3,5 tys. zł - tyle w 2015 roku stracił wrocławski kierowca przez stanie w korkach
Wrocław najbardziej zakorkowanym miastem w Polsce – tak wynika z najnowszego "Raportu o korkach w 7 największych miastach Polski" przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte i serwis targeo.pl.
Stolica Dolnego Śląska "przegoniła" w korkach pozostałe miasta w Polsce tj. Kraków (2. lokata), Poznań (3. miejsce), Warszawa (4. miejsce), Łódź (5. miejsce), Gdańsk (6. miejsce) czy Katowice (7. miejsce).
Zdaniem analityków największym i wciąż nierozwiązanym problemem są wąskie gardła komunikacyjne. Widać to szczególnie na przykładzie Wrocławia i Warszawy.
Niechlubną pozycją numer jeden w Polsce "cieszy się" wąskie gardło na Zwycięskiej na odcinku od Pszczelarskiej do Ołtaszyńskiej. Najgorsza sytuacja jest tam w godzinach porannych między godz. 7.30, a 9.30. Wtedy też kierowcy na tej trasie jadą z prędkością 2,2 km/h.
Stanie w korkach to dla kierowców nie tylko strata czasu, który wynosi miesięcznie 8 godzin i 52 minuty (czyli prawie dwie godziny więcej niż 5 lat temu), ale również i pieniędzy.
Średnio w 2015 roku wrocławski kierowca stracił przez stanie w korkach 14 zł dziennie, 299 zł miesięcznie i aż 3 549 zł rocznie. Jest to prawie o 1000 złotych więcej niż w 2010 roku (wtedy przez stanie w korkach kierowca z Wrocławia stracił 2 590 zł).
Co powinien zrobić Wrocław, aby zmniejszyć korki? Zdaniem specjalistów konieczne jest :
- Upublicznienie danych o ruchu drogowym, które pozwolą na weryfikację strategii transportowych miasta.
- Usprawnienie koordynacji miejskich spółek transportowych, tak by wzrosła efektywność wykorzystania taboru poprzez np. likwidację dublujących się tras.
- Wykonywanie szacunków kosztu korków przy planowaniu nowych inwestycji drogowych.Zakaz jazdy ciężarówek po lewym pasie.
- Egzekwowanie przez policję kar za złamanie zakazu wjazdu na skrzyżowanie, gdy nie ma możliwości zjazdu.
- Zmniejszenie ilości znaków drogowych oraz ujednolicenie ograniczenia prędkości pojazdów w miastach do 50 i 80km/h.
- Regulacja świateł.
- Zmiana ulic w centrum miasta z dwukierunkowych na jednokierunkowe z zakazem skrętu w lewo.
- Wydłużenie pasów do skrętów w lewo kosztem pasów zieleni między jezdniami oraz likwidacja przewężeń ulic.
- Zakaz parkowania na drodze.
mat. Deloittle/ oprac. Doba.pl
Dodaj komentarz
Komentarze (0)