DART-y nie wjadą w połowie grudnia do Wrocławia?

środa, 2.12.2015 16:03 3702 1

Od połowy grudnia, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów, do Wrocławia miały wjechać nowoczesne pociągi DART z bydgoskiej Pesy.

Zgodnie z zapowiedziami PKP Intercity, nowymi pociągami mieliśmy podróżować na trasie Warszawa -Wrocław-Jelenia Góra (z przystankiem m.in. w Łodzi).

Niestety, jak donosi "Rynek Kolejowy", 13 grudnia na tory nie wyjedzie ani jeden DART, gdyż PKP Intercity wciąż nie odebrały nawet pierwszego pojazdu. Powód? Koleje cały czas znajdują usterki, które Pesa musi poprawić.

O DART-y zapytaliśmy Beatę Czemerajdę z PKP Intercity. - Czekamy cały czas na dostawę pojazdów od producenta i tak naprawdę od tego wszystko zależy - mówi Doba.pl Czemerajda i dodaje jednocześnie, że PKP Intercity ma "w pogotowiu" przygotowane składy wagonowe, które wyjadą na trasy, gdy Pesa nie dostarczy na czas DART-ów. 

DART-y będą bezprzedziałowe i pomieszczą 352 pasażerów w dwóch klasach (klasa I– 60 miejsc i klasa II – 292 miejsca).

Udogodnieniami dla pasażerów będą: klimatyzowana i bezprzedziałowa przestrzeń pasażerska, ergonomiczne fotele, gniazdka elektryczne dla każdego pasażera, podłoga na jednej wysokości ułatwiająca poruszanie się pasażerów po pojeździe, możliwość montażu urządzeń wzmacniających sygnał telefonii komórkowej i WiFi, nowoczesne toalety z przewijakami dla niemowląt, stojaki na rowery, przestrzeń na bagaż w każdym z wagonów, wysuwane stopnie zakrywające szczelinę między pojazdem a peronem, automatyczne drzwi zewnętrzne i wewnętrzne, elektroniczny system informacji pasażerskiej, wewnętrzne nagłośnienie, system monitoringu przedziałów pasażerskich, przyciski przywoływania obsługi pociągu, przedział barowy i wyciszenie pojazdu (falownik zamontowany na dachu).

Dla osób niepełnosprawnych przewidziano windę, osobną toaletę i dwa miejsca wydzielone na osób poruszających się na wózkach.

DART-y to jedne z pierwszych w Polsce pociągów seryjnie wyposażonych w Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS poziomu 2, który zapewnia większe bezpieczeństwo podróżowania (standardy bezpieczeństwa zgodnie z europejską normą EN 15227  - 4 scenariusze zderzeniowe).

20 DART-ów jest przypisanych na trasy: Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin  oraz Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała.

Ważące 280 ton i mierzące 153 metry długości pociągi produkowane są w Bygdoszczy, a w procesie produkcji udział bierze 350 krajowych przedsiębiorstw.

Łączna wartość kontraktu (z dostawą i serwisowaniem pociągów) to 1 320 626 400 zł z czego 574 miliony zostaną pokryte ze środków unijnych.

Adriana Boruszewska Doba.pl

Przeczytaj komentarze (1)

Komentarze (1)

Anka środa, 02.12.2015 19:58
Piękny pociąg, czekamy aż zawita do Wrocławia, trzymam kciuki, żeby...