Politycy wypowiedzieli się na temat decyzji Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji

wtorek, 27.10.2020 08:57 58408 188

W czwartek (22 października) Trybunał Konstytucyjny zadecydował, że przerywanie ciąży, gdy istnieje duże prawdopodobieństwo ciężkiego i nieodwracalnego upośledzenia płodu albo nieuleczalnej choroby zagrażającej jego życiu, jest niezgodne z konstytucją. Po tej informacji w całym kraju rozpoczął się strajk kobiet, które mimo pandemii wyszły na ulice. Wielu polityków gównie na swoich profilach facebookowych wyraziło swoje zdanie na temat decyzji TK.

Dariusz Kucharski, burmistrz Dzierżoniowa

Decyzja należy do kobiet! W skrajnie trudnych życiowo sytuacjach kobieta ma prawo do decydowania. Aborcja na życzenie NIE, zmuszanie do urodzenia nieodwracalnie upośledzonego płodu NIE.

Dorota Pieszczuch, wiceburmistrz Dzierżoniowa

Chcę również zabrać głos w sprawie obecnej sytuacji.

Żyjemy w bardzo trudnym dla Polek i Polaków momencie, kiedy nasz cały wysiłek powinien być skupiony na walce z pandemią, pomocy osobom samotnym, starszym i minimalizowaniu skutków koronawirusa w naszym kraju. Natomiast ze smutkiem obserwuję rozpętanie wojny ideologicznej wywołanej przez orzeczenie TK w sprawie niezgodności z Konstytucją - „Ustawy o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach dopuszczalności przerywania ciąży”. Znowu nasz kraj zostaje podzielony, jest to celowe działanie niektórych środowisk politycznych, które chcą z tego czerpać korzyści.

Zmian w prawie dokonano w czasie narastającego zagrożenia, związanego z pandemią koronawirusa, gdy nawet zwyczajne korzystanie z praw i wolności obywatelskich, takich jak wolność zgromadzeń, są znacząco ograniczone.

Jako obywatelka tego kraju, katoliczka nie jestem ani za zaostrzeniem, ani za liberalizacją w Polsce obowiązującej ustawy (aborcyjnej). W pełni identyfikuję się ze słowami sędziego Pszczółkowskiego.

„Nikt nie broni życia własnego dziecka bardziej niż matka. Ona nie potrzebuje ingerencji państwa, ani TK. Bo to matka będzie się mierzyć z heroicznymi wyzwaniami, związanymi z wychowaniem dziecka upośledzonego. Często samotnie i przy obojętności i niedostatkach pomocy ze strony państwa”.

Obecna ustawa, obowiązująca od 1993r.,była wynikiem kompromisu wielu środowisk, w tym także kościelnych. Ta Ustawa to nie nakaz, a możliwość wyboru, dana kobietom tylko w trzech przypadkach:

*ciąża stanowi zagrożenie dla życia lub zdrowia kobiety ciężarnej

*badania prenatalne lub inne przesłanki medyczne wskazują na duże prawdopodobieństwo ciężkiego i nieodwracalnego upośledzenia płodu albo nieuleczalnej choroby zagrażającej jego życiu

* zachodzi uzasadnione podejrzenie, że ciąża powstała w wyniku czynu zabronionego.

Polskie kobiety są odpowiedzialne i chcą mieć wybór. Wiele kobiet decyduje się na urodzenie dziecka choć to zagraża życiu czy jej zdrowiu. A Państwo, w tak fundamentalnych sytuacjach życiowych, powinno stać po stronie kobiet, dając wsparcie i gwarantując prawo do decydowania. Ustawa w formie z 1993r. nie jest zachęcaniem do aborcji lecz daje takie prawo kobietom w trzech przypadkach.

Zatem moim zdaniem nie powinno się doprowadzać do tej wojny ideologicznej, bo uniemożliwia ona rzetelną dyskusję. A taka dyskusja, referendum dotycząca życia rodzących i nienarodzonych powinna się odbyć w czasie wolnym od pandemii, wówczas kiedy będzie ona możliwa.

Dorota Konieczna-Enozel, burmistrz Pieszyc

I tylko tyle , chociaż dla niektórych aż tyle

Burmistrz Pieszyc podpisała się także pod oświadczeniem samorządowców.

Andrzej Bolisęga, wicestarosta dzierżoniowski

Zakaz aborcji nie zlikwiduje aborcji - on uczyni ją bardziej niebezpieczną ‼️‼️‼️

Z KOBIETAMI jeszcze nikt nie wygrał - jesteśmy z Wami!

Wicestarosta podpisał się także pod oświadczeniem samorządowców oraz wziął udział w dzierżoniowskim spacerze kobiet.

Monika Wielichowska, posłanka na Sejm (PO)

Ja się nie zgadzam ! Na okrucieństwo bez granic trzeba odpowiedzieć wspólnym gniewem ! Nikt tak jak #PIS nie potrafi wzniecać pożarów i gasić ich benzyną. Nikt. A na końcu bredzą o wspólnocie, solidarności i współpracy. Nie mają granic cynizmu i hipokryzji. Doskonale wiedzieli, że ludzie wyjdą na ulice. A mimo to w pandemii podjęli taką decyzję. Swoją nieudolność i brak strategii w walce z koronawirusem przykrywają w najohydniejszy ze sposobów.

Izabela Katarzyna Mrzygłocka, posłanka na Sejm (PO)

Ciężko znaleźć sobie miejsce po ostatnich wydarzeniach...

Dziś pospacerowałam po wałbrzyskim Śródmieściu z Agnieszka Kołacz-Leszczyńską i Sylwia Bielawską. To nasz sprzeciw wobec wyroku Trybunału Konstytucyjnego.

Spotkałyśmy wiele mieszkanek i mieszkańców naszego regionu. Cieszy widok i zaangażowanie młodszego pokolenia.

Agnieszka Kołacz-Leszczyńska, posłanka na Sejm (PO)

Tchórzostwem i podłością #PiS było oddanie pseudo Trybunałowi podjęcia decyzji, która kobietom zgotuje piekło. Bo jak inaczej nazywać najpierw przymus dramatycznego, wielomiesięcznego „noszenia pod sercem” płodu ze śmiertelną wadą (np.bezmózgowie); później skazać Rodziców na przeżycie porodu ze świadomością, że za kilka chwil będą musieli patrzeć na śmierć i przeżyć traumę pogrzebu. Jak można świadomie skazywać kobiety na życie z całym bagażem tych wszystkich, koszmarnych odczuć i doświadczeń ?

Nie umiem tego zrozumieć ..

Tomasz Siemoniak, poseł na Sejm (PO)

Wyłączną odpowiedzialność za "orzeczenie" "Trybunału Konstytucyjnego" ponosi prezes PiS Jarosław Kaczyński. Jego partyjni nominaci są tylko posłusznymi narzędziami pozbawionymi jakiejkolwiek podmiotowości. I prezes i jego figuranci zapłacą wielką cenę za tę decyzję i jej moment.

Prezes Kaczyński z premedytacją niszczy wielkie polskie kompromisy. Najpierw podeptał konstytucję, teraz złamał kompromis wokół aborcji. Następnym krokiem będzie wyprowadzenie Polski z Unii Europejskiej. To jest PLAN, a nie doraźne odwracanie uwagi od klęski rządu PiS z pandemią.

Marek Dyduch, poseł na Sejm (SLD)

Ponad 20 lat temu po przez przyjęcie głosami prawcy Konkordatu Rząd Polski zalegalizował naukę religii w polskich szkołach. Wtedy powiedziałem, "że ta młodzież, która została ZAGONIONA w ich szkołach na tę religię, kiedyś wyrzuci tę religię i ten kler z ich szkół. Dzisiaj gdy patrzę jak młodzi w kontekście orzeczenia TK legalizującego całkowity zakaz aborcji, krzyczy "WYPIER..., to myślę, że pozostał tylko krok do wywalenia religii że szkół, a ja 20 lat temu miałem rację. Ale mam jeszcze jedną konkluzję, otóż kiedyś "komuna" myślała, że może wszystko i przegrała, dziś kler i PiS myśli, że może wszystko i oni też przegrają...

Czytaj także: 

Samorządy poparły kobiety. Podpisali burmistrz Pieszyc i wicestarosta

Spacer po wolność w Dzierżoniowie [WIDEO, FOTO]

Przeczytaj komentarze (188)

Komentarze (188)

piątek, 30.10.2020 08:37
Istota sprawy, to protest kobiet - inicjatywa Młodych Polek. Brawo Kobiety.
xxx czwartek, 29.10.2020 21:19
Matki idą ulicami miasta, trzymają dzieci za ręce i wykrzykują takie wulgaryzmy ,jestesmy dumni z takiego narodu? Po co to zakłamanie, gdy przychodzi czas przystąpienia ich pociech do Pierwszej Komunii Świętej to nagle wszystkie krzyczące ,,mamy'' odnajdują Boga na chwilę,a poźniej dają takie oto świdectwo. Żal mi Was.
środa, 28.10.2020 23:01
Prezes PiS wzywa do bronienia kościołów "za wszelką cenę" i nie pozostawia żadnej przestrzeni na dialog. Ta wypowiedź i to wezwanie są skrajnie antychrześcijańskie. Nie mają nic wspólnego z przesłaniem płynącym z Ewangelii. Niech Kościół pierwszy wyciągnie rękę, niech stara się zbudować przestrzeń do porozumienia - pisze redaktor naczelny DEON.pl Piotr Żyłka.
środa, 28.10.2020 22:59
Może warto przypomnieć zwolennikom PIS, że Lech i Maria Kaczyńscy byli za utrzymaniem kompromisu ustawy aborcyjnej. Gdzie Wasz szacunek dla Ich poglądów?
środa, 28.10.2020 22:55
Dominikanin Maciej Biskup:
"To już nie pojedyncze osoby przed kościołami, jak dawniej. To szeroka fala "wku...onych" na Kościół ludzi, zwłaszcza młodych. Ich już nic nie łączy z Kościołem. Przed chwilą rozmawialiśmy o tym w gronie braci naszego łódzkiego klasztoru. Takich rozmów myślę jest więcej, zwłaszcza wśród świeckich katolików, świadomych tego, co się dzieje na naszych oczach. Hierarchiczny Kościół w Polsce dał się wepchnąć na własne życzenie w grę polityków , stał się w odbiorze społecznym jej aktywnym uczestnikiem. Więcej, stał się tym uczestnikiem ze świadomego wyboru... raczej nie z powodu ewangelii ale z jakich płonnych nadziei na doraźne apanaże. Grono biskupów, księży i świeckich w swej naiwności triumfują i ślą politykom laurki za wykładnię TK. Ale dzisiejsze "wku... nie" na Kościół wieszczy jego wypchnięcie ze społecznej przestrzeni na dekady."
wtorek, 27.10.2020 11:00
Pani Pieszczuch
A odpowiada pani jak siedzi pani na mszy o g.12 w kosciele z rodziną ze WKRACZAJĄ Z TEKTURAMI I NAPISAMI WULGARNYMI DO KOSCIOLA WICHRZYCIELE MSZY ŚW.???Zakłócajacy nabozenstwo?
DLACZEGO DO TEGO PANI SIE NIE ODNIESIE....STOŁECZEK CIEPŁY???
Wazeline mozna smarować ZAWSZE ale te akty niszczenia swiatyni i zakłócania mszy 'to nie na miejscu.To CHAMSTWO I CHULIGANERIA-TAKICH PANI POPIERA???KOGO WLASCIWIE PANI POPIERA?...
stary wtorek, 27.10.2020 20:49
Milczy pani na zarzuty
wtorek, 27.10.2020 18:36
Szanowna Pani/Pan (autor komentarza nie jest podpisany).
Po pierwsze: jestem katoliczką (tę informację umieściłam w moim poście na FB) nie widzę sprzeczności w tym, że źle oceniam decyzję TK ws. aborcji. Ksiądz A. Wierzbicki profesor, etyk z KUL-u, podobnie ocenia decyzję Trybunału ws. aborcji jako decyzję „niedobrą”. Ustawa ta nie nakazuje aborcji. Ona tylko chroni kobiety przed sytuacjami beznadziejnymi, kiedy musiałyby podejmować decyzję heroiczną.
Po drugie: Nigdy nie akceptuję agresji, mowy nienawiści. Zawsze apeluję o merytoryczną dyskusję, w której nie używa się obelg. Zwracałam się wielokrotnie z prośbą i apelem do wszystkich dyskutujących, zamieszczających komentarze w przestrzeni publicznej o powściągliwość i delikatność (również na moim FB).
Po trzecie: Polskie kobiety są odpowiedzialne, mądre i chcą mieć wybór. Wiele kobiet decyduje się na urodzenie dziecka choć to zagraża życiu czy zdrowiu jej czy dziecka (niezależnie czy są katoliczkami czy nie). Ale podkreślam, że to jest wybór kobiet. Dlatego jesteśmy razem.
Z poważaniem Dorota Pieszczuch
autor wtorek, 27.10.2020 19:10
Szanuje Pani zdanie, jednak te panie które demonstrują na swoich ustach " niosą" zupełnie inne hasła. Wiele z nich krzyczy o wolności do aborcji i nie ma tutaj mowy o wadach rozwojowych dziecka. Pani prowokatorka tego wszystkiego, czyli: Marta Lampert też walczy w zupełnie innej sprawie, dzisiaj powiedziała wyraźnie jaki jest jej cel. Dziwi mnie, że wielu mądrych ludzi dało się tak nabrać tej pani.Też nie jestem w stu procentach zwolennikiem tej ustawy, ale nie tędy droga, taka agresja powoduje zupełnie odwrotne skutki. Nie agresji, nie dewastacji, nie obrażaniu. Tak nie zachowują się matki i kobiety.
rysiu wtorek, 27.10.2020 19:27
Pani Pieszczuch czemu jest pani jak chorągiewka .W naszym kraju kościół zawsze był ostoją POLSKOŚCI i natemat aborcji ma cały czas te same zdanie ! Sądzę że jako samorządowiec winna się pani więcej zajmować miastem i obywatelami którzy wymagają wsparcia a odizolować się od polityki .Chyba ma pani tyle odwagi
środa, 28.10.2020 22:49
Ja mam odwagę. Piszę na FB. Zapraszam tam do dyskusji, a nie anonimowo w komentarzach.
Dorota Pieszczuch
wtorek, 27.10.2020 15:25
Panie podpisujace sie pod tymi farmazonami -w niedzielę leca do koscioła i do komunii przystepują i rozgladaja sie po wiernych,zeby aby ich wierni zauwazyli ze pani burmistrz....wraca od oltarza po komunii.HIPOKRYZJA I CYNIZM.
A tu jako osoby publiczne piszą wzniosle,jak to kobiety popierają....
Czy wiecie ile z tych protestujacyvh usuwało ciazę? Teraz protestują -nie wiadomo dlaczego
środa, 28.10.2020 22:46
Czy hipokrytami był Lech i Maria Kaczyńscy?
Tymczasem Lech Kaczyński za czasów swojej prezydentury jasno powiedział, co myśli o zaostrzaniu przepisów dotyczących przerywania ciąży. Jego zdaniem obowiązujący kompromis - który dopuszcza legalną aborcję w trzech szczególnych przypadkach - nie powinien zostać naruszony.
Autor wtorek, 27.10.2020 15:49
A wiesz ilu z rozdających komunię popełniło grzech sodomii ???
autor wtorek, 27.10.2020 16:13
Hipokryzja?, to delikatne słowo. Ta pani jest wszędzie raz zakłada kolorowe skarpetki, potem paraduje z patasolkami, popiera LGBT, innym razem zakłada szpilki. A w tym samym czasie wręcza kwiaty w kościele, prowadza proboszcza pod rękę i jest pierwsza na przywitaniu biskupa w parafii. No a teraz naturalnie podpis pod prawem do aborcji.
środa, 28.10.2020 09:17
Czyli wg Ciebie: chodzenie do kościoła oznacza brak możliwości wyrażania własnego zdania. Ale to słabe....
autor środa, 28.10.2020 09:24
Źle zrozumiałeś, nie chodzi o to czy ktoś chodzi do kościoła, ale jake nauki z tego wynosi. Trzeba mieć kręgosłup moralny i wiedzieć czego naprawdę w życiu chcem i co jest dla mnie prawdziwą wartością. Jeżeli widzę , że coś jest złe to nikt mnie nie przekona, że jednak jest dobre.
środa, 28.10.2020 11:23
Nie oceniam Ciebie i byłoby dobrze, gdybyś i Ty mocno zastanowił się zanim napiszesz komentarz na temat Twoich bliźnich.
autor środa, 28.10.2020 11:30
Ocenia się ludzi ze względu na ich zachowanie, tak było jest i będzie. Bliźniemu tym bardziej trzeba zwracać uwagę, że robi źle , na tym polega : " miłość bliźniego". Ale chyba nie bardzo wiesz co mówisz, więc i to chyba zinterpretujesz po swojemu.
AŁTOR środa, 28.10.2020 21:54
NO TE KOBJETY SOM OKROPNE. PRSZECIESZ KARZDY WIE ŻE JAROSŁAF NAJLEPJEJ WJE CO DLA KOBJET NAJLEPSZE.
Ela środa, 28.10.2020 19:56
Brawo Andy i Obiektywna. Zgadzam się w 100 procentach
Andy środa, 28.10.2020 16:53
Co to ma być ? Wszyscy już macie chyba skutki uboczne COVIDA. W głowach Wam się poprzestawiało od tej demokracji lewackiej. Kościoły atakować ? Katolików wyzywać, prześladować ? Już nic gorszego nie można wymyślić. A jak trwoga to do Boga. Niech ksiądz ochrzci, dopuści do I Komunii, udzieli Slubu, pochowa .... ja zapłacę proszę księdza...żeby tylko nie wytykali Was palcami, obłuda i jeszcze raz obłuda. Najpierw robicie wiece, bronicie dzieci upośledzone i z zespołem Downa a teraz chcecie te dzieciątka zabijać ? Jakby to moja żona, córka zrobiły to nie chciałbym ich znać !!!
OBIEKTYWNA środa, 28.10.2020 17:54
OTO JAK RZECZ WYGLADA: trzeba czytać ze zrozumieniem.
1. Jest to orzeczenie niezależnego TK o zgodności ustawy z konstytucją.
2. TK orzeka ZGODNA/NIEZGODNA i jest to orzeczenie OSTATECZNE. Nie podlega zmianie pod wpływem plugawych marszów, bo TK jest niezależny i niezawisły.
3. Wniosek do TK złożyła jeszcze w poprzedniej kadencji 2019 r. grupa posłów; w tym Narodowcy (wówczas Kukiz'15) i PSL.
4. TK musiał to rozpatrzyć teraz, bo mijał termin.
5. Ustawa w sprawie aborcji to kompromis lewicy, PO, PSL i PiS.
6. Punkt odniesienia pochodzi z konstytucji, którą przygotował SLD i która została przyjęta w wyniku referendum, w 1997 r.
A zatem:
Gdzie tu udział rządu, czy Kościoła.
Badania prenatalne wskazują na możliwość wystąpienia wad u dziecka. Niektóre matki mimo to, decydowały się urodzić (np. Matka Andrea Bocelli'ego).
Przeciw czemu I komu zatem protestują te
kobiety? Czemu epatują wulgarnością?
Opozycja ochoczo i cynicznie podkręca emocje, a popierające ją media dolewają oliwy do ognia i biorą udział w propagowaniu kłamstwa.
Wandali i agresywnych terrorystów należy karać z całą surowością prawa.
P.S. Orzeczenie TK zostało pozytywnie ocenione przez prof. Zolla i prof. Rzeplińskiego. Czy oni też są z PiS?
Ela środa, 28.10.2020 12:42
Duch jak śmiesz tak mówić, krok od wywalenia. Ty poseł taki język!!!! Mordercy
Jozek z Kosmina. środa, 28.10.2020 09:25
A gdzie najmniejszy polityk z Kosmina? Stachu, zabierz glos!
Piława środa, 28.10.2020 15:15
Mały nie zmieścił się na fotografii, jak to z rodziną bywa.
wtorek, 27.10.2020 21:15
W polsce zyje sie bardzo ciezko grecy czy wlosi juz da wno by to rozpieprzyli i niedali by soba tak pomiatac
K środa, 28.10.2020 14:37
autor.- Fatalna ortografia! ,,0' z j.p.
autor środa, 28.10.2020 06:24
To jedź do Grecji czy do Włoch, oni " już" na osłach jeżdżą, tacy postępowi.
autor środa, 28.10.2020 08:17
Wiele osób starszych bierze udział w tych marszach, a przecież oni też już są bez wiekszego pożytku, nadwyrężają służbę zdrowia, już nie pracują, a trzeba płacić renty i różne dodatki, wymagają opieki .jak wiadomo z tym też jest ciężko. Ja się domagam dostępu do eutanazji dla ludzi po 70 roku życia, na życzenie rodziny . Co starsi maszerujacy na to?, bo musicie wiedzieć że to nadejdzie w krotkim czasie. Też będą marsze, parady, które będą popierać eutanazje starszych ludzi.
mik1 środa, 28.10.2020 08:53
Ciekawy z ciebie osobnik.To tak jakbyś namawiał do zabicia ludzi po 70 roku jżycia,bo nie ma z nich pożytku,obciążają służbę zdrowia,nie pracują,biorą emerytury i renty i trzeba się nimi opiekować.Liczysz na to,że będzie wielki sprzeciw na twój wpis i cieszysz się ,że podniosłeś ciśnienie innym? Mylisz się ,taki burak może liczyć tylko na pogardę.
autor środa, 28.10.2020 11:24
A dlaczego namawiacie do zabicia nienarodzonych?, jaką widzisz różnicę.
autor środa, 28.10.2020 09:32
Ale przecież takie same argumenty są przedstawiane teraz: też krzyk, że rodzina musi ze wszystkiego rezygnować, że na wczasy nie jadą bo opieka nad chorym dzieckiem i wiele innych takich. Tak samo jest na starość: opieka, opieka i jeszcze raz opieka i też wiele rodzin mówi, że to dla nich ciężar. Moj wpis oczywiscie był sarkastyczny, ale do tego dąży społeczeństwo "ludzi nowoczesnych" i dziwi mnie poparcie ludzi starszych, którzy za chwilę okażą się zbędni.
Dziadek środa, 28.10.2020 09:58
Obecna kompromisowa ustawa aborcyjna obowiązuje od 1993 roku,przez 27 lat było dobrze,komu i dlaczego zależało na zmianie ustawy akurat teraz,gdy w kraju szaleje pandemia,brakuje szpitali,inne choroby są puszczone na żywioł,brakuje łóżek dla chorych,zaczyna brakować respiratorów,brakuje obsługi medycznej,lekarze i pielęgniarki pracują na ostatnich nogach i zaczyna być groźnie.Kto i jaki miał w tym interes,rząd wiedział jaki wyrok wyda trybunał i co będzie się działo,przypadek? czy plan działania i do tego "MonitorPolski" zarządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia żołnierzy Żandarmerii Wojskowej do udzielenia pomocy policji w zakresie ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego.Czy powtórzy się historia z 13 grudnia 1981,strach się bać.
Ela środa, 28.10.2020 10:03
Trzepiacie się TK. Wszyscy ci nasi politycy z regionu to chyba nie douczeni. To KONSTYTUCJA chroni życie od poczęcia. A my popierający aborcję jesteśmy mordercami. Nazwijmy to po imieniu. TK tylko przyznało co zawiera zapis konstytucji. Więc naprzód mordercy . Idźmy . Może po drodze załapiemy covid i położymy się ale chyba na drodze. Powodzenia
środa, 28.10.2020 10:18
Każde prawo,nawet konstytucyjne w dobie postępu staje się z czasem nieżyciowe.Konstytucję tworzyli ludzie mądrzy,ale nie mogli przewidzieć co będzie za 20 lat.
wtorek, 27.10.2020 22:04
Chcemy abyście zapytali lokalnych radnych pisu jakir mają zdanie na ten temat. Niech kobiety i ich rodziny poznają i wiedzą jakie poglądy mają ich sąsiedzi, koledzy, znajomi... myślę że większość wtedy się od nich odsunie. Bardzo proszę redakcję Doby aby przed jutrzejszym marszem kobiet na dzierżoniowskim Rynku zamieścić na portalu wypowiedzi radnych pisu...
środa, 28.10.2020 10:43
radni PiS sie wypowiedzieli na sesji- sa za zyciem
wtorek, 27.10.2020 16:22
A jak to się dzieje że kobiety zachodzą w ciąże to mają wybór dać lub nie dać
Del Delton środa, 28.10.2020 09:22
Prostaku takimi argumentami nie zawieraj więcej głosu
wtorek, 27.10.2020 10:08
W marcu ubierali odmienne skarpetki aby wspierać dzieci z Zespołem Downa. Teraz już chcą te dzieci zabijać. Dzisiaj mówią, że Kościoły to dno i szydzą z wiary i księży, a w Boże Narodzenie będą Wam tutaj życzyć Wesołych Świąt Z Bogiem. Dno- dna. Nie moje ale uważam w punkt...
wtorek, 27.10.2020 10:12
Otóż to. Hipokryzja tych lewackich znajduchów nie ma granic.
środa, 28.10.2020 09:11
Ciebie to chyba żołnierze ONR znaleźli w krzakach i wzięli jako dziecko pułku na wychowanie.
bollo wtorek, 27.10.2020 16:59
Racja , ten cały syf to robota lewackich czopów !!!
wtorek, 27.10.2020 10:24
Kto mówi o zabijaniu dzieci z zespołem Downa ? Chodzi o skrajne przypadki kiedy jest pewność że dziecko umrze zaraz po urodzeniu albo matka jest zmuszona do donoszenia martwego płodu tak jak było do tej pory. Przykład dał Chazan, a kościół sam zapracował na własną opinię. Tutaj decydować powinna matka a nie faceci w sukienkach o podejrzanej moralności.
autor wtorek, 27.10.2020 12:04
Jak kto to mówi?, z ust tych protestujacych to słychać. Oni nawet nie mówią o dzieciach z głębokimi wadami rozwojowymi, oni krzyczą o wolnym dostepie do aborcji do 12 tygodnia ciąży.
wtorek, 27.10.2020 14:27
Dlatego trzeba było tego nie ruszać. Chcieliście upodlić i zniewolić do reszty naród to macie. Neonatolodzy już deklarują że nie będą się podejmować zagrożonych ciąż, bo w świetle nowego prawa w przypadku niepowodzenia grozić im będzie kara więzienia. O to wam chodziło ?
wtorek, 27.10.2020 10:44
Tu chodzi wciąż o to samo- nie o Konstytucję, nie o dobro kobiet. Chcecie usunąć rząd tylko dlatego że jest prawicowy, marzy wam się powrót do czasów Komuny gdzie co niektórym żyło się bardzo dobrze, można było kraść ile się chciało, oszukiwać, zastraszać dla własnych korzyści a tu wygrał PiS i machloje i kolesiostwo się skończyło więc trzeba ryć berety swoim nastoletnim wnuczkom ,że odbierane sa ich prawa i w ogóle , organizować pucze od 7 boleści i wprowadzać chaos i zamęt w Kraju-O TO TYLKO CHODZI I TYLKO O TO
wtorek, 27.10.2020 11:18
Ja osobiście nikogo nie chcę usuwać. Wyrażam własne zdanie i mam do tego konstytucyjne prawo. Kłamią i oszukują od lewa do prawa, co każdy myślący człowiek jest w stanie dostrzec. Nie zgadzam się natomiast z ograniczaniem wolności człowieka jako obywatela tego kraju, i sprowadzaniem roli kobiet w społeczeństwie do podnóżka przed telewizorem, dla chłopa ze szklaną whisky w ręku. To tyle. Choć dla niektórych aż tyle.
autor wtorek, 27.10.2020 12:09
A dlaczego dałaś się sprowadzić do roli podnóżka?, to już twoja wina. Mowisz o prawach człowieka, bardzo dobrze, tylko jakoś zapomniałaś, że ten nienarodzony też ma te prawa. To jak to sobie wyobrażasz?, twoje prawa są ważniejsze bo jesteś silna, bo możesz się bronić, a tych bezbronnych to już inne prawa dotyczą?.
wtorek, 27.10.2020 14:29
Jesli martwy płód który matka musi donosić bez względu na jej stan psychiczny bo inaczej pójdzie siedzieć, nazywasz bezbronnym, to tak, prawa matki są ważniejsze.
autor wtorek, 27.10.2020 16:30
Przeczytaj jeszcze raz tą bzdurę którą napisałeś/aś. Jaki martwy płod ma matka donosić. Pomysł zaczem napiszesz. Zresztą ci protestujacy domagają się prawa do wolnej aborcji do 12 tygodnia ciąży, bez względu na wady lub ich brak. Proszę bardzo bawcie sie życiem, skrobcie się, ale za własne pieniądze w prywatnych szpitalach. Tylko później nie płaczcie że jesteście bezpłodne i znowu wrzaski tych samych osób o refundację in-vitro. Ludzie zaprzeczacie sami sobie, raz maszerujecie w poparciu refundowania in-vitro, a za kilka tygodni popieracie legalną aborcję.
wtorek, 27.10.2020 16:41
Poczytaj. Znam podobny, ale bardziej drastyczny przypadek z mojego otoczenia. https://kobieta.wp.pl/dramat-katarzyny-w

ojtowicz-lekarze-nie-przygotowali-ja-n
a-
to-ze-dziecko-moze-nie-przezyc-65688
2309
0666240a
wtorek, 27.10.2020 16:45
No i zdecyduj się, jesteś w końcu za, czy przeciw ? Odrzucanie prawdy i logicznych argumentów, niejednokrotnie popartych doświadczeniem jest domeną rządzących którzy za wszelką cenę próbują utrzymać się przy korycie. Nie ważne czy z lewa czy z prawa, co już wcześniej zostało napisane.
autor wtorek, 27.10.2020 18:08
Ja słyszę co krzyczą te krzykaczki na ulicy. One chcą aborcji na życzenie. Hasła o walce o godną i szyką śmierć tych chorych dzieci to tylko przykrywka tego czego naprawdę chcą. Ale ja bym wam pozwolił: skrobcie się ile chcecie. Zobaczymy co z was zostanie, depresje, alkoholizm i trzesące sie ręce.
wtorek, 27.10.2020 18:36
tak jak było napisane wcześniej - trzeba było nie ruszać. Teraz mierzcie się z własnymi perwersjami, indoktrynacją, szowinizmem i ułomnościami w zniewalaniu kobiet i czynieniem ich sobie poddanymi. Nie stać was na dialog, wiec ponoście tego konsekwencje. No chyba że was stać na podjęcie konstruktywnej dyskusji i przyznanie się do błędów ? Może jeszcze nie wszystko stracone ? Wiara czyni cuda, a pokora przestawia góry ;)
autor wtorek, 27.10.2020 20:18
Coś pokreciłeś/aś, to wiara góry przenosi, a człowiek pokorny nie zachowuje się jak ta dzicz na ulicy. To nie są żadne matki i w wielu przypadkach nigdy nimi nie będą. Więc o co naprawdę walczą?. Ta główna prowokatorka- Lampert , dzisiaj wyraźnie powiedziała jaki jest jej cel i to nie są wcale prawa kobiet.
wtorek, 27.10.2020 17:19
Wszystkie wyżej POdpisane osoby to miałkie typy.
środa, 28.10.2020 06:26
Lech i Maria Kaczyńscy o aborcji
– Jeżeli chodzi o sprawy związane z aborcją, to uważam, że osiągnięty 15 czy 14 lat temu kompromis jest kompromisem, którego nie wolno naruszać. Powtarzam - nie wolno naruszać! – powiedział Kaczyński w 2007 roku na konferencji prasowej po spotkaniu z byłym prezydentem RFN Richardem von Weizsäckerem.
Zadeklarowaną zwolenniczką utrzymania kompromisu aborcyjnego była także Maria Kaczyńska. – Uważam, że zdarzają się w życiu niezwykle trudne sytuacje, w których należy ratować życie matek czy też nie żądać, by zgwałcona przez zwyrodnialca lub, co gorsza, bandę zwyrodnialców dziewczyna musiała rodzić – stwierdziła w wywiadzie.
środa, 28.10.2020 07:41
SLD powinna zostać zdelegalizowana, to tak jakby po '45 powstała na nowo w Niemczech NSDAP.
środa, 28.10.2020 07:27
W żadnym kraju Bliskiego Wschodu aborcja nie jest całkowicie zakazana ,nawet w Arabii Saudyjskiej .
xyz środa, 28.10.2020 07:46
W Polsce też nie jest całkowicie zakazana
środa, 28.10.2020 08:09
Patrząc z dystansu, obie "strony" konfliktu są obecnie skutecznie podjudzane i okłamywane przez polityków partii rządzącej i opozycji. Z jednej strony sfrustrowana młodzież, której odbierane są resztki konstytucyjnych praw, podjudzana przez puste deklaracje polityków zmuszonych do przejścia w własnymi interesami w cień, a z drugiej środowiska kibicowskie którym zamknięto siłownie, nie tak dawno oskarżane o faszyzm, a obecnie walczące z tym "faszyzmem" bo jakiś opętany polityk wymyślił że symbol protestów jest jednoznaczny z symbolem hitler jugen a protestujący to lewacy chcący zaszkodzić Polsce. Czego Wam jeszcze potrzeba drodzy rodacy żeby otworzyć oczy i zacząć samodzielnie myśleć ? Do tej pory policja nie reagowała, bo taki mieli przykaz, teraz jak zaczną się regularne bitwy pomiędzy kibicami "ochraniającymi" kościoły w których w znacznej części ich noga od lat nie stanęła, a manifestantami którzy są w większości kobietami i młodzieżą, policja wkroczy do akcji i zacznie wyłapywać co bardziej jurnych, pokazując kto tak naprawdę ma tutaj władzę. Zaczynam się wstydzić za nasze społeczeństwo, dlaczego tak łatwo poddajemy się manipulacji ludziom którzy myślą tylko o własnym interesie ? nie baczącym na koszty i ofiary jakie poniosą inni, walczący w ich sprawie ? W momencie kiedy dojdzie do rozlewu pierwszej krwi będzie już za późno, skłócony naród przestaje być narodem a zaczyna być plastyczną masą z której później łatwo ulepić pomniki męczenników...
Yan środa, 28.10.2020 04:50
Już niedługo siądą ci ludzie do świątecznego stołu, przełamią się opłatkiem, pojawią się w Kościele bo tak wypada. Może ludzie do wyborów zapomną.
środa, 28.10.2020 05:49
Partia wie lepiej ,co dla nas dobre .To już było...Chcemy referendum .
wtorek, 27.10.2020 16:28
Kwasniewska Jola tez wypowiada sie i podburza.Jak PZPR dzialalo.Zapomnieluscie?aborcja za aborcją....taka byla rozpusta wtedy...a Kwasniewski niech sie lepiej nie odzywa bo jego komentarze sa tak smieszne jak tych tutaj lokalnych politykow...
środa, 28.10.2020 05:42
Lech Kaczyński i Maria Kaczyńska też byli za utrzymaniem kompromisu tej Ustawy.
wtorek, 27.10.2020 16:00
Bielawianki, wstydzicie się za swojego burmistrzuniunia? Co zamkneło wam rozkrzyczane w czasie kampanii twarze? Hańba!
Ola wtorek, 27.10.2020 20:26
BIELAWANKI MAJĄ ROZUM!!!
Głosowałem na Piotra Łyżwę wtorek, 27.10.2020 16:09
Nigdy nie powiedziałbym że będe dumny z Pana Hordyja.
wtorek, 27.10.2020 17:52
A kobiety z Bielawy? Te które głosowały na Hordyja jak się teraz czujecie? Nigdy więcej takiego błędu!!!
autor wtorek, 27.10.2020 21:10
Wspaniale się czujemy, facet pokazał że ma kręgosłup moralny. Brawo Burmistrz Bielawy.
Autor wtorek, 27.10.2020 21:30
BRAWO PANIE ANDRZEJU! SZACUN!!!
środa, 28.10.2020 00:01
Anżej przestań pisać komentarze! Takich bzdur nie da się czytać!!!
wtorek, 27.10.2020 12:28
Niektórzy politycy, czemu nie pokazujecie wypowiedzi innych polityków, którzy nie chcą zabijania dzieci. A wg tych państwa można używać symboli Hitlerjugend i SS oraz zabijać chore dzieci? Napewno nie mają mojego głosu, hipokryci
wtorek, 27.10.2020 22:07
"Błyskawica" umieszczana jest też na urządzeniach i skrzynkach energetycznych w celu ostrzegania przed porażeniem prądem elektrycznym. Czyżby energetyka również używała nazistowskich symboli?
Autor wtorek, 27.10.2020 20:42
LEWACKIE ROZDWOJENIE JAŹNI. ADOPCJA DZIECI PRZEZ LGBT NA TAK I ABORCJA BEZ GRANIC TEŻ NA TAK. MÓZG SIĘ LASUJE
Autor wtorek, 27.10.2020 21:28
Bycie księdzem i gejem to jest dopiero rozdwojenie jaźni !
wtorek, 27.10.2020 19:58
Zastanówcie się, pamiętacie Chrisa Burka z serialu dzień za dniem, ma zespół downa zgodnie z dotychczasową ustawą można było go zabić...
wtorek, 27.10.2020 19:11
Łał, Pan Kaczyński właśnie w swym orędziu wezwał naród i partię do wojny. Więc taki był tego wszystkiego cel.....
autor wtorek, 27.10.2020 19:45
A jaki cel jest Pani Marty Lampert?, żal tych którzy dali się nabrać na to że ona walczy o prawa kobiet.
wtorek, 27.10.2020 19:50
Ale ta Pani może sobie gadać, a ten Pan ma moc sprawczą w narodzie. Po co były te gadki o miłosierdziu i wierze ? Ich prawdziwy cel właśnie się ujawnił.
autor wtorek, 27.10.2020 20:09
No ta pani też ma taką moc, nie widzicie ilu ludzi co sami nie myślą wyciągnęła na ulice, a tylko w sobie wiadomym celu. Marcie Lampert wcale nie chodzi o prawa kobiet.
wtorek, 27.10.2020 21:17
Rolnicy ,kobiety ,robotnicy,razem rozwalic to jest szansa na normalne zycie
JA wtorek, 27.10.2020 18:25
Posłanka Wielichowska a co Pani zrobiła przez te swoje lata w sejmie no co. Przyjedż do Barda i wytłumacz tym dzieciom że powinne się nie narodzić tylko powinne być wyskrobane , śmiało tam jest też klub piłkarski. Widziała Pani ich na 70 leciu Orła. Pojedż i powiedz to im że powinni się nie urodzić że powinni być wyskrobani. Słowo świnia to za mało na określenie Pani.
polak wtorek, 27.10.2020 20:48
Czy pani lubi milczeć i nie odpowiadać
Autor wtorek, 27.10.2020 20:35
JEST WODA NA KSIĘŻYCU?!!! MAM DOŚĆ TECZOWYCH.....
bollo wtorek, 27.10.2020 16:53
Też mi autorytety te nasze pseudo politycy ,kupa śmiechu !!!
wtorek, 27.10.2020 17:10
Dobrze że to COŚ zniknęło z góry strony.....
wtorek, 27.10.2020 13:00
Chris Burke serial "Dzień za dniem" kto pamięta? Wg prawa aborcyjnego można było go zabić, Wy protestujący w ogóle wiecie przeciw czemu protestujecie?
wtorek, 27.10.2020 20:38
https://www.youtube.com/watch?v=W74twJNv
xXU
wtorek, 27.10.2020 14:25
Żyje i ma się dobrze choć ma zespół Downa, a wy się nabieracie na tę walkę polityczną i nawoływanie lewaków do protestów. Peowcom wcale nie chodzi o aborcję tylko o władzę. Nawet Rzepliński mówił ,że aborcja to zabójstwo "wasz człowiek<"
autor wtorek, 27.10.2020 21:08
Przecież to nie jest walka o prawa kobiet, żal mi że kobiety tak dają nabrać. Pani Marta Lampert dzisiaj powiedziała jaki jest cel tych demonstracji, a teraz ogłosiła zbiórkę i zbiera kasę. Kolejna KODZIARA, tamci też zbierali kasę na swoje hulanki. Szkoda że w Polsce tyle "BLONDYNEK".
wtorek, 27.10.2020 09:04
KOBIETA NIE JEST ŻYWĄ TRUMNĄ.****Ć KLER !!!
wtorek, 27.10.2020 09:09
nie będą zboczeńcy w sutannach za mnie decydować !
wtorek, 27.10.2020 09:26
NIE BĘDĄ KLECHY PLUŁY NAM W TWARZ !
wtorek, 27.10.2020 11:23
PRZYMUS KOBIETY DO RODZENIA DZIECKA BEZ MÓZGU CZY BEZ CZASZKI TO SĄ SREDNIOWIECZNE TORTURY.
wtorek, 27.10.2020 09:35
To sobie usuń sama, a nie za pieniądze podatników. I po sprawie.
Czyn nie został zakazany tylko nie będzie wspierany i finansowany a to spora róznica.
wtorek, 27.10.2020 09:45
PRECZ Z BUDNYMI ŁAPAMI KLERU POD SUKIENKAMI KOBIET !
wtorek, 27.10.2020 09:55
28 10 20---17,30 NA RYNKU,NIE JESTEŚMY NIEWOLNICAMI KLERU !
Służba Narodowa wtorek, 27.10.2020 20:52
ŁAPY WARA OD KOŚCIOŁA!!!
wtorek, 27.10.2020 10:46
brawo
wtorek, 27.10.2020 10:05
KLECHO BRUDNE ŁAPY W MAJTKI MINISTRANTÓW,,NIE W MAJTKI POLEK !
Antypisior wtorek, 27.10.2020 10:06
Widać głupku, że się nie znasz na polityce, chyba że na tej kanapowej. Po wyroku tego śmiesznego trybunału pisiory stworzą ustawę, zakazującą aborcji w ogóle, nawet za własne pieniądze, czy śrubokrętem!
wtorek, 27.10.2020 10:12
trybunał ! KABARET KONSTYTUCYJNY
wtorek, 27.10.2020 11:01
na usługach PIS i kleru
Autor wtorek, 27.10.2020 15:17
Policja już wypowiada posłuszeństwo kaczystom, zawsze mówiłem że gnom doprowadzi Polskę do ruiny!
autor wtorek, 27.10.2020 16:16
Taki policjant powinien wylecieć ze służby, bo to nie jest praca tylko służba. A to jest różnica.
wtorek, 27.10.2020 09:24
Szanowna Dobro.
Proszę o zadanie tego samego pytania radnemu Zbigniewowi Zieniowi.
Niech wszyscy poznają zdanie radnych pisu.
wtorek, 27.10.2020 16:11
Zeniowi *
wtorek, 27.10.2020 14:40
https://kobieta.wp.pl/dramat-katarzyny-w
ojtowicz-lekarze-nie-przygotowali-ja-na-
to-ze-dziecko-moze-nie-przezyc-656882309
0666240a
Goy wtorek, 27.10.2020 10:35
Lewactwo próbuje zrobić kolejny ciamajdan
senga wtorek, 27.10.2020 11:43
głupiś bo biedny i biednyś bo głupi
wtorek, 27.10.2020 13:16
ileż w tym głębokiej myśli danej...matołowi
senga wtorek, 27.10.2020 14:30
dobrze, że choć tyle w Tobie samokrytycyzmu - owszem przekazałem głęboką myśl matołowi - ale czy zrozumiał????
autor wtorek, 27.10.2020 14:11
Kaczysław marzy o wprowadzeniu stanu wojennego. Może wówczas zostanie internowany, bo ostatnio kiedy miał okazję to przespał !
autor wtorek, 27.10.2020 13:55
Pozwólcie im niech się skrobią, przecież jak te panie krzyczą to ich brzuchy, to ich ciało. Tylko niech to robią w prywatnych szpitalach , za własne pieniądze, a potem niech też nie krzyczą o refundacji zabiegu in-vitro , niech to opłacają same z własnej kieszeni. Panie usuwają ciążę i myślą, że to jest bez konsekfencji, a tak nie jest. Później płacz bo chce dziecka- a tutaj nic.
wtorek, 27.10.2020 14:00
Ale Ty jesteś biednym, zgorzkniałym człowiekiem, współczuję Ci.
PiS zrezygnujcie... wtorek, 27.10.2020 13:15
PiS wstyd. Ustąpcie. Dajcie kobietom godność.
Dworczyk wracaj do Warszawy. Polska Iranem Europy.
wtorek, 27.10.2020 13:14
Żałosne typy liczące na pełne koryto melasy. Nie doceniacie PISu gamonie.
Oko Proroka wtorek, 27.10.2020 13:12
I co niektóre z tych panien chodzą do kościoła i uczą dzieci.Neobolszewizm w natarciu.
Autor wtorek, 27.10.2020 12:30
Oglądać, prawda boli! https://www.youtube.com/watch?v=BwD5iSrI

9Zc
Autor wtorek, 27.10.2020 13:12
Jak Stonoga walił w PO był cacy, jak wali w pis to chcą go zamordować !
wtorek, 27.10.2020 12:18
manipulują gimbalami Myślą o wadach letalnych a mówią o eugenicznych .
. wtorek, 27.10.2020 11:24
Hordyj, a ty gdzie jesteś????? Burmistrzu Bielawy wyraź swoje zdanie!
Bielawianin wtorek, 27.10.2020 12:11
Andrzej popiera PiS jeżeli się tu nie wypowiedział a niby taki inteligentny doktor
wtorek, 27.10.2020 11:33
Nie zabijaj – życie ludzkie jest święte, bo dane od Boga. Piąte przykazanie zabrania morderstwa, aborcji, eutanazji czy samobójstwa. Nakazuje także troskę o własne ciało, zdrowie, jednak bez zbytniego kultu ciała.
Jatopisałem wtorek, 27.10.2020 12:02
To dlaczego twój dobrotliwy bóg pozwala na rodzenie się takich dzieci? Te twoje przykazania wsadź sobie gdzieś. Jak coś jest dobrze to bóg jest dobry, a jak coś źle to niezbadane są wyroki boskie. Popieprzone to.
autor wtorek, 27.10.2020 09:46
Jacy to politycy?, zwykli lanserzy. Sami nie wiedzą co chcą, jak chorągiewki na wietrze. Panu Bogu świeczkę, a diabłowi ogarek. To są ludzie bez kręgosłupa moralnego. Żadne autorytety.
senga wtorek, 27.10.2020 11:50
głupiś bo biedny i biednyś bo głupi
autor wtorek, 27.10.2020 11:55
O sobie mówisz?, rozumiem.
senga wtorek, 27.10.2020 12:05
a jednak zabrakło tego czegoś - czytania ze zrozumieniem i jak ulał moja diagnoza
wtorek, 27.10.2020 11:28
ZMUSZANIE KOBIET DO RODZENIA DZIECI BEZ MÓZGÓW CZY CZASZEK,PO TO ŻEBY KLECHA ZAROBIŁ NA CHRZCIE I POGRZEBIE TO SĄ SREDNIOWIECZNE TORTURY.
wtorek, 27.10.2020 11:42
Hańba klechom !
Joz48 wtorek, 27.10.2020 13:52
Słuchaj dupku a czy to oni pisali ustawy
autor wtorek, 27.10.2020 11:44
A czy twoją mamę też ktoś zmusił?, że takiego bezmózga urodziła.
wtorek, 27.10.2020 11:56
prawda boli
Autor-ka wtorek, 27.10.2020 11:51
Złodzieje i pederaści w jednym szeregu ! Jarek, zajmij się swoim kroczem, wara od naszego !
wtorek, 27.10.2020 11:47
To jest skandal! Posłowie opozycji paradują po polskim sejmie w maseczkach ze znakiem Hitler Jugend! Może pomyliły im się parlamenty?
senga wtorek, 27.10.2020 11:40
BRAWO, BRAWO, BRAWO - dość Ciemnogrodu
wtorek, 27.10.2020 11:25
NAJTRAGICZNIEJSZE, ZE Z TYM KOBIETAMI, ŚLEPO WIERZĄCYMI W ZBAWCZĄ FUNKCJĘ "WOLNEGO WYBORU", MASZERUJĄ "FACECI", KTÓRZY PIERWSI BĘDĄ UCIEKALI OD ODPOWIEDZIALNOŚCI W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH, TŁUMACZĄC TYM OFIAROM, ŻE PRZECIEŻ MAJĄ WOLNY WYBÓR I MOGĄ ZROBIČ ZE SWOIM ŻYCIEM CO IM SIĘ PODOBA A TAK NAPRAWDĘ ICH DECYZJE WYGLADAJA TAK JAKBY TEGO CHCIELI MEZCZYZNI.
wtorek, 27.10.2020 11:24
Nie ważne czy SLD czy PO. To samo zło. Nie mogą w sposób demokratyczny wygrać wyborów, to kombinują jak zrobić pucz wykorzystując do tego coraz to różne nieświadome tego grupy społeczne. Jak widać naiwnych ludzi w Polsce nie brakuje. Szybko zapomniano jak to się żyło za rządów SLD, PSL i PO. Zero pracy, zero kasy.
wtorek, 27.10.2020 11:18
Politycy? Do prawdziwych polityków to im jeszcze daleko.
senga wtorek, 27.10.2020 10:57
BRAWO, BRAWO, BRAWO - TAK TRZYMAĆ nie dopuśćmy w Polsce CIEMNOGRODU
wtorek, 27.10.2020 10:51
Wy WEŹCIE SIE DO ROBOTY LEPIEJ URZEDNICZEJ ...BO OD MIESIECY POLITYKĘ UPRAWIACIE ZA NASZE PODATNIKÓW PIENIADZE
Agaton wtorek, 27.10.2020 10:05
A Pani Dorota Pieszczuch to nagle tak odważna, a zapomniała jak to się w 2016 albo już 2017r. tłumaczyła w kuratorium oświaty we Wrocławiu po zoragnizowaniu wyjścia na Happening w czasie trwania zajęć edukacyjnych ?
wtorek, 27.10.2020 12:37
Jak wtedy była odważna to i teraz jest. Myślałeś, że się będzie bała wyrażać własne zdanie?
wtorek, 27.10.2020 10:32
Rewolucji bolszewickiej ciąg dalszy
senga wtorek, 27.10.2020 11:43
głupiś bo biedny i biednyś bo głupi
As wtorek, 27.10.2020 12:25
Racja
wtorek, 27.10.2020 10:02
KO wykorzystuje kobiety do gry politycznej.
senga wtorek, 27.10.2020 11:50
głupiś bo biedny i biednyś bo głupi
wtorek, 27.10.2020 11:54
świrek haha
senga wtorek, 27.10.2020 12:06
bo prawda zabolała????
wtorek, 27.10.2020 09:38
W końcu to żołnierze obywatela Schetyny więc innej sytuacji nie przewidywałem
senga wtorek, 27.10.2020 11:47
głupiś bo biedny i biednyś bo głupi
wtorek, 27.10.2020 10:11
Jeśli kobiety żądają dla siebie należnego im szacunku, to nie powinny być wulgarne i agresywne. Apel do protestujących: zastanówcie się nad symbolami, które wykorzystujecie. Runiczny symbol "sig" był wykorzystywany przez Hitlerjugend, natomiast podwójna runa "sig" stała się symbolem nazistów z SS od 1933 roku. Jest ustawa zakazująca stosowania symboli nazistowskich.
wtorek, 27.10.2020 11:29
A dalej niech sobie te panie poczytają z jakich ludzi były budowane formacje SS. To byli ludzie wyzuci ze wszystkich uczuć, mordercy którzy zostali zwalniani z więzień w zamian za służbę w SS. Ale to jest dowód na to jak łatwo jest tymi paniami manipulować, zachowują się jak dzieci we mgle. I ci niby politycy też swoje zdjęcia odznaczyli symbolem "sig", to swiadczy o poziomie ich inteligencji, a raczej jej braku.
m wtorek, 27.10.2020 10:49
jeśli kobieta czuje ,że nie poradzi sobie z dzieckiem z zespołem downa to ma mieć prawo usunąć , to jej ciało i jej wybór !
wtorek, 27.10.2020 11:22
Jak może poczuć nagle że sobie nie poradzi z własnym dzieckiem co ma zespół Downa? To niech odda dziecko do okna życia proste a jak chce usunąć to niech to robi za własne pieniądze nie z NFZ proste. Hitlerowi też nie pasowały takie dzieci i zabijał więc to jest zabijanie nie ważne w jakim tygodniu czy miesiącu.
E wtorek, 27.10.2020 10:33
Lenin zaczął my zakończymy
autor wtorek, 27.10.2020 11:20
O i tutaj się przyznałeś/aś, kim naprawdę jesteście i kto was prowadzi. Komuniści w żywej postaci. Brawo.
wtorek, 27.10.2020 10:28
Z bielawy nikogo! chyba nie trzeba tego nawet komentować
wtorek, 27.10.2020 10:57
z Bielawy nikt się nie wypowiada bo są zajęci, układają pustaki na nowej plebani..
mm wtorek, 27.10.2020 10:17
radni PISU ,żądamy komentarza ! Zeń pierwszy! ma córkę, czy namawiałby ją do urodzenia chorego dziecka ?
Kobieta wtorek, 27.10.2020 10:16
Dobrze, że z nami jesteście!!!!!!
Dziękujemy!!!!
autorka wtorek, 27.10.2020 10:09
Starzec z Zoliborza nie bedzie mi programowal zycia.Nie ma nakazu aborcji,tak jak nie ma nakazu wiary w Boga.Mam nadzieje,ze rzady PiS-u wkrotce sie skoncza. Niech karta wyborcza zrobi z tymi ,,lobuzami od historii,porzadek!
wtorek, 27.10.2020 10:11
dojrzewająca panna z leginsami obcisłymi w kroku nie będzie o tym decydować
Antypisior wtorek, 27.10.2020 10:01
Ciekaw jestem, czy w tych demonstracjach biorą udział również ci, którzy głosowali na pisiorów w wyborach. Bo jeśli tak, to macie, czego chcieliście!
wtorek, 27.10.2020 09:30
Ptosimy o takie same oświadczenia radnych Marcina Pięta, Macieja Rojka, Pana Manieckiego i reszty radnych z ramienia pisu.
wtorek, 27.10.2020 10:11
Raczej oświadczenia będą zgoła inne, bo dyscyplina partyjna nie pozwoli inaczej.
wtorek, 27.10.2020 09:59
Tak mocno wspierają? Sprawdźmy kto brał udział w spacerze w Dzierżoniowie...To może kolejno:1) Burmistrz Dzierżoniowa - NIEOBECNY, 2) Zastępca burmistrza Dzierżoniowa - NIEOBECNA, 3) Burmistrz Pieszyc - NIEOBECNA, 4) Wicestarosta - OBECNY, 5) Posłanka z Nowej Rudy - OBECNA....6) Pozostali - NIEOBECNI. O jakim wsparciu Państwo mówicie? O pisaniu elaboratów na fejsbuniu? Jak zobaczyliście, że spacer przyciągnął blisko 1000 osób to wtedy trzeba pisać oświadczenia i swoje przemyślenia. WON!
wtorek, 27.10.2020 09:26
Zapytajcie się polityków z PiS co myślą....trzeba było reagować już w latach 90-tych gdy Kwaśniewski podpisał nową konstytucję , teraz to musztarda po obiedzie , a temat uważam za kolejną prowokację A mianowicie tym iż pytacie tylko osób z innych partii.Tvp-pis =PO -dobie....
67544 wtorek, 27.10.2020 09:53
Sama opozycja
wtorek, 27.10.2020 09:29
Oprócz wypowiedzi Pani Pieszczuch, reszta tak naprawdę nie ma nic do powiedzenia. Poza wymuszonym komentarzem i zbijaniem kapitału politycznego. Kicha Panie i Panowie. Dolewanie oliwy do ognia nie jest dobrym sposobem rozwiązywania problemów.
autor wtorek, 27.10.2020 09:53
Tak a jak przyjedzie biskup to pierwsi Go będą witać i to już przy wjeździe do Dzierżoniowa albo Pieszyc. Zwykły obrzydliwy lans. Ok, myślą inaczej, to niech to pokażą swoim postępowaniem. Nie jak chorągiewki, w którą stronę wieje, w tą oni się uginają. Żeby tylko koryta nie wywiało.
wtorek, 27.10.2020 09:18
80% poleci w Nd do kościoła udawać katolika a na rynku protestuje w brew wyznawanej religii trochę to śmieszne...
wtorek, 27.10.2020 09:41
Co więcej ze skruszoną miną będą wręczać bukiety kwiatów przy najbliższych okazjach swoim Proboszczom -ale cóż mamy kogo chcemy;)
wtorek, 27.10.2020 09:49
Cóż, to jest czas przemyśleń również dla proboszczów.
wtorek, 27.10.2020 09:28
To jest właśnie problem,bo niektórych ,choć nie wszystkich,na samej Dobie widzi się ciągle w towarzystwie księży.To jak to jest?
wtorek, 27.10.2020 09:14
Nawet Biedroń i Śmiszek jest z nami!
wtorek, 27.10.2020 09:36
Boją się, że któryś z nich zajdzie w ciąże :-)
autor wtorek, 27.10.2020 09:25
A niech im pozwolą, niech się te panie skrobię, zobaczymy z jakim skutkiem, potem będą płakać że nie mogą zajść w ciążę. Kara przyjdzie sama, szybciej niż się spodziewają.
wtorek, 27.10.2020 09:33
Zgadza się kara przyjdzie sama na nich z większym skutkiem. Nie zabijaj to chyba zapomniały wielkie madam Fufu
wtorek, 27.10.2020 09:19
Ale wy biedni jesteście.
wtorek, 27.10.2020 09:17
Zmieni się atmosfera,zmieni się politykom.
wtorek, 27.10.2020 09:06
Chcemy eutanazji dla wszystkich!!! To nam się należy!!!
wtorek, 27.10.2020 09:05
O swoim zyciu też możecie decydować? Eutanazja dla wszystkich!!!