Kierowcy narzekają na tempo prac i zły przejazd remontowanym mostem. DSDiK pociesza, że wkrótce się to zmieni

poniedziałek, 20.11.2023 18:36 7586 19

Kliku naszych Czytelników napisało do nas w sprawie remontowanego mostu nad rowem melioracyjnym Skorzyna w pasie drogi wojewódzkiej nr 382 między Strąkową a Kamieńcem Ząbkowickim. Według nich prace nie posuwają się do przodu, a kierowcy zmuszeni są do przejazdu wąskim pasem, z którego albo unoszą się tumany kurzu albo koła wpadają z jednej dziury w drugą. Dolnośląska Służba Drogi i Kolei odpowiada, że jest szansa na poprawę sytuacji.

W maju 2023 roku na drodze wojewódzkiej 382, pomiędzy Kamieńcem Ząbkowickim a Strąkową nad rowem melioracyjnym Skorzyna rozpoczęły się prace związane z  rozbiórkę istniejącego mostu i budową przepustu. Zadanie wykonuje Zakład Inżynierii Lądowo-Wodnej JAZ Adam Zamirski z Kunic. Inwestycja ma kosztować prawie 2 miliony złotych, a termin jej zakończenia to koniec maja 2024 roku. Roboty polegają na rozbiórce starego mostu nad rowem melioracyjnym w km 56+790 drogi wojewódzkiej nr 382, budowie przepustu na rowie melioracyjnym, wykonaniu umocnienia dna rowu melioracyjnego w obrębie przepustu i rozbudowie obustronnych dojazdów do obiektu wraz z przebudową skarp korpusu drogowego. 

Od jakiegoś czasu zbulwersowani Czytelnicy piszą do nas i proszą o interwencję w sprawie tego zadania. Zwracają uwagę, że nie są tam prowadzone praktycznie żadne prace, nie widać postępu robót, a udostępniony do ruchu jeden pas jest istną katastrofą. Obecnie można przejechać tylko pasem w kierunku Ząbkowic Śląskich i częściowo poboczem, które jest "utwardzone" piachem i kamieniem. Jak jest sucho unoszą się tumany kurzu, jak mokro pojazdy toną w błocie. Dodatkowo na poboczu tworzą się głębokie wyrwy, które utrudniają poruszanie się pojazdom i mogą doprowadzić do ich uszkodzenia. Pracownicy (jeśli są na placu budowy lub częściej sam ochroniarz), których widzą kierowcy, polewają pobocze udostępnione dla ruchu wodą z konewki (!), lub dosypują ziemię łopatami, ale według naszych Czytelników takie działania mijają się z celem. Pas udostępniony do ruchu jest także wąski, problem z jego pokonaniem mają na przykład maszyny rolnicze, które muszą dojechać do pobliskich pól, często „utykają” na tym pasie, tworzą się korki i powstaje chaos. Nie łatwiejsze zadanie mają samochody ciężarowe.

- Jeśli wziąć pod uwagę zbliżającą się zimę i roztopy, może tam dochodzić do niebezpiecznych sytuacji. Czy naprawdę nie można wylać tego kawałka asfaltem? Położyć betonowej płyty, a uskok zabezpieczyć, czymś więcej niż kilkoma deseczkami? Przecież to się w razie nieszczęścia połamie jak zapałki! Jeżdżę tą trasą codziennie i rzadko kiedy są tam prowadzone jakieś prace, czy majowy termin zostanie dotrzymany, czy będzie przesuwanie terminu? A może (oby) uda się zakończyć remont wcześniej ? - dopytuje jeden z Czytelników.

O informację w tej sprawie poprosiliśmy Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei we Wrocławiu, która jest właścicielem drogi i inwestorem zadania.

- Z uwagi na skomplikowany układ terenu w ramach realizacji zadania przewidziano przejazd po starej konstrukcji mostowej z wykorzystaniem pobocza drogi. Wykonawca określił najkorzystniejszą technologię prowadzenia objazdu i zobowiązany jest do zapewnienia właściwych warunków bezpieczeństwa na terenie prowadzenia prac. Stan pobocza sukcesywnie jest poprawiany, jednak z uwagi na wyjątkowo duże natężenia ruchu oraz opady atmosferyczne może dochodzić do pogorszenia przejezdności na obiekcie. 
W grudniu tego roku ruch zostanie przeniesiony na nową część obiektu, co znacznie usprawni warunki przejezdności na moście i wyeliminuje problemy z utrzymaniem pobocza. Tempo prowadzenia prac znacząco nie odbiega od przyjętego harmonogramu. Brak jest przesłanek do stwierdzenia, że prace zostaną zakończone przed czasem. Termin zakończenia przebudowy określony jest w warunkach kontraktowych i przypada na dzień 31.05.2024. Obecnie prowadzone są prace związane z wykonaniem płyt przejściowych oraz prawej kapy chodnikowej – informuje Doba.pl Tomasz Wasilewicz z DSDIK we Wrocławiu.

 

Przeczytaj komentarze (19)

Komentarze (19)

K.D. wtorek, 12.12.2023 08:06
Nawaliło śniegu i panowie wzięli się do roboty. Jechałem kiedyś i oczom nie wierzyłem: gościu dmuchawą z nagrzewnicą topił śnieg, żeby cokolwiek można było robić!
kierowca wtorek, 12.12.2023 08:13
"Obecnie prowadzone są prace związane z wykonaniem płyt przejściowych oraz prawej kapy chodnikowej – informuje Doba.pl Tomasz Wasilewicz z DSDIK we Wrocławiu"..... Sęk w tym, że żadne prace nie są prowadzone. No są, od czasu do czasu i dłuuugo, dłuuugo nic!
Kmicic wtorek, 21.11.2023 08:08
Ten remont mostu to jakaś porażka, też jeżdżę tam każdego dnia. Były tam takie okresy, że przez kilka tygodni nic się tam nie działo. Cena za parę metrów małego mostu ( 2 miliony ) jest powalająca, Co tam tyle kosztuje?
spyrka wtorek, 12.12.2023 08:09
Dziadkowi w budzie trzeba zapłacić za pilnowanie toi toia
Dziura poniedziałek, 20.11.2023 19:20
Nieroby do potęgi ile razy by się nie jechało o roznych porach nic ! Nic się nie dzieje, nit nic nie robi . Ciekawe kto ludziom zaplaci za remont samochodów przez te dziury . To już most na Nysie Kłodzkiej chyba szybciej ogarniali niż ten strumyk. ... bawią się jak by conajmniej autostradę budowali ... inżynieria na wysokim poziomie !
wtorek, 21.11.2023 09:17
A może pod mostem robią I nie widać...
może wtorek, 12.12.2023 08:07
Ale może czuć?
Rafal niedziela, 26.11.2023 23:23
Kto dał taki termin??? Dziadostwo dziadostwem pogania, za nasze pieniądze!!!!
autor środa, 22.11.2023 08:51
ta firma prowadz równocześnie 3 inne budowy,nie mają ludzi,więc tak to się kręci
wtorek, 21.11.2023 22:00
ok jeśli ma termin nie ma czego się czepiać (teoretycznie) , 2 bańki PLN I USYPANE z łopaty kpina , kurde te Ząbkowice to problematyczny powiat. Powinien się ktoś dogadać z powiatu ze trzeba cos z tym zrobić ale każdy ma w dupie bo ta droga w tą stronę to w ogóle koszmar
truDZA poniedziałek, 20.11.2023 18:57
ło matko, jeszcze pół roku? kto podpisywał kontrakt z tymi z Kunic? Zakład Inżynierii Wodno Lądowej? hahaha, szkoda że nie NASA, takie inżyniery że im się przejazd na poboczu zapada hahaha, to jest kpina z kierowców, rok czasu sie pieprzyć z mostkiem bo duży ruch i skomplikowany układ terenu, dajcie spokój kpina i robienie wszystkich w wała, no i to nowoczesnie i inżynieryjne polewanie konewką, ktoś powinien iść za to do kryminału
Kierowca poniedziałek, 20.11.2023 20:06
Utwardzanie pobocza błotem wyciągniętym z przydrożnego rowu, znaki zachlapane błotem porozrzucane po jezdni, kruszywo na jezdni, po opadach deszczu błoto na jezdni po pół kilometra od prowadzonego remontu, prowizoryczne zabezpieczenie pobocza deskami pozbijanymi na szybko. Proszę aby Doba wystąpiła do DSDIK celem wskazania konkretnej osoby odpowiadającej za ten stan rzeczy. Sprawą zajmie się Prokuratura.
wtorek, 21.11.2023 20:41
Kierowca ma rację i koniec
PiS wtorek, 21.11.2023 13:32
Co to za firma. To jak tacy będą budować S8 to ja P…..le
jk wtorek, 21.11.2023 10:23
Przyjedźcie do Ziębic - tu już w ogóle nie da się jeździć
Janek wtorek, 21.11.2023 08:49
Najbardziej irytujące jest to, że jeżeli przez tyle miesięcy nic się nie działo na remoncie, to znaczy, że można tą robotę zrobić w kilka miesięcy. Po co więc zamykać drogę na cały rok i pół roku nic nie robić? Nie wystarczyło na te parę miesięcy faktycznej roboty?
poniedziałek, 20.11.2023 22:04
Adam Zamirski z Kunic przytuli 2 miliony za przepust- to jest właśnie okradanie Polski- brawo ! Można nawet stróża do pilnowania dziur za taką kasę zatrudniać.
Hoos poniedziałek, 20.11.2023 20:30
A czy jest tam jakaś tablica informacyjna budowy, dane kierownika budowy, inspektora, kontakty do nich w miejscu widocznym?
Nadzór poniedziałek, 20.11.2023 19:57
Więc to będzie tak. Wątpię aby w grudniu oddali tą stronę która jest zaczęta. Człowiek ma wiarę i jest to do zrobienia ale tam to nie wyjdzie bo tam się nic nie dzieje . Dziwię się że inwestor pisze że tam idzie wszystko z harmonogramem naprawdę taki harmonogram robót tam przyjęto? Inspektor nadzory się pod tym podpisuje? Była pogoda na placu budowy żywej duszy nie było teraz jak się już psuje chcą być nadgonić roboty? Zobaczymy jak to wyjdzie. W kwietniu natomiast będzie stara śpiewka że przedłużająca się zima i niesprzyjające warunki pogodowe sprawiły że remont się wydłuża i będzie wniosek o wydłużenie terminu na realizację.