"Zmęczenie materiału" powodem wykolejenia tramwaju na Krupnicznej

środa, 4.2.2015 13:25 927 0

Pękniecie pierwszej osi ostatniego wózka w składzie było przyczyną wykolejenia tramwaju linii 4, do którego doszło na torowisku na ul. Krupniczej 28 stycznia – tak ustaliła komisja wypadkowa MPK po wewnętrznym dochodzeniu.

Członkowie komisji zapoznali się z protokołem przebiegu jazdy (pochodzącym z tzw. "czarnej skrzynki" tramwaju), notatkami komisji wypadkowej, która była na miejscu zdarzenia, dokonali pomiarów wózka tramwaju, przyjrzeli się karcie obsługi technicznej pojazdu  i dokumentacji zdjęciowej wykonanej na miejscu zdarzenia. Wszystkie te materiały doprowadziły do jednoznacznego wniosku, to pęknięcie osi spowodowało poszerzenie rozstawu kół, na skutek czego tramwaj na łuku wypadł z torowiska.

- Rzadko dochodzi do pęknięcia tej części w trakcie jazdy, ale w tej sytuacji tak się właśnie stało. Prawdopodobnie przyczyną było tzw. zmęczenie materiału – mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik MPK Wrocław. - Tramwaj przechodził ostatni przegląd techniczny w grudniu i jego stan nie budził podczas tego badania zastrzeżeń. Do pęknięcia osi mogło dojść na rozjeździe lub już wcześniej, co mogło nie objawić się od razu.

Przypomnijmy, że tramwaj, który 28 stycznia wypadł z torowiska na Krupniczej uszkodził 6 aut.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)