Czy personalizacja produktu ma wpływ na jego sprzedaż?

poniedziałek, 28.12.2020 11:10 274

Personalizacja produktu to jedna z najskuteczniejszych i najczęściej wykorzystywanych w ostatnim czasie strategii marketingowych. Sięga po nią coraz więcej przedsiębiorców, którzy chcą jak najbardziej wyróżnić się z tłumu i przyciągnąć jak najwięcej potencjalnych konsumentów. Czy personalizacja produktu naprawdę ma tak duży wpływ na wzrost sprzedaży produktu? Przeczytaj artykuł i poznaj wszystkie niezbędne informacje.

Jak działa personalizacja?

Personalizacja to strategia marketingowa, która zyskuje coraz szersze grono fanów i odbiorców w coraz szerszych kręgach towarzyskich i biznesowych. Na czym polega jej fenomen? W dobie ogromnej popularności sieciówek i wypuszczanych przez nie milionów produktów o dokładnie tym samym wyglądzie wiele ludzi postanawia szukać oryginalności. Nie cieszy ich utożsamianie się z większością osób i o wiele chętniej decydują się na zakup produktu, dzięki któremu będą mogli wyróżnić się z tłumu. Nie dotyczy to jedynie elementów garderoby, takich jak ubrania, torebki czy buty, lecz także (a może przede wszystkim) o wiele prostszych i łatwiej dostępnych produktów codziennego użytku. Dlatego tak istotne jest inwestowanie w oryginalne, wyróżniające się opakowania napojów, artykułów spożywczych czy kosmetyków. Okazuje się bowiem, że decyzja zakupowa zostaje podjęta w zaledwie 5 sekund po zobaczeniu właściwego produktu. Konsumenci o wiele większą uwagę zwracają więc na sam design, a mniejszą na pozostałe aspekty. Dowolnie spersonalizowane etykiety i nalepki oferowane przez nowoczesne drukarnie, takie jak np. Unilogo, sprawiają, że produkt znacznie lepiej prezentuje się na sklepowych półkach, wyróżnia się i o wiele skuteczniej przyciąga wzrok potencjalnych klientów. Personalizacja ma więc obustronne zalety. Przedsiębiorca może cieszyć się ze zwiększonej popularności swojego produktu, natomiast konsument – z indywidualnie dopasowanego i niepowtarzalnego artykułu, którego stał się właścicielem.

Czy to naprawdę działa?

Jeśli pomimo przedstawionych wyżej argumentów ciężko uwierzyć ci w faktyczną siłę personalizacji, przejdźmy do kolejnych faktów. Warto tutaj przytoczyć działania firmy Ferrero, która pomimo bycia jednym z największych światowych koncernów, również zdecydowała się na wykorzystanie w swojej sprzedaży zabiegu personalizacji. Umożliwiła ona swoim klientom stworzenie etykiety z dowolnie wybranym zwrotem, imieniem czy innym napisem. Po niesamowitym sukcesie kampanii firma postanowiła iść o krok dalej i tym razem zdecydowała się na limitowaną edycję siedmiu milionów opakowań Nutelli, różniących się od siebie nie tylko pod względem kolorystycznym, lecz także wzorniczym. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Cała edycja limitowanych słoików została wyprzedana w niespełna jeden miesiąc. Równie skuteczny okazał się zabieg personalizacji w przypadku Coca-Coli. Butelki z różnymi napisami na etykietach cieszyły się ogromną popularnością i skutecznie napędziły one sprzedaż napoju.

Jak widać, personalizacja naprawdę ma moc. Bez względu na rodzaj produktu, jest ona w stanie nie tylko wzmocnić jego sprzedaż, lecz także zbudować solidną więź z klientem.