1 grudnia na ulicach zgasną światła?

poniedziałek, 30.11.2020 21:00 37729 122

1 grudnia odbędzie się ogólnokrajowa akcja protestacyjna dotycząca zapowiedzianego przez rząd RP weta wobec budżetu Unii Europejskiej na lata 2021-2027 oraz przeciwko zabieraniu samorządom wpływów z podatku PIT i CIT i kierowanie ich bezpośrednio do budżetu centralnego.  Tego dnia o godz. 17.00 w części polskich miast na godzinę zostanie wyłączone oświetlenie. Czy samorządy powiatu dzierżoniowskiego włączą się w akcję protestacyjną?

- Nasz samorząd włączy się w tę akcję, by podkreślić, jak bardzo potrzebne są unijne pieniądze i jak wielka to dla nas szansa na kolejne miliony dla Dzierżoniowa. Chcemy mieć możliwość dalszego zdobywania dużych unijnych pieniędzy, bo dzięki nim możemy ponosić standard życia, rozwijać miasto i doganiać gospodarczo i społecznie naszych unijnych partnerów. Naszym symbolem udziału w tej akcji będzie wyłącznie na godzinę iluminacji ratusza, drogi pozostaną oświetlone, to bezpieczniejsze rozwiązanie - stwierdza Dariusz Kucharski, burmistrz Dzierżoniowa.

- 1 grudnia 2020 o godz 17 w wielu miastach Polski symbolicznie zgaśnie światło. To samorządowy sprzeciw dotyczący zapowiedzianego, rządowego weta wobec budżetu UE. W Pieszycach światło nie zgaśnie ale nie dlatego, że popieram weto a tylko dlatego, że obawiam się narażenia wiekowego systemu oświetlenia na awarię. Dlatego, że nasze oświetlenie nie jest nowoczesnym systemem , którym można swobodnie sterować. I wreszcie dlatego, że nawet przy włączonym oświetleniu na wielu ulicach jest ciemno. Obecnie wnioskujemy miedzy innymi o przyznanie nam środków UE na modernizację oświetlenia ulicznego w naszej gminie. Tylko w czasie mojej pracy (2014-2020) w Pieszycach bezpośrednio zainwestowaliśmy ponad 20 mln pochodzących ze środków UE. Pośrednio zainwestowano w gminie kolejne 15 mln ze środków UE, między innymi w postaci kanalizacji sanitarnej. W tym miejscu pamiętajmy również o środkach UE pozyskanych przez naszych przedsiębiorców. Bez środków UE trudno wyobrazić sobie jakikolwiek rozwój Pieszyc i tworzenie przyszłych budżetów inwestycyjnych. Pieszyce na pewno nie chcą pogrążać się w ciemnościach - pisze Dorota Konieczna-Enozel, burmistrz Pieszyc.

- Gmina Bielawa nie będzie przyłączała się do akcji gaszenia świateł. Jeśli wspomniane plany zawetowania budżetu UE stałyby się faktem, w oczywisty sposób miałoby to również swoje skutki na niwie lokalnej, m.in. właśnie w sferze rozwoju i inwestycji. Mamy zatem nadzieję, że te plany, nie zostaną urzeczywistnione - informuje bielawski magistrat.

Pozostali włodarze gmin z naszego powiatu nie zabrali głosu w tej sprawie.

Przeczytaj komentarze (122)

Komentarze (122)

wtorek, 01.12.2020 10:23
Samorządowcy boso na mróz to będzie protest !!!
wtorek, 01.12.2020 12:57
Ja w ramach protestu zrzekł bym się pensji :-)
wtorek, 01.12.2020 13:45
To się zrzeknij, jeżeli ją masz.
czwartek, 03.12.2020 14:40
pis mu płaci po 20 gr za trolloposta
wtorek, 01.12.2020 23:31
DZIERZONIOW POPIERA STRAJK KOBIET
Jakim prawem powieszono ten baner?Kto pytał mieszkańców miasta czy popierają strajk tej chołoty wulgarnej z błyskawicą jakim prawem dzieci szkolne w tą obłudę wciagacue?bo nie ma lekcji?dlatego?obłuda w tym miescie coraz wieksza
czwartek, 03.12.2020 14:39
no ,obłudna ,katofaszyzacja społeczeństwa zamiast edukacji zrobiła swoje ,bezmózgie pisowskie ameby u władzy
wtorek, 01.12.2020 10:00
W zamian za dotacje Unia zniszczyła Polski przemysł. Niemcy sa największym eksporterem w UE i największym płatnikiem składek. Ale w zamian za to zniszczyli i zadłużyli konkurencję w innych krajach. Dotacje w każdej chwili mogą zabrać, a przemysłu się tak szybko nie odbuduje. Anglia już wyszła z UE bo miała większe koszty niż zyski
wtorek, 01.12.2020 15:53
Tylko na naszym terenie : Diora , Silesiana , DFK. Bielbaw itd. W całym naszym kochanym kraju żadnej elektroniki nie został utrzymany ani jeden zakład z tej branży , stocznie zostały tylko kopalnie.
wtorek, 01.12.2020 17:13
DALIŚMY im w zamian za dotacje wolny rynek - i co z tego mamy - nasze firmy padły - marketów co niemiara - i tak napędzamy ich gospodarkę...predzej czypóżniej cała ta Unia rozwali się !! Merkel pójdzie na odstawkę - póki co chce rozlokować zaproszonych przez siebie uchodżców / bo nie chciało się pracować - trzeba było szukać taniej siły roboczej-tylko ci nie zamierzają pracować tylko podcinać gardła/
Oko proroka wtorek, 01.12.2020 17:41
Towary płynące z Chinp do Polski rzez Roterdam czy tež Hamburg, cła zostają w Holandii i Niemczech.To jest tylko jeden z przykładów.Ale na TVNie UBecja tego nie POwie.
czwartek, 03.12.2020 14:36
ubecy zadekowali się w pisie
wtorek, 01.12.2020 18:09
Zanim coś napiszesz to pomyśl.Polska bierze z Unii 3 razy więcej niż wpłaca.https://businessinsider.com.pl/w
iadomosci/ile-polska-dostala-z-ue-a-ile-
wplacila-do-unijnego-budzetu/qeyfvn6
Ż
eby odbudowywać przemysł,to trzeba mieć odbiorców.Niemcy są największym importerem z polskiego przemysłu.To oni w wiekszości utrzymują nasz PKB.Komu sprzeda polski przemysł swoje wyroby,Nigerji,Egiptowi ?.Anglia wyszła bo więcej wpłacała niż dostawała.Czysty rachunek ekonomiczny.Polska jest w całkiem innej sytuacji.Bez pieniedzy z Unii będziemy dziadami.
środa, 02.12.2020 12:35
Nikt nikomu za darmo nie daje pieniędzy. Dla unii nasz rynek to jest interes ekonomiczny . Rynek zbytu. Żadna produkcja nie ma sensu jeżeli nie ma tego komu sprzedać.
wtorek, 01.12.2020 10:22
W zamian za dotacje norek nie można hodować, cukru polskiego produkować, węglem palić, na cmentarz 1 listopada iść. A jak jakiś ważny urzędnik wymyśli to nawet oddychać nie będzie można
Autorka wtorek, 01.12.2020 11:05
Co za porównanie Polski do Anglii ,jesteśmy 100 lat do tyłu za Anglią. W Polsce jest za dużo zlodzieji, rozdawaczy nie swoich pieniędzy
wtorek, 01.12.2020 13:23
Anglia nie wytrzymała najazdu Polaków i Rumunów. Za dużo kasy wywieźli i socjalu
wtorek, 01.12.2020 20:24
Anglia to nam jeszcze nie oddała złota przedwojennego
Edibej wtorek, 01.12.2020 14:11
Jesteś w wielkim błędzie. Polska była pod zaborami i nie miała koloni. Kiedy tylko uzyskała niepodległość najechali ją ruscy z błogosławieństwem niemców. W roku 39 najechali ją niemcy przy udziale ruskich. W 43 na mocy porozumień zostaliśmy sprzedani komunistą. W roku 89 uzyskaliśmy pozorną niepodległość. Pozorną bo przez31 lat niepodległości mieliśmy tylko 8 lat rządów niezależnych od ruskich i niemców. A co do gaszenia świateł kucharz tak przyprawia jak mu po nakazuje a pełoką niemcy bo to największy dla nich biznes ta unia. Wygrali trzecią wojnę gospodarczo a teraz poprzez ekonomię chcą zarządzać całą europą
wtorek, 01.12.2020 20:07
no jak polską rządzą chłopy pańszczyźniane z pisu to już koniec republiki
wtorek, 01.12.2020 22:04
wole chłopów panszczyznianych z PiS niz zdrajców Polski z PO i SLD
autor środa, 02.12.2020 00:56
Pelna zgoda
wtorek, 01.12.2020 13:43
Zobacz jakie kombajny mają teraz polscy rolnicy,klimatyzacja GPS A nie Vistula i Ursusy. Przestań gadać głupoty.
Pedro środa, 02.12.2020 23:54
Jak zgaszą światło, to Dzierżoniów powinien utracić prawa miejskie
Lenovo środa, 02.12.2020 23:56
Czym wtedy będzie rządzić burmistrz
A.C.A.B wtorek, 01.12.2020 03:52
W rozwiniętych cywilizacyjnie i kulturowo krajach zachodu, gdzie obywatele mają na szczeblu lokalnym większą sprawczość, tego typu akcje protestacyjne to norma. Szczebel samorządowy to podstawa, to władze samorządowe kształtują lokalną rzeczywistość, władza w stolicy jedynie ustala prawa i zasady, wg których mają się poruszać. Jak czytam komentarze na dobie utwierdzam się w przekonaniu, że polska mentalność tkwi jeszcze głęboko w średniowieczu.
Piotr n środa, 02.12.2020 23:51
To powiedz od kogo kupują te kombajny ? A dlaczego oni mogą je u nas tak łatwo sprzedawć? Bo otworzyliśmy im rynek. Kombajny to oczywiście przykład. Więcej od nas wyciągają niż dają. Jeśli myślisz, że dotacje dają nam za darmo, to jesteś w wielkim błędzie. Co, Niemcy - tacy samarytanie, którzy pomagają Polsce ???
wtorek, 01.12.2020 15:05
A kto u nas sprawdza, czy samorządowcy przestrzegają prawa ?
Odpowiedź brzmi Oni sami siebie kontrolują . I to na tyle.
JulkaTV wtorek, 01.12.2020 05:25
1200 € mandatu w tych rozwiniętych cywilizacyjnie i kulturowo krajach otrzymuje obywatel za głośne wyrażanie swoich opinii. Dotyczy to głównie krytyki władzy oraz beżowych inżynierów. Na zachodzie takie cyrki nawet nie przebiją się do mediów, chyba, że RT pokaże. Przypomnę pałowanko w Hiszpanii, Francji, Belgii czy Niemczech. Teraz wyobraźcie jak przedstawiłby to zachód w mediach, gdyby coś podobnego wydarzyło się w Polsce. Cieszcie się tym co mamy, bo naprawdę niektórym w tych wypranych głowach się przewraca.
wtorek, 01.12.2020 05:51
Potwierdzam, jestem kierowcą ciężarówki, wiecej czasu spędzam za granicą niż w pl, to co teraz tam się dzieje to cyrk...
wtorek, 01.12.2020 06:36
W Holandii w marszu przeciwko uchodźcom, uczestniczył facet przebrany za świnie. Policja go aresztowała bo obrażał uczucia religijne. Dusseldorf czy Essen, to miejsca niebezpieczne jak ulice w Detroit. W Szwecji ok 120 wybuchów materiałów wybuchowych (bomb w 2019), oczywiście lewackie media Ci tego nie powiedzą. Wyjdź więc człowieku z tego bezpiecznego kokonu i rozgladnij się co się dzieje w Europie. Dramat. Większość tych kobiet że wścieklizną, jakby protestowała we Francji czy Hiszpanii przeciwko władzy, było by pałowana i zamykana w więzieniu. Lempartowa ma szczęście tylko, że protestuje w Polsce.
wtorek, 01.12.2020 20:15
mieszkam w Szwecji od 2014r ,wszystko co tu napisałeś jest kłamstwem ,które pisowcy ochoczo powielają a wierzą w to kłamstwo ślepo ,ponieważ nigdzie nie byli ,nie znają języków,nie mają kasy ,są głupi.
środa, 02.12.2020 08:12
Naprawdę rzeczowa argumentacja.
środa, 02.12.2020 10:58
Szwecja – wieś w Polsce, położona w województwie zachodniopomorskim, w powiecie wałeckim, w gminie Wałcz. W latach 1975–1998 wieś administracyjnie należała do województwa pilskiego. Wieś królewska starostwa wałeckiego, pod koniec XVI wieku leżała w powiecie wałeckim województwa poznańskiego. - Wikipedia
I wszystko na temat....
A.C.A.B wtorek, 01.12.2020 07:50
Gdzie pan mieszkasz, że takie bujdy pleciesz? Mieszkam w UK i swoboda wypowiedzi i wyrażania poglądów jest tu nieporównywalnie większa niż nad Wisłą. Wspomniane "pałowania" choćby ostatnio we Francji to ostatni, kulminacyjny moment długich i ciężkich protestów społecznych, na wielu płaszczyznach. Władza sięga po swoich pałkarzy tylko dlatego, że już nie może powstrzymać rosnących protestów. Tylko że na zachodzie ludzie mają godność i rozum i stąd te masowe protesty. W Polsce jak politycy plują ludziom w twarz, to ci mówią że pada deszcz, a reszta szczuje się na siebie nawzajem.
wtorek, 01.12.2020 07:57
W UK wolność słowa jest na innym poziomie, nawet na królowa można nadawać jak stoi się na krześle ( byle nie na angielskiej ziemi ) :-) A protesty we Francji sztucznie wywołane jak te w USA i taki sam plan antifffy jest dla Polski. Stary sprawdzony mechanizm obalania rządów wypróbowany w Jugosławii. Tam było podłoże religijne i etniczne a u nas kulturowe chcą wykorzystać.
wtorek, 01.12.2020 09:03
W UK, Manchester, zastrzelony 14 latek, ciapaty biegał z kałachem. Pozdrawiam
wtorek, 01.12.2020 11:31
Inny ciapatek odciął głowę żołnierzowi w Wielkiej Brytanii. W Francji nauczycielowi. 120 ofiar śmiertelnych w zamachach na dyskoteki i puby, zabici redaktorzy Charlie Hebdo, a jedyną relacja władz i społeczności, jest malowanie chodników kredkami. I ty nam będziesz pisał tu o godności ludzi zachodu?
A.C.A.B wtorek, 01.12.2020 18:32
Polska- średnio ponad 600 kobiet rocznie traci w Polsce życie z rąk swoich (najczęściej pijanych) partnerów, białych katolickich mężczyzn. Średnio trzy morderstwa na tydzień. A ty mi będziesz bełkotał o jednym przypadku fanatyka z AK47 raz na jakiś czas tylko dlatego, że medialna papka zrobiła ci sieczkę z mózgu?
wtorek, 01.12.2020 22:45
Po pierwsze to nie są żadne statystyki, tylko szacunki kolejnego feministycznego instytutu, który sobie coś tam na kolanie wylicza. Po drugie, możesz w to nie wierzyć ci..o, ale zabijają niewierzący. Masz jakieś statystyki, kto jest najczęściej morderca, że łżesz jak Tusk? Po trzecie to nie.jeden przypadek tylko tysiące, np. Sylwester w takiej Kolonii czy Berlinie skończył się w jedną noc ponad 1000 zgłoszeń o gwałt. I pewnie ku twojemu muzułmańskiemu zdziwieniu, wszyscy zatrzymani miel śniada cerę i mi w ząb nie znali niemieckiego. Ale dla ciebie , przeciwnika policji, taka przestępczość napewno jest na porządku dziennym. Tir który wjechał w Berlinie w ludzi, Tir który wjechał we Francji w ludzi, 120 bomb w zeszłym roku w Szwecji i ty mi pitolisz o "incydentach" dzieciaku? Jeśli ktoś ma medialna sieczkę w mózgu to tylko ty.
ciekawy wtorek, 01.12.2020 13:07
Pytanie do A.C.A.B. Czy w UK można opluć policjanta na służbie?
A.C.A.B wtorek, 01.12.2020 18:28
Opluć policjanta możesz wszędzie, niezależnie od szerokości geograficznej. Różnica będzie w wymiarze kary ;)
wtorek, 01.12.2020 20:29
władze samorządowe chca rządzić Polską,takie są cywilizowane i kulturalne kraje zachodu ze nie odróżniaja banana od marchewki, gwałca barbarzyńcy na ulicach kobiety i uwazaja ze to normalność i wielokulturowość, chłop z chłopem i baba z baba to tez normalność... dzieki za taka normalność to ja wolę polska mentalność
Jerzy wtorek, 01.12.2020 08:16
Pierdu-pierdu a Francja i pozostałe kraje to władze samorządowe ha-ha-ha !!!
autor środa, 02.12.2020 00:50
Odezwała się jaśnie oświecona
wtorek, 01.12.2020 11:54
Jaśnie oświecony! Samorządność po polsku to zwykła chamska ANARCHIA. Powinien być wprowadzony szwabski dryl i długi pejcz.
ddz środa, 02.12.2020 13:02
Tylko ciemnogród maja nam do zaoferowania chłopcy i dziewczęta spod znaku PO.
Janosik. środa, 02.12.2020 18:21
Z jakiej okazji ktoś gasi światło to należy do wszystkich nie tylko do lewaków .Jak jakiś pajac chce niech sobie w domu gasi .
mieszkaniec tego śmierdzącego mi środa, 02.12.2020 16:31
Więcej psich placów zabaw , cymbalistów było wielu
Jerzy środa, 02.12.2020 08:08
POKOKO zgasiło sobie światełka ale śmieszna zabawka !!!!
Ludwig środa, 02.12.2020 16:42
Dlaczego musimy być uzależnieni albo od Rosji, albo od Brukseli czy już nigdy to się nie skończy
poniedziałek, 30.11.2020 23:07
A co to mądry człowiek wpadł na ten idiotyczny i na dodatek poruszył ten temat na łamach Doby. Jeszcze jeden do który będzie namawiał do protestów przeciw legalnie wybranemu rządowi. Ciekawe dlaczego bał się ten lewak nie podpisał się pod tym artykułem.
Ala wtorek, 01.12.2020 00:10
Z tego samego powodu dlaczego ty nie podpisałeś się po komentarzem
Andrzej wtorek, 01.12.2020 05:19
Tylko ja nie próbuję propagować idiotycznej polityki, którą prowadzi opozycja. Doba to chyba nie miejsce do popierania pomysłów tych frustratów z opozycji, którzy wszystko krytykują co robi rząd
wtorek, 01.12.2020 06:39
Ty próbujesz propagować idiotyczną politykę, którą prowadzi PiS. Doba to chyba nie miejsce do popierania pomysłów tych frustratów z PiS, którzy wszystko krytykują co robią obywatele i opozycja.
a wtorek, 01.12.2020 07:05
Powiedz mi co takiego dobrego chce zrobić opozycja? To co ja widzę to opozycji nic się nie podoba, a sami nie mają żadnego pomysłu na rozwiązanie, tylko siłom chcą dorwać się do koryta. A jak się dorwą do koryta to wtedy będzie co sprzedawać.
Okrutnik wtorek, 01.12.2020 07:13
Nie będzie co sprzedawać. To co zostało po rządach PO zostało, albo sprzedane, albo zniszczone przez PIS. To dlatego są nakładane nowe podatki i nakręcana inflacja. Nie mówiąc o niebotycznym (i ukrytym) zadłużaniu państwa
Okrutnik wtorek, 01.12.2020 07:14
Oczywiście nie sugeruję, że PO było dobre, w końcu wyprzedawanie majątku zaraz po dziesiątkach afer jest domeną ich rządów
wtorek, 01.12.2020 07:18
To rząd PO chciał lasy sprzedać ? Co ze spółkami jak ciech co z polskimi bankami żadnego nie było za PO mam dalej wymieniać ?
środa, 02.12.2020 08:29
Samorzady nalezy sprawdzać jak wydaja nasze pieniadze podatników...jest pełna rozpusta w tym zakresue i brak kontroli
mafia bankowa środa, 02.12.2020 09:50
Wydają i zadłużaja sie na covid
Ela środa, 02.12.2020 13:01
Zanim samorząd coś ustali powinien zapytać czy mieszkańcy się zgadzają. Nie ważne czy to PO czy PIS. Wy jesteście dla nas. A to wczoraj to samowola. Kto przez to ucierpiał powinien domagać się odszkodowania. !!!
Ruda l środa, 02.12.2020 10:14
Brawo p. Burmistrzu zabieraja nam mieszkancom wypracowane podatki zeby zalatAC dziury w warszawie w pisie protestujemy
wtorek, 01.12.2020 07:08
Widać tu, że PiS wyhodował sobie stadko baranów, które potulnie łykają wszystko co im żoliborski baca pod nos podstawi. Brawo Kurski, odwaliłeś kawał skutecznej roboty, ciemny lud kupuje i kupuje.
Andrzej środa, 02.12.2020 02:52
Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym czy Twój ojciec wiedział co robił jak ciebie robił idioto. Chyba ma teraz wyrzuty sumienia
Polka poniedziałek, 30.11.2020 22:00
Przy wyborach społeczeństwo wyłączy wam światło.
autor środa, 02.12.2020 01:01
Zgoda
Aaa wtorek, 01.12.2020 19:55
W ratuszu to burmistrz może nawet na 3 miesiące sobie prąd wyłączyć a ludzie ze świecami będą sprawy załatwiać,może...będzie protestował do skutku.?
wtorek, 01.12.2020 17:22
Burmistrz to u siebie w domu niech gasi swiatło. Ja nie popieram takich inicjatyw. Płace za rachunki i wymagam.
Precz z tęczową zarazą i złodziejstwem i sprzedawanie naszego kraju przez rządy PO.
matka środa, 02.12.2020 01:00
Dobrze powiedziane
wtorek, 01.12.2020 10:45
Koszt ochrony Jarosława Kaczyńskiego - 1,8 mln złotych za ochroniarzy, kolejne 1,8 mln zł za "pilnowanie willi" .Czego się boi ten dobrotliwy zbawca Narodu ?
wtorek, 01.12.2020 20:23
Ale ten zbawca narodu od wielu lat nie pobiera zadnej diety poselskiej. Kogo stać na taki gest?
Jjjj wtorek, 01.12.2020 09:33
Burmistrz wyłączy prąd zażądam odszkodowania. Do roboty Kucharski a nie się w elektryka bawisz już jeden elektryka Polskę rozwalił
wtorek, 01.12.2020 20:10
gdyby nie ten odważny elektryk to byś w szkole uczył się po rusku
wtorek, 01.12.2020 11:29
A prąd to niech wyłączy w swoim domu!
wtorek, 01.12.2020 15:36
Czy ktoś z mieszkancow upowaznił burmistrza Dzierzoniowa do takich działań?Nie zycze sobie wyłaczeń prądu
Niech pan w urzedzie wyłaczy bo siedzicie bezczynnie....a nie na ulicach.Pozamykaluscie urząd dla petenta...
wtorek, 01.12.2020 16:05
przeczytaj jeszcze raz ale do konca
wtorek, 01.12.2020 17:40
Podatki miastom zabierają,ale sobie nie żałują.Afer goni aferę.
wtorek, 01.12.2020 15:46
CZYTAM TE WASZE GŁUPIE KOMENTARZE I NIE WIERZĘ, ŻE ŻYCJE W MIEŚCIE -CIEMNOGRODZIE.
wtorek, 01.12.2020 17:07
CIEMNOGRÓD TO TY - NAUCZ SIĘ NAJPIERW POPRAWNIE PISAĆ A PÓŻNIEJ ZABIERAJ GŁOS
p wtorek, 01.12.2020 15:09
Wygląda na to, że NIEMCY są gotowi za naszą Konstytucję poświęcić nawet swoje pieniądze !!!
wtorek, 01.12.2020 07:25
Samorządy powinny być rozwiązane bo tworzą się grupy lokalnego wsparcia do wyciągania pieniędzy podatników i zatrudniania rodziny i znajomych. Rodzinne klany o strukturze mafijnej.
wtorek, 01.12.2020 07:31
Podaj konkretne przykłady tych mafijnych działań i powiązań, opisz mechanizmy na przykładach. I jeszcze napisz, co w zamian po likwidacji samorządów, może królewska władza dziedziczna?
wtorek, 01.12.2020 15:57
To trzeba sobie sprawdzić najlepiej w BIP, ile i która skarga obywatela została uznana za uzasadnioną. ( Odpowiedź brzmi b. prosto -ŻADNA)
wtorek, 01.12.2020 17:05
Wystarczy zobaczyć jakimi autami zaczęli jeździć młodzi radni. Stare komuchy wiedzą, żeby nie obnosić się z kradzionym. Podpowiem, że z pensji radnego nie jest się w stanie dorobić nowego Porsche.
wtorek, 01.12.2020 07:38
W zamian za rodzinne samorządy urzędnicy w województwie rotacyjnie zmieniani co 1 rok ( co roku inny powiat pod swoimi skrzydłami) nie było by czasu na organizacje szajek. Im mniejsza gmina tym dłużej samorządowcy przy korycie bo mniejszej ilości ludzi muszą coś dać w zamian za głosy ( załatwią jednemu prace - już cała rodzina na niego zagłosuje )
wtorek, 01.12.2020 07:40
Co do przykładów to warto by sprawdzić strukturę zatrudnienia i porównać z drzewem genealogicznym burmistrza i wójta :-)
Merkel wtorek, 01.12.2020 09:48
Gut,gut Dzierzoniów.A jeszcze jakby tak ratusz w niemieckie barwy podswietlic to by bylo coś w naszej Niemieckiej walce z rządem Polski.Sehr Gut!!!!
wtorek, 01.12.2020 12:42
JA, JAAA ordery czekają.
wtorek, 01.12.2020 10:47
30 % naszego eksportu jest do Niemiec ,to największy partner handlowy i mamy bilans dodatni .Co moze Rosja będzie od nas kupować ?
Edibej wtorek, 01.12.2020 11:07
A co ma piernik do wiatraka? Eksport polega na jednym zakłada się niemiecką firmę na terenie polski, daje się polski zarząd i przydomek np rypf polska i to jest eksport. A zyski, no olbrzymie. Wyprodukowanie tego samego elementu w starej uni kosztuje sześciokrotność tego co w polsce. Różnica w zarobkach, w normach, opłatach ekologicznych. Ale, ale to nic nie ma do protestu polski. Chodzi o pewne standarty co wolno w starej uni to nie nam i to oni mają nas uczyć i kształtować. Jednym słowem mamy nie podskakiwać zapitalać dla niemca za grosze, jeść gorsze papu za większe pieniądze niż nadludzie i być zadowolonymi.. Mamy być śmietnikiem starej europy i schodzić z chodnika kiedy oni nim podążają. Jeszcze trochę to naszywki nam dadzą.!
Merkel wtorek, 01.12.2020 11:38
Dobrze gada. My mamy na pasku tego waszego byłego premiera co jego dziadek i mój byli razem w armii w 1939 roku.Możemy go wysłac do was w kazdej chwili a on dla nas zrobic wszystko albo i więcej.. Wy Dzierzoniów dobrze robic dla nas. Damy troche więcej ojro za to.
wtorek, 01.12.2020 12:37
Kupują bo się opłaca a nie z dobrego serca.
mateo poniedziałek, 30.11.2020 22:45
A to niespodzianka.Niemcy wybrali nam Burmistrzów i Rady.A myślałem że reprezentują Społeczeństwo a nie Niemiecki biznes.Błąd.
wtorek, 01.12.2020 13:51
A gdzie ty mieszkasz, że Niemcy u ciebie wybierali?
poniedziałek, 30.11.2020 22:47
Powinni wam wyłączyć wypłaty z naszych podatków. Nie życzę sobie wyłączania świateł, ja wam place pensje, ja płacę za prąd w tym mieście i nie zgadzam się z waszymi durnymi pomysłami.
wtorek, 01.12.2020 07:23
Na co ida moję podatki ? Niech mi oddadza jak ma po ciemku chodzić.
wtorek, 01.12.2020 13:48
Na ochronę Kaczyńskiego
Ali wtorek, 01.12.2020 12:02
Owszem...ale ciemność możecie sobie zrobić w ratuszu.....chętnie ludzie popatrzą na waszą ciemność.
wtorek, 01.12.2020 12:22
A jak ktoś zginie na przejsciu dla pieszych bo latarnie beda wylaczone to kto zato odpowie
wtorek, 01.12.2020 07:13
Kto im dał prawo do zabawy bezpieczeństwem ludzi? Do pierdla z nimi!
wtorek, 01.12.2020 09:26
Ale po 13 i 14 emeryturke rączkę bedziesz chcial wyciagnac nie? UE daje nam kupe kasy Morawiecki nie poczuje biedy uwierz ale Ty tak
wtorek, 01.12.2020 12:56
Do emerytur UE się nie dokłada ani centa. Kasę dostajemy jako rekompensata za udostepnienie rynku bez ceł - więc to nie jest z dobrego serca.
wtorek, 01.12.2020 10:42
"SE": Kaczyński jeździ do kościoła w kolumnie czterech aut. "Kiedy przekracza granicę Żoliborza, przejmują go policjanci ze Śródmieścia .Czy dobry człowiek boi się wszystkich?
wtorek, 01.12.2020 12:54
Jest tak zaszczuty, że się chłopu nie dziwię. Jest ponadprzeciętna nagonka na członków partii rządzącej. Więc ma prawo się bać. A zadaniem Państwa i policji jest chronić każdego obywatela bez względu na poglądy czy piastowane stanowisko. .
poniedziałek, 30.11.2020 23:38
Czy Lempart będzie miała zarzut przyczynienia się do śmierci tego 34 letniego policjanta? Osierocił 2 dzieci.
Andrzej wtorek, 01.12.2020 05:24
Kto podjął ten idiotyczny pomysł, dlaczego się nie podpisał
poniedziałek, 30.11.2020 23:13
Schetynzim - nowa jednostka chorobowa, przejawiająca się niechęcią do własnego kraju i narodu. Cierpią na nią z reguły samorządowcy. Obejmuje swoim zasięgiem z reguły jednostki administracji samorządowej, Brak szczepionki, przenosi się na zwykłych ludzi za pośrednictwem TVN i wyborczej.
Merkel wtorek, 01.12.2020 07:48
Tak trzymać. Ja wohl.... My tu Piata kolumna działac przeciw rządu polskiego. Jeszcze trochę i pogonimy PISiorów i damy swoich i nie bedzie problem oni dla nas wszystko za ojro zrobic.
wtorek, 01.12.2020 06:17
Samorządy podnoszą opłaty, podnoszą ceny za śmieci a wyciągają łapy po pieniądze unijne. Pytanie czy też samorządy będą spłacać?
wtorek, 01.12.2020 07:09
Samorządy wyciągają łapy po pieniądze unijne? A czym jest samorząd jak nie wybraną przez mieszkańców grupą ludzi, która ma dbać o twoje miasto, najbliższe ci na co dzień otoczenie. Wrogość do samorządów jest przejawem starego komunistycznego myślenia, kiedy to władza centralna była jedynie słuszna. Nie rozumiesz, że im bogatsza gmina, tym mieszkańcom żyje się lepiej? Rząd chce pozbawić nas tych pieniędzy z powodów politycznych, a my musimy mieć za co się rozwijać, dlatego samorządy protestują, bo są proeuropejskie nie politycznie, ale gospodarczo i kulturowo. Jesteśmy częścią Europy, tyle lat chcieliśmy żyć na takim poziomie ekonomicznym jak jej zachodnia część, a teraz kiedy marzenie ludzi stłamszonych przez komunę się spełniło ty to negujesz? Dlaczego niczego nie rozumiesz?
wtorek, 01.12.2020 07:34
Im bogatsza gmina tym lepiej żyje się rodzinie samorządowców. Władza centralna jest najlepsza ponieważ nie ulega lokalnym wpływom - kolesiostwu przy przetargach itd. A samorządy protestują bo są w opozycji do rządu, a powinny się zając TYM DO CZEGO ZOSTAŁY POWOŁANE jak gospodarka komunalna itd.
wtorek, 01.12.2020 07:51
Po to wprowadzono transparentność działań samorządów, by mieszkańcy i media mogły patrzeć lokalnej władzy na ręce, kontrolować i rozliczać z poczynań. Nie rozumiesz, że możesz mieć udział w rządzeniu swoim miastem? Ale kiedy czytam, że lepsza od ludzi stąd, znających od podszewki swoje miasta i potrzeby ludzi jest władza centralna to rozumiem w jakiej ułudzie żyjesz. Władza centralna to jest dopiero system naczyń połączonych, partyjne interesy i wiele kanałów wywierania wpływów i możliwości korupcji, bo decyzyjność jest nieograniczona. Nie tędy droga! Przyszłość to władza lokalna kontrolowana przez świadomych obywateli, przejrzystość działań oraz współudział tych obywateli w zarządzaniu swoją małą ojczyzną.
wtorek, 01.12.2020 08:27
Sama idea samorządności jest piękna i napawa optymizmem. I tyle teorii bo praktyka zawsze wygląda inaczej i ni jak ma się do Twojego kwiecistego opisu jak to powinno działać.
Jerzy wtorek, 01.12.2020 08:20
Ale samorządy to organ wybrany przez was a pieniądze z unijne no co by nie powiedzieć będzie można więcej kraść bo teraz już nie ma z czego!!!
wtorek, 01.12.2020 06:38
Samorządowcy mogą co najmniej wyłączyć światło w swoich mieszkaniach. Energa nie jest firmą burmistrza tylko państwowa więc nie można w taki sposób protestować narażając mieszkańców na niebezpieczeństwo.
wtorek, 01.12.2020 07:28
W lodówce niech sobie wyłączą. A jak ktoś zostanie napadnięty, okradziony, albo zginie pod kołami auta, to kto za to beknie ?
Jo wtorek, 01.12.2020 03:09
Bardzo bezpieczne będzie na ulicach!
majka poniedziałek, 30.11.2020 22:51
Już większej głupoty nie potrafili wymyślić.
dyzio poniedziałek, 30.11.2020 22:58
A może protest antysamorządowy !!!W końcu się doczekacie .
poniedziałek, 30.11.2020 22:51
Ciemność widzę, ciemność !
BAUER poniedziałek, 30.11.2020 21:35
JUŻ nie MACIE CO WYMYŚLIĆ ? KIEDY BĘDZIECIE SKAKAĆ PO DRZEWACH jak MAŁPECZKI na ZNAK PROTESTU ?
Malkontent poniedziałek, 30.11.2020 21:38
Zidiocenie jest gorsze niż koronawirus.Z tego drugiego można się wyleczyć. Mózgi już wyłączyliście przegrani frajerzy.