Wizyta w kłodzkim Urzędzie Skarbowym to czysta przyjemność, ale... Niemal wszystkie sprawy możemy już załatwić z domu!
Dla przeciętnego obywatela każdy urząd kojarzy się z oczekiwaniem w kolejce. Takie przekonanie pokutuje u większości osób, szczególnie starszych. Jednak tak wcale nie jest i być nie musi. Już teraz administracja – czy to samorządowa, czy państwowa – korzysta z możliwości jakie daje rozwój usług elektronicznych.
W ten trend wpisują się usługi Urzędu Skarbowego w Kłodzku. Coraz więcej usług, świadczonych na rzecz obywateli, może odbywać się bez konieczności odwiedzania siedziby Urzędu.
Co oferujemy?
Administracja skarbowa oferuje usługi elektroniczne pod nazwą e-URZAD SKARBOWY (e-US) na stronie internetowej podatki.gov.pl. To nowoczesny, ogólnodostępny kanał komunikacji. Pozwala szybko i wygodnie załatwiać sprawy podatkowe, bez wizyty w urzędzie skarbowym. nSerwis działa przez całą dobę i można z niego korzystać z dowolnego urządzenia podłączonego do Internetu.
Za pomocą e-Urzędu Skarbowego można m.in.
- skorzystać z usługi Twój e-PIT, a zatem złożyć zeznanie roczne PIT;
- uzyskać informacje o ewentualnym zwrocie w PIT;
- uzyskiwać bezpłatnie podstawowe zaświadczenia (o niezaleganiu w podatkach, zapłaconym podatku, wysokości dochodu)
- przekazać pismo do urzędu skarbowego, np. czynny żal (zawiadomienie o popełnieniu czynu zabronionego), zawiadomienie ZAW-NR (o zapłacie należności na rachunek bankowy inny niż widniejący w wykazie podatników VAT), wniosek o stwierdzenie nadpłaty;
- zaktualizować swoje dane, np. adres zamieszkania czy numer rachunku bankowego, dzięki skorzystaniu ze zgłoszenia ZAP-3, dedykowanego osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej;
- uzyskać informacje o mandatach i jednocześnie je opłacić, podobnie jak i podatki;
- sprawdzić numer swojego mikrorachunku;
- skorzystać z aplikacji e-mikrofirma, która umożliwia przedsiębiorcom prowadzenie ewidencji faktur zakupowych i sprzedażowych, a także przygotowanie plików JPK_VAT;
- zarejestrować się do systemu e-TOLL, służącego do elektronicznego poboru opłat za drogi płatne;
- złożyć pisma i wnioski w imieniu swojego mocodawcy, jeśli jesteś pełnomocnikiem ogólnym;.
- otrzymać informacje o aktach notarialnych, których nasz klient był stroną,
- wysyłać i odbierać korespondencję,
Aby zalogować się do systemu najwygodniej jest posiadać zainstalowaną na telefonie aplikację m-Obywatel albo tzw. profil zaufany (bezpieczny podpis elektroniczny) – jest to niezbędne dla bezpiecznego przekazu informacji. Możliwe są także inne sposoby logowania. Pamiętajcie Państwo: założenie profilu zaufanego jest jednorazową czynnością urzędową. Raz wykonana, służyć będzie przez lata.
Jakie korzyści otrzymuje podatnik dzięki e-US:
- brak konieczności wizyty w urzędzie skarbowym
- przyspieszenie załatwienia sprawy;
- możliwość otrzymywania korespondencji internetowo
- brak kosztów – unikanie przesyłek pocztowych
- stały dostęp do historii pisemnej współpracy z urzędem, bez konieczności gromadzenia papierowych wersji dokumentów
- dostęp do złożonych zeznań podatkowych za kolejne lata
- brak opłaty skarbowej za zaświadczenie wydawane elektronicznie
Gorąco zachęcamy do korzystania z usług elektronicznych. Są stworzone dla Państwa wygody, bezpieczeństwa i oszczędności pieniędzy.
Informacji telefonicznych w zakresie usługi e-US można uzyskać pod nr telefonu 74 6474301
Dodaj komentarz
Komentarze (0)