DAWG pomoże firmom w sprzedaży towarów w Azji, Ameryce i Europie

czwartek, 1.6.2017 09:42 1076 0

Europa, Ameryka i Azja – na tych rynkach Dolnośląska Agencja Współpracy Gospodarczej będzie promować gospodarczo Dolny Śląsk oraz regionalne firmy. Od września do końca 2018 roku, w ramach nowego projektu dyplomacji gospodarczej województwa, DAWG zorganizuje wizyty studyjne, misje gospodarcze i wyjazdy na targi do 13 krajów świata. 31 maja o planach spółka poinformowała przedsiębiorców.

Za przygotowanie wszystkich wizyt gospodarczych odpowiada Dolnośląskie Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera spółki DAWG, które jest oficjalnym partnerem Samorządu Województwa Dolnośląskiego, Ministerstwa Gospodarki, Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Wydziałów Promocji i Handlu kilkudziesięciu polskich ambasad. Dolnośląscy przedsiębiorcy będą mogli wziąć udział w wydarzeniach korzystając nieodpłatnie ze stoisk, uczestnicząc w rozmowach b2b z potencjalnymi kontrahentami, instytucjami otoczenia biznesu w poszczególnych krajach czy spotkaniach o charakterze gospodarczym z przedstawicielami lokalnych rządów i samorządów, odpowiedzialnymi za międzynarodowe kontakty handlowe. Misje zaplanowano m.in. do Wietnamu, Japonii, USA, Korei, Wielkiej Brytanii, Danii, Francji, Niemiec czy Gruzji.

- W dobie międzynarodowej współzależności poszczególnych rynków, firma, która chce się rozwijać musi myśleć o ekspansji. Polska i Europa to za mało, trzeba szukać nowych miejsc na prowadzenie działalności. Szczególnie perspektywiczne są kraje azjatyckie- mówi Beniamin Noga, prezes DAWG. Dodaje, że promocja na arenie międzynarodowej naszego regionu i naszych eksporterów musi być przemyślana, spójna i konsekwentna. Dlatego wszystkie działania zostały bardzo starannie przygotowane.

- Zajmujemy się robotyką społeczną - tworzymy roboty uczące dzieci języków obcych i dla nas ciekawym rynkiem zbytu są Chiny. Tam potrzeba nauki języków jest dosyć duża, a społeczeństwo jest znacznie bardziej zaawansowane technologicznie. Dlatego myślimy o produkcji w Chinach – mówi Michał Dziergwa z wrocławskiej firmy Flash Robotics, który uczestniczył w spotkaniu w DAWG.

Zdaniem Mariusza Siniora z DAWG - szefa Dolnośląskiego Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera- wielu małym i średnim firmom prowadzenie działalności eksportowej wydaje się być poza ich zasięgiem. Tymczasem, jak twierdzi Sinior, eksport nie zależy od wielkości przedsiębiorstwa i nie jest zarezerwowanych wyłącznie dla dużych firm. – W dobie globalizacji to właśnie małe i średnie firmy coraz częściej uczestniczą w międzynarodowym obrocie. I wcale nie są to tylko firmy innowacyjne czy znane marki. By być konkurencyjnym trzeba mieć dobrej jakości produkt, wiedzę na temat rynku, na którym chce się sprzedawać towary czy usługi i trzeba należycie się przygotować do tego procesu. I my właśnie w tym pomagamy dolnośląskim MŚP- podkreśla Mariusz Sinior.

Województwo dolnośląskie należy do czołówki polskich eksporterów- obok mazowieckiego, śląskiego i wielkopolskiego. Najwięcej towarów z naszego regionu trafia do Niemiec, Czech, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch i Chin. Są to głównie miedź  i artykuły z miedzi, kamienie, metale szlachetne  i wyrobów z nich, maszyny i urządzenia mechaniczne, elektryczne i elektroniczne oraz pojazdy nieszynowe, ich części i akcesoria.

W ramach rozpoczynającego się projektu ekspansji zagranicznej województwa, DAWG – w zależności od rynku - zamierza promować branże motoryzacyjną, RTV i AGD, chemiczną, kosmetyczną, rolno-spożywczą, maszynową, budowlaną czy meblarską.

Pierwszą misją gospodarczą organizowaną przez DAWG wspólnie z samorządem województwa będzie wyjazd we wrześniu do Kazachstanu na Międzynarodową Wystawę EXPO ASTANA 2017W Astanie  zaplanowano Dni Gospodarcze Dolnego Śląska wraz z Forum Gospodarczym, na którym zaprezentowane zostaną możliwości inwestycyjne i eksportowe województwa, odbędzie się sesja spotkań biznesowych z potencjalnymi partnerami z Kazachstanu oraz państw uczestniczących w wystawie.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)