Biznes gastronomiczny, a potrzeby konsumentów

poniedziałek, 16.12.2019 14:18 2094

Gastronomia to niezwykle zróżnicowana i trudna branża. Wymaga ogromnego zaangażowania, ale przede wszystkim także dopasowania do potrzeb klientów. Ale jednocześnie oprócz zysków finansowych, może dać wiele satysfkacji. Aby założony biznes gastronomiczny faktycznie miał szansę się rozwijać i być rentowny, potrzebny jest odpowiedni produkt, oferta, dobra lokalizacja, reklama i otwartość na sugestie gości. Aby wyróżnić się na rynku, lokal gastronomiczny powinien oprócz jedzenia oferować także możliwość spędzenia czasu czy odpowiedni wystrój. Warto rozważyć możliwość organizacji eventów np. koncertów, spotkań lub specjalne promocje. Wiele zależy od tego, do kogo kierujemy naszą ofertę. Zdefiniowanie dokładnej grupy docelowej pozwoli na określenie jej potrzeb i ich spełnienie.

Gastronomia: sposób na własny biznes

Gastronomia przyciąga licznych inwestorów. Posiadanie własnej restauracji czy kawiarni jest dla wielu osób marzeniem. Planując jednak własny biznes gastronomiczny warto dokładnie przemyśleć swoje działania. Zadowoleni goście, przygotowywanie posiłków wysokiej jakości, wyspecjalizowanie się czy możliwość nieustannej zmiany to niewątpliwe zalety tego rodzaju działalności. Praca w tej branży potrafi dać dużo satysfakcji. Stawia jednak również wiele wyzwań. Przede wszystkim na początku. Aby otworzyć lokal gastronomiczny potrzebny jest duży nakład finansowy. To także konieczność spełnienia wielu wymogów prawnych, przestrzegania przepisów sanepidu itp. Prawdziwym wyzwaniem jest stworzenie takiej oferty, która skutecznie przyciągnie klientów i pozwoli na generowanie zysków na zakładanym poziomie. W obliczu bardzo licznej konkurencji – nie jest to proste zadanie. Mimo to biznes gastronomiczny cieszy się dużą popularnością. Szczególnie osoby mieszkające w większych miastach coraz chętniej korzystają z bogatej i różnorodnej oferty lokali. W sezonie letnim wielu klientów przyciąga także mobilna gastronomia.

Potrzeby klientów lokali gastronomicznych

Niezależnie od tego, do jakiej grupy odbiorców kierujemy nasz biznes gastronomiczny ważne jest, by uwzględnić ich potrzeby. Część z tych oczekiwań jest oczywista, natomiast spełnianie innych może skutecznie pomóc wyróżnić się na rynku. Lokal gastronomiczny powinien posiadać odpowiednie zaplecze: dobrze wyposażone, czyste toalety są absolutnie podstawowym obowiązkiem. Warto także zadbać choćby o możliwość swobodnego powieszenia kurtek czy wygodne krzesła i stoliki przygotowane na różną liczbę gości. Niezmiernie ważne jest oczywiście zapewnienie kompetentnej i profesjonalnej obsługi. Ale żeby przyciągać klientów, warto pomyśleć także np. o kąciku dla dzieci czy przewijaku. Jeśli chcemy, aby do naszego punktu przychodziły grupy znajomych, całe rodziny, można restaurację czy kawiarnię uzupełnić o regał z książkami, czasopismami lub gry planszowe. Aktualnie zdecydowana większość lokali oferuje darmowy dostęp do wifi. Istotna może być także dostępność gniazdek elektrycznych. Szczególnie ważne jest to wówczas, gdy mamy ofertę lunchową lub nasz lokal gastronomiczny sprzyja organizacji biznesowych spotkań.

A może mobilna gastronomia z firmą Foodbike?

Mobilna gastronomia stawia przed właścicielami innego rodzaju wyzwania. Często traktowana jest jako punkt, gdzie tylko zamawiamy produkty. Rowery do kawy czy rowery do lodów znajdują się w miejscach, w których przebywa dużo ludzi. Korzystanie z ich oferty jest więc najczęściej szybkie i wygodne. Warto jednak zwrócić uwagę na infrastrukturę, otaczającą miejsce, w którym sprzedajemy nasze produkty. Jeśli w pobliżu nie ma żadnych ławek czy trawnika, na którym można rozłożyć koc, warto rozważyć rozstawienie kilku składanych krzeseł i stolików. Pomimo tego, że kontakt klienta z obsługa jest krótszy niż w przypadku stacjonarnej restauracji, nadal pozostaje ona jednym z najważniejszych elementów. To właśnie uśmiechnięta, miła osoba, która obsługuje nasz food bike może skutecznie przyciągać nowych gości. Profesjonalnie obsłużony klient zdecydowanie chętniej powróci do nas w przyszłości. Ważna jest więc komunikatywność, wiedza o produkcie i otwartość na innych. Rowery do lodów czy rowery do kawy powinny dostosować ofertę do sugestii odwiedzających, aby realnie móc spełniać ich potrzeby.

Dlaczego właśnie rower gastronomiczny?

Spośród różnego rodzaju pojazdów, to właśnie rower gastronomiczny jest dla wielu osób najlepszym rozwiązaniem. Pozwala na największą mobilność, można go przystosować do wielu produktów. Rower do lodów czy rower do kawy poza sezonem można nadal wykorzystać podczas różnego rodzaju eventów czy ustawić w pomieszczeniach. Food bike wyposażony jest w specjalny akumulator, który pozwala na pracę nawet przez cały dzień. Przepisy są znacznie mniej wymagające niż w porównaniu do stałych lokali czy nawet większych pojazdów. Rower gastronomiczny pozwala na jeszcze lepszy kontakt z gośćmi i nieustanne reagowanie na ich potrzeby, sugestie. Food bike daje szansę na szybkie i dość duże zyski, zwłaszcza przy dobrej pogodzie. I chociaż wymaga dużego zaangażowania, a wyniki często zależą choćby od pogody – potrafi dać wiele satysfakcji. Zwłaszcza, że prowadzenie takiego biznesu jest łatwo dostępne.