7 rad pomocnych dla promowania strony internetowej

środa, 29.6.2022 18:57 310

Tworząc strony internetowe należy pamiętać nie tylko o ich właściwym projektowaniu, budowaniu zaangażowaniu i funkcjonalności. Sama strona internetowa bez odpowiedniej promocji nie wystarczy by przynosić Klientów. Tworzenie stron wraz z budową strategii marketingowej oraz pozycjonowaniem czyni ją zyskowną i pracującą dla Twojego biznesu.

Jak wypromować się w internecie?

Masz już stronę internetową, doskonale. Czas zacząć budować jej widoczność. O ile strona internetowa jest poprawnie przygotowana i technicznie nie ma problemów to przed Tobą droga otwarta do walki o wysokie pozycje TOP10.

Codziennie z wyszukiwarki Google, portali społecznościowych korzysta tysiące osób, warto dotrzeć do wybranej grupy docelowej, budować markę i grono swoich odbiorców.

Zobacz na co zwrócić uwagę podczas tworzenia strony internetowej by była przyjazna pozycjonowaniu i optymalizacji SEO. Jak promować stronę internetową by skutecznie zdobywała Klientów.

Tworzenie strony od podstaw ?

Jeżeli nie masz strony internetowej sprawdź tworzenie stron we Wrocławiu usługę od profesjonalnej agencji interaktywnej hauerpower.com. Kompleksowe podejście 360 - zobacz więcej informacji.

Znajdź frazy kluczowe na które strona internetowa będzie budowała zasięgi

Przed przystąpieniem do projektowania stron internetowych każda agencja interaktywna z którą podejmiesz współpracę powinna przygotować tzw: research SEO oraz analizę fraz kluczowych. Dzięki temu zdobędziesz wiedzę jak wyglądają Twoje potencjalne frazy generujące ruch i przynoszące Klientów.

Na podstawie listy fraz można utworzyć strukturę strony pod główne frazy kluczowe i zebrać grupy fraz w odpowiednie silosy tematyczne tworząc wyczerpujący content dla strony internetowej. Aby wykonać taki research samodzielnie możesz użyć do tego wyszukiwarki Google, wpisując poszczególne słowa kluczowe zobaczysz podpowiedzi Google oraz listę fraz na końcu wyników wyszukiwania.

Zobacz również jak zwiększyć ruch na stronie internetowej by przynosiła dla Twojej firmy jak najlepsze leady z pożądanych fraz kluczowych.

Pozycjonowanie stron - marketing i zasięgi organiczne

Nie ma lepszego sposobu na zdobycie Klientów zainteresowanych konkretnym produktem lub usługą jak to by Twoja strona internetowa była w Google. Użytkownicy wpisujący frazy to potencjalni Klienci. Warto zadbać o tą część marketingu internetowego która poprawi i wzmocni wartość Twojej domeny. Aby zbudować wartość którą doceni Google wystarczy prowadzić bloga i aktualnie dostarczać nowe treści, które zwiększą jej zasięgi. Poprzez odpowiednią optymalizację onsite i SEO Twoja strona sukcesywnie będzie poprawiać wyniki.

Nie da się ukryć że działania z zakresu pozycjonowania i SEO są czasochłonne i drogie to jednak w dłuższej perspektywie przynoszą zwrot w postaci stabilnych pozycji i pracującej strony internetowej.

Na czas i koszt pracy optymalizacji onsite składa się wiele czynników m.in:

  1. optymalizacja tagów meta jak tytuł i opis,
  2. powiązanie linkowaniem wewnętrznym podstron zbliżonych tematycznie,
  3. przygotowaniem nagłówków h1-h3 oraz odpowiednia ich optymalizacja na główne frazy kluczowe,
  4. bardzo ważne! powiązanie adresu podstrony z frazą kluczową, zastosowanie krótkich i prostych adresów url,
  5. zadbanie o UX, obecnie SEO bardzo mocno koreluje z użytecznością stron www

Stwórz bloga

Sama strona internetowa jest warunkiem koniecznym by móc budować markę w internecie. Jednak w dzisiejszych czasach sama strona nie wystarczy, im więcej uruchomisz kanałów sprzedaży tym staniesz się bardziej widoczny i zauważony. Tworząc strony internetowe zauważyliśmy znaczną poprawę widoczności stron, które posiadają moduł bloga i regularnie publikują wartościowe treści.

Blog zwiększa zasięgi strony internetowej dzięki pozycjonowaniu na długi ogon tj: pozycjonowanie na frazy kilkuwyrazowe. Frazy takie są mniej wyszukiwane jednak lepiej konwertują gdyż pozyskany użytkownik jest już bardziej sprecyzowany na konkretny produkt niż wpisujący zapytanie ogólne do wyszukiwarki.

Pozyskaj nowych Klientów dzięki Google Ads

Twórz kampanie Adwords wspomagając pozycjonowanie i SEO. Zdecydowanie zalecana droga na początek drogi budowania marki w internecie. Bardzo dobrym pomysłem jest wykorzystanie kuponu od Google dla nowych firm.

Dzięki niemu nie wydasz ani złotówki przez pierwszy okres trwania kampanii Ads, a możesz zdobyć nowych Klientów na drugi dzień. By jednak Twoja kampania była skuteczna warto przygotować odpowiednio stronę internetową na określone frazy kluczowe.

Strona internetowa powinna w swojej strukturze posiadać podstrony przypisane do odpowiednich fraz kluczowych. Dzięki temu reklamy będą skuteczniejsze.

Remarketing - przypomnij o sobie Klientom

Poprzez integrację Adwords na stronie możesz tworzyć reklamy targetowane dla Klientów którzy już odwiedzili Twoją stronę internetową i przypomnieć im o swojej firmie. Wdrożenie poprzez Google Tag Managera jest bardzo proste i nie wymaga znajomości kodowania.

Promuj firmę lokalnie w Google Moja Firma

Uzupełnij wizytówkę Google, warto wprowadzić wszystkie dane tj:

  • zdjęcia
  • adres
  • kontakt
  • dodać wirtualny spacer
  • wykorzystać możliwość napisania wiadomości i opisu w wizytówce

Zwiększysz swoją szansę na lepsze pozycje w mapach i w wynikach organicznych w sekcji map. Duża ilość kliknięć pochodzi z tej sekcji wyników Google.

Firmy które powinny głównie zainteresować się wizytówką w Google to :

  • restauracje
  • fryzjerzy
  • kawiarnie
  • salony kosmetyczne
  • branża usługowa

Zainwestuj w influencer marketing

Promuj swoje usługi u innych blogerów. Masz produkt w sklepie internetowym, promuj go u influencerów na instagramie, facebooku, zamów post partnerski na blogu z linkiem do strony. Korzystasz podwójnie gdyż pokazujesz markę targetowanej publiczności, zyskujesz link z tematycznej strony, który jest wartościowy.

Promuj swoją markę w każdym możliwym kanale sprzedażowym gdyż wszędzie są użytkownicy będący Twoją grupą docelową, dzięki wdrożeniu Google Analitycs będziesz w stanie monitorować ruch i jego skuteczność, podejmować decyzję w który kanał zainwestować więcej jeżeli przynosi lepsze efekty.