4 lutego Światowy Dzień Walki z Rakiem Piersi - Ponad 2 000 biustonoszy zebranych w reCYClingu w województwie dolnośląskim

środa, 2.2.2022 11:55 874 1

4 lutego to Światowy Dzień Walki z Rakiem Piersi – nie czekaj, zainstaluj bezpłatną BIUSTOapkę i zacznij regularnie wykonywać samobadanie piersi, które ratuje życie! 

Prawie 2 000 zużytych biustonoszy, których przekazanie do drugiego obiegu wsparło walkę z rakiem piersi, udało się zebrać w województwie dolnośląskim (sklep Boskie Biusty Wrocław) podczas 10. edycji reCYClingowej kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, organizowanej przez bieliźnianą markę Panache. Środki uzyskane z procesu reCYClingu, pozyskane od partnera kampanii, firmy Wtórpol, trafiły na konta Stowarzyszenia PARS Polskie Amazonki Ruch Społeczny i Fundacji "Wsparcie na Starcie". W ramach kampanii fundusze na walkę z rakiem piersi zbierano także poprzez sprzedaż cegiełki – BIUSTOmydła, którego do dziś sprzedano ponad 2 400 sztuk. Mydełka przypominające o samobadaniu, stworzone przez markę Organique, dochodem ze sprzedaży w 100%  wsparły biustoedukacyjne działania Fundacji "Wsparcie na Starcie". Niekwestionowanym hitem tegorocznej edycji okazała się  BIUSTOapka – bezpłatna aplikacja pomagająca dbać o zdrowie piersi, stworzona przez fundację Wsparcie na Starcie. BIUSTOapka powstała m.in. dzięki środkom zebranym w ramach DOTYKAM=WYGRYWAM. Do dzisiaj pobrało ją na swoje smartfony ponad 16 000 osób. Więcej informacji: www.dotykamwygrywam.pl i www.biustoapka.pl.

 

Profilaktyka to stała troska o zdrowie, a nie jednorazowe zrywy 

4 lutego przypada Światowy Dzień Walki z Rakiem – to kolejna okazja, by przypomnieć sobie o wadze działań profilaktycznych. Dlaczego? Pomimo kilkudziesięciu lat działań edukacyjnych w tej dziedzinie, w Polsce statystyki zachorowań, jak i śmiertelności są na najwyższym jak dotąd poziomie. W zeszłym roku diagnozę „ma Pani raka piersi” usłyszało około 25 000 Polek, z czego ponad 1/4 zmarła. Głównym powodem wysokiego współczynnika umieralności Polek dotkniętych rakiem piersi jest zbyt późne wykrycie choroby. Eksperci na całym świecie podkreślają, że wczesna diagnoza to czynnik, który ma kluczowe znaczenie w walce o pełne wyleczenie. 

DOTYKAM=WYGRYWAM 

Od 10 lat, co roku w październiku, odbywa się kampania profilaktyczna DOTYKAM=WYGRYWAM, której głównym celem jest promowanie zdrowia piersi. Ten ważny przekaz niosą w świat ambasadorzy akcji: artyści, dziennikarze, influencerzy. Należą do nich: Beata Sadowska, Daria Widawska, Kinga Zawodnik, Ela Romanowska, Daniel Józek Qczaj, Natalia Przybysz, Anna Karwan, Paulina Smaszcz, Aleksandra Kisio, Karolina Szostak, Anna Gzyra, Anna Męczyńska, Paulina Koziejowska, Lidia Kalita, Karolina Cwalina-Stępniak, Kamila Rowińska czy Siostry ADiHD.  Biustopozytywną edukację w obszarze samobadania i noszenia dobrze dobranego biustonosza zapoczątkowała Izabela Sakutova, międzynarodowa ekspertka brafittingu i prezeska Fundacji „Wsparcie na Starcie”, budującej w nastolatkach zdrowe nawyki dbania o piersi. 

Oddając stanik do reCYClingu, każdy wspiera walkę z rakiem piersi 

Co roku w październiku udaje się zachęcić mnóstwo kobiet, by wzięły udział w kampanii poprzez oddanie do jednego z 170 salonów brafittingowych, współpracujących z bieliźnianą marką Panache, biorących udział w DOTYKAM=WYGRYWAM, swoich niepasujących biustonoszy do tzw. reCYClingu. W ciągu ostatniej, jubileuszowej edycji udało się zebrać udało się zebrać prawie 2 000 biustonoszy w województwie dolnośląskim, a w całej Polsce 24 895 staników! 

Zebrane biustonosze trafiły do firmy Wtórpol, partnera tegorocznej kampanii, jednej z największych spółek w branży recyklingu tekstyliów na świecie, działającej zgodnie z zasadą zero waste. Biustonosze otrzymały drugie życie, a wygenerowane z tego środki, Wtórpol przekazał na walkę z rakiem piersi. 

W sumie podczas 10 lattrwania kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM zebrano ponad 8,5 tony biustonoszy.

 Jak co roku środki uzyskane z reCYClingu zebranych staników trafiły na konta Stowarzyszenia PARS Polskie Amazonki Ruch Społeczny i Fundacji „Wsparcie na Starcie”, prowadzącej edukację prozdrowotną w obszarze zdrowia piersi wśród nastolatek i młodych kobiet. 

Bezpłatna BIUSTOapka – uczy i przypomina o samobadaniu piersi, nawyku ratującym życie wielu kobietom 

„Istnieje realna szansa, że dzięki BIUSTOAPCE więcej kobiet wykształci w sobie bezcenny dla naszego zdrowia nawyk samobadania piersi – mówi Izabela Sakutova, międzynarodowa ekspertka brafittingu, prezeska Fundacji „Wsparcie na Starcie” i autorka kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM. BIUSTOapkę zaprojektowałam tak, aby przemawiała do młodego pokolenia kobiet, aby te nie bały się dotykać swoich piersi, poznały „ukształtowanie ich terenu”, wyrobiły przyzwyczajenie comiesięcznego ich sprawdzania i dzięki temu miały szansę w przyszłości na szybkie wykrycie ewentualnych zmian, jeśli takie się pojawią. Rok piersi wykryty na wczesnym etapie jest uleczalny prawie w 100%. Dlatego tak ważne jest poznanie w młodym wieku, co dla naszych piersi oznacza stan zdrowy, by móc szybko wykryć i zareagować na to, czego w nich wcześniej nie było. 

Informacje zawarte w BIUSTOapce są uniwersalne dla każdej kobiety, niezależnie od wieku. Pomimo tego, że jej targetem jest młodzież, trafia ona także i do dojrzałych kobiet, które dość często pod wpływem córek pobierają aplikację bezpłatnie na telefon i korzystają z informacji w niej zawartych”.

 

BIUSTOapka, stworzona przez fundację „Wsparcie na Starcie”, buduje zdrowe nawyki dbania o piersi od najmłodszych lat. Zaimplementowano w niej interaktywny przewodnik krok po kroku, na co zwracać uwagę przy samobadaniu piersi oraz jak je prawidłowo wykonać. BIUSTOapka nie tylko daje wskazówki wykonania samobadania, ale przy użyciu spersonalizowanej przypominajki, co miesiąc przypomina użytkowniczkom aplikacji o tym, kiedy jest dla nich najlepszy czas, by je przeprowadzić. Zawiera także praktyczne informacje na temat rozwoju, budowy i wyglądu piersi. To także brafittingowy instruktaż dopasowania biustonosza i praktyczna wyszukiwarka polecanych, lokalnych sklepów brafittingowych, działających w ramach Fundacji „Wsparcie na Starcie” i aktywnie włączających się w coroczną kampanię DOTYKAM=WYGRYWAM.  

BIUSTOapkę można zainstalować, wchodząc na stronęwww.biustoapka.pl. Dostępna jest BEZPŁATNIE dla użytkowników systemu iOS i Android.

 

Cegiełka budująca nawyk dbania o piersi 

Wciąż jeszcze można wspierać akcję kupując charytatywną cegiełkę. Inspirowana naturą, ręcznie wykonana, wegańska cegiełka kampanii, którą jest BIUSTOmydło została stworzona w 100% charytatywnie przez partnera kampanii, markę ORGANIQUE, by wspierać kobiety w tym, co niezwykle istotne – w dbaniu o zdrowie i w pielęgnowaniu miłości do własnego ciała. Mydełko kształtem przypominające pierś, wymydla się po 30 dniach jego używania, co przypomina o wykonaniu samobadania piersi. 

BIUSTOmydło dostępne jest nadal w sklepach wymienionych pod adresem www.dotykamwygrywam.pl/biustomydlo-cegielka oraz w sieci salonów Organique. Wszystkie środki pozyskane ze sprzedaży cegiełki trafiają na konto Fundacji „Wsparcie na Starcie” i przeznaczone są na produkcję biustoedukacyjnych materiałów dla nastolatek dystrybuowanych w szkołach przez Fundację. 

 

Najnowsze dane - Rak piersi w Polsce – Najnowszy raport Krajowego Rejestru Nowotworów „Nowotwory Złośliwe w Polsce”* 

W 2019 roku najczęściej rejestrowane były nowotwory złośliwe: piersi – 22,9%, płuca – 9,9 %, trzonu macicy – 7%, okrężnicy 5,9%, jajnika – 4,3%, tarczycy – 4,1%, i szyjki macicy -2,8%. W populacji młodych kobiet najczęstsze były nowotwory piersi (28% zachorowań, 27% zgonów), szyjki macicy (5% zachorowalność, 10% zgonów), jajnika (5% zachorowań, 8% zgonów) i jelita grubego (3% zachorowań, 6% zgonów). 

W populacji kobiet w średnim wieku najczęstsze były nowotwory piersi (29% zachorowań, 18% zgonów), płuca (9% zachorowalność, 21% zgonów), jelita grubego (8% zachorowań, 9% zgonów),  jajnika (6% zachorowań, 9% zgonów) i trzonu macicy (9% zachorowań, 3% zgonów).

Przeczytaj komentarze (1)

Komentarze (1)

SUPER AKCJA. DZIĘKUJEMY!!! środa, 02.02.2022 18:53
Przez covid znacznie trudniej dostać się do lekarza i przez...