Świdnica otrzyma dotację na organizację Kongresu Turystyki Polskiej
Kongres Turystyki Polskiej w Świdnicy, który odbędzie się w naszym mieście od 12 do 14 października br. znalazł się na liście projektów rekomendowanych przez komisję konkursową Departamentu Turystyki w Ministerstwie Sportu i Turystyki do dofinansowania projektu kwotą 250 tys. zł.
Organizatorzy tego wydarzenia, czyli Lokalna Organizacja Turystyczna „Księstwo Świdnicko-Jaworskie”, Miasto Świdnica, Polska Izba Turystyki, Izba Turystyki Rzeczpospolitej Polskiej wraz z partnerami rozpoczęli już przygotowania do kongresu.
Celem Kongresu Turystyki Polskiej jest wypracowanie wytycznych dla polityki turystycznej Polski, wskazanie kierunków rozwoju polskiej turystyki na kolejne lata oraz przygotowanie rekomendacji programowych i inicjatyw legislacyjnych, które zostaną skierowane do organów władzy publicznej – ustawodawczej i wykonawczej, dokonanie oceny funkcjonowania sektora usług turystycznych w Polsce oraz stworzenie platformy stałego porozumienia pomiędzy przedsiębiorcami turystycznymi i organizacjami branżowymi, umożliwiającej integrację środowisk działających na rzecz turystyki.
Kongres to nie tylko spotkania panelistów, debaty i sesje dotyczące turystyki. To także atrakcje dla świdniczan, których i tym razem nie zabraknie. W ubiegłym roku w trakcie Konferencji Przygotowawczej Kongresu Turystyki Polskiej mieszkańcy mieli okazję m.in. wziąć udział w koncercie Grzegorza Hyżego, pokazie kulinarnym Tomasza Jakubiaka, czy grze miejskiej. Najmłodsi mogli spróbować swoich sił na ściance wspinaczkowej. O tym, co znajdzie się w programie wydarzeń towarzyszących imprezie, będziemy informować na bieżąco. A już dziś zapraszamy do śledzenia strony internetowej www.kongresturystyki.pl oraz profilu na facebooku Kongres Turystyki Polskiej.
- Kongres jest imprezą otwartą dla świdniczan. Zaplanowane zostaną wydarzenia dla mieszkańców, w trakcie których będą mogli dowiedzieć się więcej o roli turystyki. Liczę więc na czynne uczestnictwo nie tylko w imprezach okołokongresowych, lecz również w działaniach merytorycznych. Udział w Kongresie m.in. przedsiębiorców z branży turystycznej - przedstawicieli biur podróży, hotelarzy czy też restauratorów może przyczynić się do wzmocnienia i skuteczniejszego działania całego sektora turystycznego, również przynosząc korzyści dla naszego miasta – mówi prezydent, Beata Moskal-Słaniewska.
Na chwilę obecną nie wiadomo jakie koszty z tytułu organizacji ponieść będzie musiało miasto. Według rzeczniczki nie są znane nawet koszty szacunkowe.
- Prowadzimy rozmowy ze sponsorami i partnerami tego wydarzenia i od tego zależeć będzie wkład miasta - komentuje Magdalena Dzwonkowska, rzeczniczka urzędu.
Przeczytaj komentarze (4)
Komentarze (4)