BAL! Kampania społeczna - jestesmy dobrzy w byciu razem!

środa, 4.5.2022 13:02 250 0

Ponad 40% dzieci i nastolatków należących do pewnej społeczności często lub bardzo często myśli o samobójstwie. 94% ma objawy depresji, u ponad połowy z nich są one nasilone lub silne*
Ta społeczność to osoby LGBT+.

To musi się zmienić! A zeby moglo sie zmienic, mlode osoby LGBT+ potrzebują wsparcia i komunikatu że wszystko jest z nimi OK a trudności okresu dojrzewania miną!

Kampania podkreśla znaczenie społeczności osób LGBT+, odnosi się do historii ruchu Queer oraz ruchu emancypacji osób LGBT+ w krajach rozwiniętych.  

Twórcą kampanii jest Grupa Stonewall – organizacja działającą na rzecz osób LGBT+ w Polsce.

Kampania powstała jako odpowiedź na badania przeprowadzone przez Grupę Stonewall, wskazujące na ogromny problem przemocy w polskich szkołach, której ofiarami były osoby LGBT+

Kampania składa się z trzech elementów:

  • przestrzeni na Discordzie – bezpiecznego miejsca i platformy komunikacyjnej dla młodzieży LGBT+, tworzonej i moderowanej przez aktywistów, gdzie każdy będzie mógł znaleźć akceptację i nawiązać więzi.
  • filmów kampanijnych z udziałem influencerów. Gwiazdy opowiadają o swoich przeżyciach w szkle, o okresie dorastania, dzielą się przeżyciami i wspierają młodych. W filmach kampanijnych pokazujemy, że trudne szkolne chwile mijają, że w dorosłym życiu wszystko się zmienia, a najważniejsze to znaleźć dookoła siebie ludzi na których możesz polegać.
  • wydarzenia:  BAL - event online wieńczący kampanię. Odbędzie się on na platformie Gridaly – podczas wydarzenia uczestnicy będą mogli obejrzeć występy gwiazd polskiej sceny ballroom'owej, bawić i cieszyć ze swojego towarzystwa, a także poznać nowych ludzi i przeżyć prawdziwy Bal, na który zasługuje każdy.

Ważnym elementem kampanii jest również strona WWW na której zamieszczone zostaną poradniki dla uczniów LGBT+, nauczycieli czy sojuszników – pomagające w trudnej, szkolnej rzeczywistości: https://bal.grupa-stonewall.pl/

Sponsorami kampanii są: Ambasada Wielkiej Brytanii w Polsce oraz Ambasada Stanów Zjednoczonych w Polsce.
Kampania powstała przy bliskiej współpracy z ekosystemem organizacji działających na rzecz młodzieży i osób LGBT+ w Polsce tj. Fundacja GrowSpace, Stowarzyszenie Tolerado, Fundacja Impuls.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)