Włodarze o proteście "Wolne Media"

poniedziałek, 15.2.2021 13:30 20466 118

Kilka dni temu media w całym kraju podjęły protest. Walczyły nie tylko o zatrzymanie podatku, który rząd chciałby na nie nałożyć, ale przede wszystkim przeciwko próbie ograniczenia mediów. W telewizjach, gazetach, na portalach internetowych, a nawet w radiach zabrakło bieżących informacji. Media pokazały rodakom, co będzie, jeśli ich zabraknie. Dla nas wypowiedzieli się lokalni włodarze. Powiedzieli co sądzą o zaistniałej sytuacji.

Dariusz Kucharski, burmistrz Dzierżoniowa

Tylko wolne i niezależne media mają siłę kontrolowania władzy, gdy ta traci nad sobą kontrolę, pokazywania słabości polityków, ich błędów i konsekwencji złych decyzji. Co równie ważne tylko takie media mogą w sytuacji państwo-obywatel chronić nas przed autorytaryzmem aparatu państwowego. Dziś niezależne media są w mojej ocenie jedyną alternatywą i przeciwwagą dla „rządowej” telewizji, która nie ma nic wspólnego z prawdziwą publiczną telewizją i jej misją. Wolne, różnorodne i przede wszystkim niezależne media są domeną dojrzałych demokracji. Gdy ich zabraknie, zostaną tylko media partyjne.

Próba osłabiania niezależności mediów jest wyjątkowo krótkowzroczna i nieprzemyślana. Przecież władza wynikająca z funkcji jest chwilowa i zawsze, prędzej czy później, ale zawsze się kończy. Co będzie gdy zabraknie wolnych mediów? Te same osoby, które są dziś przy władzy będą podnosiły larum, że nie ma kto bronić ich praw, nie ma gdzie przekazać swojego zdania. Przyznaję, że ten protest był wyjątkowy i miał bardzo silne oddziaływanie. Starszym pokoleniom coś przypominał. To porównanie pełne wstydu.

Grzegorz Kosowski, starosta dzierżoniowski

Wolne media to jeden z filarów prawdziwej demokracji, ponieważ niezależne dziennikarstwo zapewnia kontrolę społeczną władzy na każdym jej szczeblu. Można więc przyjąć, że wolność słowa istnieje w danym kraju do chwili, gdy funkcjonują w nim wolne media.

Powinniśmy zatem bronić tej demokratycznej wartości jako naród, niezależnie od poglądów politycznych. Dlatego też jestem przeciwny propozycji rządu dotyczącej nałożenia na media dodatkowego „podatku” od reklam.

Według opinii wielu ekspertów i medioznawców dodatkowa danina uderzy przede wszystkim w niezależne media, powodując zachwianie ich sytuacji finansowej. Nowy podatek może sprawić, że wiele niezależnych redakcji zniknie z rynku lub w sposób zdecydowany ograniczy swoją działalność.

Nie można przecież doprowadzić do sytuacji, że w kraju, który jeszcze przed kilkoma laty był wzorem demokracji i wolności słowa, będą funkcjonować wyłącznie media zależne od rządu. W pełni popieram więc akcję protestacyjną wolnych mediów w Polsce.

Andrzej Bolisęga, wicestarosta

W pełni popieram protest wolnych mediów przeciwko wprowadzeniu przez rząd dodatkowego „podatku” od reklam. Przychylam się także do opinii ekspertów, że nowa opłata ma uderzyć finansowo w niezależne od rządu redakcje, co spowoduje ich zamknięcie lub marginalizację. Trzeba przecież pamiętać, że wolne media utrzymują się niemal wyłącznie z przychodów od reklam, za które i tak płacą one wymagane prawem podatki. Zabierając im dużą część funduszy władza chce pozbyć się mediów, które patrzą rządowi na ręce, kontrolują go i nagłaśniają nieprawidłowości.

Obecny rząd małymi krokami dławi wolne media, czym niszczy kolejny fundament demokracji. Polska wprowadza w tym względzie scenariusz węgierski, gdzie również zmieniano prawo i nakładano na niezależne redakcje dodatkowe podatki. Efekt jest taki, że 14 lutego 2021 roku zamknięto na Węgrzech ostatnie niezależne radio.

Czy chcemy takiego scenariusza w Polsce? Czy chcemy, aby na liście polskich kanałów w naszym telewizorze była wyłącznie rządowa telewizja? Czy chcemy czytać wyłącznie finansowane przez rząd gazety i słuchać zależnych od władzy stacji radiowych? Ja nie chcę takiego scenariusza w Polsce dlatego wspieram protest pod hasłem „Media bez wyboru”.

Jacek Grzebieluch, przewodniczący Rady Powiatu

Trójpodział władzy, wolne sądy, przestrzeganie praw człowieka i niezależne media – to fundamenty każdej demokracji.

Niestety obecny rząd wraz z większością sejmową od kilku lat sukcesywnie i skutecznie podkopuje te fundamenty. W Polsce nie istnieje już bowiem realny trójpodział władzy, ponieważ prokurator generalny i minister sprawiedliwości to ta sama osoba zasiadająca w rządzie. Wolnych sądów również nie ma ponieważ PiS przejął kontrolę nad Trybunałem Konstytucyjnym, Sądem Najwyższym, a nawet Krajową Radą Sądowniczą. Biorąc pod uwagę represje, jakie obecna władza szykuje organizatorom m.in. Strajku Kobiet, prawa człowieka w Polsce również są poważnie zagrożone.

Nic więc dziwnego, że skoro deptanie podstaw demokracji uchodzi rządzącym bezkarnie, to władza robi kolejny krok w stronę dyktatury.

Najpierw rząd zamienił media publiczne (radio i telewizję) w tubę propagandową, której głównym celem jest pochwała obecnej władzy. Następnie po nieudanej próbie repolonizacji mediów, wyręczając się państwowym koncernem paliwowym, rząd przejął kontrolę nad dziesiątkami tytułów niezależnej prasy lokalnej i portali internetowych. Za państwowe pieniądze kupiono także sieć dystrybucji prasy.

Teraz przyszedł czas na wymierzenie kolejnego ciosu w niezależne media w postaci nałożenia dodatkowego „podatku” od reklam. Jest to nic innego jak finansowy kaganiec, który docelowo ma sprawić, że część niezależnych mediów zniknie z rynku lub poważnie ograniczy swoją działalność. To z kolei doprowadzić może do sytuacji, że w przestrzeni medialnej liczyć się będą wyłącznie media rządowe oraz te opłacane z publicznych pieniędzy. Nie może być na to zgody, dlatego w pełni popieram środowy protest niezależnych mediów.

Należy przecież pamiętać, że to właśnie wolne media patrzą każdej władzy na ręce, zarówno na szczeblu samorządowym, jak i rządowym. Są one oczywiście dla rządzących niewygodne, bo dzięki niezależnym dziennikarzom opinia publiczna od lat dowiadywała się o nieprawidłowościach i dużych aferach. Gdyby nie było wolnych mediów nie dowiedzielibyśmy się na przykład o zakupie respiratorów od handlarza bronią czy maseczek od instruktora narciarstwa. Nic więc dziwnego, że obecnemu rządowi tak bardzo przeszkadza niezależne dziennikarstwo.

Moim zdaniem jest to ostatni moment, kiedy działaniom tej władzy trzeba powiedzieć zdecydowane stop. Odpowiedzmy sobie bowiem na pytanie: jaki może być następny krok? Cenzura internetu lub cenzura literatury? Ja osobiście nie chcę takiego kraju dla siebie i mojej rodziny, dlatego będę popierał wszelkie działania, które przywrócą rządy prawa w Polsce.

Marek Chmielewski, wójt Gminy Dzierżoniów

Protest mediów, powiem szczerze, że mnie zaskoczył. Rano kiedy włączyłem telewizor i zobaczyłem te wszystkie komunikaty, to niestety wróciły wspomnienia, które miałem ileś lat temu. Ale to nie o to chodzi. Chodzi o to, żeby, nie ważnie w jakim czasie, w Polsce media były wolne, żebyśmy mieli dostęp do informacji. To od ludzi zależy czego będą słuchali, w jaki sposób będą interpretowali to, co słyszą i jakie wnioski wyciągali, a wnioski można wyciągnąć dopiero wtedy kiedy słucha się kilku stron. Protest dotyczący tego, aby ludzie mieli dostęp do wszystkich mediów warty jest poparcia.

 

Przeczytaj komentarze (118)

Komentarze (118)

poniedziałek, 15.02.2021 15:46
Nie życzę sobie aby z moich podatków dotowano kłamliwe i coraz bardziej chamskie tzw. media narodowe a de facto tuby propagandowe obecnie rządzącej partii.
poniedziałek, 15.02.2021 21:35
autor.To media beda placic z Twoich podatkow? Cos Ci sie popieprzylo!
wtorek, 16.02.2021 09:25
Czytaj ze zrozumieniem ale w twoim zacietrzewieniu raczej rozum się gdzieś głęboko schował. Z moich podatków ( może i z twoich, jeśli je płacisz) dotowane są tzw. media narodowe czyli TVP, TVP Info i inne. Te media funkcjonują otrzymując pieniądze z abonamentu, dotacji z budżetu państwa oraz reklam. Nie chcę aby chamstwo i kłamstwo i propaganda jak za czasów głębokiego PRL-u lały się strumieniem dzięki m.in. podatkom płaconym przeze mnie.
środa, 17.02.2021 16:03
przeciez tak jest w kazdym normalnym kraju,ze media państwowe sa opłacane z kasy państwowej, doedukuj się waść
środa, 17.02.2021 16:44
Wielce wyedukowany , zapoznaj się dokładnie jak jest w innych krajach, czy media państwowe stosują chamską propagandę i czy karmią swoich odbiorców kłamstwami i są tak nieobiektywne jak nasze tzw. media narodowe. Szefowie tych mediów sądzą chyba sami po sobie , że Polak do bezmyślna i mało inteligentna istota. Coś chyba w tym jest, że tak żarliwie te media są bronione zwłaszcza przez zwolenników obozu rządzącego. Gdyby ode mnie zależało, ani grosza media tzw. narodowe nie dostałyby z publicznych pieniędzy na uprawianie takiej szmiry, niechby sobie funkcjonowały na takich samych zasadach jak te pozostałe.
środa, 17.02.2021 16:50
dodatkowo, ponownie kłania się czytanie ze zrozumieniem
Ko poniedziałek, 15.02.2021 21:52
Czerwona mafia z PO robi bezczelny kabaret w zaprzyjaźnionych mediach
wtorek, 16.02.2021 10:34
Jeśli mówisz o czerwonej mafii,to szukaj jej raczej po swojej stronie.Jest mafiozo,który wszystkich kupił za nasze pieniądze i państwowe stołki.Teraz są mu posłuszni,jak pieski.Poszerz więc swoją wiedzę na temat mafii (czym jest i jak funkcjonuje),a później zacznij klikać.
środa, 17.02.2021 16:51
nic dodać, nic ująć, bardzo trafne spostrzeżenie
środa, 17.02.2021 18:03
A życzysz sobie, że tępe urzędasy z UE są utrzymywani z naszych podatków i wymyślają coraz to bardziej durne przepisy??? I jeszcze jedno. Jakby nie TVP, to nie było by wiadomo o wielu platfusiarskich aferach. Także wyciągnij głowę z tyłka, to chyba Ci jej "zapach" źle służy?
poniedziałek, 22.02.2021 10:34
A 70 mln na koperty oraz miliony na respiratory widmo a także 2 mld na KUR.Wizję i inne złodziejskie wydatki z budżetu nie przeszkadzają ci,prawda?Bo,jak usłyszałem od rodzinnej PIOSIORY-oni mogą,bo to są nasi.To znaczy,że w opozycji są jacyś nie nasi Polacy?A czyi?Durnowate,prostackie myślenie motłochu,który KUR.Wizję słucha,jak świnia grzmotu.Zainfekowane mózgi.
poniedziałek, 15.02.2021 17:39
To pisz do Makreli.
Merkelll poniedziałek, 15.02.2021 17:44
Ja,ja Gut gut Dzierzoniów. Damy medale za to.
poniedziałek, 15.02.2021 13:54
Tu chodzi o pieniądze, a nie o wolne media.
poniedziałek, 15.02.2021 14:00
Guzik prawda, powtarzasz propagandę.
poniedziałek, 22.02.2021 10:02
chodza do kosciola 4 raz dziennie a zabawiaja sie w donosicielstwo ceska stara jej corka baba chlop dar hod doog KARZEL i LIZUS co zarosly jej oczy TLUSZCZEM LEWICA ZBIERA GLOSY
jarek środa, 17.02.2021 17:09
pisowskie mniej niż zero ciągle naćpane,najwyższy czas wytrzeżwieć ćpuny pisowskie
J wtorek, 16.02.2021 16:09
Wolne media reprezentowane przez Doba.pl wyglądają tak: można pisać ***** ***, a nie można ***** POKO, wówczas takie wiadomości są usuwane. LITOŚCI.
wtorek, 16.02.2021 16:04
Te antypolskie media typu tvn.polsat,WP Onet tylko plują na patriotów i na Polskę ja się pytam co mają na celu lewaki??
wtorek, 16.02.2021 16:18
Największy patriota się odezwał. Czep się narodowych socjalistów z PiS jeśli "lewaki" tak ci uwierają.
środa, 17.02.2021 15:57
zamilcz ubeku
środa, 17.02.2021 16:48
Chociaż znasz znaczenie słowa " ubek" pampersiaku? Jedyny twój argument to inwektywy. Rozkazy to możesz wydawać swojej rodzinie i swojemu środowisku partyjnemu.
poniedziałek, 15.02.2021 15:34
Bajdurzenie o wolnych mediach to hipokryzja. Media, aby się utrzymać na rynku muszą mieć sponsorów, a zatem nie ma niezależnych mediów!
poniedziałek, 15.02.2021 15:59
No i TVP 1 TVP2 TVP INFO ,Historia ,TVP Kultura mają sponsorów.Jest nim Polski rząd.Dla którego interes narodowy jest na pierwszym miejscu.Tak jak w Niemczech czy innych zachodnich krajach w których telewizja jest w ich rękach.A nie ma tam większościowego udziału innych krajów jak ich. Tak jak jest to u nas.
poniedziałek, 15.02.2021 17:01
z tą różnicą, że pisowska propaganda jest gorsza do północnokoreańskiej
środa, 17.02.2021 16:04
wolę tę polską pisowską niż niemiecka gebelsowską
poniedziałek, 15.02.2021 18:17
Z tą różnicą że jesteś głupi.
Dzimihendrixxx poniedziałek, 15.02.2021 20:06
W porównaniu z każdym , tępym pisowcem to karaluch po lobotomii jest demonem intelektu
poniedziałek, 15.02.2021 20:14
Co nie zmienia że jesteś głupi.
poniedziałek, 15.02.2021 22:21
wystarczy że jesteś pisowcem, większej obelgi nie ma.
poniedziałek, 15.02.2021 22:58
Racjonalista-Brawo TY!!!
poniedziałek, 15.02.2021 22:28
gupi,gupi gupi i w dodatku wariat ,powiem pani
poniedziałek, 15.02.2021 22:27
a ty jesteś głupi
poniedziałek, 15.02.2021 22:35
o argumenty typowe dla maluczkich - cóż ...
poniedziałek, 15.02.2021 14:59
Pamiętam jak było za rządów PiS ,LPR I Samoobrony.Media cały czas jechały ile wlezie na rząd .Wspierając przy tym PO opozycję.A JAK PiS stracił władzę to śmieli się wtedy i mówili,że teraz ne będą już krytykować rządu tylko opozycję.I tak właśnie było.Czego włodarze protestujący o wolne media jakoś nie widzą.Ot lewicowa moralność Kalego .Niemieckich mediów im się zachciewa.To dopiero wolne media niezależne od Polskiej racji stanu.Piszące kłamstwa na temat polskich karabinów,byleby tylko Polsce zaszkodzić.I stale tylko krytykujące rząd ,który jest pierwszym rządem który dużo dobrego zrobił dla większości polskich obywateli.A nie tak jak poprzednicy,że tylko obiecanki cacanki a po wyborach figa z makiem i jeszcze robienie wręcz przeciwnie jak się obiecywało.
poniedziałek, 15.02.2021 15:05
Kup sobie dobry program czyszczący wirusy bo masz mózg zainfekowany propagandą żywcem z czasów komuny wziętą.
środa, 17.02.2021 15:59
prawda w oczka kole ?
poniedziałek, 15.02.2021 15:46
Naprawdę tak ograniczony jesteś.Zero argumentów przy inwektywach rodem z totalnej opozycji która żadnego programu dla Polski nie ma tylko likwidowanie i zwijanie Polski przy wsparciu lewicowych mediów z zagranicznym kapitałem.Widac ten program czyszczący co mi go polecasz już tobie dobrze wyczyścił myślenie o Polskiej racji stanu i Polskim interesie .
poniedziałek, 15.02.2021 22:13
Dziecko,słuchasz w swojej tv tego,co ja słuchałem w latach 70-tych i 80-tych.Wiem,co mówię.Słuchasz propagandę rodem z czasów słusznie minionych.Zapytaj swojego dziadka i babcię to ci powiedzą...
wtorek, 16.02.2021 09:43
Dlatego nie można oglądać TVN. Mój dziadek, kory brzydził się komuną a wiedzę czerpał z radia wolna Europa kazał wykasować ten program z TV!
wtorek, 16.02.2021 10:30
Twój dziadek pewnie brzydził się nawet tego,że słuchał RWE.Jeden z polityków głosował "za",ale się nie cieszył.To tego samego pokroju człowiek.Bardzo dużo ludzi słuchało RWE,a niektórzy później donosili na sąsiadów,że słuchają.Oj,człowiecze...Zakończ tę jałową dyskusję,bo im bardziej dyskutujesz,tym więcej głupot wypisujesz.
wtorek, 16.02.2021 16:16
No tak, masz wyłączność na "mądrość". Na tą POprawną. Spadaj deklu.
wtorek, 16.02.2021 11:31
Można przecież oglądać TVN i inne stacje. Nikt nie zabrania. To niektóre media same przestały nadawać przez jeden dzień, bo nie chcą płacić podatku, który dopiero jest projektowany i tyle.
wtorek, 16.02.2021 14:10
Skąd to wiesz?Z ****izji???Same kłamstwa!
Oko proroka środa, 17.02.2021 08:27
Nasze miasto idzie na zmarnowanie.Im chodzi tylko o kasę.I to o nie swoją kasę.
środa, 17.02.2021 06:35
Dla mnie media typu TVN, których pracownicy podkładają butelki po alkoholu na śmietniku żeby później nakręcić materiał o rzekomo pijanych policjantach obstawiających Światowe Dni Młodzieży nie są mediami, ale najgorszym ściekiem. Takiemu "medium" po ujawnieniu takiej plugawej prowokacji powinno się w trybie natychmiastowym cofnąć koncesję na nadawanie. Takie postępowanie jest wysoko szkodliwe społecznie i także powinno być karane w sądach.
wtorek, 16.02.2021 22:39
Pozoranci przyklejeni do stołków,narzekający na władzę centralną,czy rzekomo na zniewolone media tylko z taką amnezją co wy robicie na urzędzie. Brak pamięci jak TVP, Polsat czy TVN sączyły przed pięciu laty jad i kłamstwa tyczące rzekomych sukcesów władzy, a przemilczając VAT pod stołem okradanie każdego obywatela naszego kraju. TEGO już nie pamiętamy. Jak władza obiecywała, nie myśląc wcale o spełnieniu tych obietnic. Bohaterzy za plecami kasty sędziowskiej. Panowie nie prężcie muskułów, gdyż jako włodarze jesteście " cienkie Bolki"- cokolwiek by to znaczyło.
wtorek, 16.02.2021 17:51
Zamiast zajmować się problemami w mieście, to znowu jakieś goowniane tematy. Osiedlowe ulice w ogóle nie były odśnieżane, a mieszkańcy teraz taplają się w błocie.
Jj wtorek, 16.02.2021 15:50
W tvn24 tylko data i godzina jest prawdziwa a reszta to pomyje i szlam. Dlaczego w Polsce jest 80% mediów zagranicznych???
Bolesław Stawicki wtorek, 16.02.2021 15:50
Masakra tacy włodarze. Masakra Doba i Sudecka, które nie znają pojęcia - wolne media.
KKK wtorek, 16.02.2021 14:25
A gdzie sa te niby wolne media jak doba czy sudecka jakos nie czytalem ani nie widzialem opisu fuszerki na moscie wolnosci na obwodnicy juz prawie 2 lata nie czynnej bo ktos drutu nie zobaczyl nikt nie opisal fachowo polozonej kostki w Pieszycach na Botwina czy Wlasta itd itd bo takie mamy wlasnie wolne media na naszym terenie
Medium wtorek, 16.02.2021 12:59
I znowu protest. Było o wolnych sądach, wolnej aborcji a dzisiaj o wolnych mediach. Każdy pretekst jest dobry aby d ołożyć tej władzy. Dziwne jest tylko to, że wypowiedzieli się tylko prominentni działacze PO. Długie dostali SMS-y z centrali.
Alex wtorek, 16.02.2021 09:24
a gdzie włodarz Łagiewnik ? boi się wypowiedzieć, mysli co innego a nie wypada mówic o tym głośno...
Ania środa, 17.02.2021 08:33
szklane domy
poniedziałek, 15.02.2021 14:45
Zapytajcie proszę burmistrza Niemczy. Ciekawe co ten PiS'owiec będzie mieć do powiedzenia
wtorek, 16.02.2021 21:37
no na pewno nie bedzie miał do POwiedzenia takich bzdur jak Kucharski Bolisęga,i reszta
jurek środa, 17.02.2021 08:32
już zrobili macher, ogłosili nabór na sekretarkę i czekali aż obecna pracowniczka robotniczka będzie dyspozycyjna. Biedni musieli czekać aż 2 tury. tyle przeciągania. Inne kandydatki nie spełniały wymogów tylko ta jedyna robotniczka. Śmiech na sali. Jeszcze płacą za ogłoszenia w gazetach, pytanie po co mydlić te oczy? jak wiedzieliscie kogo chcecie!!!
POLAK wtorek, 16.02.2021 11:53
////////////////////////////////////////
///////////// To jest PROTEST PRZECIW PROTESTUJACYM
MEDIA BEZ WYBORU poniedziałek, 15.02.2021 20:58
https://youtu.be/qdCmSt4798g
wtorek, 16.02.2021 15:33
Szykujemy się do wyborów
poniedziałek, 15.02.2021 21:26
Media bez wyboru
poniedziałek, 15.02.2021 22:54
MEDIA
wtorek, 16.02.2021 10:01
BEZ WYBORU
poniedziałek, 15.02.2021 14:04
Wam się w głowie POprzewracoło. GW, TVN,ONET, to są media zależne od swoich ( głównie niemieckich ) mocodawców. Są tak pazerni, że by Polaków ograbili z ostatnich pieniędzy!
autor poniedziałek, 15.02.2021 14:15
Pewnie nie mieszkaleś w PRL-u. Media byly panstwowe i nic nie wiedziano ze Gierek zadlużal Polskę na miliady dolarów. Nie bylo żadnej krytyki politycznej! Wszystko bylo cacy.
wtorek, 16.02.2021 14:28
Analfoabeto , nikt nie mieszkał w PRL-u bo nie było takich mieszkań. Ty gamoniu też pewnie nie wiedziałeś, że deficyt państwa za PO wynosił 7,5% PKB, i że UE groziła procedura nadmiernego deficytu tak jak Grecji, i temu podnieśli ci wiek emerytalny, zarhpali kasę z OFE i podnieśli VAT. Co z tego, że było to 20 dobrych lat po komunie, jak komuna w TV ci tego nie mówiła, a ty zbyt miałki jesteś żeby to wiedzieć.
wtorek, 16.02.2021 11:34
Media w PRL-u były państwowe. owszem, ale to państwo było w rękach obcego państwa - ZSRR
poniedziałek, 15.02.2021 14:39
A teraz jest większość mediów w rękach zagranicy i są lewicowe tak samo jak komuna za PRLu.I nic nie jest cacy.Polska jest wolnym krajem i ma prawo do wolnych państwowych mediów .A nie z kapitałem zagranicznym i do tego lewicowych.Nie o lewicowe media my walczyli za czasów komuny.Także nie porównuj mediów PRL do tych teraz państwowych w wolnej Polsce,które to media chcą lewacy o postkomunistycznych poglądach likwidować.
poniedziałek, 15.02.2021 14:41
autor.autor. Tak było.Mam 80 lat,i wszystko pamiętam: ten ,,dobrobyt".
poniedziałek, 15.02.2021 14:37
autor. Masz rację,jakie wolne ,jak nimi sterują!
TYLKO PIS wtorek, 16.02.2021 10:22
ODEZWAŁY SIĘ FILARY DEMOKRACJI
poniedziałek, 15.02.2021 16:01
a jak moze sPOKO wypowiadać się...Doba - też wiadomo kto jej płaci!
wtorek, 16.02.2021 06:30
Panowie włodarze zapoznajcie się z tematem bo piszecie bzdury. Nie chcecie żeby ludziom się lepiej żyło, wspieracie media które nie płacą podatków, w innych krajach płacą a u nas nie, bo my zawsze wystawiamy tylną część ciała i dajemy się.
mieszkaniec tego śmierdzącego mi poniedziałek, 15.02.2021 17:36
Panowie obudźcie się to nie o wolność to o kasę idzie
poniedziałek, 15.02.2021 22:28
Od kiedy media finansowane przez obce państwa działają w interesie naszego kraju? Wiadomo, że pomimo członkostwa w Unii poszczególne kraje mają pewien obszar sprzecznych interesów, więc poprzez swoje media realizują swoje interesy. A każdy rząd, który się przed tym broni, będzie dla nich złym rządem. Taka prosta prawda i tyle. Pozdrawiam
ghgh poniedziałek, 15.02.2021 21:40
Dario,Ty mowisz o praworzadnosci?Nie zartuj..
Miasto praktycznie obstawione przez ludzi z Twojej partii..stolki wasze,przetargi,czy jak ta nowa spolka energetyczna pod przywodztwem specjalisty od wszystkiego i niczego,bylego wojewody..
Kpiny na sali...daj spokoj
poniedziałek, 15.02.2021 22:23
https://www.youtube.com/watch?v=rgi3cYzQ
ESQ
poniedziałek, 15.02.2021 23:49
Nie rozumiem dlaczego wszyscy włodarze ględzą jak nakręceni o wolnych mediach, podczas kiedy nie chodzi o wolność (tą akurat mamy) tylko chodzi o pieniądze, czyli podatek od reklam, którymi jesteśmy zalewani a którego te wolne media nie chcą płacić. Oto w jednym zdaniu o co chodzi.
poniedziałek, 15.02.2021 23:08
Doba nie ma aktualnych zdjęć włodarzy? Bo tu są jakieś sprzed 30 kilogramów.
poniedziałek, 15.02.2021 20:11
Włodarze to niech się zajmą, aktualnie ważnymi sprawami dla miasta min. odśnieżaniem , bo w Nowoczesnym Dzierżoniowie można nogi połamać.
Mieszkaniec poniedziałek, 15.02.2021 20:18
Kochani włodarze czego kłamiecie na temat wolności mediów przecież są i będą tylko jak zapłacą podatek od reklam dlaczego my płacimy za wszystko nawet za powietrze a Wy tylko podbużacie swoich wyborców powinniście się wstydzić wystarcz poczytać wpisy co piszą to nie długo powiedzą że nie ma wolności słowa a Wy jak byliście wybrani demokratycznym kraju??? Wstyd i hańba zajmijcie się lepszym zarządzaniem miastem (straciliście następnego wyborcę)
poniedziałek, 15.02.2021 21:18
Mieszkaniec.Popieram Twoją wypowiedż.Masz rację!
poniedziałek, 15.02.2021 21:11
Wolne media a PO chce cenzurować i zamykać tvp. To jak to jest?
Kolejny strzał w kolano. To już cała seria chyba xD
poniedziałek, 15.02.2021 22:34
Niech lepiej odśnieżą miasto i powiat wyżej wypowiadający się włodarze. Miasto w śniegu i w błocie już od dłuższego czasu. Dlaczego w Europie samorządowcy po prostu wywożą nadmiar śniegu? A tu jakby nic się nie działo... Straszą autorytarnymi rządami już od 2015 roku, a jakoś nikt im nie zabrania głosić to co głoszą.
poniedziałek, 15.02.2021 22:38
rydzyka znacjonalizować ,pseudo dziennikarzy z tvpiśś pozbawić emerytur ,milicjantów też ,pisowskich czekistów i ubeków wyłapać i na roboty publiczne skazać ,majątek kościelny do nacjonalizacji a klechy 24 godz. na opuszczenie terenu RP
autor poniedziałek, 15.02.2021 17:51
Była wolność prywatyzacji i rozpieprzyli cały polski przemysł a teras pod płaszczykiem wolności chcą nam zdrenować kieszenie
poniedziałek, 15.02.2021 19:22
Krytycznie do treści listu dot. mediów odniósł się europoseł Bogdan Rzońca (PiS).

- Pluralizm medialny w Polsce jest widoczny dla każdego, kto mieszka w Polsce. Nikt nie broni działać mediom prywatnym nad Wisłą. Nie widzę tu żadnego zagrożenia. List jest dowodem na brak pomysłu na to, jak zająć się prawdziwymi problemami Unii Europejskiej w czasach walki z pandemią i problemów z dostawami szczepionek. Europosłowie pisząc go, chcą zaistnieć medialnie. Autorami listu są prawdopodobnie polscy europosłowie opozycji i szkoda, że nie zajmują się oni rzeczywistymi problemami, czyli gospodarką i walką z pandemią

- powiedział.

Jak dodał Rzońca, wyniki finansowe największych prywatnych mediów w Polsce są bardzo dobre. - Rady nadzorcze są świetnie opłacane, prezesi zarządów mają milionowe dochody. Autorzy listu są oderwani od rzeczywistości, jeśli zdecydowali się go wysłać do Komisji Europejskiej. W projekcie opodatkowania reklam chodzi o to, aby wielkie firm medialne poczuły trochę solidarności z polską służbą zdrowia i dziedzictwem narodowym - zaznaczył.
Ela poniedziałek, 15.02.2021 19:31
Dziwny traf, że sami peowcy się wypowiadają. Już nie długo podsumujemy was przy urnach z waszej pracy. Gadać mniej a pracować i się wykazać względem mieszkańców. To wasze zadania a nie brednie że media zagrożone. Bzdury. Te molochy jak TVN nic nie płacą. Czas najwyższy. A doba jak dziecko naśladuje.
poniedziałek, 15.02.2021 14:41
"Nie można przecież doprowadzić do sytuacji, że w kraju, który jeszcze przed kilkoma laty był wzorem demokracji i wolności słowa, będą funkcjonować wyłącznie media zależne od rządu. W pełni popieram więc akcję protestacyjną wolnych mediów w Polsce." To żart? Ktoś zapomniał o wydarzeniach w redakcji "Wprost"? Jak można pisać takie bzdury!
poniedziałek, 15.02.2021 19:09
który jeszcze przed kilkoma laty był wzorem demokracji i wolności słowa, będą funkcjonować wyłącznie media zależne od rządu"

.Co ty bezmózgowcu wypisujesz, przed kilkoma laty to był zamordyzm medialny Pod batutą Tfuska i jego bandy co z Polski zrobili ch d i kamieni kupę.
Wstyd dla tych dzierzoniowskich włodarzy którzy farmazony plotą choc ich partyjka juz w rozsypce a reszta ewakuuje się do Hołowni płaczka
adam b poniedziałek, 15.02.2021 17:53
po prostu nie macie wstydu, jakie wolne media? nikt nie ogranicza wolnosci mediow , medialni giganci nie chca placic , a wy platfusy robicie ludziom wode z mozgu.
poniedziałek, 15.02.2021 18:58
Ministerstwo Finansów ujawniło dane, które pokazują, w jakiej wysokości podatki w Polsce płacą medialni giganci, w wielu przypadkach należący do zagranicznych koncernów. Okazuje się, że podatki płacone przez krezusów branży medialnej są bardzo niewielką częścią ich przychodów.
Na początku lutego do wykazu prac legislacyjnych rządu wpisano projekt ustawy, której konsekwencją będzie wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej. Zgodnie z założeniami połowa wpływów ze składek ma trafić m.in. do NFZ, a także na Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków; utworzony ma zostać także Fundusz Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów.

Znaczna część prywatnych mediów wczoraj protestowała we wspólnej akcji "Media bez wyboru", będącej odpowiedzią na zapowiedź przygotowania przez rząd tego projektu. Telewizje TVN24 i Polsat News zamiast programu nadawały specjalny komunikat. Na portalach, m.in. TVN24, Onet oraz Interia czytelnicy nie mogli przeczytać żadnego artykułu. Do akcji przyłączyły się również niektóre dzienniki i stacje radiowe.

Protestujący uważają, że wprowadzenie składki będzie "osłabieniem wolności mediów". Z kolei rządzący przypominali, że podobne rozwiązania wprowadzone zostały w innych krajach Unii Europejskiej.

Ile podatków płacą medialni giganci?
Ministerstwo Finansów na Twitterze podało dane dotyczące przychodów i należnego podatku CIT w 2019 roku dla największych prywatnych grup medialnych w Polsce. Przykładowo, grupa TVN zarobiła blisko 4 miliardy złotych, a zapłaciła ponad 32,8 mln zł podatku. Od grupy Agora do Skarbu Państwa miało wpłynąć niespełna 11,5 miliona podatków przy ponad miliardowych przychodach. Największy podatek - 91,3 mln - zapłaciła Telewizja Polsat, przy przychodach na poziomie 2,5 miliarda złotych.
poniedziałek, 15.02.2021 18:51
A Bielawy brak :((((
Mikolaj poniedziałek, 15.02.2021 17:55
Polecam samorządowcom, projektodawcom i zbierającym podpisy na zapoznanie się z konstytucją na którą tak często się powołują:
KONSTYTUCJA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ z dnia 2 kwietnia 1997 r.
Art. 54.1. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji.
Warto również zapoznać się z: KARTĄ PRAW PODSTAWOWYCH UNII EUROPEJSKIEJ (2016/C 202/02)
Artykuł 11 Wolność wypowiedzi i informacji 1. Każdy ma prawo do wolności wypowiedzi. Prawo to obejmuje wolność posiadania poglądów oraz otrzymywania i przekazywania informacji i idei bez ingerencji władz publicznych i bez względu na granice państwowe. 2. Szanuje się wolność i pluralizm mediów.
Projekt PO to ewidentnie łamie konstytucję i prawa obywatelskie oraz jest perfidnym zamachem na wolność słowa. Trudno w najnowszych naszych dziejach na większą hipokryzję!
autor poniedziałek, 15.02.2021 18:05
Oni nie czytają tylko popierają widać tak im pozostało
poniedziałek, 15.02.2021 18:40
Szczególnie wolne są nasze lokalne media buhahaha
Uczestnik wyjazdu poniedziałek, 15.02.2021 17:16
ANDRZEJ + WĄTEK WĘGIERSKI = HAJDUSZOBOSZLO !!!
Gość poniedziałek, 15.02.2021 17:26
Za odśnieżanie się weźcie!!!
poniedziałek, 15.02.2021 14:34
Brawo Panie Marku. "Protest dotyczący tego, aby ludzie mieli dostęp do wszystkich mediów warty jest poparcia." Ja też popieram obronę TVPINFO. Tak trzymać!
autor poniedziałek, 15.02.2021 17:35
Te wpis jest ekstra brawo
poniedziałek, 15.02.2021 16:34
Marek sam kopie się po czole i zastanawia dlaczego głowa go boli.
poniedziałek, 15.02.2021 17:29
Najpewniej zostanie skarcony.
? poniedziałek, 15.02.2021 13:56
Dlaczego pytania skierowano tylko do lokalnych dzialaczy politycznych związanych z PO, których cynizm jest prawie tak wielki jak ich ego?
poniedziałek, 15.02.2021 15:50
Bo inni nie chcieli się wypowiedzieć....
poniedziałek, 15.02.2021 16:24
Bo oni bronią interesów innych hipokrytów czyli mediów, kłamliwych, podporządkowanych opozycji na pasku reklamodawcy. Jedni i drudzy siebie warci. A doba.pl ma tyle wspólnego z rzetelnością co Tusk z uczciwością. Czyli nic.
WKURZONY EMERYT poniedziałek, 15.02.2021 16:10
Mości panowie samorządowcy ! Czy wy macie tak krótką pamięć i zapomnieliście jak było za miłościwie nam panującego sękatego wodza - dyktatora w latach 2007 - 2015 ?
poniedziałek, 15.02.2021 16:26
Zapomnieli jak koledzy z ich partii, zlecali ABW odebrania laptopa dziennikarzowi. Gdzie te daty wtedy były. Kucharski daj głos.
Adolf Tusek poniedziałek, 15.02.2021 17:00
KOgo wy POstKOmuchy chcecie zrobić w jajco?
Janosik. poniedziałek, 15.02.2021 16:58
Co za bzdury tu wypisujecie ci alla włodarze niech się biorą za robotę A ten podatek większości państw UE jest i wszyscy płacą . Tylko w tym kraju ci co powinni płacić płaczą .I kogo wy bronicie obce prywatne firmy .
poniedziałek, 15.02.2021 16:22
https://gazetafinansowa.pl/20560/tvn-ie-
dlaczego-nie-placisz-podatkow/

dla ludzi którzy potrafią czytać, że zrozumieniem. Oby rząd dowalił im jak największe podatki.
poniedziałek, 15.02.2021 14:50
Trochę cierpliwości i znowu będzie normalnie bez VAT i POdatków > https://twitter.com/i/status/11374189217
10161921
Mieszkaniec poniedziałek, 15.02.2021 15:16
Dlaczego nie mają płacić podatków od reklam i zarząd po milion na rękę a ludzie chorzy mają nie refundowane leki. Wszyscy mają płacić podatki.
Okrutnik poniedziałek, 15.02.2021 15:16
Prawdziwym zagrożeniem wynikającym z tego podatku nie jest opodatkowanie gigantów typu TVN czy Polsat, bo nie dość że ich stać, to pewnie i tak zapłacą o wiele mniej (kreatywna księgowość). Realnie zagrożone stają się prawdziwie niezależne media. Media ukazujące hipokryzję "opozycji", punktujące PIS w tematach o których główny ściek ani myśli słyszeć (rekordowe zadłużenie, przyjęcie uchodźców (tak, tych uchodźców), spłacanie roszczeń żydowskich czy nawet tzw. fałszywe flagi. To w ich obronie powinniśmy protestować, nie prostytutek z tvn, które różnią się jedynie innym alfonsem...
poniedziałek, 15.02.2021 15:46
Szkoda, że Panów nie zapytano, czy podzielają pogląd Trzaskowskiego i Budki, że trzeba zlikwidować TVP Info? Jak to się ma do wolnych mediów? Ja rozumiem, że każdy ma prawo słuchać, oglądać, czytać takie media, których treść przekazu im odpowiada. Ktoś woli TVN, Gazetę Wyborczą, a ja wolę TVP Info, Gazetę Polską, TV Trwam. Każdy powinien mieć prawo wyboru, tak jak powiedział Pan Marek Chmielewski
Adam poniedziałek, 15.02.2021 15:47
Weźcie się nieroby a robotę w samorządach
Jerzy poniedziałek, 15.02.2021 15:52
Poczekamy do następnych wyborów teraz wiadomo dlaczego są problemy z dotacją !!!
poniedziałek, 15.02.2021 14:16
Możecie sobie potestować " włodarze.
poniedziałek, 15.02.2021 14:30
To jakaś paranoja.Wstyd i kompromitacja.Chą likwidować TVP Info a krzyczą o prawie do wolnych mediów.Nie wiem czy oni wierzą,że tylko media lewicowe z obcym zagranicznym kapitałem prawdę mówią?Czy mają ludzi za głupich i myślą,że im uwierzą.