Co można załatwić we wrocławskich urzędach zdalnie?
Z powodu wprowadzonego stanu zagrożenia epidemicznego większość jednostek Urzędu Miejskiego Wrocławia pracuje w ograniczonym zakresie. Nie oznacza to jednak, że mieszkańcy nie mogą załatwić swoich spraw. Wiele spraw można załatwić, nie wychodząc z domu, przez internet, korzystając z Internetowego Centrum Obsługi Mieszkańca.
W związku ze stanem zagrożenia epidemicznego operatorzy numeru 71 777 77 77 pracują w godzinach 8:00 – 15:45
Większość spraw możemy załatwić za pośrednictwem EPUAP lub tradycyjną pocztą.
Profil zaufany możesz założyć bez wychodzenia z domu, jeśli masz:
- konto w systemie banku lub innego przedsiębiorcy, który ma zgodę na potwierdzanie profilu zaufanego (ich listę znajdziesz na stronie profilu zaufanego),
- kwalifikowany podpis elektroniczny.
Ważne!
W przypadku odbioru dowodu osobistego, zameldowania cudzoziemca nieposiadającego numeru PESEL oraz odbioru prawa jazdy, jeżeli wniosek został złożony elektronicznie, można to zrobić osobiście we wskazanych siedzibach COM w godzinach 8.00-15.15.
Departament Prezydenta:
- pisma i wnioski o patronat do kancelarii prezydenta (e-mail),
- w pozostałych sprawach sugerowany jest kontakt telefoniczny.
Wydział Architektury i Budownictwa:
- wnioski o wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakty,
- zapytania w trybie informacji publicznej i inne wynikające z działalności wydziału,
- wnioski o wypis i wyrys z miejskiego planu zagospodarowania przestrzennego.
Wydział Przedszkoli i Szkół Podstawowych:
- proces rekrutacji (wraz ze składaniem dokumentów) do przedszkoli i szkół podstawowych (system elektroniczny),
- informacje dla rodziców,
- współpraca z placówkami.
Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków:
- informacje dotyczące prowadzonych spraw (sprawy w toku),
- informacje o statusie ochrony konserwatorskiej- informacje dotyczące wymaganych wniosków, dokumentacji projektowej (w nowych sprawach),
- informacje o zasobach archiwalnych,
- wnioski o dostępie do informacji publicznej.
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów:
- wnioski od mieszkańców Wrocławia za pośrednictwem platformy e-PUAP,
- udzielanie porad prawnych w prostych sprawach – bez konieczności analizy dokumentów (telefonicznie, pn.-pt., g. 08.00 - 15.30),
- udzielanie ogólnych informacji w sprawach prowadzonych przez rzecznika,
- przyjmowanie wniosków drogą elektroniczną na e-mail sekretariatu: brk@um.wroc.pl
Biuro Rozwoju Wrocławia
- sprawy dotyczące planowania przestrzennego, systemu informacji przestrzennej oraz nazewnictwa ulic i adresów.
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
- niemal wszystkie sprawy, m.in. związane z usuwaniem pojazdów z drogi, sprawy pożarowe.
Wydział Podatków i Opłat (za pośrednictwem EPUAP):
- podatki od nieruchomości od osób fizycznych i od osób prawnych,
- podatek od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych,
- opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- zaświadczenia w sprawach podatków i opłat,
- zgłoszenie zmiany danych osobowych w sprawach dot. podatków i opłat lokalnych,
- podatki rolne od osób fizycznych i osób prawnych,
- podatki leśne od osób fizycznych i osób prawnych.
Szczegółowy wykaz spraw dostępny tutaj.
Wydział Spraw Obywatelskich (za pośrednictwem EPUAP oraz w Centrach Obsługi Mieszkańca przy pl. Nowy Targ 1-8, ul. Bogusławskiego 8,10 i ul. Zapolskiej 4 oraz USC):
- informacje i zapytania w sprawie umieszczania reklam (telefonicznie, mailowo, pocztą),
- składanie wniosków na umieszczanie nośników reklamowych (drogą pocztową i mailem),
- informacje dotyczące Parku Kulturowego "Stare Miasto" (telefonicznie, mailowo, pocztą),
- informacje dotyczące prowadzenia handlu okrężnego, funkcjonowania targowisk, gastronomii mobilnej, jarmarków, kiermaszy itp. (telefonicznie, mailowo, pocztą),
- składanie wniosków do losowania na miejsca handlowe (drogą pocztową i mailem),
- pozyskiwanie informacji dot. możliwości uzyskania dofinansowania, procedury rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej, zakładania spółki prawa handlowego lub spółdzielni socjalnej, uzyskania decyzji, licencji lub zezwoleń - niezbędnych do prowadzenia określonej działalności, lokalnych instytucji otoczenia biznesu (w zakresie pomocy finansowej, doradczej, informacyjnej i inkubacyjnej),
- bieżąca obsługa dotacji przyznanych organizacjom pozarządowym (zdalnie).
Wydział Zamówień Publicznych:
- prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego o wartości równej lub przekraczającej równowartość 214 000 euro (próg unijny) poprzez platformę przetargową,
- zwracanie się przez wykonawców o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia - w przypadku postępowań o udzielenie zamówienia publicznego o wartości mniejszej niż równowartość 214 000 euro.
Wydział Lokali Mieszkalnych:
- zapytania dotyczące ogólnych zasad ubiegania się o lokal mieszkalny z zasobu Gminy Wrocław,
- zapytania dot. regulowania tytułów prawnych do zajmowanych lokali oraz w toczącym się już w Wydziale postępowaniu,
- przesyłanie wniosków.
Biuro Rady Miejskiej Wrocławia:
- indywidualny kontakt z Radnymi za pośrednictwem poczty elektronicznej (odwołane dyżury),
- korespondencja klientów do Biura Rady Miejskiej Wrocławia i do poszczególnych Komisji (mailem).
Wydział Inżynierii Miejskiej:
- wszystkie sprawy mogą być realizowane zdalnie lub telefonicznie.
Wydział Nieruchomości Skarbu Państwa
- wszystkie sprawy i postępowania mogą być obsługiwane telefonicznie lub mailowo.
Biuro Nadzoru Właścicielskiego:
- wszystkie sprawy można załatwiać zdalnie.
Wydział Środowiska i Rolnictwa
- sprawy można załatwiać przez pocztę e-puap oraz pocztą tradycyjną,
- uzyskiwanie informacji wyłącznie telefonicznie.
Biurze Obsługi Infrastrukturalnej:
- wszystkie sprawy można załatwić zdalnie.
Wydział Wody i EnergiiDoradztwo energetyczne: odpowiedzi na pytania dotyczące wymiany pieca, w szczególności:
- jak uzyskać dopłatę z miejskich programów KAWKA Plus (wymiana pieca) oraz Termo Kawka (wymiana okien),
- jak uzyskać dopłatę z Lokalnego Programu Osłonowego (dopłaty do rachunków za ogrzewanie),
- jak uzyskać zwolnienie z czynszu po wymianie pieca w mieszkaniu komunalnym,
- gdzie szukać źródeł finansowania zmiany ogrzewania, termomodernizacji oraz inwestycji w odnawialne źródła energii,
- czy we Wrocławiu można palić w piecu na węgiel lub w kominku.
Planowanie przestrzenne
Wszelkie informacje można uzyskać telefonicznie lub mailowo, a ewentualne wnioski czy uwagi do planów miejscowych mogą być składane mailowo lub pocztą tradycyjną.
Wpisanie zadania do PGN i odbiór potwierdzenia można przesłać pocztą tradycyjną lub mailowo.
- Wszelkie informacje i pomoc można uzyskać telefonicznie.
- Nie są to sprawy terminowe, mogą być odłożone w czasie (zwolnienie od podatku jest przyznawane dopiero od następnego roku)
Program „złap deszcz”:
- informacja o statusie złożonego wniosku , oraz wniosku o rozliczenie
- zapytania w sprawie Projektu "GrowGreen" na email: growgreenWRO@um.wroc.pl
- dokumentacja projektowa do zaopiniowania w zakresie gospodarowania wodami opadowymi można wysyłać tradycyjną pocztą lub elektronicznie na email: bwe@um.wroc.pl
Wszystkie informacje w tym zakresie można uzyskać telefonicznie lub mailowo.
Miejskie Centrum Usług Społecznych
- uzyskanie informacji o świadczonych usługach - domy pomocy społecznej i dzienne domy pomocy
MOPS
- info wysłane odrębną wiadomością z uwagi na obszerność.
Wydział Partycypacji
- Wszystkie sprawy tam gdzie wymagany jest podpis, można załatwiać przez e-puap lub przesłanie Poczta Polską
- pełna informacja ka każdy temat z zakresu zadań realizowanych przez WSS jest udzielany telefonicznie lub przez strony WWW lub media społecznościowe.
Dodatkowo:
- Sekcja ds. Rewitalizacji:
wydawanie zaświadczeń o położeniu nieruchomości na obszarze rewitalizacji
Dział ds. Partycypacji
- Obecnie żadne konsultacje społeczne nie odbywają się. Planowane są procesy, które będą prowadzone w formie wyłącznie elektronicznej.
- Zgłoszenia na panel obywatelski przyjmowane są zgodnie z harmonogramem, planowane na 24 marca, na godz. 12.00 losowanie panelistek i panelistów odbędzie się i będzie relacjonowane na żywo na stronie www.wroclaw.pl/rozmawia.
Nieodpłatna Pomoc Prawna
Nieodpłatne porady prawne będą udzielane jedynie przez telefon. Warunkiem uzyskania pomocy przez telefon jest złożenie na adres poczty elektronicznej podany niżej wniosku o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego przez telefon, zawierającego oświadczenie, że nie jest się w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej (art. 4 ust. 2 ustawy nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej).
- Lokale użytkowe dla organizacji pozarządowych - opinie.
- Wnioski o można przesłać mailem (scan),
- Nadzór nad NGO/ wpisy do ewidencji, sprawdzenie dokumentów złożonych przez NGO i wymiana uwag (mail).
WBO i Fundusz Osiedlowy
- kontakt e-mail
Dział współpracy z NGO
- Komisja konkursowa - może działać zdalnie,
- wnioski o wypłatę środków
- zamieszczanie informacji (ogłoszeń, weryfikacji formalnej, rozstrzygnięć itp) na BIP
Lista usług i elektronicznych wzorów dokumentów udostępnianych przez Urząd Miejski Wrocławia na ePUAPie.
Źródło: Wroclaw.pl
Dodaj komentarz
Komentarze (0)