Chcesz założyć firmę jubilerską? Przedstawiamy Ci 7 rzeczy, o których musisz wiedzieć!

środa, 29.7.2020 11:30 5453

Jeśli masz w głowie pomysł założenia firmy jubilerskiej, zapewne jesteś kreatywną osobą, pełną werwy i zapału a Twoja głowa jest pełna pomysłów. Często osoby pełne energii, gotowe do działania zniechęcają się tematem biznes planu.

Jeśli jednak zależy Ci na budowaniu udanego biznesu oraz na osiąganiu zysku, biznes plan będzie złem koniecznym. Nie orientujesz się co to jest? Wiele przykładowych szablonów bez problemu znajdziesz w internecie. My odpowiemy Ci na niektóre podstawowe pytania, które powinieneś sobie zadać zanim zaczniesz sprzedawać swoje produkty.

Krok 1: Jaki rodzaj biżuterii chcesz sprzedawać?

Bransoletki czy kolczyki to sprawa drugorzędna, musisz spojrzeć głębiej. Jakiego rodzaju biżuterię chcesz tworzyć? Czy będzie to biżuteria kostiumowa? Naszyjniki dla hipisów na bazie kryształów? A może biżuteria luksusowa, która byłaby trzymana pod kluczem w sklepie?

Określenie kategorii pomoże ci w budowaniu marki i napisaniu misji, która jest krokiem nr 2.             Nie martw się - zawsze możesz dodawać lub zrezygnować z tworzenia danego typu biżuterii w miarę upływu czasu, nie jesteś przywiązany do jednej kategorii na zawsze. Najważniejsze jest abyś zdobył klienta.

Krok 2: Napisz swoje oświadczenie biznesowe

Tak, być może się zastanawiasz po co, ale powinieneś napisać swoją misję działania. Jest to bardzo proste, musisz określić  co robisz, dlaczego chcesz to zrobić i dla kogo to będziesz robił.

Nie musisz używać wymyślnego żargonu biznesowego, aby przekazać swoją misję. Powinieneś przedstawić niezmyślony stan,  zgodny z rzeczywistością. Trzy informacje, które wymieniliśmy powyżej, powinny wystarczyć Twoim klientom, o ile będą one autentyczne!

Krok 3: Pomyśl o logistyce

W momencie gdy już wiesz na czym bazuje twoja firma, co jest jej podmiotem, możemy porozmawiać o szczegółach. Gdzie będziesz kupować biżuterię czy zamierzasz wyrabiać ją sam? W swoim domu?  A może jednak potrzebujesz wynająć powierzchnię biurową lub magazynową?

Skąd zdobędziesz materiały? Nie zapomnij wziąć pod uwagę kosztów wysyłki, drukarki i kopert jako części swoich materiałów. Bez nich nie możesz sprzedać swoich towarów!

Jakie będą twoje koszty operacyjne?

Zanim będziesz mógł określić budżet i wycenić swoje produkty, musisz dowiedzieć się, jaki jest podstawowy koszt prowadzenia twojej firmy. Powinno to obejmować takie elementy, jak uzyskanie licencji biznesowej (jeśli jej potrzebujesz), zapłacenie sobie wynagrodzenia (tak wiele osób o tym zapomina!), czynsz i wszelkie materiały.

Gdy już to wszystko sobie poukładasz, będziesz potrzebować oficjalnego budżetu biznesowego. Wzory takich budżetów możesz również podobnie jak biznes plan znaleźć w Internecie.

Znajomość kosztów pokaże Ci, jaką wielkość marży musisz umieścić na swojej biżuterii, aby czerpać zyski uwzględniając wszystkie koszty.

Krok 4: Zamów zbiorczo półprodukty

Wiemy, że nie możesz się doczekać, aby pokazać swoją wizję biznesu światu, ale aby to zrobić, będziesz potrzebować materiałów do  wykonania swojej biżuterii. Kiedy zamawiasz półprodukty hurtowo, czas wysyłki jest zwykle dłuższy. Tak więc każdorazowo upewnij się, że zamawiasz to, czego potrzebujesz. Być może szybko sprzedasz to co masz w swojej ofercie, tak więc miej na uwadze by mieć odpowiedni zapasach swojego asortymentu.

Pamiętaj również, że jeśli zaopatrujesz się w włoskiej hurtowni biżuterii do tworzenia swojej indywidualnej selekcji biżuterii - nikt nie oczekuje, że sam będziesz wykuwał metal!

Krok 5: Przeprowadź badanie konkurencji

Okej - zróbmy sobie przerwę od wszystkich budżetowych liczb i szczegółów. Kiedy czekasz na dostawę zapasów, czas założyć kapelusz śledczy i przeprowadzić badanie rynku.

Kim jest twoja konkurencja na rynku, która sprzedaje najbardziej przybliżone produkty? Jakie znajdziemy recenzje na ich temat? Co oni robią źle? Jakie są ich ceny? Co ci się podoba w ich biznesie (z zewnątrz), a czego nie akceptujesz?

Rób notatki i pamiętaj, aby śledzić swoich konkurentów w mediach społecznościowych. Chociaż wrogowie to mocne słowo, ale jak to się mówi- trzymaj przyjaciół blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.

Krok 6: Znajdź swoją platformę

Jest powód, dla którego ten krok następuje po badaniach konkurencji. Zależy ci na tym aby znaleźć lukę na rynku, w której nie ma twoich konkurentów lub przynajmniej szukasz miejsca, gdzie jest ich mniej.

Możesz stworzyć swój własny sklep na stronie internetowej lub skorzystać z dostępnych platform sprzedażowych.

Nie rób jeszcze aukcji, jeśli planujesz sprzedaż poprzez np. allegro. Poświęć trochę czasu na zbadanie, jak to jest sprzedawać  na różnych witrynach. Jakie są wady i zalety? Jakie są koszty przetwarzania lub wystawiania? Czy istnieją samouczki dotyczące rozpoczynania aukcji przedmiotów?

Ten krok powinien zająć ci od kilku dni do tygodnia - lub dłużej, jeśli potrzebujesz.

Pamiętaj, im dłużej, skrupulatnie i uczciwie planujesz swój biznes, tym większa szansa, że odniesiesz sukces!

Krok 7: Stwórz swoje elementy fundamentowe

Istnieją różne sposoby prowadzenia biznesu jubilerskiego. Możesz wykonać dużą liczbę kilku wzorów i poczekać, aż sprzedadzą się przed wprowadzeniem nowych stylów, albo możesz wykonać jeden z wielu stylów i wykonywać je na zamówienie.

Z każdym sposobem produkcji-sprzedaży wiąże się ryzyko. Jeśli zrobisz dużą liczbę naszyjników w pewnym stylu, który okaże się, że szybko stał się mało popularny, będziesz miał je na magazynie.  Ale jeśli masz wiele stylów i robisz je na zamówienie, łatwo możesz zostać w tyle, zwłaszcza jeśli popyt jest wysoki a ty nie nadążasz z produkcją!

Wszystko zależy od twojego harmonogramu, planu działania, tego, jak dobrze znasz siebie i co twoim zdaniem będzie najlepsze.

Gdy masz już swoje wyjątkowe modele biżuterii, przygotuj im dobre oświetlone i wykonaj porządne zdjęcia. Możesz zlecić wykonanie profesjonalnej sesji firmie zewnętrznej. Następnie przygotuj się na…

Otwarcie swojej firmy jubilerskiej!

Wreszcie dochodzimy do ekscytującej części, czyli otwarcia twojego sklepu! Cała ciężka praca budowania biznesu jubilerskiego doprowadziła do tego momentu, w którym możesz konkurować z innymi, którzy odnieśli sukces. Pamiętaj, aby być konsekwentnym i nie poddawać się - wierzymy w ciebie!