#TORYwolucja rozkwita jesienią. Kolejne ważne inwestycje MPK Wrocław

piątek, 5.11.2021 12:36 621 0

MPK Wrocław kończy w tym tygodniu dwie inwestycje na ul. Legnickiej. Rozpocznie natomiast remont pętli na Parku Południowym i kolejne etapy kluczowych inwestycji w centrum miasta. Przewoźnik wchodzi także z zapowiadanymi pracami na torowisku na Biskupin.

MPK oddaje do użytku wyremontowany przejazd tramwajowy na skrzyżowaniu ulic Legnickiej i Zachodniej oraz łuki torowe przy Dolmedzie. Inwestycje kończą się zgodnie z założonym harmonogramem. Przewoźnik wraca z pracami na plac Jana Pawła II, ul. Widok oraz Biskupin, a także zaczyna nową inwestycję przy Parku Południowym.

Na zachodzie – zmiany

Na skrzyżowaniu ulic Legnickiej i Zachodniej kończy się remont przejazdu tramwajowego, polegający m.in. na wymianie szyn oraz nawierzchni na taką z prefabrykowanych płyt betonowych. Od poniedziałku (8 listopada) tramwaje będą tam korzystały już z obu wyremontowanych torów. Wróci także ruch samochodowy.

W międzyczasie ekipy MPK wymieniły także łuki prowadzące w torowisko przy ul. Złotoryjskiej i poprawiły stan techniczny przejazdów tramwajowych przecinających ul. Legnicką na wysokości przychodni „Dolmed”, czyli w rejonie skrzyżowania z ulicą Bolesławiecką.

Kolejny etap remontu placu Jana Pawła II

Po krótkiej przewie – zaplanowanej w związku z dniem Wszystkich Świętych, w celu ułatwienia mieszkańcom dojazdu na wrocławskie cmentarze – rozpocznie się drugi etap prac na placu Jana Pawła II. W poniedziałek (6 listopada) ekipy remontowe wejdą na część skrzyżowania od strony ul. Legnickiej. Torowcy wymienią rozjazdy oraz łuki torowe, a także ułożą nową nawierzchnię – tak jak to zrobili już w październiku po przeciwnej stronie skrzyżowania.

– Tak jak obiecywaliśmy, utrudnienia będą dotyczyły jedynie części placu Jana Pawła II i nie będzie sytuacji, w której zamkniemy całe skrzyżowanie. Na tym etapie objazdem będą kursowały jedynie te tramwaje, które jeżdżą ulicą Legnicką. Wciąż będzie możliwy przejazd na wprost Podwalem oraz skręt od strony centrum w kierunku mostu Sikorskiego i odwrotnie – zwraca uwagę prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder.

Ten etap powinien zakończyć się w styczniu. Kolejnym będzie wymiana skrzyżowania torów na środku placu Jana Pawła II.

Nowy rozjazd nieopodal Rynku

Kończy się także krótka przerwa między kolejnymi etapami robót u zbiegu ulic Kazimierza Wielkiego, Szewskiej i Widok. Przed dniem Wszystkich Świętych torowcy wymienili tam skrzyżowanie torowe, z którego korzystają tramwaje 3, 4, 10, 23 i 33 kursujące trasą W-Z oraz linie 6 i 7 łączące południe z północą miasta.

Kolejny etap robót, który rozpoczyna się już w sobotę (6 października) obejmie wymianę rozjazdu w ulicy Widok, umożliwiającego tramwajom skręt na przystanek „Świdnicka” lub jazdę prosto w ulicę Szewską.

Objazdy związane z prowadzonymi tam pracami będą jednak dotyczyły tylko linii 6 i 7 – i to wyłącznie kursów w stronę, odpowiednio, pętli „Kowale” i „Poświętne”. „Szóstka” pojedzie przez plac Dominikański i koło Hali Targowej, „siódemka” – Podwalem, Krupniczą (przy Narodowym Forum Muzyki), Kazimierza Wielkiego, pl. Jana Pawła II, mostem Sikorskiego, ulicami Dubois i Drobnera, a dalej już stałą trasą.

Torowcy wracają na Biskupin

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami robotnicy zamkną w sobotę (6 listopada) na dwa tygodnie torowisko w ciągu ulicy Olszewskiego, którego remont zakończył się wiosną tego roku. W tym czasie będą prowadzili prace nad jego podbiciem i regulacją oraz uzupełnieniem tłucznia. Jak przewoźnik informował jeszcze przed oddaniem trasy do użytku – krótkotrwałe wyłączenie tego odcinka z ruchu jest konieczne z uwagi na kompromis pomiędzy potrzebą wykonania tego remontu, a ochroną przyrodniczego dziedzictwa wrocławskiej Wielkiej Wyspy.

W tym czasie tramwaje linii 1 i 4 będą zawracały na pętli „ZOO”. Linie 4 i 10 zostaną natomiast skrócone do tymczasowej pętli na terenie dawnej zajezdni tramwajowej „Dąbie”. Pomiędzy ulicą Tramwajową a Bartoszowicami będzie kursował zastępczy autobus 701.

Wyremontują „Park Południowy”

W sobotę (6 listopada) rozpocznie się też remont pętli „Park Południowy” przy ul. Ślężnej. Obejmie on wymianę szyn oraz podkładów, podbudowy torowiska i dwóch rozjazdów.

Pętla zostanie zamknięta do ruchu na około miesiąc. Linia 15 zostanie tymczasowo skrócona do zajezdni tramwajowej Gaj przy skrzyżowaniu ul. Kamiennej i Ślężnej. MPK zainstaluje jednak tymczasowy rozjazd, dzięki któremu tramwaje linii 9 będą mogły kursować aż do przystanku Pułtuska.

– Do obsługi tej linii zapewnimy tabor dwukierunkowy. Dzięki temu jej trasa skróci się zaledwie o około 150 metrów – wyjaśnia prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder.

Instalacja tymczasowego rozjazdu potrwa dwa dni – a konkretniej przez weekend 6 i 7 listopada. W tym czasie tramwaje linii 9 także będą zawracały w zajezdni Gaj, a na odcinku Petrusewicza–Park Południowy będzie kursował zastępczy autobus 709. W poniedziałek (8 listopada) linia zastępcza zostanie zawieszona, a „dziewiątka” będzie kursowała już w relacji Sępolno–Pułtuska.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)