Czy reklama na Facebooku ma sens?

piątek, 27.11.2020 17:24 208

Żyjemy w czasach, w których marketing internetowy zaczyna odgrywać zdecydowanie znaczącą rolę w życiu codziennym. Ludzie bowiem ze sklepów stacjonarnych przenieśli się na sklepy internetowe w celu kontynuowania zakupów, które są ograniczone przez sytuację pandemiczną. Reklama na facebooku jest jedną z możliwości promowania się przez Internet. Wiele firm specjalizuje się w tej branży sukcesywnie zwiększając ilość klientów oglądających produkty oraz usługi poszczególnych przedsiębiorców. W jaki sposób skutecznie promować się na facebooku?

Target sprzedażowy

Nie zależnie od tego, czy sprzedawany jest produkt, czy usługa warto mieć świadomość tego, do kogo ma za zadanie trafić. Inna reklama przyciągnie zainteresowanie młodego chłopaka, który dopiero zaczyna żyć pełnią życia, a inna z kolei zadziała na kobietę w wieku emerytalnym, która już dorobiła się w swoim życiu wnuków. Dlatego też warto na początku stworzyć profil demograficzny. Facebook wychodzi tutaj na przeciw oczekiwaniom oferując aplikację Facebook Audience Insights, która w bardzo prosty sposób pomaga określić grupę osób zainteresowanych daną usługą, czy też produktem. Jednak Profil demograficzny to nie tylko zainteresowania i wiek. Składają się również na niego miasta, które mają najwięcej odwiedzin stron o podobnej tematyce, poglądy polityczne, a nawet wyznanie, którym potencjalni klienci kierują swoje życie. Facebook Audience Insights jest w stanie takie właśnie dane dostarczyć.

Lejek sprzedażowy

Zanim jeszcze jednak kampania reklamowa dojdzie do skutku należy stworzyć lejek sprzedażowy. Lejek ten będzie miał za zadanie na początku zachęcić klienta do odwiedzenia strony, a następnie pozostawienie w koszyku jak największej ilości produktów, lub usług. Taki zabieg ma szanse czasami zwiększyć przychód kilkukrotnie ratując firmę, która w dobie kryzysu jest bliska upadku. Wbrew pozorom stworzenie lejka sprzedażowego wcale nie jest trudne. Zamiast pięćdziesięciu lejków warto stworzyć jeden, lub maksymalnie dwa lejki, które przez cały czas będą dopracowywane aż do perfekcji.

Reklama testowa

Przyszedł moment, w którym klient jest stargetowany, a lejek sprzedażowy utworzony. Czy to oznacza, że można już ruszać z właściwą reklamą na facebooku wydając przy tym kilka tysięcy? W żadnym wypadku! Najpierw bowiem należy wypuścić reklamę testową, która określi czy wybrany target jest targetem właściwym. Następnie za pomocą wtyczki Facebook Pixel, która będzie na bieżąco zdawać relacje statystyczne ze skuteczności reklamy. Skuteczna reklama to taka, która zapewnia 40% odwiedzin sklepu, a z tych 40% kolejne 20% dokona zakupu, po czym kolejne 10% dołoży kolejny produkt. Reklama z taką skutecznością może zostać wyświetlona już szerszemu gronu odbiorców, by skutecznie zwiększać dochód firmy oraz wspomagać jej rozwój.

Podsumowanie

Wiele firm aktualnie ucina koszty reklamy, aby ratować budżet firmy. Wbrew pozorom jest to strzał w kolano, który odcina przedsiębiorcę od jedynego możliwego źródła klienta. Warto zadbać o to, aby reklama firmy nadal funkcjonowała, a ponad to była bezwzględnie skuteczna. Żadna tarcza antykryzysowa nie zastąpi dobrego marketingu i wykorzystania okazji nawet w najmniej oczekiwanych momentach. Reklama na facebooku jest do tego świetnym narzędziem, które warto wykorzystać w stu procentach.