Dyżur informacyjny w ZUS w Nowej Rudzie od lutego w nowym miejscu

środa, 24.1.2024 14:28 267 0

- Przenosimy się do Agroreg S.A. Agencji Rozwoju Regionalnego, gdzie od 1 lutego ekspert ZUS będzie pełnił dyżur - mówi Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. -  W punkcie będzie można przede wszystkim złożyć dokumenty a także otrzymać podstawowe informacje dotyczące ubezpieczeń społecznych – wyjaśnia.

Adres, pod którym  dyżur od 1 lutego będzie pełnił pracownik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych: Agroreg S.A. Agencja Rozwoju Regionalnego, ul. Kłodzka 27, 57-402 Nowa Ruda, IV p.

- Dyżur ZUS uruchamiamy we współpracy z Burmistrzem Nowej Rudy Tomaszem Kilińskim – mówi Beata Dyko dyrektor ZUS w Wałbrzychu. – Staramy się zawsze być jak najbliżej klientów, wprawdzie stawiamy mocno na rozwiązania online, ale nie rezygnujemy z tradycyjnej obsługi – dodaje.

Dyrektor Beata Dyko zapowiada, że podejmowane są kroki, aby utworzyć punkt informacyjny, w którym klientów będzie obsługiwało na stałe dwóch pracowników ZUS: doradca dla płatników składek oraz doradca dla świadczeniobiorców.

Zachęca także mieszkańców Nowej Rudy do korzystania z innych form kontaktu. Najprostszą z nich jest możliwość załatwiania swoich spraw przez Internet na platformie PUE ZUS. To właśnie za pośrednictwem PUE, w roku pandemii, bez wychodzenia z domu, można było złożyć wniosek o świadczenie postojowe, zasiłek chorobowy czy o zwolnienie z opłacania składek, a nawet zrealizować bon turystyczny.

- Zachęcam naszych klientów do korzystania z bardzo wygodnej formy kontaktu z nami, czyli jaką jest e-wizyta, dzięki której każdy klient może załatwiać swoje sprawy w ZUS tak jak podczas osobistej wizyty w placówce bez wychodzenia z domu – wyjaśnia Iwona Kowalska-Matis. - My już od wielu lat stawiamy na przeniesienie obsługi klientów do sieci. Dzisiaj każdy klient może przy pomocy komputera lub aplikacji mZUS, umawiając wizytę wideo, załatwić lub wyjaśniać z naszymi ekspertami prawie wszystko to, co wcześniej wymagało osobistej wizyty w sali obsługi – dodaje.

Platforma Usług Elektronicznych ZUS zapewnia wszystkim całodobowy, wygodny i bezpieczny dostęp do usług świadczonych elektronicznie. Indywidualne konto w ZUS, to duże ułatwienie dla wszystkich zarówno przedsiębiorców i osób czynnych zawodowo, jak i każdego, kto chce kontrolować stan swojego konta, składać wnioski i oświadczenia np. o przebywaniu w kwarantannie czy o wypłatę zasiłku z tytułu opieki nad dzieckiem.

Rzeczniczka zaprasza klientów także do najbliższych placówek ZUS, w których dostępna jest pełnowymiarowa obsługa klientów, są to: Inspektorat ZUS w Kłodzku - pl. Bolesława Chrobrego 21, Oddział ZUS w Wałbrzychu - ul. Kasztanowa 1.

Nie tylko przez Internet, czyli pomoc dla tych, co nie mają dostępu do sieci.

Osoby, które nie korzystają z Internetu mogą bezpośrednio kontaktować się z konsultantami ZUS telefonując po numer infolinii ZUS 22 560 16 00.

  • Bezpośrednia wizyta - najbliższa placówka: Inspektorat ZUS w Kłodzku, Pl. B. Chrobrego 21,

godziny obsługi klientów: poniedziałek: 8.00-17.00, wtorek-piątek: 8.00-15.00.

  • Centrum Obsługi Telefonicznej 22 560 16 00, konsultanci COT są dostępni: poniedziałek-piątek w godzinach 7.00-18.00
  • Rezerwacja wizyty przed telefon – poprzez kontakt pod nr  74 64 97 111

Dla osób posiadających Internet:

  • wizyta - wideorozmowa z ekspertem ZUS, która umożliwia załatwienie spraw bez konieczności wychodzenia z domu: www.zus.pl/e-wizyta
  • Kontakt za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych PUE ZUS lub aplikacji mZUS
  • Możliwość kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail do zapytań ogólnych:  cot@zus.pl
Dodaj komentarz

Komentarze (0)