Co można załatwić we wrocławskich urzędach zdalnie?

czwartek, 19.3.2020 10:57 1254 0

Z powodu wprowadzonego stanu zagrożenia epidemicznego większość jednostek Urzędu Miejskiego Wrocławia pracuje w ograniczonym zakresie. Nie oznacza to jednak, że mieszkańcy nie mogą załatwić swoich spraw. Wiele spraw można załatwić, nie wychodząc z domu, przez internet, korzystając z Internetowego Centrum Obsługi Mieszkańca.

W  związku  ze  stanem  zagrożenia  epidemicznego operatorzy numeru 71 777 77 77 pracują w godzinach 8:00 – 15:45

       Fot.Pixabay

Większość spraw możemy załatwić za pośrednictwem EPUAP lub tradycyjną pocztą.

Profil zaufany możesz założyć bez wychodzenia z domu, jeśli masz:

Więcej czytaj tutaj

Ważne!

W przypadku odbioru dowodu osobistego, zameldowania cudzoziemca nieposiadającego numeru PESEL oraz odbioru prawa jazdy, jeżeli wniosek został złożony elektronicznie, można to zrobić osobiście we wskazanych siedzibach COM w godzinach 8.00-15.15.

Szczegóły dostępne tutaj.

Departament Prezydenta:

  • pisma i wnioski o patronat do kancelarii prezydenta (e-mail),
  • w pozostałych sprawach sugerowany jest kontakt telefoniczny.

Wydział Architektury i Budownictwa:

  • wnioski o wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakty,
  • zapytania w trybie informacji publicznej i inne wynikające z działalności wydziału,
  • wnioski o wypis i wyrys z miejskiego planu zagospodarowania przestrzennego.

Wydział Przedszkoli i Szkół Podstawowych:

Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków:

  • informacje dotyczące prowadzonych spraw (sprawy w toku),
  • informacje o statusie ochrony konserwatorskiej- informacje dotyczące wymaganych wniosków, dokumentacji projektowej (w nowych sprawach),
  • informacje o zasobach archiwalnych,
  • wnioski o dostępie do informacji publicznej.

Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów:

  • wnioski od mieszkańców Wrocławia za pośrednictwem platformy e-PUAP,
  • udzielanie porad prawnych w prostych sprawach – bez konieczności analizy dokumentów (telefonicznie, pn.-pt., g. 08.00 - 15.30),
  • udzielanie ogólnych informacji w sprawach prowadzonych przez rzecznika,
  • przyjmowanie wniosków drogą elektroniczną na e-mail sekretariatu: brk@um.wroc.pl

Biuro Rozwoju Wrocławia

  • sprawy dotyczące planowania przestrzennego, systemu informacji przestrzennej oraz nazewnictwa ulic i adresów.

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego

  • niemal wszystkie sprawy, m.in. związane z usuwaniem pojazdów z drogi, sprawy pożarowe.

Wydział Podatków i Opłat (za pośrednictwem EPUAP):

  • podatki od nieruchomości od osób fizycznych i od osób prawnych,
  • podatek od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych,
  • opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  • zaświadczenia w sprawach podatków i opłat,
  • zgłoszenie zmiany danych osobowych w sprawach dot. podatków i opłat lokalnych,
  • podatki rolne od osób fizycznych i osób prawnych,
  • podatki leśne od osób fizycznych i osób prawnych.

Szczegółowy wykaz spraw dostępny tutaj.

Wydział Spraw Obywatelskich (za pośrednictwem EPUAP oraz w Centrach Obsługi Mieszkańca przy pl. Nowy Targ 1-8, ul. Bogusławskiego 8,10 i ul. Zapolskiej 4 oraz USC):

  • informacje i zapytania w sprawie umieszczania reklam (telefonicznie, mailowo, pocztą),
  • składanie wniosków na umieszczanie nośników reklamowych (drogą pocztową i mailem),
  • informacje dotyczące Parku Kulturowego "Stare Miasto" (telefonicznie, mailowo, pocztą),
  • informacje dotyczące prowadzenia handlu okrężnego, funkcjonowania targowisk, gastronomii mobilnej, jarmarków, kiermaszy itp. (telefonicznie, mailowo, pocztą),
  • składanie wniosków do losowania na miejsca handlowe (drogą pocztową i mailem),
  • pozyskiwanie informacji dot. możliwości uzyskania dofinansowania, procedury rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej, zakładania spółki prawa handlowego lub spółdzielni socjalnej, uzyskania decyzji, licencji lub zezwoleń - niezbędnych do prowadzenia określonej działalności, lokalnych instytucji otoczenia biznesu (w zakresie pomocy finansowej, doradczej, informacyjnej i inkubacyjnej),
  • bieżąca obsługa dotacji przyznanych organizacjom pozarządowym (zdalnie).

Wydział Zamówień Publicznych:

  • prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego o wartości równej lub przekraczającej równowartość 214 000 euro (próg unijny) poprzez platformę przetargową,
  • zwracanie się przez wykonawców o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - w przypadku postępowań o udzielenie zamówienia publicznego o wartości mniejszej niż równowartość 214 000 euro.

Wydział Lokali Mieszkalnych:

  • zapytania dotyczące ogólnych zasad ubiegania się o lokal mieszkalny z zasobu Gminy Wrocław,
  • zapytania dot. regulowania tytułów prawnych do zajmowanych lokali oraz w toczącym się już w Wydziale postępowaniu,
  • przesyłanie wniosków.

Biuro Rady Miejskiej Wrocławia:

  • indywidualny kontakt z Radnymi za pośrednictwem poczty elektronicznej (odwołane dyżury),
  • korespondencja klientów do Biura Rady Miejskiej Wrocławia i do poszczególnych Komisji (mailem).

Wydział Inżynierii Miejskiej:

  • wszystkie sprawy mogą być realizowane zdalnie lub telefonicznie.

Wydział Nieruchomości Skarbu Państwa

  • wszystkie sprawy i postępowania mogą być obsługiwane telefonicznie lub mailowo.

Biuro Nadzoru Właścicielskiego:

  • wszystkie sprawy można załatwiać zdalnie.

Wydział Środowiska i Rolnictwa 

  • sprawy można załatwiać przez pocztę e-puap oraz pocztą tradycyjną,
  • uzyskiwanie informacji wyłącznie telefonicznie.

Biurze Obsługi Infrastrukturalnej:

  • wszystkie sprawy można załatwić zdalnie.

Wydział Wody i EnergiiDoradztwo energetyczne: odpowiedzi na pytania dotyczące wymiany pieca, w szczególności:

  • jak uzyskać dopłatę z miejskich programów KAWKA Plus (wymiana pieca) oraz Termo Kawka (wymiana okien),
  • jak uzyskać dopłatę z Lokalnego Programu Osłonowego (dopłaty do rachunków za ogrzewanie),
  • jak uzyskać zwolnienie z czynszu po wymianie pieca w mieszkaniu komunalnym,
  • gdzie szukać źródeł finansowania zmiany ogrzewania, termomodernizacji oraz inwestycji w odnawialne źródła energii,
  • czy we Wrocławiu można palić w piecu na węgiel lub w kominku.

Planowanie przestrzenne 

Wszelkie informacje można uzyskać telefonicznie lub mailowo, a ewentualne wnioski czy uwagi do planów miejscowych mogą być składane mailowo lub pocztą tradycyjną.

Wpisanie zadania do PGN i odbiór potwierdzenia można przesłać pocztą  tradycyjną lub mailowo.

  • Wszelkie informacje i pomoc można uzyskać telefonicznie.
  • Nie są to sprawy terminowe, mogą  być odłożone w czasie (zwolnienie od podatku jest przyznawane dopiero  od następnego roku)

Program  „złap deszcz”:  

  • informacja o statusie złożonego wniosku , oraz wniosku o rozliczenie
  • zapytania w sprawie Projektu "GrowGreen" na email: growgreenWRO@um.wroc.pl
  • dokumentacja projektowa do zaopiniowania w zakresie gospodarowania wodami opadowymi można wysyłać tradycyjną pocztą lub elektronicznie na  email: bwe@um.wroc.pl

Wszystkie informacje w tym zakresie można uzyskać telefonicznie lub mailowo.


Miejskie Centrum Usług Społecznych

  •  uzyskanie informacji o świadczonych usługach - domy pomocy społecznej i dzienne domy pomocy

MOPS

  • info wysłane odrębną wiadomością z uwagi na obszerność.

Wydział Partycypacji

  • Wszystkie sprawy tam gdzie wymagany jest podpis, można załatwiać przez e-puap lub przesłanie Poczta Polską
  • pełna informacja ka każdy temat z zakresu zadań realizowanych przez WSS jest udzielany telefonicznie lub przez strony WWW lub media społecznościowe.

Dodatkowo:

  • Sekcja ds. Rewitalizacji:

wydawanie zaświadczeń o położeniu nieruchomości na obszarze rewitalizacji

Dział ds. Partycypacji

  • Obecnie żadne konsultacje społeczne nie odbywają się. Planowane są procesy, które będą prowadzone w formie wyłącznie elektronicznej.
  • Zgłoszenia na panel obywatelski przyjmowane są zgodnie z harmonogramem, planowane na 24 marca, na godz. 12.00 losowanie panelistek i panelistów odbędzie się i będzie relacjonowane na żywo na stronie www.wroclaw.pl/rozmawia.

Nieodpłatna Pomoc Prawna

Nieodpłatne porady prawne będą udzielane jedynie przez telefon. Warunkiem uzyskania pomocy przez telefon jest złożenie na adres poczty elektronicznej podany niżej wniosku o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego przez telefon, zawierającego oświadczenie, że nie jest się w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej (art. 4 ust. 2 ustawy nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej).

  • Lokale użytkowe dla organizacji pozarządowych - opinie.
  • Wnioski o  można przesłać mailem (scan),
  • Nadzór nad NGO/ wpisy do ewidencji, sprawdzenie dokumentów złożonych przez NGO i wymiana uwag (mail).

WBO i Fundusz Osiedlowy

  • kontakt e-mail  

Dział współpracy z NGO

  • Komisja konkursowa - może działać zdalnie,
  • wnioski o wypłatę środków 
  • zamieszczanie informacji (ogłoszeń, weryfikacji formalnej, rozstrzygnięć itp)  na BIP

Lista usług i elektronicznych wzorów dokumentów udostępnianych przez Urząd Miejski Wrocławia na ePUAPie.

Źródło: Wroclaw.pl 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)