Piława Górna: seniorzy w Międzygórzu

piątek, 5.11.2021 13:30 1097 0

Zanim jesień rozgościła się na dobre, seniorzy z Piławy Górnej zdążyli zwiedzić największe atrakcje turystyczne Międzygórza. Monumentalna kamienna zapora, sanktuarium na górze i bajkowy wodospad pozostaną barwnym wspomnieniem letnich podróży.

Na wycieczkę wyruszamy pięćdziesięcioosobową grupą o godzinie ósmej rano. Wędrówki po Śnieżnickim Parku Krajobrazowym zaczęliśmy od zwiedzania Sanktuarium Matki Bożej Przyczyny Naszej Radości „Maria Śnieżna”. Kościół na górze Iglicznej to jedno z miejsc Ziemi Kłodzkiej najliczniej odwiedzanych przez pielgrzymów i turystów. W wielkim skupieniu słuchamy historii opowiadanej przez księdza proboszcza, a sięgającej połowy XVIII wieku.

Wspólna modlitwa i obrazki rozdane na pamiątkę kończą nasz pobyt w kościółku. Na zewnątrz oglądamy przepiękne widoki rozpościerające się na Drogę Krzyżową, schronisko i całą Kotlinę Kłodzką. Pomału zjeżdżamy z Iglicznej i udajemy się w kierunku zapory wodnej.

Ze zdumieniem podziwiamy wielką przeszkodę zbudowana na drodze małego, niepozornego górskiego potoku. Jeszcze trudniej uwierzyć, że podczas Powodzi Tysiąclecia spiętrzona woda przelewała się przez zaporę.

Następną atrakcją jest wodospad Wilczki, podziwiany z kilku tarasów i ścieżek widokowych oraz żelaznego mostku, zawieszonego bezpośrednio nad progiem. Odgłos pieniącej się wody pozostanie w naszej pamięci. Spacerując urokliwymi ścieżkami po Górze Parkowej, docieramy do Ogrodu Bajek, by na nowo odkryć w sobie dziecko. Na miejscu oglądamy drewniane postaci, znane z legend, bajek i popularnych opowieści.

Podczas spacerów odetchnęliśmy czystym górskim powietrzem, odwiedzaliśmy kościoły na szlaku, a przy okazji… Zgłodnieliśmy. Na obiad udaliśmy się więc do restauracji „Nad Potokiem”. Pstrąg przyrządzony przez szefa kuchni był bardzo smaczny. Posileni i zadowoleni wróciliśmy późnym wieczorem do domu.

Ewa Michalkiewicz
Przewodnicząca Oddziału Rejonowego
Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów