List Czytelnika: Nie chcemy ciepłej wody z MZEC! Spółdzielnia: to dla bezpieczeństwa

poniedziałek, 18.4.2016 12:20 29874 34

- W zeszłym roku wymieniłam podgrzewacz wody na nowy, a nie dawno dowiedziałam się, że spółdzielnia nakaże mi jego likwidację  w mieszkaniu. I albo przystąpię do MZEC albo muszę elektrycznie podgrzewać wodę. To granda - mówi pani Elżbieta z ulicy Waryńskiego w Świdnicy.

Podobnego zdania jest również pan Piotr z ulicy Dąbrowskiego.

- Dwa lata temu, albo nawet i dłużej temu urząd wraz ze spółdzielnią przeprowadzał ankietę wśród mieszkańców. Jej wyników nigdy nie poznaliśmy. Niestety obawiam się, że to przymuszanie nas do odbioru ciepłej wody z MZEC służyć ma jedynie poprawie płynności finansowej tego przedsiębiorstwa a my mieszkańcy mamy za to płacić.

O komentarz ws. poprosiliśmy władze spółdzielni. Zarządca stwierdza przede wszystkim, że spółdzielnia kieruje się względami bezpieczeństwa, które są dla niej priorytetem. Wielokrotnie bowiem na terenie Osiedla Młodych ze względu na fatalny stan przewodów spalinowych dochodziło do zatruć czadem. Tylko włos dzielił mieszkańców od tragedii. Likwidacja gazowych podgrzewaczy wody zapobiegnie jak komentuje Damian Bajrak nieszczęściu.

- W związku z występującymi problemami cofania się spalin z gazowych podgrzewaczy wody tzw "junkersów" i zagrożenia podtrucia mieszkańców tlenkiem węgla Walne Zgromadzenie Spółdzielni Mieszkaniowej odbyte w 6 częściach w dniach 8,9,10,11,15,16 czerwca 2015 roku podjęło uchwałę nr 6/2015 w sprawie wykonania instalacji ciepłej wody użytkowej. O terminach , porządku zebrań jak również o planowanych do uchwalenia uchwałach zostali zawiadomieni pisemnie wszyscy członkowie Spółdzielni Mieszkaniowej w Świdnicy. Ustawa z dnia 16.09.1982 roku Prawo Spółdzielcze DZ. U. 1982 NR 30 poz 210. w artykule 36 § 1 stanowi, że walne zgromadzenie jest najwyższym organem spółdzielni. Jednocześnie artykuł 42 § 1 stanowi, że uchwały walnego zgromadzenia obowiązują wszystkich członków spółdzielni oraz wszystkie jej organy. Należy również zaznaczyć, że przewody kominowe w większości budynków Spółdzielni Mieszkaniowej są kominami zbiorczymi. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 rok w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie zabrania się stosowania zbiorczych przewodów spalinowych. Spółdzielnia Mieszkaniowa ma przede wszystkim na uwadze bezpieczeństwo i zdrowie mieszkańców, ale także dostosowanie budynków do obecnie obowiązujących w tym zakresie przepisów. Odpowiednio wcześniej przed rozpoczęciem prac instalacyjnych Spółdzielnia Mieszkaniowa poinformowała mieszkańców poprzez wywieszenie ogłoszeń na tablicach ogłoszeniowych w budynkach o planowanych pracach podłączenia ciepłej wody na rok 2016 - wyjaśnia Damian Bajrak.

Przeczytaj komentarze (34)

Komentarze (34)

parafianin wtorek, 19.04.2016 21:50
Brawo trzeba zapobiegać tragediom.Co roku giną ludzie w swoich mieszkaniach przez tlenek węgla.Życie ludzkie nie ma ceny.
djare środa, 27.04.2016 10:42
Proszę podaj przykład wypadku z tlenkiem węgla na naszym osiedlu w ostatnich latach.
autor środa, 27.04.2016 10:40
Wielu z Was rozczaruje się jak zobaczy rachunek za ciepłą wodę,wtedy będzie krzyk i chęć powrotu do gazowych podgrzewaczy. A swoją drogą panowie sprawdzający instalację gazową powinni zwracać uwagę na stan junkersów i nie podpisywać protokołów odbioru przy wadliwym sprzęcie.
czwartek, 21.04.2016 22:40
A dlaczego nikt nie mówi, że w ten sposób będzie drożej?????
wtorek, 19.04.2016 22:51
Coś czuję, że po zmianie na ciepłą wodę z MZECu, na Osiedlu Młodych przybędzie morsów, którzy będą kąpać się w zimnej wodzie ;)
wtorek, 19.04.2016 08:58
A kto zapłaci nam mieszkańcom za nowo zakupiony junkers i zdemolowaną łazienkę i dopłaci za wysoką cenę ciepłej wody.Przecież na naszym osiedlu mieszkają przeważnie emeryci,których nie będzie stać na na zapłacenie tak dużej ceny za ciepła wodę?
Ja. poniedziałek, 18.04.2016 22:50
W TBS jest woda z ciepłowni, a jej cena jest bajońska! Jak odkręcisz kurek, to zanim popłynie ciepła woda,to zleci ok. wiadra zimnej, ale płacisz jak za ciepłą! Dziękuję za taki interes!
NN poniedziałek, 18.04.2016 20:40
Ja na początku też byłem za ciepłą wodą z ciepłowni. Jednak jak zobaczyłem stan dewastacji łazienki po "przeróbce", to w świetle tego, że moja łazienka jest po remoncie nabralem wątpliwości.
poniedziałek, 18.04.2016 21:51
A jak wyglądają po tych przeróbkach mieszkania u ludzi starszych?!!! Ekipy remontowe w ogóle nie zwracają uwagi - prowadzą rury jak chcą i gdzie im tylko wygodnie
SEiLA poniedziałek, 18.04.2016 15:20
Sraty taty... Ciepłownia ma kłopoty finansowe i wciskają ludzią wszystko. Nagle będą ogrzewania robić na domkach z ciepłowni.... Dobroduszność???? Nie wierze.... Wg mnie ktoś kto doprowadził ciepłownie do takiej sytuacji powinien beknąć za to a nie ... Z tego co wiem to ludzie byli przeciwni temu. A wyniki ankiety powinni opublikować
poniedziałek, 18.04.2016 20:08
SELA w du..pie byłeś i gówno widziałeś wyniki były prawie 73% za ciepłą wodą ,ja jako mieszkaniec osiedla młodych również popieram w tym sporze spółdzielnię
SEiLA wtorek, 19.04.2016 08:20
poczekamy zobaczymy:) nie będę się spierać o coś czego jeszcze nie ma pfff...
Tomek poniedziałek, 18.04.2016 17:06
a wiesz że za pomówienia i kłamstwa ,MZEC może i powinien wystąpić na drogę sądową-chyba że jesteś głównym księgowym w tej firmie
SEiLA poniedziałek, 18.04.2016 19:36
poczytaj informacje jakie pokazały się na dobie bądź świdnica24 odnośnie kłopotów w jakie wpędził MZEC poprzedni "guru" a potem strasz a poza tym nie przypominam sobie żebyśmy przeszli na TY
poniedziałek, 18.04.2016 13:10
Spółdzielnia w takim wypadku powinna oddać kasę za zakup nowego podgrzewacza, dlaczego ludzie mają być stratni kilka stów?
poniedziałek, 18.04.2016 19:57
BZDURA !!! CZŁOWIEKU MYŚLISZ ??? CO PISZESZ ?? CHYBA NIE !!!!
JA poniedziałek, 18.04.2016 19:36
A ja czekam z niecierpliwością na ciepłą wodę z MZEC - podgrzewacz jest b. nieekonomiczny, a junkers niebezpieczny. Poza tym gaz drożeje, a produkcja wody centralnie jest zdecydowanie bardziej ekologiczna!
MIESZKANKA OS. MŁODYCH poniedziałek, 18.04.2016 19:54
I JA TEŻ CZEKAM !
djare środa, 27.04.2016 10:50
Super. Jutro o 8 rano zaczynamy demolować Pani łazienkę. Proszę zaopatrzyć się w zapas wody na najbliższe 2 dni.Pozdrawiamy.
SEiLA poniedziałek, 18.04.2016 19:37
gaz potaniał w 2016....
poniedziałek, 18.04.2016 19:46
Dokładnie. Cena gazu idzie w dół. Dlaczego mają nas zmuszać do czegoś czego nie chcemy?
djare środa, 27.04.2016 10:47
Dlaczego, bo Polacy to taki naród idą jak osły za marchewką . Ktoś im coś każe więc myślą że tak ma być ,to nie komuna żeby narzucać swoją wolę.
MIESZKANKA OS. MŁODYCH poniedziałek, 18.04.2016 19:53
ludzie to jest bezpieczeństwo !!!! BRAWO DLA SPÓŁDZIELNI ZA DOBRĄ DECYZJE !!!
poniedziałek, 18.04.2016 12:46
To windy też będą? Wg. obowiązujących przepisów w windę osobową powinny być wyposażone budynki mające więcej niż 3 piętra. Więc co? kolejna paranoja?
Obserwator poniedziałek, 18.04.2016 14:00
przepis o windach dotyczy budynków nowobudowanych a nie już istniejących
poniedziałek, 18.04.2016 15:37
To samo tyczy się kominów. Jest bardzo wiele kamienic, gdzie piece są podłączone do wspólnych kominów zgodnie z zasadami jeszcze sprzed wojny, ale prawo nie zmusza ludzi do zmiany, bo nie ma możliwości dobudować nowych przewodów kominowych w starych kamienicach.

Problem natomiast mają Ci, którzy przebudowują instalację, bo muszą dostosować się już do nowych przepisów.

W innych częściach miasta gdzie są blokowiska, także "junkersy" są podłączone do kominów zbiorczych, ale ludzie nie mają obowiązku tego zmieniać.
mieszkaniec poniedziałek, 18.04.2016 17:51
ele bzdury, podaj konkrety w przepisach
poniedziałek, 18.04.2016 20:36
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
odpowiadać budynki i ich usytuowanie
z dnia 12 kwietnia 2002 r. (Dz.U. Nr 75, poz. 690)

§ 145 [Przyłączenie do przewodu dymowego]

2. Piece na paliwo stałe, posiadające szczelne zamknięcie, mogą być przyłączone do jednego
przewodu kominowego dymowego o przekroju co najmniej 0,14 × 0,14 m lub średnicy 0,15 m, pod
warunkiem zachowania różnicy poziomu włączenia co najmniej 1,5 m oraz nieprzyłączania więcej niż 3
pieców do tego przewodu.
Mieszkaniec poniedziałek, 18.04.2016 20:44
Wszystko ładnie, ale przewody spalinowe powinny mieć indywidualne kanały .
poniedziałek, 18.04.2016 22:23
Chciałeś konkrety w przepisach to masz. O co Ci chodzi???

Co innego co powinno być, a co jest wymagane przez prawo.
Zgodzę się, że powinny, ale czasami nie ma technicznych możliwości wykonania. Po to jest zapis w prawie, żeby nie pozbawiać ludzi ogrzewania w starych kamienicach. Czasami instalacje elektryczne i przyłącza są w opłakanym stanie albo nie ma zapasu mocy do wykonania ogrzewania elektrycznego. W tej sytuacji mieszkańcy zostaliby bez jakiegokolwiek ogrzewania.
mieszkaniec wtorek, 19.04.2016 06:35
jest niezgodnie z przepisami to do wyłączenia- nie ma taryfy ulgowej jeżeli chodzi o bezpieczeństwo
wtorek, 19.04.2016 08:45
Jeśli komin jest sprawny technicznie i ma właściwy ciąg, to jest zgodny z przepisami. Ale uparty jesteś. Najpierw chciałeś konkretów w przepisach a teraz lawirujesz i kręcisz.

Podsumowując:
- komin w dobrym stanie technicznym
- odpowiedni ciąg w kominie
- możesz podłączyć więcej niż jeden piec
- wszystko zgodnie z przepisami
poniedziałek, 18.04.2016 13:33
I obawiam się, że to dopiero początek. Inne budynki spółdzielni nie przyłączone dotąd do MZEC też pewnie to czeka. Będą zakładać centralne ogrzewanie (tam gdzie są piece) i przyłączać ciepłą wodę
Arni poniedziałek, 18.04.2016 13:24
Ja swoj sprzedalem i nie placze.