Awarie na os. Tęczowym 27

czwartek, 26.3.2020 14:30 19105 31

W ostatnich dniach miały miejsce awarie w budynku os. Tęczowe 27 w Dzierżoniowie. Mieszkańcy poprosili naszą redakcję o interwencję w tej sprawie, bowiem uważali, że naprawa zbytnio się przeciąga. Jednocześnie chcieli, by dzierżoniowska Spółdzielnia Mieszkaniowa stwierdziła czy nie ma uwag, co do wykonanych tam prac.

                            Oświadczenie Spółdzielni Mieszkaniowej w Dzierżoniowie

Spółdzielnia Mieszkaniowa w Dzierżoniowie w odpowiedzi na maila z dnia 23 marca 2020 r. z godziny 11:57, informuje że awaria która miała miejsce na budynku Osiedle Tęczowe na 27 została usunięta tego dnia. Jednocześnie informujemy, że w budynku nie nastąpiły żadne szkody, ani straty mieszkańców spowodowane zaistniałą awarią.

Budynek os. Tęczowe nr 27 jest budynkiem, który jest zamieszkały od 10 lat. Został wykonany zgodnie ze sztuką oraz prawem budowlanym, na podstawie uzyskanego pozwolenia na budowę, w dostosowaniu do zapisów obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego.

Jest to bardzo nowoczesny budynek, który posiada między innymi skojarzone, alternatywne źródło ciepła usytuowane w tym budynku, kotłowni gazowej połączonej z kolektorami słonecznymi usytuowanymi na dachu budynku, w pełni zautomatyzowanej i autonomicznej.

Niestety nawet w tak nowoczesnych układach zdarzają się awarie. W tym przypadku w wyniku chwilowego przepięcia w instalacji elektrycznej połączonej z instalacją niezależnego podtrzymania zasilania w energię elektryczną w jaką wyposażona jest kotłownia usytuowana w tym budynku, nastąpiły w krótkim czasie po sobie dwie awarie jedna w kotłowni, a druga w zestawie pomp. Jednakże bardzo szybka interwencja ze strony pracowników Spółdzielni spowodowała zdiagnozowanie zaistniałej sytuacji awaryjnej i podjęcie niezbędnych działań naprawczych, związanych również z zamówieniem i dostawą niezbędnych podzespołów, w tym zestawu pompowego.

Bardzo szybko interwencja ze strony służb technicznych Spółdzielni spowodowała, że mieszkańcu budynku os. Tęczowe nr 27 mieli cały czas ciągłość ogrzewania mieszkań i dostawy ciepłej wody, a skutki uszkodzenia zestawu pompowego spowodowały wyłącznie zawilgocenia posadzki w piwnicach budynku ze śladową ilością wody.

Pomimo panującego stanu epidemii koronawirusa ogłoszonego w Polsce przez Rząd i trudnościach w zamawianiu i dostarczaniu specjalistycznych elementów i urządzeń w tym trudnym czasie, udało się pierwszą część awarii usunąć 19 marca, a druga część awarii została usunięta w dniu 23 marca.

Była ta pierwsza tego typu złożona awaria od 10 lat, od początku wybudowania budynku os. Tęczowe nr 27. Pracownicy Spółdzielni byli do dyspozycji mieszkańców nawet po godzinach pracy Spółdzielni, również w weekend w sobotę o godzinie 18 00 , gdzie byli w budynku przy usuwaniu awarii i dzięki temu w budynku była ciągła dostawa centralnego ogrzewania i ciepłej wody i wyeliminowano jakiekolwiek straty i szkody dla mieszkańców, które nie wystąpiły.

Jednocześnie informujemy, że pomimo ogłoszenia przez Rząd stanu epidemii koronawirusa w Polsce, wszelkie sprawy awarii, bądź inne związane z obsługą spółdzielczych zasobów mieszkaniowych można zgłaszać do Spółdzielni Mieszkaniowej w Dzierżoniowie pod numerami:

74 831 44 73, 74 831 44 74, 74 831 44 75 w godzinach pracy Spółdzielni tj.

  • Poniedziałki, Środy      od 7:30 do 15:30

  • Wtorki, Czwartki          od 7:30 do 16:00

  • Piątki                             od 7:30 do 14:30

W przypadku awarii prosimy kontaktować się pod numerem 74 831 52 64 cały tydzień w godzinach od 8:00 do 22:00.

Wszelkie sprawy wymagające formy pisemnej prosimy kierować drogą elektroniczną na adresy skrzynek pocztowych e-mail podanych na stronie https://smdzierzoniow.pl/

W przypadku korespondencji w postaci tradycyjnej prosimy o wrzucanie jej do skrzynki na listy zamontowanej przy głównym wejściu do Spółdzielni Mieszkaniowej.

Przeczytaj komentarze (31)

Komentarze (31)

Anioł piątek, 27.03.2020 08:12
Wykonanie bloków na nowym tęczowym jest na tak żenująco niskim poziomie, że nawet alternatywy 4 się z nich śmieją.
niedziela, 29.03.2020 12:10
Idź obejrzyj ten blok od dewelopera na Lawendowej tam to dopiero kosmos :D
sobota, 28.03.2020 07:56
To chyba nie widziałeś TBSu
poniedziałek, 30.03.2020 17:46
Na tym zadupiu nikt więcej nic nie buduje, więc mieszkania się sprzedają jak ciepłe bułeczki. Nikt nie sprawdza stanu, daje się nabić w butelkę i cieszy się, że ma mieszkanie. Jaskulski postawił by bloki z kartonu, gdyby wytrzymały do końca gwarancji. Niestety czasem za dużo deszczu u nas pada i nie wytrzymają.
Więc oszczędza na materiałach, na wykonawcach, na wszystkim. A później wychodzi pękający strop, pękające ściany, cieknące rury, paląca się instalacja, osiadająca podłoga. Jak to wszystko wytrzyma 3 lata do końca gwarancji to jest czysty zysk. Jak coś się spie...li wcześniej, to przyjadą z silikonem i załatają. Nie oszczędzają na silikonie i pianie, bo to wszystko załata.
niedziela, 29.03.2020 21:31
Nawet nie wiecie za ile imprez,szkoleń,wesel,rozwodów zapłaciliście w czynszu,ile garaży,przyziemi,domów,mieszkań zasponsorowaliście,niedługo Wam o wszystkim tym opowiem,cierpliwości.......a za to macie co?po 2 tygodniach się obudzili i podobno będzie dezynfekcja...,jak było parcie na szkło tak teraz nie widać nikogo,czemu?nikt z zarządu nie ma nic do powiedzenia mieszkańcom,gdzie ten prezes co brylował w tv sudeckiej i na dobie?gdzie przew. rady nadzorczej?Problemy rodzinne???5000 mieszkańców,gdzie działania spółdzielnii???Myślę ,że nie powinniśmy im płacić czynszu przez 3 miesiące,im pensja się nie należy,i tak nic nie robią,maja na tyle kasy że sobie poradzą,a my jak to sie mówi ...bankomat do płacenia...
piątek, 27.03.2020 10:57
Blok nr. 26 podjął prawidłową decyzję odłączając się od spółdzielni. Przez lata remontowy szedł nie wiadomo gdzie. Jak tylko opuścili spółdzielnię od razu więcej maja porobione. widać koło bloku, codziennie zarządca przyjeżdża. miła atmosfera, telefon i już jest.a opłaty niższe i zwroty wyższe (...)
mieszkańcy nowego Tęczowego piątek, 27.03.2020 12:39
Jesteś pewien, że wszyscy w bloku 26 są zadowoleni z takiego stanu rzeczy? Wiem od tam mieszkających, że jest wręcz przeciwnie. A otoczenie wokół tego bloku... chyba żartujesz. Codziennie widzę, jak jest "ładnie", jak za komuny. Nic bardziej prostego, jak wyprowadzić się, gdzie indziej. i nie rób kampanii, żeby zmienić zarządcę. Kupowaliśmy mieszkanie od Spółdzielni, wiedząc, że to także zarządca. Twój wpis jest dziwnie podejrzany. czyżbyś działał w imieniu jakiegoś zarządcy nieruchomości. Mieszkańcy bloku 27 nie dajcie się nabrać.
Paweł piątek, 27.03.2020 13:29
To nie jest propaganda. Zgadzam się z powyższym. Jestem mieszkańcem bloku 26. Te rabaty przy klatkach zostały wykonane z remontowego. Spółdzielnia nie wpadła na ten pomysł, bo zawsze brakowało finansów? Duże koszty na utrzymanie trawników, placu itp. Dzisiaj ponosimy mniejsze koszty z utrzymaniem terenów zielonych itd. niż pod rządami spółdzielni.Zatem możemy wykonać kolejne inwestycje. Nasz blok miał możliwość zmiany zarządcy i tak zrobił. A co do terenu? Trudno upiększyć naszych terenów, jak pół osiedla przychodzi na plac, wysiaduje pod oknami i niszczy roślinność.
piątek, 27.03.2020 14:03
Jakie inwestycje zostały wykonane w waszym bloku (26). Pytam bez złośliwości.
Paweł piątek, 27.03.2020 14:51
Czytaj ze zrozumieniem. Możemy zrobić inwestycje, a nie: ,,zostały wykonane". Nie będę przytaczać drobnych a jakże ważnych prac dotąd wykonanych. Odpowiadam bez złośliwości. Na marginesie: Każdy ma swoja opinię. Mnie osobiście podoba się taka zmiana. A w rozmowach z sąsiadami, nie słyszę niezadowolenia. Bo jak można być niezadowolonym z niższych rachunków i pełnego oraz rzetelnego wglądu do rachunków. Nic nie jest wydawane i robione bez naszych wspólnych decyzji. Gdyby było tak od początku, dość spora sumka pieniędzy z remontowego mogłaby być dobrze przeznaczona dla komfortu mieszkańców. Do dzisiaj nie wiemy, na co była przeznaczona.
piątek, 27.03.2020 15:47
Panie Pawle, czy może Pan porównać opłaty w obu budynkach. Proszę podać wiarygodne dane. Narazie nie jestem przekonany do zmiany administratora. Myślę, że gdybym chciał, to mogę mieć wgląd w rachunki. W każdym bloku wykonywane są naprawy. Awarie też zdarzają się i trzeba je usuwać. Bez złośliwości pozdrawiam
Paweł sobota, 28.03.2020 06:21
Porównywać opłat nie mam zamiaru, bo też nie odnoszę się w wypowiedziach do kosztów ponoszonych przez blok 27. Nie posiadam wiedzy o opłatach, jakie ponoszą mieszkańcy awaryjnego bloku. Porównuję moje opłaty za czasów zarządu spółdzielni a obecne. Nie namawiam też do zmiany zarządcy. Autorze, dobrze Ci że Spółdzielnią, pozostań i ciesz się. Jedynie wyraziłem własną opinię w tym temacie. Widzę, że politykę masz we krwi. A może po prostu nie jesteś lokatorem tego bloku. My mieliśmy prawo zmiany zarządcy i tak też zrobiliśmy. Nasza wspólna decyzja. Widać, że w bloku 27 nie wszyscy są zadowoleni, że aż trzeba było zwrócić się do redakcji Doby.
piątek, 27.03.2020 17:59
A ja bym się Paweł na Twoim miejscu dalej nie produkował . Nie ma co uszczęśliwiać kogoś na siłę. Chciał spółdzielnie , dobrze mu z tym , niech zostanie.
Nam jest lepiej i to jest najważniejsze
piątek, 27.03.2020 07:24
Ludzie otwierajcie drzwi od klatki! Ile mieszkancow mieszka w waszej klatce? Kilkadziesiat. Kazdy dotyka klamke. Bezpiecznie otworzyc drzwi rano i zamknac wieczorem
piątek, 27.03.2020 23:04
Nie chodzi tylko o klamki. Otwierając drzwi i okna zwiększamy nasze bezpieczeństwo poprzez przewietrzanie całej klatki w tym poręczy, schodów i ścian. Będąc na spacerze po osiedlu Tęczowym stwierdziłam, że 95% drzwi wejściowych do budynków było zamknięte. Co na to zarządca budynków.
czwartek, 26.03.2020 15:29
prokop
Prawda czwartek, 26.03.2020 22:21
Budynek nowoczesny pytanie co z materiałami z których został wykonany też takie nowoczesne były że już są awarie ?
Mieszkaniec czwartek, 26.03.2020 22:28
A co spółdzielnia zamierza zrobic ze smrodem, który pozostał po awarii?
nsnd czwartek, 26.03.2020 15:14
jest to bardzo nowoczesny budnek :) koń by się uśmiał czytając to :)
Nowośmieszna czwartek, 26.03.2020 22:19
Nowoczesne Projekty Retru Puchacza
Leon czwartek, 26.03.2020 19:02
A co z awariami które wystąpią po godzinie 22:00? Na tyle osiedli, może by tak dyżury? Płacimy fundusze remontowe, eksploatacyjne itp. a w zamian, wsparcia żadnego! Wstyd i żenada!
czwartek, 26.03.2020 20:53
Od 6g awarie. W nocy śpimy.
czwartek, 26.03.2020 20:35
a kto ma pełnić dyżury?
Józek czwartek, 26.03.2020 18:55
A obok drogi na uciechów milicja była
fk czwartek, 26.03.2020 18:58
Jozek.-Chyba za Gierka.
czwartek, 26.03.2020 17:18
DOBA.PL jak zwykle do tylu jest, 23 marca juz ndawno byl haha
czwartek, 26.03.2020 16:22
Dla roszczeniowych panikarzy -zapas papieru toaletowego
czwartek, 26.03.2020 15:52
Nowoczesny budynek co wygląda jak z lat 90tych XX wieku.
mieszkaniec czwartek, 26.03.2020 15:10
Przecież te kolektory słoneczne to ściema i fikcja. Nigdy nikt z mieszkańców tego bloku nie zobaczył niższego rozliczenia CO i CWU.
Latem podgrzanie ciepłej wody powinno być za darmo, a rozliczenie przychodzi normalnie za każdy m3.
giez czwartek, 26.03.2020 20:58
Dajecie się łoić spółdzielni a ona was kroi jak małolatów spytajcie wspólnotę z Tęczowego 26 jakie maja oszczędności z kolektorów i ile płacą za cwu
czwartek, 26.03.2020 15:44
wg twojego opisu to faktycznie ściema. pytanie co ogrzewaja te kolektory - czy CO czy CWU czy moze robią to w jakis proporcjach . W domku jednorodzinnym widać efekt pracy takich kolektórów- w tym obiekcie tez powinno to byc widoczne na rachunku. zlećcie audyt.