Akcja “Kup Piwo dla Zwierzaka” zainicjuje we Wrocławiu Tydzień Bez Futra
Wrocławski oddział Stowarzyszenia Otwarte Klatki organizuje w dniach 22-29 listopada akcję „Kup piwo dla zwierzaka”. Wybrane restauracje, puby, kluby oraz browary przekażą część dochodu ze sprzedanych w tym czasie piw na działalność organizacji i walkę na rzecz wprowadzenia zakazu hodowli i zabijania zwierząt na futra. Będzie to część obchodów światowego Tygodnia Bez Futra.
„Kup piwo dla zwierzaka” to zyskująca w całej Polsce popularność akcja, podczas której można połączyć przyjemnie spędzony czas z pomaganiem zwierzętom. Pierwsza edycja odbyła się w 2018 r. we Wrocławiu i okazała się świetnym sposobem na zwrócenie uwagi społeczeństwa na los zwierząt. Z każdą edycją przybywa restauracji, pubów, klubów oraz browarów, które pragną wesprzeć Otwarte Klatki w walce o prawa zwierząt.
Tym razem inicjatywa jest jednym z elementów towarzyszących obchodom Tygodnia Bez Futra. Termin nie jest przypadkowy – to właśnie teraz, w listopadzie, na fermach przemysłowych zabijane są zwierzęta, których skóry przeznaczone zostaną na futra.
W nadchodzącym beneficie weźmie udział aż 15 lokali: Ahimsa, AR-Bar, Bułka z Masłem Włodkowica, Czuła jest noc, DOJUTRA Św. Antoniego, DOJUTRA Ofiar Oświęcimskich, Karavan, Klubogaleria Szajba, Marynka Piwo i Aperitivo, Mistrz i Małgorzata, Młoda Polska bistro & pianino, Recepcja, Rumbar, Surowiec, Szynkarnia Local food & multitap. Akcję wspierają też Browary Doctor Brew, Funky Fluid oraz Hurtownia Piwa Sajon, które zapewniły piwo w wybranych miejscach.
– Akcja Otwartych Klatek, mająca na celu wprowadzenie całkowitego zakazu zabijania zwierząt na futra, jest wpisana w naszą działalność od początku. Szerzenie świadomości na temat okrucieństwa hodowli jak i konkretne działania fundacji wpływające na ograniczenie tych zjawisk wymagają nakładów i jesteśmy dumni, że nasi goście mogą dorzucić swoją cegiełkę do tego pożytecznego projektu. Dlatego będziemy ten cel wspierać aż do ostatniej zamkniętej klatki - mówi Michał Świgulski, właściciel restauracji Karavan.
Całość dochodu zostanie przeznaczona zostanie na wsparcie kampanii “Cena Futra”, która ma na celu zakończenie hodowania i zabijania zwierząt dla ich futer. Aby to się udało, publikowane są rezultaty śledztw, prowadzone są interwencje oraz rozmowy z firmami odzieżowymi.
Według wyliczeń organizacji Animal Charity Evaluators, oceniającej efektywność działań organizacji prozwierzęcych, jedna złotówka wpłacona na Otwarte Klatki ratuje w przybliżeniu czternaście zwierząt. Na los tylu z nich można więc wpłynąć, wypijając jedno piwo w ramach akcji.
Dodaj komentarz
Komentarze (0)