Dzierżoniowski szpital pracuje już wyłącznie jako covidowy

sobota, 17.10.2020 22:50 68390 123

Od godzin wieczornych 17 października Szpital Powiatowy w Dzierżoniowie leczy już wyłącznie pacjentów chorych na covid. Po stwierdzeniu zakażenia dwóch osób z personelu medycznego na chirurgii, szesnastu na internie i trzech na okulistyce wstrzymano przyjęcia na wszystkie oddziały. Normalnie przyjmuje chorych jeszcze jedynie oddział pediatryczny. 

W połowie października w dzierżoniowskim szpitalu funkcjonowało osiem łóżek dla osób chorych na covid, jednak wojewoda dolnośląski decyzją z piątku 16 października nakazał szpitalowi zwiększenie liczby tych łóżek z ośmiu do dziewiętnastu, w tym jedno z kardiomonitorem i respiratorem. Wszystkie są już zajęte.  

- W sobotę 17 października o godz. 20.30 otrzymaliśmy dodatnie wyniki testów szesnastu osób z personelu pielęgniarskiego i salowych oddziału wewnętrznego, w związku z czym wszystkich trzynastu pacjentów przebywających obecnie na internie musieliśmy potraktować jako potencjalnie zakażonych. W izolatorium przebywa teraz siedmiu pacjentów z podejrzeniem zakażenia i z wynikami dodatnimi. Interna pracuje więc już wyłącznie jako oddział covidowy. Na szczęście nie mamy ciężkich przypadków - informuje Maciej Smolarz, prezes dzierżoniowskiego szpitala. 
Przypomnijmy: z dniem 15 października w Dzierżoniowie wstrzymano przyjęcia planowe pacjentów na oddział chirurgiczny i ginekologiczno-położniczy. Ponadto po późniejszym ujawnieniu kolejnych trzech przypadków koronawirusa na oddziale okulistycznym, także tam zostały wstrzymane przyjęcia pacjentów. Obecnie pacjentów przyjmuje tylko oddział dziecięcy. Pozostałe oddziały są oddziałami covidowymi. 

Pogotowie Ratunkowe wozi pacjentów, zarówno chorych na covid, jak z innymi dolegliwościami  do innych jednostek na terenie Dolnego Śląska. 

Zakażony personel poddany jest izolacji, w szpitalu pracują osoby z potwierdzonymi wynikami negatywnymi. We wtorek 20 października testom na obecność koronawirusa poddany zostanie personel oddziału chirurgicznego (konieczność odczekania siedmiu dni od potencjalnego kontaktu z zakażoną osobą).  

W każdym szpitalu powiatowym utworzono łóżka dla chorych na covid. W świdnickim szpitalu jest  trzydzieści takich miejsc.

APK

Przeczytaj komentarze (123)

Komentarze (123)

Justyna.B poniedziałek, 25.04.2022 16:27
Ten szpital jest już tak zdluzony że nawet paracetamolu wam tam nie podadzą, zawsze jeżdżę na Świdnicę na latawiec i jest tam jest jako tako jeszcze. Ten szpital to burd** i dawno już powinie n zostać zlikwidowany!
Lelele niedziela, 18.10.2020 20:18
Przepraszam co z poradnia K prowadzę ciążę u dr Słobodziana i co, zamknęli wszystko w ****u i sobie radz?
pacjent niedziela, 25.10.2020 12:19
prywatnie wszyscy lekarze przyjmuja
aaa poniedziałek, 19.10.2020 07:30
Doktor też przyjmuje w przychodni na osiedlu Tęczowym spróbuj tak się dostać ja byłam tam kilka dni temu to jest:).
Ks sobota, 17.10.2020 23:40
Dokładnie zamiast brać udział w protestach zacząć dbać czyli dystans dezynfekcja maseczki czy to takie trudne być odpowiedzialnym za siebie a przy tym za innych!????
środa, 21.10.2020 21:52
przykładny nie douczony niewolnik tak czyni powodzenia za czas jakis
poniedziałek, 19.10.2020 01:09
Ludzie jesteście tak głupi,że jest mi was aż żal :( czytajcie ksiażki,prace naukowe i zacznijcie myśleć logicznie. To jest polityka. Lekarze milcza,bo boja sie o swoja prace. Jestescie niewolnikami na wlasne zyczenie
poniedziałek, 19.10.2020 07:39
Niewolnikiem zrobił cię telefon z funkcja lokalizacji :-) Twój Pan wie gdzie jesteś co robisz co kupujesz co oglądasz co czytasz w necie. I masz podsuwane to co chcą :-) od założenia maseczki na 15 min w sklepie korona nikomu nie spadnie.
pilawianin wtorek, 20.10.2020 19:16
Dzierzoniowska wykanczalnia.... najgorszy szpital w okolicy.... brak slow....
poniedziałek, 19.10.2020 22:17
Potrzebuje łożysko koła do Żuka
niedziela, 18.10.2020 10:35
czy to jest zgodne z prawem ??? jak coś sie stanie co mamy robić. Przecież są inne choroby. co wtedy ??? ja rozumiem zrobić oddział covidowy ale cały szpital ???? dziwne to wszysko covid ponad wszystko a reszta ludzi co oni mają zrobić ?????
Chwilę pomyśl. niedziela, 18.10.2020 12:49
Reszta ludzi chorych do eksterminacji, bo Covid nie zebrał takiego śmiertelnego żniwa, na jakie liczono. Dlatego trzeba pozbawić wszystkich opieki medycznej, aby chorzy szybciej zeszli z tego świata. Plan depopulacji w toku. To nie jest żadna teoria spiskowa. To jest już tak oczywiste, że nawet nie trzeba wysilać umysłu, żeby to zrozumieć.
Trzecie oko niedziela, 18.10.2020 12:57
Prawda, tylko ślepi nie widzą, boją się uwierzyć w prawdę, dlatego poddają się kłamstwu
niedziela, 18.10.2020 15:00
Prawda jest tak straszna, że wolą wierzyć w bajki o covidzie
Koniec Plandemi poniedziałek, 19.10.2020 07:30
Pierwsze szczepy koronawirusa ludzkiego zidentyfikowano w latach 60. XX wieku. W 1962 roku wyizolowano szczep B814 pochodzący od dziecka z objawami przeziębienia, stosując hodowlę narządową pochodzącą z tchawicy. Z powodu zaginięcia próbki przed opracowaniem metod pozwalających na identyfikację gatunku, dokładne dane o B814 nie są znane, jednakże w kolejnych latach uzyskano następne izolaty kliniczne. Dwa z nich, 229E i OC43, zidentyfikowano jako osobne gatunki[1][4].

Kolejny gatunek ludzkiego koronawirusa, znacznie groźniejszy, zidentyfikowano w 2002 roku w chińskiej prowincji Guangdong. Wirus SARS-CoV, nazywany tak od wywoływanego przez niego zespołu ciężkiej niewydolności oddechowej (ang. Severe Acute Respiratory Syndrome), spowodował falę zachorowań i 775 potwierdzonych zgonów[1].

W następnych latach XXI wieku zidentyfikowano dwie kolejne stosunkowo rozpowszechnione grupy, NL63 i HKU1, które razem z 229E i OC43 są jedną z dość rozpowszechnionych przyczyn przeziębień[5][6][7]. Dwie ostatnie grupy odpowiedzialne są za cykliczne (co 2–4 lata) epidemie zakażeń dróg oddechowych, najczęściej w okresie późnej jesieni, zimy i wczesnej wiosny, kiedy zmniejsza się liczba zakażeń rynowirusowych. Uważa się, że koronawirusy są odpowiedzialne za 10–20% wszystkich przeziębień[potrzebny przypis].

Obecnie wyróżnia się siedem gatunków koronawirusów wywołujących infekcję u człowieka:

ludzki koronawirus 229E(ang.) – alfa-koronawirus[2][1];
ludzki koronawirus OC43(ang.) (HCoV OC43) – beta-koronawirus[2][1];
ludzki wirus SARS (SARS CoV Urbani) – beta-koronawirus[2][1];
ludzki koronawirus NL63(ang.) (HCoV NL63, początkowo znany jako wirus New Haven) – alfa-koronawirus[2][1];
ludzki koronawirus HKU1(ang.) (HCoV HKU1) – beta-koronawirus[2][1];
ludzki koronawirus bliskowschodniego zespołu oddechowego – wirus MERS (MERS-CoV, także: HCoV-EMC/2012, ludzki betakoronawirus 2c EMC/2012) – beta-koronawirus
poniedziałek, 19.10.2020 10:18
Porównanie kompletnie nie trafione, to że jeden jest niegroźny nie oznacza że inne nie są. Np E. coli jest u ciebie w okrężnicy i nic ci nie zrobi ale ten sam gatunek tylko szczep EHEC cię zabije
WTF poniedziałek, 19.10.2020 08:40
Witam to po co zabierają nam składki???!?? Skoro i tak niema jak się leczyć.Ten pan z ua w szpitalu to ten znachor co piszecie??lol
poniedziałek, 19.10.2020 07:34
https://www.facebook.com/jelena.jovovic.

395/videos/2189547621190027
niedziela, 18.10.2020 07:06
Oto jeden z wybranych faktów nt. koronawirusa od prof. zw. dr hab. n. med. Piotra Kuny - pulmonologa, alergologa, Kierownika II Katedry Chorób Wewnętrznych Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Prezydenta Polskiego Towarzystwa Chorób Metabolicznych. V-ce Prezydenta Polskiego Towarzystwa Chorób Cywilizacyjnych, odznaczonego Złotym Krzyżem Zasługi oraz licznymi nagrodami rektorskimi:
Na COVID-19 mamy do tej pory 100 tysięcy zachorowań. Kiedy chory na grypę umiera, nie piszemy, że umarł na grypę, tylko, że umarł z powodu niewydolności krążeniowej, zapalenia płuc - wpisujemy różne rozpoznania, ale generalnie nie wpisuje się grypy jako przyczyny śmierci. Wiemy, że jeśli ktoś ma cukrzycę, niewydolność nerek i zachoruje na grypę, to kombinacja grypy i przewlekłej choroby zawsze zwiększa ryzyko. Są nawet takie piękne badania i to polskie, z Uniwersytetu Jagiellońskiego, z których wynika, że ryzyko udaru mózgu u osób chorujących na grypę wzrasta osiem razy, a udar potem zabija, podobnie z zawałem serca - ryzyko w grypie rośnie 10 razy i też się umiera, ale na zawał. Z tych, którzy dostaną udaru, prawie 40 procent umiera, ale jako przyczynę zgonu wpisuje się udar, a nie grypę. Natomiast, z COVID-19 zrobiono tak, że jeśli atakuje osobę z chorobami przewlekłymi i jeśli taka osoba umrze, a miała wynik dodatni, to wpisuje się, że umarła na COVID-19.
niedziela, 18.10.2020 07:22
racja
niedziela, 18.10.2020 18:00
I wniosek z tego taki ze wirusy zwiększają ryzyko zgonu, więc noś maskę by nie zarażać tych którzy mogą przez ciebie umrzeć
Koniec Plandemi poniedziałek, 19.10.2020 07:21
To ilu ludzi ty naraziłeś na śmierć roznosząc przez lata wirusy grypy i inne? Co?????
Oskarżasz innych, patrz na siebie!
Ludzie powinni zrozumieć, że ich zdrowie i życie jest w ich rękach, nikt nie jest za nikogo odpowiedzialny! Każdy kto chce być zdrowy musi zadbać o swój układ immunologiczny!
Ci którzy niszczą swoje zdrowie poprzez używki, brak ruchu, niewłaściwe odżywianie, sami są sobie winni!
Maski przed niczym nie chronią!
Jak mały jest wirus, a jaka przepustowość w tych maskach ktore nosicie?
Chyba, że każdy nosi maskę przeciw gazową!

Poza tym... ci którzy zaszczepili się przeciw grypie z automatu są pozytytni! ( oba wirusy są bardzo podobne) O tym też nie pomyśleliście?
Szczepicie się i latacie na testy, po co? Testy w 89% wychodzą pozytywnie! Sami siebie zamykacie w domach, tworzycie strefy!
Zero logicznego myślenia!!!!!
Mało kto pomyśli, że test zrobiony za chwilę może być zupełnie nieważny ( bo tylko do momentu spotkania z potencjalnym nosicielem!)
To wy, wszyscy hipochondrycy jesteście odpowiedzialni za całą tą sytuację!!!!!!
poniedziałek, 19.10.2020 07:35
Maseczka nie ma chronić Ciebie tylko innych - włącz myślenie. Ma utrudniać transmisje kropelkową ( jak kichasz kaszlesz to ma blokować żebyś nie opluł tym innych) wielkość wirusa nie ma znaczenia - bo wirus podróżuje w większych kropelkach wydzielin. Pojedynczy wirus wielkości nm nie jest w stanie zakazić organizmu - musi go być więcej stąd zakażenia drogą kropelkową. Bancfole.
niedziela, 18.10.2020 18:32
zawsze tak było barani łbie
niedziela, 18.10.2020 17:48
Ludzie opamiętajcie się trochę zamiast hejtować szpital i personel tam pracujący To pomyślcie trochę o tych ludziach tam pracujących oni też mają rodziny narażają siebie i swoje rodziny za najniższą krajową bez premii .Bez jakichkolwiek dodatków za jak to mówią bezmózgi korona świrusa .Pracują w stresie są przemęczeni .A jak mówicie że zawsze może opiekunka czy pielęgniarka ratownik medyczny i salowa zmienić prace nikt ich tam na siłę nie trzyma .TO się jeden z drugim tumanie zastanów że jak tak zrobią to kto się będzie opiekował jak trafi tam ktoś z Twojej rodziny .W tym szpitalu tak jest jak jest bo to nie wina personelu ale funduszu ile da kasy tak szpital się rządzi .Każdy tam pracownik jest odpowiednio wykształcony i ma odpowiednie kwalifikacje do zajmowanego przez siebie stanowiska.Każde stanowisko jest potrzebne od salowej po ratownika medycznego .Zamiast ich hejtować to okażcie im trochę szacunku i zastanów się jeden z drugim tumanie czy byś chciał tyle zarabiać co oni.
Burza niedziela, 18.10.2020 23:52
A co inni nie pracują ???? Nie mają rodzin ??? Czy ktoś im za to dodaje coś do pensji, że codziennie wstawiają się w pracy ??? Czy nie stresują się czy aby w pracy czegoś nie podłapią ??? Te argumenty akurat w tych okolicznościach są już nie na miejscu. Te łóżka covidowe są właśnie dla zakażonych pracowników szpitala. Inni nie będą przyjmowani ! Pacjenci interni są potencjalnie jako zakażeni. Gdzie testy??? Dopisek : " konieczność odczekania siedmiu dni od potencjalnego kontaktu z osobą zakażoną" to już hit. No tak, ale ekonomiczne podejście do sprawy tak działa. Jak nie wystąpią pierwsze objawy, mniej testów trzeba będzie wykonać... Uważam, że skoro pojawiło się ryzyko to przetestowany powinien zostać cały personel szpitala i to na cito !!! Pacjenci w tym momencie hospitalizowani też. Chyba szybkie opanowanie sytuacji powinno leżeć służbom medycznym i kierownictwu najbardziej na sercu. Dlatego tak bulwersujące są podobne informacje jak ta powyżej. A szacunek powinien być.... wzajemny. Czyż nie ?
Oliwia niedziela, 18.10.2020 23:44
Bardzo dobrze napisane.Takich niedowiarków wzięłabym do pomocy przy chorych z covidem.Płatna przymusowa praca!!!
niedziela, 18.10.2020 19:09
przestań dobra . czyli jak zwykle chodzi o kasę a co mają powiedz ekspedienki w sklepach. Pamietam początki tego wariactwa to było szaleństwo spowodowane przez klintów, nie było żadnych zabezpieczen dużo ryzykowałyśmy kurcze też mamy dzieci rodziny i co moja wyołata najniższa krajowa. czyli dla ciebie jest ok że szpital zamknięty
Mb niedziela, 18.10.2020 19:34
Dokładnie tak
Ter niedziela, 18.10.2020 21:58
https://nczas.com/2020/10/16/ludzie-beda
-umierac-pod-plotem-dofinansowanie-pacje
ntow-z-covid-19-blokuje-miejsca-w-szpita
lach/
Prawda zwycięży! niedziela, 18.10.2020 21:26
Na naszych oczach pod pretekstem ochrony zdrowia publicznego i bezpieczeństwa powstaje totalitarny, faszystowski system ucisku i kontroli! Jak wiemy z historii, Hitler stworzenie gett i zamknięcie w nich tysięcy Żydów tłumaczył koniecznością powstrzymania rzekomej epidemii tyfusu plamistego, „wspaniałomyślnie” wykazując się „wielką troską” o zdrowie publiczne, za co byli bezgranicznie wdzięczni jego ślepo ufający mu zwolennicy. Zło zagraża każdemu mężczyźnie kobiecie i dziecku w naszym kraju. Musimy zapewnić naszej ojczyźnie spokój i bezpieczeństwo” –to są słowa Adolfa Hitlera, który wypowiedział je, powołując do życia Gestapo. A jego prawa ręka, minister propagandy III Rzeszy, jeden z największych nazistow i zbrodniarzy wojennych w historii, Goebbels powiedział: „Kłamstwo powtórzone 1000 razy staje się prawdą”. Dlatego obudźcie się i przestańcie bezkrytycznie wierzyć w tą kłamliwą i wysoce szkodliwą społecznie medialno-rządową propagandę, dopóki jeszcze jesteśmy wolnymi ludźmi – suwerenami, bo za moment może być już za późno...!„Gdy dla tymczasowego bezpieczeństwa zrezygnujemy z podstawowych wolności, nie będziemy mieli ani jednego, ani drugiego” – Benjamin Franklin.Nie dajmy się bezprawnie zastraszyć mafii rządzącej! Póki co oni tylko, nie mając ustawowych podstaw prawnych, merytorycznych argumentów i dowodów naukowych, straszą zmanipulowanymi liczbami (spreparowanymi na podstawie w 80% fałszywie dodatnich testów PCR, wg ich twórcy, noblisty Kary Mullisa nienadających się do diagnostyki) otumaniony medialną propagandą i nieznający swoich praw lud. To ich jedyna metoda, liczą na to, że ludzie zamiast poznać chroniące naszej wolności przepisy prawne i na nie się powoływać, bezmyślnie, posłusznie się podporządkują absurdalnemu reżimowi. Prawo stoi za nami i musimy nieugięcie, twardo je egzekwować, broniąc naszych konstytucyjnych praw i wolności obywatelskich. I pamiętajcie – gdy bezprawie staje się prawem, opór i nieposłuszeństwo obywatelskie stają się koniecznością! Niech jak najwięcej oczadzonych medialno-rządową propagandą ludzi przejrzy wreszcie na oczy!
Andrzej niedziela, 18.10.2020 20:30
A co z pracownikami tego szpitala
Kk niedziela, 18.10.2020 19:59
Jedyny szpital w okolicy zamknąć. To jest straszne. Przecież ludzie mają też inne schorzenia nieraz liczy się czas. Boże to skandal w biały dzień
Ter niedziela, 18.10.2020 21:56
https://nczas.com/2020/10/16/ludzie-beda
-umierac-pod-plotem-dofinansowanie-pacje
ntow-z-covid-19-blokuje-miejsca-w-szpita
lach/
Tow. Bolek sobota, 17.10.2020 23:37
Teraz płaczecie? Zakładać maski, a nie słuchać idiotow
sobota, 17.10.2020 23:40
To własnie te maski spowodowały ze teraz ludzie choruja, bylo cieplo a oni nosili to i odpornosć spadła i dotlenienie odpowiednie.
TomTom niedziela, 18.10.2020 00:02
A jakieś dane z Japonii? Jakoś tam nie ma masowych chorób związanych zaseczkami. Trochę rozsądku i nic ci nie będzie. A wiesz ze info o grzybicach od noszenia maseczki to kawał który rozrósł się do rangi legendy? Kłamstwo powtórzone xxxrazy staje się prawdą....
Hahaha niedziela, 18.10.2020 07:17
I antycovidowcom argumentów brak. Nie daj borze teraz potrzebować pomocy. Jakiejkolwiek, bo teraz pomoc popołudniowa też nie działa. Dramat. Dziękujemy atymaseczkowcy. Obyście zachorowali.
Kuki niedziela, 18.10.2020 21:00
Boże przez ż A nie rz.
Trzecie oko niedziela, 18.10.2020 12:53
Co to jest "borze" a może Bobrze?
Skąd tyle agresji? Wszystko co wysyłasz wraca do Ciebie! Więc sam sobie borze życzysz źle :)
Przesyłam dużo zdrowia i spokoju, oczywiście mądrości!
niedziela, 18.10.2020 13:12
Mam za niskie IQ sory .
niedziela, 18.10.2020 10:50
Oby twoja glupota wyzdrowiala i przelacz kanal tv albo wogole wylacz i posluchaj muzyki pisiorze
niedziela, 18.10.2020 09:02
Jak chcesz na spacer to do lasu tam się dotlenisz bez maseczki. Pod warunkiem, że nie będziesz mijał się z inną osobą. A nie na spacer w mieście gdzie smrodzą samochody i dym z kominów. To szkodzi
Tadek niedziela, 18.10.2020 22:10
Lasy też wycinają
Prawda zwycięży! niedziela, 18.10.2020 10:47
Dokładnie! W punkt! Ludzie nie zadbali o odporność latem! Unikali słońca, ludzi, osłabili układ odpornościowy i płuca przez maski! Teraz chorują, nie koniecznie na tę modną pandemię!
Tlen, oddech to podstawa ŻYCIA! Bez oddechu człowiek u umiera!
niedziela, 18.10.2020 10:56
Bolek bzury piszesz sami tego chcieliście to mamy covidowy kraj covidowy szpital. jesteś niby taki mądry to wytłumacz jak pielęgniarka może sie zarazić jak w szpitalu jest stosowany reżim sanitarny, teraz covidowcy nie sie modlą aby nikt z bliskich nie potrzebował pomocy
Ter niedziela, 18.10.2020 21:56
https://nczas.com/2020/10/16/ludzie-beda
-umierac-pod-plotem-dofinansowanie-pacje
ntow-z-covid-19-blokuje-miejsca-w-szpita
lach/
autor niedziela, 18.10.2020 11:18
Pielęgniarka może się zarazić np od własnych dzieci w domu które chodzą do szkoły. dlatego szkoły powinny być zamknięte.
niedziela, 18.10.2020 14:37
proszę już nie da rady tego czytać, czy grypy rok temu też sie bałeś. nagle wszystkie pielęgniarki zaraziły sie od dzieci. Rok temu w przedszkolach łączono grupy bo nie było dzieci. chorowały. Pracuje koło przychodni w zeszłym roku mnóstwo ludzi chorowało na grype. nikt tego nie wyliczał przeliczał. zamknąć szkoły rodzicom dać urlopy bezpłatne i niech sobie żyją tylko ciekawe jak długo
niedziela, 18.10.2020 11:22
Powikłania od noszenia masek, częstego ich nie zmieniania powodują właśnie spore problemy, bo duża wilgotność wdychana do płuc jest bardzo sprzyjająca rozwojom bakterii i wirusów.
niedziela, 18.10.2020 13:15
Jesteś niepoważny, powietrze w płucach jest naturalnie bardzo wilgotne, gazy oddechowe rozpuszczają się w wodzie i dzięki temu możliwa jest dyfuzja przez nabłonek pęcherzyków płucnych. Jeśli tego nie rozumiesz to nie wyciągaj takich wniosków bo są one błędne
tow.Bolek niedziela, 18.10.2020 12:09
maska nie chroni przed covid

pisowcu włącz polsat
niedziela, 18.10.2020 12:51
Tak, zgadza się, maska chroni Ciebie tylko w 10 %. Ale w 90 % chronisz kogoś innego. Tak więc maseczki mają sens, gdy Ty i Twój rozmówca macie maseczki. Pozdrawiam
niedziela, 18.10.2020 15:56
Cały czas czepialiście się tych lekarzy i pracowników służby zdrowia to teraz macie. Zastanówcię się co się stanie jak ich zabraknie
Ter niedziela, 18.10.2020 21:53
https://nczas.com/2020/10/16/ludzie-beda
-umierac-pod-plotem-dofinansowanie-pacje
ntow-z-covid-19-blokuje-miejsca-w-szpita
lach/
Kuki niedziela, 18.10.2020 20:46
Właśnie. Połowa Polaków to durnie wymyślających na wzór oszołomionych Amerykanów teorie spiskowe. Czy rządy wymyślając Koronavirusa strzelały by sobie w stopę, Zadłużałyby się, prowadziły do osłabienia gospodarek żeby potem się męczyć jak to wszystko naprawić. A teraz wielu myśli ze ta garstka lekarzy będzie leczyła cały naród Polski i jeszcze narzekają
Ter niedziela, 18.10.2020 21:54
https://nczas.com/2020/10/16/ludzie-beda
-umierac-pod-plotem-dofinansowanie-pacje
ntow-z-covid-19-blokuje-miejsca-w-szpita
lach/
niedziela, 18.10.2020 19:02
przecież ich nie ma faktycznie . teleporada czy to jest leczenie. ciekawe co wszyscy zrobią jak pozamykają sklepy bo nagle wszyskie panie sprzedające będą miały covid
niedziela, 18.10.2020 21:37
Teleporada to kompromis na obecne czasy, nie jest na rękę ani lekarzowi ani pacjentowi.
niedziela, 18.10.2020 08:52
Tak nieudolnym zarządzaniem tym szpitalem powinna się zainteresować prokuratura. Rozumiem że wirus, ale żeby pozostałych ludzi którzy wymagają opieki mieć za nic ? i wozić ich ze szpitala do szpitala ? Już był przypadek w Polsce gdzie kobieta 27 letnia była wysyłana od szpitala do szpitala, i zmarła, bo nie dostała opieki na czas.
Kuki niedziela, 18.10.2020 20:51
Pewnie że będziemy umierać ale to nie wina szpitala. Co mieliby Cię wziąść na oddział z covidowcami. Nie ma miejsc i lekarzy. Modlić się tylko żeby być zdrowym.
niedziela, 18.10.2020 10:10
Dokładnie
ooo niedziela, 18.10.2020 10:45
zgadzam sie tak nie powinno być dlaczego rząd nam to robi. nie wiem czy prokuratura by coś pomogła. a jak w tej chwili czują sie ci wszyscy co tak wierzą w wirusa. nie martwia sie o swoich bliskich jak bedą potrzebować pomocy ????
ORMOWCY PISOWCY niedziela, 18.10.2020 12:14
teraz wszyscy przyjadą do nas do DZIERŻONIÓWKA

będziemy covid szpital na cały powiat strach się bać
Aaa niedziela, 18.10.2020 16:25
Ale za to zadłużony szpital może wyjdzie na 0. To o to chodzi!!
niedziela, 18.10.2020 18:54
Dokładnie tak!
sobota, 17.10.2020 23:14
Kur a co z ludzmi z innymi , z ludzmi z zaplanowanymi zabiegami lub po wypadkach. Teraz jedyną ważną choroba jest covid? Reszta niech zdycha i zrobi miejsce tym z covidem? Paranoja jakaś
niedziela, 18.10.2020 18:34
100 procent racja !
sobota, 17.10.2020 23:23
A ludzie z nowotworami, chorobami serca kobiety w ciąży lub rodZące? Kur juz wszyscy padli na łeb?
sobota, 17.10.2020 23:33
A musi być ta "KUR A". Bez nie nie można. Proszę pomyśleć bo może dość już tego. Jak tak można. Może czas najwyższy na POKORĘ. Trochę szacunku do samego siebie. Znałam kiedyś ojca którego pełnoletnie córki zaczynały rozmowę od K....i potem tylko same żądania. Może to kara, że zapomniał ich wychować w poczuciu wartości do samego siebie a nie jego pieniędzy. Może czas najwyższy pomyśleć i zastanowić się. Zapewne problem jest bardzo ogromny więc wzajemna dobroć i szacunek jest może jedynym ratunkiem. K...to tylko mniej niż zero.
niedziela, 18.10.2020 15:00
To jakim prawem zabieraja skladki na ubezpieczenie zdrowotne skoro nie nie lecza to jakies jaja i przekrent oddojcie kose zlodzieje banda nierobow kuzwa wymrslili wirusa
niedziela, 18.10.2020 18:04
A ty po jakiemu piszesz? Az wstyd że takie tlumoki istnieją
niedziela, 18.10.2020 18:28
pytał cię ktoś o zdanie covidowy tłumoku ?
Trzask Prask niedziela, 18.10.2020 14:09
Naprawdę bezpiecznie się czuję dzięki naszym miejscowym politykom.
W szpitalu kryzys, mieszkańcy nie mają się gdzie leczyć. A Adaś D. z Zarządu Powiatu, któremu podlega szpital, chwali się na facebooku, że wczoraj był na latino imprezie w Uciechowie.
niedziela, 18.10.2020 14:37
Nie bój żaby,sytuacja jest opanowana,jesteś pod skrzydłami Kaczki
Kazik niedziela, 18.10.2020 13:47
A gdzie maja sie lec,zyc wszys y pozostali to maja umierac bo masomska organiza ja wymyslila wirusa jak mozna zniewolic i oglupic narody
niedziela, 18.10.2020 13:26
Ostatnio byłem świadkiem jak karetka dzierżoniowskiego szpitala przewoziła rury budowlane. Czy to też była akcja w ramach walki z wirusem?
niedziela, 18.10.2020 10:29
Ludzi z zawałem albo wylewem będą teraz obwozić dla polepszenia zdrowia po sąsiednich powiatach, bo nie ma innych chorób, tylko ta jedyna, oficjalnie obowiązującą. To są zbrodnie przeciw ludzkości, ale covidowym bezmózgim fanatykom tego się nie wytłumaczy.
Ania niedziela, 18.10.2020 15:06
Nikogo z wylewami nie kładli do Dzierżoniowa, bo w naszym szpitalu nie ma takiego oddziału.
niedziela, 18.10.2020 10:43
Kasa Kasa To powiat przekształcił szpital bo teraz za covidowców lepiej płacą .
niedziela, 18.10.2020 10:55
Umiesz czytać ze zrozumieniem? To polecenie władz wojewódzkich, bo brakuje miejsc w szpitalach dla ludzi chorych na COVID. Podobno według badań Polacy mają problem z czytaniem ze zrozumieniem nawet instrukcji obsługi urządzeń elektrycznych.
niedziela, 18.10.2020 14:41
Na układy nie ma rady. Skoro można zarobić więcej jako szpital covidowy, to i sam Szpital o to zadbał. Zgadza się: kasa, kasa!
Piotr niedziela, 18.10.2020 12:19
Wystarczyło robić przyjmowanym pacjentom testy .Tak robią szpitale we Wrocławiu ,jeżeli z naszego szpitala ktoś miał jechać na konsultacje do Wrocławia to wymagali testu .Wtedy się okazało ,że mamy zakażonych ale było za późno. Tak glupie oszcędzanie doprowadziło do tej sytuacji.
polak niedziela, 18.10.2020 10:48
Takie są skutki nieudolnego zarządzania miastem i powiatem
niedziela, 18.10.2020 11:30
Takie są skutki lekceważenia koronawirusa przez ostatnie miesiące - wyjazdy, imprezy, swobodny styl życia . To wszystko utrzymało wirusa w doskonałej kondycji. Teraz nastała
jesień okres kiedy naturalnie odporność jest w słabszej formie. Dalej wię nie nośmy maseczek, nie przestrzegajmy dystansu i higieny, a problem zapuka do drzwi każdego z nas. Czy fajnie będzie patrzeć, gdy najbliższy będzie umierać, bo nie będzie nikogo, kto będzie mógł mu pomóc? Dalej więc żyjmy tak, jakby się nic nie działo....
niedziela, 18.10.2020 12:17
Nic się nie bój, swobodny styl życia to ci się już skończył raz na zawsze. Telewizja utrzyma twój mózg w doskonałej niewolniczej kondycji, a jak ci się już to posłuszeństwo znudzi, choć bardzo w to wątpię, to do twoich drzwi zapuka problem pod postacią dwóch smutnych panów. Zdrówka życzę!
Koniec Plandemi niedziela, 18.10.2020 11:42
Kary Mullis, wynalazca technologii reakcji łańcuchowej polimerazy (PCR), uznał PCR za niewłaściwy do wykrywania infekcji wirusowej.

NIE TESTOWAĆ ZDROWYCH LUDZI!!!!!!!!!
niedziela, 18.10.2020 12:03
racja 100 procent !
Czarnowidz sobota, 17.10.2020 23:05
Tak jak pisałem 2 godziny temu kobiety będą rodzić w domu a ciezko chorzy będą umierać na ulicy ...A wystarczy zakryć gębę i myć ręce i dystans
sobota, 17.10.2020 23:15
Ta to jak się ten personel zaraził skoro oni tam mają bezwzględny nakaz noszenia tych masek i to dużo lepszej jakości jak te dziadostwo co noszą ludzie na ulicy?
niedziela, 18.10.2020 11:58
Jest też rarownnik który twierdzi że wirus nie jest taki groźny
Razem z kolegami z siłowni śmieje się z maseczek
Jak więc ma być dobrze
sobota, 17.10.2020 23:32
Od dzieci rodziny, znajomych , personel nie tylko siedzi w szpitalu.
Jola niedziela, 18.10.2020 08:13
Pewnie lepszy by był gdyby może maskę częściej zmieniać nie jedną na 12 godz.nosić więc przy ciągłej emisji na jakiego kolejek wirusa to noszone tyle czasu maska nie spełni swojej funkcji.Do brzybicy dróg oddechowych też dochodzi z braku higieny
niedziela, 18.10.2020 10:26
Wszystkie oddziały zamknięte bo personel zarażony. A dziecięcy dalej funkcjonuje?Mądre to to nie jest. Powinni dzieci prowadzić do innych szpitali a nie narażać ich na chorobę. Paranoja jakaś. Ktoś pomyślał o dzieciach i ich rodzicach? Że są narażeni.
Prawda zwycięży! niedziela, 18.10.2020 08:54
Kiedy w 1918 roku pandemia grypy hiszpanki przetaczała się przez świat siejąc spustoszenie i zbierając okrutne żniwa, obszarem największej śmiertelności w ujęciu globalnym okazała się Alaska. Z jednym wyjątkiem - w okolicach zatoki Bristol, rdzenni mieszkańcy osady Egegak należący do społeczności Iñupiaq, pozostali dosłownie nietknięci chorobą i pomimo odnotowanych kontaktów z zakażonymi, nie przejawiali jej objawów.

Chcąc wyjaśnić ten fenomen naukowcy w badaniach retrospektywnych przeanalizowali wiele kryteriów dotyczących, między innymi - stylu życia, diety, zwyczajów, kontaktów społecznych - mieszkańców Egegak. Ku wielkiemu zaskoczeniu i wbrew logice okazało się, że jedynym wyraźnie wyróżniającym kryterium ludzi Iñupiaq był ich zwyczaj serdecznego przytulania się przy każdej nadarzającej się okazji.

Jak wyglądały ich zwyczaje? Wyobraź sobie, że wychodzisz z domu, spotykasz sąsiada i ściskacie się serdecznie na powitanie, wchodzisz do sklepu, widzisz kogoś znajomego z okolicy i wyciągasz ręce by przytulić się do niego z uśmiechem na twarzy - i tak wiele razy, dzień w dzień. Tak właśnie robili mieszkańcy Egegak. Na marginesie, to właśnie w okolicach Egegak po raz pierwszy zaobserwowano zwyczaj „kunik” - słodkiego okazywania uczuć poprzez wzajemne pocierania nosków.

W 2014 roku zespół Cohen S, Janicki-Deverts D, Turner RB, Doyle WJ. przeprowadził badania nad związkiem częstego przytulania, a odpowiedzią organizmu ludzkiego na infekcje wirusowe górnych dróg oddechowych. Wyniki badań są zgodne z alaskańskimi podaniami sprzed wieku.

Mamy rok 2020. Od dłuższego czasu jesteśmy nakłaniani do noszenia maseczek i zachowywania „dystansu społecznego”. Widok innego człowieka z zasłoniętą twarzą jest dla ludzkiego mózgu niewiadomą. Na skutek ewolucyjnej historii naszego gatunku widok twarzy, której zamiarów nie potrafimy odczytać, jest traktowany przez nas jako potencjalne zagrożenie. To aktywuje hormony stresu, wywołuje reakcję sympatycznego układu nerwowego i u*****mia w nas tryb „walcz lub uciekaj”. Żeby tego było mało, ograniczenie bliskich kontaktów, w tym tych bezpośrednich - cielesnych, ma olbrzymi i hamujący wpływ na wydzielanie naszego hormonu miłości czyli oksytocyny.
Prawda zwycięży! niedziela, 18.10.2020 09:00
Idź - wyściskaj kogoś :)
niedziela, 18.10.2020 09:51
Co powiesz filozofie o krajach arabskich, gdzie ponad połowa społeczeństwa ma zasłonięte twarze. I co teoria legła?
niedziela, 18.10.2020 10:12
Te arabki co zasłaniaja twarz są niewolnicami, bez prawa do głosowania, i do niedawna bez prawa jazdy
niedziela, 18.10.2020 10:40
co nas obchodzą arabki człowieku ludzie noszą maseczki i co to nic nie daje. zobacz personel zarażony jaki cudem nie noszą maseczek fartuchów rękawiczek. Pomyślcie w szpitaly reżim sanitarny a oni zarażeni. jak dochodzi do zarażen nikt nie potrafi tego wytłumaczyć. nam po ulicy każą chodzić w tych maskach a może wirus poprostu fruwa sobie w powietrzu
Prawda zwycięży! niedziela, 18.10.2020 10:27
Kobiety w krajach arabskich są niewolnicami, niewiele mają do powiedzenia, zabiera im się wszelkie prawa! Wiele z nich ginie z rąk własnej rodziny!
niedziela, 18.10.2020 10:16
Skandal !
niedziela, 18.10.2020 09:19
Ludzie włączcie myślenie chroncie siebie i innych
niedziela, 18.10.2020 09:31
A co z poradnia K przy izbie przyjęć...
B niedziela, 18.10.2020 09:14
Taka smiertelna choroba i trzeba sobie zrobić test żeby się dowiedzieć czy jest się chorym.
Na szczęście nie ma ciężkich stanów....ciezkie stany beda umierac pod szpitalem i w karetkach ,a covidowcy zajmuja łóżka naprawdę potrzebujacym leżąc sobie w cieplym szpitalnym łóżeczku śmigać po internecie.
niedziela, 18.10.2020 09:35
Wyrostka nie potrafią zdiagnozować. a covid diagnozują od razu
autor niedziela, 18.10.2020 08:59
Pinokio ! To krzywa spada a pandemia nie jest groźna czy jak? Już podzieliliście stanowiska i możecie wziąć się do roboty ???
Kk niedziela, 18.10.2020 01:26
Strasznie wam maski przeszkadzaly.gowno prawda ze ludzie oddychac nie moga.sa przylbice.jezdzi jakis cymval po dzierzoniowie staje pid szkolami i propagande sieje ze nie ma covidu.zamknac go na oddziale z zakazonymi to wtedy uwierzy ze jednak covid jest.buntuje nam mlodziez kretyn jeden i policja nic z tym nie robi.covid jest i niebawem zobaczycie zniwa.ludzie opamietajcie sie bo jeszcze mozemy to cofnac.macie rodziny jesli wy nie wierzycie to pomyslcie o swoich bliskich.to jest gorsze niz wojna.chcecie grzebac tych ktorych kochacie to sluchajcie idioty ktory siedzi w aucie i bredzi ze covidu nie ma.niech sie facet do roboty wezmie albo zatrudni do szpitala jako wolontariusz
niedziela, 18.10.2020 06:19
Maski są zbawieniem? A to ciekawe, bo wszyscy zakażeni medycy chodzili w maskach (i nie tylko, bo jeszcze skafandry, przyłbice, rękawice itd.) i jakoś im to nie pomogło.
PL niedziela, 18.10.2020 08:06
Medycy chodzili w maseczkach, ale takie barany jak ty nie i ich pozarażali. Chodzenie w maseczce nie chroni tego co ja ma założoną tylko ludzi wokoło. Zrozumcie to w końcu BARANY.
niedziela, 18.10.2020 06:20
A z kolei politycy bez masek i bez dystansu a zdrowi. Ciekawa zagadka, co?
niedziela, 18.10.2020 00:22
A musi być ta "KUR A". Bez nie nie można. Proszę pomyśleć bo może dość już tego. Jak tak można. Może czas najwyższy na POKORĘ. Trochę szacunku do samego siebie. Znałam kiedyś ojca którego pełnoletnie córki zaczynały rozmowę od K....i potem tylko same żądania. Może to kara, że zapomniał ich wychować w poczuciu wartości do samego siebie a nie jego pieniędzy. Może czas najwyższy pomyśleć i zastanowić się. Zapewne problem jest bardzo ogromny więc wzajemna dobroć i szacunek jest może jedynym ratunkiem. K...to tylko mniej niż zero.
niedziela, 18.10.2020 08:27
Wspaniały post. Zgadzam się w 100%.
niedziela, 18.10.2020 00:03
https://globalna.info/2020/08/04/jak-zas
zczepic-stado-i-nie-dopuscic-do-jego-bun
tu/?fbclid=IwAR1GGuu4K0rVnlJX4_y_6GOyu5_
1AL0JVICIsJn9AwUeDGBCbysm-px6hQA
Zwirek sobota, 17.10.2020 23:08
A ludzie będą umierać na ulicach
niedziela, 18.10.2020 00:10
Niestety to prawda, skoro karetki maja wozić pacjentów poza rejon powiatu to nie będą szybko na każde wezwanie
niedziela, 18.10.2020 07:04
Specjalista mikrobiologii i epidemiologii zakażeń prof. Sucharit Bhakdi z Moguncji oraz biochemiczka prof. Karina Reiss z Kilonii żądają natychmiastowego zniesienia wszystkich obostrzeń wprowadzonych w związku z epidemią COVID 19. W wywiadzie przeprowadzonym z niemieckimi naukowcami przez dziennik Fuldaer Zeitung, przekonują oni że koronawirus nie jest bardziej niebezpieczny niż normalne wirusy grypy. Wyjaśniają, że jednym z powodów ich oceny jest śmiertelność powodowana koronawirusem. Jest to liczba, którą infekolog zawsze musi brać za podstawę. To był i jest jeden z największych błędów w tej pandemii, że liczba zakażeń została uznana za najważniejszy punkt odniesienia i nadal jest brana pod uwagę, stwierdził prof. Bhakdi. Naukowiec wyjaśniał, że po policzeniu osób poważnie chorych i zgonów a nie osób, które wykazały wynik pozytywny, śmiertelność wynosi więc tylko 0,1 do 0,2 procent chorych. To oznacza, że na każde 1000 chorych umiera maksymalnie dwóch. A to jest dokładnie w zakresie normalnej grypy, przekonuje epidemiolog. Na uwagę dziennikarzy, że Instytut im. Roberta Kocha podaje, że śmiertelność koronawirusa wynosi 4,5 proc. a każdego dnia informuje o ponad 1000 nowych zakażeń, prof. Karina Ress odpowiedziała że Instytut im. Roberta Kocha nie rozróżnia pomiędzy tymi, którzy uzyskali wynik pozytywny, a tymi, którzy zachorowali, ale rejestruje każdy pozytywny test jako nowy przypadek koronawirusa. Natomiast przeprowadza się coraz więcej testów, a jeśli zwiększa się liczbę testów, to liczba pozytywnych wyników naturalnie wzrasta. I w związku z tym wzrasta również liczba fałszywie pozytywnych testów, ponieważ testy PCR są podatne na błędy. Instytut Kocha musiałby po prostu wytłumaczyć, w jakim stopniu liczba zgonów wynosi 4,5 procent, jak zakładają. Ale nie mogą tego zrobić, bo po prostu ich tyle nie ma, przekonują specjaliści
Prawda zwycięży! niedziela, 18.10.2020 09:04
Wspaniały Profesor Bhakdi :)
sobota, 17.10.2020 23:00
Boże, ręce opadają.
niedziela, 18.10.2020 00:22
jeszcze tylko nogi i leżymy trupem
... sobota, 17.10.2020 23:05
To gdzie ja teraz mam udac sie z ciężarna zona jak zacznie rodzić? Banda idiotow na c*** płacimy zus itp ****c rząd
sobota, 17.10.2020 23:50
Do znachora. Tylko patrzeć jak pojawią się prywatne porodówki. Tam wirusa nie będzie!
sobota, 17.10.2020 23:39
Poczytajcie hejt pod dzisiejszym protestem z Rynku i pomyślcie nad tym....drwicie sobie z nas a my walczymy o godne i normalne życie! Chcemy żyć w normalnym świecie,gdzie dostaniemy pomoc a nie tylko zastraszenie.