TikTok – pieśń przyszłości dla Twojej firmy!
Znaczenie social mediów w ostatnich latach znacząco wzrosło. W czołówce znajdują się Facebook, YouTube, Twitter, Instagram, LinkedIn i oczywiście TikTok. Każde z medium ma swoją specyfikę. W tym artykule omówimy charakterystykę platformy TikTok i podpowiemy, dlaczego warto wykorzystać jej marketingowy potencjał do promocji firmy!
TikTok – czym jest i gdzie tkwi jego fenomen?
Zacznijmy od tego, że ta topowa aplikacja ma swoje korzenie w innej, znanej w Polsce aplikacji Musical.ly. Jej specyfika polega na tworzeniu krótkich filmików do dźwięków udostępnianych w bazie TikToka – mogą to być piosenki, podkłady, wypowiedzi lub też filmiki z własnym dźwiękiem. Cel jest jeden: ma być interesująco! Niemniej warto pamiętać, że nie TikTok nie jest wyłącznie platformą rozrywkową, ale też doskonałym narzędziem marketingowym i miejscem, w którym można szerzyć swoje wartości czy budować wizerunek.
Użytkownicy mogą tam publikować materiały taneczne, wokalne, komediowe, poradnikowe, wzruszające, pouczające. Im treści będą bardziej na czasie i przypadną do gustu odbiorcom, tym większa szansa, że będą wyświetlane w proponowanej kategorii „Dla Ciebie” – to miejsce na TikToku, w którym łatwo uzyskać „viral” czyli niezwykle popularny, często udostępniany i mający organiczny zasięg materiał.
Jak wykorzystać potencjał TikToka?
Chcąc wykorzystać potencjał TikToka do promowania marki, warto śledzić trendy i wykazywać się kreatywnością. Marketerzy powinni szukać innowacji, nowych punktów styku z konsumentem i tworzyć atrakcyjny content, który zainteresuje odbiorców. Na TikToku nie ma wiele przestrzeni do tworzenia długich materiałów, liczy się przystępna forma, a zatem zadaniem twórców jest produkcja krótkich, treściwych i interesujących treści.
TikTok jest wymagający. Potrzeba tu autentyczności, dobrego zrozumienia potrzeb grupy docelowej i inwencji twórczej. Wiele materiałów bez działu marketingowego, który w pocie czoła pracuje nad wideo zdobywa milionowe wyświetlenia organiczne. Grunt, to zainteresować odbiorców i oddziaływać na ich emocje w odpowiedni sposób.
Współpraca z influencerami na TikToku
Gdy mówimy o wykorzystywaniu potencjału TikToka, nie możemy przejść obojętnie obok zagadnienia influencer marketingu. Chcąc dotrzeć do swojej grupy docelowej, warto skorzystać z zasięgu osób, które mają szerokie grono odbiorców na platformie TikTok. Do osiągnięcia celu niezbędne jest dobranie odpowiedniej osoby do marki i jej profilu. Pod uwagę warto wziąć m.in. wspólne wartości, poziom popularności w aplikacji i poza nią, typ publikowanych treści i ich odbiór przez społeczność czy autentyczność. Dobrze dobrany influencer do promowania marki na TikToku to jeden z najlepszych sposobów na to, by prowadzić skuteczne kampanie na tej platformie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o influencer marketingu, sprawdź stronę agencji Tears of Joy.