Wybrali klinikę, która przeprowadzi procedurę in vitro w ramach miejskiego programu zdrowotnego

wtorek, 3.11.2020 12:43 15082 38

Od listopada 2020 roku do grudnia 2023 roku 38 par, mieszkańców Świdnicy, będzie mogło zostać zakwalifikowanych do miejskiego programu zdrowotnego, w ramach, którego otrzymają dofinansowanie do pozaustrojowego zapłodnienia in vitro. Urząd rozstrzygnął właśnie konkurs. Realizatorem programu będzie klinika Invicta.

Przypomnijmy, że stosowną uchwałę podjęli 25 września świdniccy radni. Za jej przyjęciem zagłosowało 13 radnych, 7 było przeciw.

- Realizacja Programu będzie polegała na zapewnieniu dostępu i możliwości korzystania z procedury zapłodnienia pozaustrojowego maksymalnie 38 parom pozostającym w związku małżeńskim lub partnerskim*, zamieszkałym w Świdnicy, u których stwierdzano niepłodność kobiety i/lub mężczyzny, a inne możliwości leczenia wyczerpały się, bądź stosowanie ich jest bezcelowe - napisano w opisie konkursu.

Do programu zostaną zatem zakwalifikowane pary spełniające kilka kryteriów. Muszą mieszkać w Świdnicy, czyli być zameldowani od minimum 12 miesięcy. Przyczyna niepłodności lub nieskutecznego leczenia niepłodności musi być stwierdzona również w okresie 12 miesięcy poprzedzających zgłoszenie do programu. Wiek kobiety powinien mieścić się w przedziale 25-40 lat, a mężczyzny 25-50 lat. Decyzję o kwalifikacji pary do leczenia podejmie realizator programu, mając na uwadze ustawowe warunki rozpoczęcia terapii metodą zapłodnienia pozaustrojowego oraz pozostałe kryteria zawarte w programie.

Środki przeznaczone na realizację programu zaplanowane są na poziomie:

1) 40 000 zł w 2020 r.;

2) 50 000 zł w 2021 r.;

3) 50 000 zł w 2022r.;

4) 50 000 zł w 2023 r.

Niepłodność została uznana przez Światową Organizację Zdrowia za chorobę społeczną. Według szacunkowych danych WHO w Polsce niepłodnych jest około 10-15% par. Ocenia się, że w naszym kraju problem ten dotyczy 1,2 – 1,5 miliona par, a bezdzietnych jest około 600 tysięcy par.  Dla nich in vitro to jedyna metoda na doczekanie się własnego potomstwa. Niestety dla wielu osób barierą są względy finansowe. Wychodząc temu naprzeciw wiele samorządów zdecydowało się na dofinansowanie tej metody leczenia bezpłodności. Pierwszym miastem, które wprowadziło program dofinansowania zabiegów in vitro była Częstochowa. Miało to miejsce 2012 roku, od tego czasu urodziło się tam już ponad 50 dzieci. Pozostałe miasta, które realizują taki program to m.in.: Gdańsk, Warszawa, Wrocław, Szczecin, Chojnice, Słupsk, Tarnowo Podgórne, Kołobrzeg, Łódź. Kwota dofinansowania w tych miastach wynosi około 5 tys. zł.

Do urzędu wpłynęła tylko jedna oferta.

- W wyniku przeprowadzonego postępowania konkursowego, zgodnie z regulaminem konkursu, oferta uzyskała 96 pkt. (wielkość maksymalna – 100 pkt.). Wybrano ofertę Kliniki Leczenia Niepłodności INVICTA Sp. z o.o., ul. Trzy Lipy 3, 80-172 Gdańsk, oddział we Wrocławiu przy ul. Grabiszyńskiej 186/1 i przyznano kwotę na realizację zadania w latach 2020-2023 w wysokości 190.000,00 zł. - napisano w rozstrzygnięciu konkursu.

Przeczytaj komentarze (38)

Komentarze (38)

Zadziwiony sobota, 07.11.2020 13:43
To jak to jest w tej Świdnicy? Ci sami raz za narodzinami dziecka, raz za aborcją zlepku komórek.
wtorek, 03.11.2020 13:07
In vitro nie jest leczeniem tylko lewacką manipulacją polegającą na sztucznym zapłodnieniu i powołaniu do życia wielu ludzkich żywych zarodków z których przeważnie tylko jeden ma szanse na przeżycie .Inne zostają zniszczone.Przypomina mi to selekcję w obozach koncentracyjnych i decydowanie kto ma żyć a kto nie.
Ja wtorek, 03.11.2020 13:28
Jest dobrym obyczajem zapoznać się z zagadnieniem, zanim zabierze się głos na jego temat.
wtorek, 03.11.2020 13:56
Dokładnie. Niektórzy mają blade pojęcie o inv a pieprzą takie głupoty że aż żal
wtorek, 03.11.2020 15:07
No właśnie dlatego jestem przeciwna in vitro. Popieram, wybierane jest przez lekarza ludzka zapłodniona komórka, reszta około setki jest mrożona a potem usuwana. Ludzie czy wy macie rozum?? Selekcja hitlerowska jak nic
DSW wtorek, 03.11.2020 17:57
Z zagadnieniem selekcji się nie zgadzam, dla mnie to metoda zapłodnienie, lecz nie leczenia. Jak ktoś był bezpłodny to dalej będzie. Tu w tej metodzie chodzi tylko o zajście w ciążę mimo bezpłodności. Proste lecz nie za publiczne pieniądze. Nie było żadnego poparcia społecznego tylko jakiejś grupy kilkuset osób. A radni aby przypodobać poparły uchwałę. Mam nadzieję że Pani Słaniewska i jej poplecznicy nie wygrają następnej kadencji.
Agata środa, 04.11.2020 13:21
Podawanie insuliny nie leczy z cukrzycy więc przestać ją podawać?
środa, 04.11.2020 13:42
Podawanie insuliny ratuje życie choremu .A in vitro odbiera życie żywym ,zdrowym zarodkom z których też mogłyby przyjść na świat dzieci.Tak ,że porównanie całkiem do czapy.
wtorek, 03.11.2020 18:27
A jednak selekcja jest .Zawsze wybiera się do wszczepienia ten zarodek który wygląda najlepiej .Co oczywiście może być błędem.Pozostałe zarodki które żyją i z nich także mogłyby się urodzić dzieci są uznawane jako nadplanowe i zamrażane.A potem przeważnie niszczone,no bo ile można żywy zarodek trzymać w zamrażarce.Nie można chcieć mieć dziecka za wszelką cenę.Zwłaszcza za cenę innego ludzkiego życia.Gdyby wszystkie zarodki mogły być wykorzystane można by to jeszcze zaakceptować.Mimo,że dziecko powinno się począć z miłości.A nie z czynu samo zaspokajania się oderwanego od miłości dwojga ludzi płci przeciwnej.Można też podejrzewać,że legalizacja in vitro bardziej jest nastawiona by dzieci mogli mieć osoby tej samej płci.Jak dla mnie jest to nienormalność.
DSW wtorek, 03.11.2020 20:43
Co do posiadania dzieci przez homo..... ta metoda jest już kawał czasu więc nie została stworzona na dla tych par bo zaczyna robić się nieprzyjemnie. Niech bedzie selekcja, lecz nie mam nic przeciwko invitro, nie zgadzam się na finansowanie z naszych pieniedzy. Zaraz zacznie się najazd wierzących itp. mieszanie Boga do tego wszystkiego. Nie w tym rzecz. Nie kazdy wierzy ale każdy ma wolny wybór.
środa, 04.11.2020 13:56
Tu wiara nie ma nic do rzeczy .JaK ktoś jest niewierzący to nie może powiedzieć,że ma prawo kogoś napaść i zamordować,bo jest niewierzący.Tu chodzi o życie .Nie można osiągać szczęścia po trupach ,kosztem życia innych ludzi.Jako człowiek wierzący powiem ci tak -wszystko mogę w tym który mnie umacnia .Ale nie wszystko jest dla mnie dobre.Jak ktoś jest niewierzący to nie znaczy,że ma prawo kogoś pozbawić zycia i dokonywać manipulacji na ludzkim życiu.Każdy ma wolny wybór i każdy będzie z tej wolności osądzony jak nie tu to po śmierci.Zła nie wolno usprawiedliwiać wolnym wyborem.Bo to zawsze jest zło.
środa, 04.11.2020 15:57
A homoseksualiści istnieją od zawsze ,jeszcze dłużej jak in vitro.A więc podejrzenie całkiem uzasadnione.
Ilona środa, 04.11.2020 10:24
Rozumu to ty nie masz, bo piszesz nie mając pojęcia o czym.
Ilona środa, 04.11.2020 10:22
Właśnie
Zrozpaczona środa, 04.11.2020 07:18
Otoż to.Staram sie o dziecko juz 3 lata.W zeszłym miesiacu miałam in vitro i wielka nadzieję...pozostałe komórki po trzech dniach przestały się rozwijać....a in vitro sie nie udało
środa, 04.11.2020 13:59
Polecam naprotechnologię. Moralnie OK (nie ma jak w in vitro niechcianych i ostatecznie utylizowanych zarodków ludzkich), a do tego skuteczniejsza niż in vitro - czytałam o przypadkach, gdzie in vitro się nie powiodło, nawet wielokrotne, a naprotechnologia dała radę, i nieporównywalnie tańsza. W necie można znaleźć informacje (najlepiej skorzystać z kilku źródeł i dogłębnie poznać temat). Jest to metoda leczenia (przeciwnie niż in vitro) i to nie tylko kobiety, ale też mężczyzny, który też nierzadko ma problemy ze zdrowiem prokreacyjnym.
środa, 04.11.2020 14:07
A próbowałaś naprotechnologii ?A wiesz ile zarodków zginęło.Żywych zarodków z których mogłyby się urodzić dzieci.A zostały powołane do życia,by tylko ten jeden wybrać a tamte skazać na zniszczenie.Bo ty chcesz mieć dziecko i tak ma być.Dziecko jest podmiotem a nie przedmiotem, który każdy kto chce to powinien mieć i to bez miłości tylko z czynu poza miłością i z chęci posiadania dziecka .Bo ja chce to mam mieć.
Ilona środa, 04.11.2020 10:31
Nie poddawaj się, moja córka miała już 3 razy transfer. Teraz czekamy na test ,bo jest po kolejnym. Pozdrawiam serdecznie, wiem jak ci trudno bo od 2lat moja córka z zięciem starają się o dziecko, wiem ile łez ile nerw i strach i nadzieja . Będzie dobrze trzymam kciuki. Znam pary które po 7 razach zaszły w ciążę i mają bliźniaki
Ilona środa, 04.11.2020 10:22
Ludzie, jak możecie pisać takie głupoty. Jestem matką, która ma 30 letnią córkę ,która bardzo chce być mamą, ale niestety Bóg postawił na jej drodze mężczyznę, którego pokochała i została jego żoną. A teraz okazuje się że on ma bardzo małe szanse na naturalne zapłodnienie. Zdecydowali się na i vitro .
Ja nigdy nie była przeciwna tej metodzie, ale dopiero tera wiem jakie to jest trudne, ile trzeba przejść badań i jak moja córka cierpi żeby mieć szansę na dziecko.
Nie piszcie takich glupot, jak nie wiecie jak to wygląda. Zarodki są zamrażane i czekają nas rodziców, prawo nie pozwala na utylizację, one idą do adopcji do tych rodzin, które chcą mieć dziecko a nie mogą.
Pisząc takie słowa,oceniacie ludzi nie znając pricedur i nie wiecie jak trudno to są tematy.
środa, 04.11.2020 14:44
Jak można przyszłych ludzi zamrażać w zamrażarce .No jakiś horror..Prawo nie zezwala na utylizację zarodków.Ale same obumierają .No bo ile można żyć będąc zamrożonym.Pisze pani,że idą one do adopcji co nie jest zgodne z prawdą.A nawet jakby to dlaczego pary które nie mogą mieć dzieci nie adoptują dzieci oddanych do adopcji tylko chcą rodzić i tak nie swoje dzieci .Na dodatek in vitro to jest takie chciejstwo .Ja chce mieć to mam mieć ,po trupach,bez aktu miłości tylko z masturbacji mężczyzny który musi oddać nasienie,żeby się nim posłużyć.A dziecko to nie rzecz ,że ktoś chce i ma mieć.A jak ulegnie wypadkowi to co tacy niby rodzice powiedzą,że co,że my cię już nie chcemy ,bo my chcieliśmy mieć zdrowe dziecko a nie niepełnosprawne.A może jeszcze z niebieskimi oczkami.
... czwartek, 05.11.2020 12:29
Mam nadzieję, że masz dziecko i nie rozumiesz co piszesz. Bo człowiek, który nigdy nie usłyszał słów że tylko in vitro może dać wam dziecko nie zrozumie tego co czują pary które nie mogą zajść w ciążę w naturalny sposób. I nie jest to wybór oczek tak jak piszesz czy czegoś tam. Nikomu tego nie życzę. Ale ludzie którzy nigdy nie przeszli tego wiedzą najlepiej. Zawsze tak było i tak będzie.
czwartek, 05.11.2020 14:24
A myślisz ,ze wszyscy co chcą mieć dzieci to je mieć powinni nawet za cenę życia innych dzieci? Kompletnie nie rozumiesz ,że nie można mieć dziecka kosztem życia innych dzieci.A tak właśnie się dzieje.Przeważnie też tak jest,że ci co są za in vitro są też za aborcją.Jak można być z jednej strony niby za życiem.Pisze niby ,bo kosztem życia innych dzieci.A z drugiej strony za aborcją ,przeciw życiu.
Autor środa, 04.11.2020 13:46
Mamy najniższą dzietność w Europie a te gamonie w sukienkach chcą nam mówić czy in vitro jest dobre czy złe. Wyp..ać!
środa, 04.11.2020 14:57
Ale za aborcją ,za zabijaniem najbardziej niewinnych i bezbronnych dzieci nienarodzonych to ty jesteś.Przeważne tak jest,że ci co są za in vitro są też za aborcją.Z jednej strony niby za życiem a z drugiej przeciw. Kompletna paranoja.Lenin wiecznie żywy.A mówicie,że 21 wiek mamy .
Autor środa, 04.11.2020 17:20
Jest prawda, statystyka, gó..no prawda i pisia propaganda. Nie rozumiesz podstawowych pojęć, więc pisim językiem :wy..dalać
autor wtorek, 03.11.2020 17:03
Dla pisich matołów każda naukowa metoda pomocy w zapłodnieniu jest szatańskim pomysłem rodem z lewackich bajek o dwóch takich co ukradli księżyc i do tej pory nie chcą go oddać.
wtorek, 03.11.2020 18:34
Masturbację oderwaną od miłości a potem niszczenie żywych zarodków i sztuczne zapładnianie nazywasz naukową metodą.Sztucznie to sobie możesz krowę zapłodnić.
Autor wtorek, 03.11.2020 19:31
A jak nazwiesz masturbację uprawianą przez panów w sukienkach w obecności ministrantów? Czy jest oderwana od miłości i służy czemuś więcej niż zaspokojeniu zboczonych popędów?
środa, 04.11.2020 13:10
tyle żywych komórek sie marnuje - przecież to grzech - powinni to sukienkowi wykorzystać - są za życiem !!!!
SK wtorek, 03.11.2020 21:13
i cyk 50groszy wpadło od PiSu
NIE LEWACTWU LIBERALNEMU środa, 04.11.2020 00:10
Tzw. uniwersytety marksistowsko-leninowskie, nieuctwo i krętactwo to Wasza specjalność.
autor środa, 04.11.2020 07:55
Wasz guru robił doktorat na takim uniwersytecie, co więcej egzaminy doktorskie zdał z teorii państwa i prawa oraz filozofii marksistowskiej (oba na „bardzo dobrze”). I co pisie głąby ???
KOMEDIA środa, 04.11.2020 00:14
NAUKOWOŚĆ LEWAKÓW LIBERALNYCH?
LEWACKO-LIBERALNE METODY środa, 04.11.2020 00:22
DOBA ŚWIDNICKA MANIPULUJE PRZY UMIESZCZANIU KOMENTARZY.
Beata środa, 04.11.2020 00:24
Lać na Dobę.
eda wtorek, 03.11.2020 13:28
Po leczeniu przecież kobieta powinna urodzić, a przecież tak nie jest. Kobieta zostaje jednorazowo zapłodniona ale nie jest żadne leczenie. Kłamstwo obecnych naukowców w celach biznesowych.
DSW wtorek, 03.11.2020 17:58
I ty się zgadzam!
wtorek, 03.11.2020 13:54
Życzę powodzenia przyszłym rodzicom. Oby powiodło się wszystkim i oby było jak najmniej niepowodzen!!!