu wypompować im pod domem szambiarkę, żeby im się dobrze oddychało
sobota, 08.02.2020 09:36
Guzdkowi to plac zabaw przeszkadzał w Ligocie, bo hałas pod jego domem, ale spalarnia w Łagiewnikach to już nie przeszkadza
sia piątek, 07.02.2020 19:45
Woow.... to ekologia do spalarni się nie przyczepi? My nie możemy palić węgla w piecach, a spalarnia śmieci już tak.
:-O
sobota, 08.02.2020 09:18
Spalanie w domu i w spalarni przebiega w diametralnie innych warunkach. I efekt dla środowiska też jest całkowicie inny.
piątek, 07.02.2020 08:36
W Przystroniu jest już wysypisko śmieci, więc jak jeszcze to postawią to będzie jedno wielkie śmietnisko. A w Łagiewnikach biogazownia.
Autor sobota, 08.02.2020 08:44
Wysypisko jest zamknięte.
Dyrektor spalarnia piątek, 07.02.2020 13:47
Uprzejmie informuje aby żadne wiesniaki z okolic przystronia nie składały CV do pracy..."NIE PRZYJMĘ ZADNEGO" dziękuję bardzo za zrozumienie.
sobota, 08.02.2020 00:09
Ale największy fan wysypisk i spalarni, pan radny z Sienic dostanie pracę? Prosimy, może już przestanie robić trzodę jako radny ...
ekolog piątek, 07.02.2020 20:19
Jaka ekologiczna spalarnia? Nowy mercedes też jest ekologiczny, z 10-cio letniego cieknie olej i dym z rury. Tylko na papierze i podczas kontroli spalarnia jest ekologiczna. Polacy są mistrzami w omijaniu prawa i oszczędzaniu na kosztach, naprawach i ekologii itd. Facetowi tylko o BIZNES chodzi pod przykrywką obiecanek cacanek typu "tu na razie jest ściernisko ale będzie San Francisco". A tu się okazuje, że nie ma kasy, budowa stoi i szybko nie ruszy. Postawił budkę i pachołki aby nadzór budowlany i ludzi zbajerować, że rusza budowa. I jeszcze jedno kolejne miejsce z wypadkami drogowymi jak przy Orlenie.
radny piątek, 07.02.2020 22:14
Podczas ostatnich wyborów samorządowych 2018 większość kandydatów w Łagiewnikach swoje programy kierowały na walkę z Biogazownią. Nikt nie nagłośnił sprawy walki ze Spalarnią. Pan obecny wójt też takiego programu nie miał "zaspał". Panie Jarku teraz może się Pan zrehabilitować! Janusze z Ligoty o nas nie zadbali.
pwdw piątek, 07.02.2020 19:47
Rząd Pazernych i Skorumpowanych wdraża programy ekologiczne!
Jfti piątek, 07.02.2020 19:56
Wieśniak z Łagiewnik i wiosek głosowali na Pisiorów to teraz wdychać zapaszki
tytus piątek, 07.02.2020 06:15
W całej europie działają takie spalarnie i nie są uporczywe dla mieszkańców, wójt powinien wspierać budowę spalarni, a z drugiej strony wymagać od inwestora realizacji projektu bez polskiego kombinowania i obchodzenia przepisów i norm działania takiej spalarni. Dobrze wykonana i zarządzana spalarnia nie jest żadnym problemem dla mieszkańców ale znając polską mentalność zaraz zacznie się pomijanie jakiś wytycznych z projektu by było taniej nikt nie wyegzekwuje poprawności działania i będzie śmierdziel.
Biolog piątek, 07.02.2020 06:21
Mało wiesz o świecie. Wszędzie tam gdzie są takie spalarnie jest zatruta woda ( wody gruntowe, powietrze itd. Ludzie ciężko chorują i wzrosła umieralność. Wiec nie pierdziel głupot. Najgorzej jak ktoś nie zna faktów.
obywatel piątek, 07.02.2020 07:42
Fakty są takie, że więcej szkody ludziom robią "kopciuchy" w gospodarstwach domowych, a taka spalarnia odpadów sama w sobie nie wypuszcza do atmosfery niebezpiecznych spalin, wiec to mit z tą umieralnością. Zanim się zacznie sypać faktami proponuję, lepiej zapoznać się dokładnie z tematem.
Obeznany z tematem piątek, 07.02.2020 18:10
Mniejsze zło temat kopciuchów obywatelu niż rodziny szczurów . Mydlenie oczu na temat małej emisyjności wyziewów z komina w/w produkcji "europejskich odpadów",bo nie wieżę że większość będzie z naszego regionu to nic z rozmnażającym się robactwem i gryzoniami.Powodzenia dla okolicznych mieszkańców
piątek, 07.02.2020 08:20
Więc jakby pod Twoim domem postawili spalarnię i przeładunek odpadów chemicznych w odległości mniejszej niż 1km to byłoby ok?
zmartwiony postawą Biologa piątek, 07.02.2020 08:22
te biolog powielasz mity - podaj fakty, a nie takie ze ktoś czegoś nie dopatrzył lub chciał oszukać i np spuścił ścieki, myślenie tego narodu jest irracjonalne - z jednej strony sami spalają śmieci we własnych piecach, ogólnie pali się co popadnie, i równocześnie protestują przeciw spalarni która ma filtry, zabezpieczenia itp. jeśli nie będziemy spalać śmieci to w nich utoniemy, składowane zatrują glebę, wodę, powietrze a na końcu będzie "samozapłon". lepsze spalanie kontrolowane niż podpalenie składowiska aby "odzyskać" teren pod nowe śmieci
obywatel piątek, 07.02.2020 08:46
Popieram,spalarnia to nie jest coś czego powinniśmy się bać.
I nie przeszkadzało by mi postawienie spalarni w odległości 1 km od domu, ale aktualnie bardzo przeszkadza mi jak wychodzę z domu i dusze się zanieczyszczonym powietrzem bo sąsiad pali czym popadnie.
piątek, 07.02.2020 12:17
Ale na pewno nie jesteś mieszkańcem Przystronia...??? Więc ci nie będzie przeszkadzało
piątek, 07.02.2020 10:21
No może w dzień będą przestrzegać procedur ekologicznego spalania , ale w nocy pójdą na całego.
piątek, 07.02.2020 04:44
Ciemny lud znowu czegoś się boi. A to elektryczności, a to pojazdu bez koni, a to telefonii komórkowej itd. Od wieków nic nowego, jak ciemno to ciemno.
piątek, 07.02.2020 05:23
Ciemno to Ty masz pod sufitem.
Wolf piątek, 07.02.2020 06:23
Ciemny lud również również bał się inżynierów muzułmańskich których mieliśmy przyjąć też uważasz że nie mieliśmy racji
piątek, 07.02.2020 15:07
Dziad o chlebie, baba o niebie.
;))) piątek, 07.02.2020 13:58
W ddz już od dawna działa
DDZ czwartek, 06.02.2020 23:09
Dopiero będzie śmierdzieć...
MIESZKANIEC GMINY piątek, 07.02.2020 00:04
Czyli ma się rozumieć klamka już zapadła. A jak już powstanie to krematorium to oczywiście stawki za wywóz nieczystości zostaną oczywiście obniżone ,czyż nie tak....
Minister MSWia piątek, 07.02.2020 11:44
https://spalarnie-odpadow.pl/jak-dziala-
spalarnia-co-mozna-bezpiecznie-spalic-w-
spalarni/

Zapoznaj cie się !!!
piątek, 07.02.2020 11:58
Kto zagwarantuje, że normy będą przestrzegane i w razie czego weźmie na siebie pełną odpowiedzialność i co ludziom przyjdzie z tej odpowiedzialności, jeśli się okaże, że normy nie były przestrzegane i ludzie byli truci? Mogliby przynajmniej zrobić tą spalarnię w dalszej odległości od domów, żeby zwiększyć bezpieczeństwo. Kto będzie sprawował nad tym rzetelną kontrolę?
On piątek, 07.02.2020 05:55
Wyjdę na ulice i będę protestować, kto ze mną?
piątek, 07.02.2020 10:17
Bardzo dużo ludzi wyjdzie z tobą.
Minister MSWia piątek, 07.02.2020 11:47
https://spalarnie-odpadow.pl/jak-dziala-
spalarnia-co-mozna-bezpiecznie-spalic-w-
spalarni/
piątek, 07.02.2020 08:24
Jeden protest już się odbył, z udziałem TVP3 Wrocław. I nie sądzę, żeby ludzie odpuścili, spalarnia nie miała być w tak bliskiej odległości od budynków mieszkalnych.
Świeży piątek, 07.02.2020 07:58
Idź sam
piątek, 07.02.2020 09:11
Wójt taki sam jak PiS co innego gada A cO innego robi
piątek, 07.02.2020 10:19
Wójt nie jest Pisowcem.
piątek, 07.02.2020 10:17
a co ze spalarnią w Dzierzoniowie w środku osiedli?
piątek, 07.02.2020 10:20
trzeba zapytać poprzedniego wójta co on o tym sądzi ,wypowiadał się o tym w tylko w pozytywny sposób ,przypominam że jest radnym powiatowym wybranym 2500 głosów mieszkańców całej gminy ,może czegoś nie wiemy może to będzie jakieś spa lub zdrój ,Pan Janusz jest osobą publiczną i nadal funkcjonariuszem publicznym czekamy aż wyrazi publicznie swoją opinię, jest winny to swoim wyborcom
piątek, 07.02.2020 08:18
To nie tylko spalarnia, ale też przeładunek odpadów chemicznych, a przy przeładunku i transporcie może się zdarzyć wszystko, nikt nie zagwarantuje 100% bezpieczeństwa, szczególnie na tak ruchliwej drodze. Dodatkowo najbliższy budynek mieszkalny jest bardzo blisko.
piątek, 07.02.2020 10:13
SENAT CHCE ZABLOKOWAC WYPLATE KWIETNIU EMERYTURY!!!
.. piątek, 07.02.2020 09:35
A dlaczego spalarni nie zrobią na mazurach albo koło jakiegoś Parku Narodowego. Ano dlatego, że ma zły wpływ na środowisko.
piątek, 07.02.2020 09:46
http://www.otzo.most.org.pl/spalarnie/ma
pa.html
.. piątek, 07.02.2020 10:15
To już wiadomo skąd ten SYF w powietrzu
piątek, 07.02.2020 09:45
ciekawe co z tego ma starosta- ?
piątek, 07.02.2020 09:51
A jak napiszę ładnie o wojcie to nie będą blokować?
czwartek, 06.02.2020 23:27
Ohyda