Co zrobić w razie uszkodzenia paczki podczas transportu?

środa, 10.6.2020 09:04 454

Z niecierpliwością czekasz na przyjście upragnionej przesyłki. Dostajesz wiadomość, iż kurier już jest w drodze. Dzwonek do drzwi i wielkie rozczarowanie, gdyż przed Twoimi oczami ukazuje się pogniecione lub rozerwane opakowanie. Czy w takiej sytuacji stwierdzasz po prostu, że masz pecha i musisz przyjąć uszkodzony towar? W żadnym wypadku! Zawsze dociekaj swoich praw!

Uszkodzone opakowanie, a ubezpieczenie paczki

Od chwili odbioru od Nadawcy, do momentu wręczenia przesyłki Odbiorcy, za ich stan odpowiada dany przewoźnik. Z tego powodu, zawsze przed poręczeniem odbioru, sprawdź czy zewnętrzne opakowanie nie uległo uszkodzeniu. Jeśli zauważysz jakiekolwiek niepokojące uszkodzenia, lepiej od razu spisać protokół strat, który stanowi podstawę do ubiegania się o odszkodowanie.

Przykra niespodzianka po otworzeniu przesyłki, zdarza się nawet sprawdzonym firmom kurierskim

Niestety bywa i tak, że dopiero po otworzeniu przesyłki przeżywamy szok i niedowierzanie dostrzegając potłuczone, połamane, zalane i generalnie nie nadające się już do niczego towary. Taka sytuacja nie musi być wynikiem niewłaściwego postępowania z Twoją paczką przez kuriera. Nawet sprawdzone firmy kurierskie  nie są w stanie zagwarantować dostarczenia przesyłek, o których bezpieczne zapakowanie nie zadbał nadawca.

Jesteś nadawcą? Sprawdź czy Twoja paczka spełnia wymogi ubezpieczenia przesyłki!

Zdecydowana większość przypadków uszkodzenia towaru wynika z jego niewłaściwego zapakowania. Dlatego jako nadawca przesyłki musisz pamiętać o tym, by zawsze wybierać wytrzymałe i odpowiednio dobrane pod kątem rozmiaru opakowania, a znajdujące się w środku przedmioty zabezpieczać przed ich swobodnym przemieszczaniem się i wzajemnym obijaniem. Istotne jest także właściwe zaklejenie miejsc łączenia kartonu, tak by w żadnym wypadku nie został on przypadkowo otworzony. Kolejne kluczowe kwestie to precyzyjne etykietowanie i nadanie specjalnych oznaczeń na przykład o transportowaniu delikatnych, łatwo tłukących się przedmiotów.

Dobry kurier, zły kurier – sprawa nie do końca oczywista

Jak wiadomo, sytuacje losowe mogą przydarzyć się każdemu. Niestety musimy liczyć, się z tym, że wysyłając towary zakazane, nawet jeśli zostaną one przez kuriera odebrane, to jeśli ulegną uszkodzeniu, nie podlegają one ubezpieczeniu paczki. Do takich przedmiotów zaliczamy na przykład broń, sprzęt wojskowy, leki na receptę, wyroby alkoholowe i tytoniowe, środki pieniężne, szczątki ludzie, żywe i martwe zwierzęta i wiele innych towarów, które zawsze powinny być wymienione na stronie konkretnego przewoźnika.

Jak szybko sprawdzić czy nasz pakunek zostanie ekspresowo, bezpiecznie i bezwarunkowo dostarczony? Najlepiej skorzystać z porównywarki usług kurierskich. Dzięki takim serwisom szybko przeanalizujemy, która firma kurierska ma ofertę w pełni spełniającą nasze oczekiwania.

W obecnych czasach, gdy sprzedaż internetowa i usługi kurierskie rozwijają się w błyskawicznym tempie, nie trudno o wystąpienie jakichkolwiek pomyłek. Niezależnie już czy błąd leży po stronie firmy kurierskiej czy nadawcy, jako odbiorcy zawsze mamy prawdo do ubiegania się o otrzymanie towaru na jaki czekaliśmy. Konkretne wytyczne co do typu formularza reklamacji, terminu i sposobu jej złożenia czy czasu rozpatrywania, mogą się różnić w zależności od danej firmy kurierskiej czy sprzedawcy.