Erasmus 2025 – zagraniczna przygoda zawodowa uczniów ZSCKR w Mokrzeszowie
Praktyki zawodowe dla uczniów technikum w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. W. Witosa w Mokrzeszowie to zawsze najlepsza okazja, żeby poszerzyć o nowe doświadczenia wiedzę i umiejętności zdobyte na zajęciach w szkole. Zwłaszcza, że kontakt z pracodawcą, praca w realiach i środowisku właściwym dla danego zawodu jest optymalnym rozwiązaniem dla młodych ludzi, którzy na poważnie planują swoją przyszłość i chcą pracować w wyuczonym zawodzie. Jeśli dodać do tego fakt, że praktyki mogą odbywać się także za granicą, to dodatkowe kompetencje, takie jak np. komunikowanie się w języku obcym stanowią najlepszą formę zdobywania zawodowych szlifów, poznawanie kultury i zabytków krajów europejskich oraz nabywania życiowych doświadczeń.
W tym roku szkolnym w ramach w ramach posiadanej przez ZSCKR w Mokrzeszowie akredytacji uczniowie wzięli udział w dwóch mobilnościach (projekt nr 2024-1-PL01-KA121-VET-000197081 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej realizowanego przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie, budżet projektu: 62.638 EUR)
1) w okresie od 17/05 – 31/05/2025 we Włoszech (Rimini) uczestnicy realizują program praktyk dla zawodu technik żywienia i usług gastronomicznych w ramach kwalifikacji zawodowej HGT.02. Przygotowanie i wydawanie dań
2) w okresie od 19/05 – 30/05/2025 w Beder (Dania) w dwóch grupach: technik agrobiznesu w ramach kwalifikacji zawodowej ROL.04 Prowadzenie produkcji rolniczej i technik hodowca koni ROL.07 Organizowanie chowu i hodowli koni.
Cele projektu:
- Podniesienie umiejętności, kwalifikacji i kompetencji zawodowych uczniów i nauczycieli przedmiotów zawodowych oraz zdobycie doświadczenia zawodowego w nauczanej branży w nowoczesnym przedsiębiorstwie.
- Wzmocnienie kompetencji u uczniów i nauczycieli w zakresie znajomości j. obcego w tym zawodowego i przełamanie bariery językowej u uczniów i nauczycieli jako opiekunów uczniów i uczestników szkoleń branżowych.
- Zdobycie praktycznego doświadczenia zawodowego, wzmocnienie i rozwój kompetencji zawodowych uczniów oraz przygotowania do realiów współczesnego rynku pracy.
Umiędzynarodowienie szkoły przez doskonalenie współpracy z istniejącymi partnerami, znalezienie nowych partnerów oraz ugruntowanie pozycji szkoły jako nowoczesnej i europejskiej.
Dodaj komentarz
Komentarze (0)