Zmiana organizacji ruchu w tunelu pod placem Dominikańskim

sobota, 28.8.2021 07:30 799 0

Rozpoczyna się II etap remontu tunelu pod skrzyżowaniem ul. Oławskiej
i ul. Piotra Skargi (pl. Dominikański) – zostanie przywrócony ruchu kołowy po południowym pasie ruchu

  • Prace budowlane w tunelu rozpoczęły się w nocy
    z 5 na 6 czerwca br.
  • Tunele samochodowe pod tzw. placem Dominikańskim pochodzą z 1978 r. Te wiele lat eksploatacji wymagały przeprowadzenia generalnego remontu.
  • W nocy z 28 na 29 sierpnia br. po godz. 22:00 zostanie przywrócony ruch kołowy po południowym pasie ruchu.

Plac Dominikański to jeden z czterech największych węzłów komunikacyjnych Wrocławia. Tunele samochodowe, które  powstały w latach 70-tych XX wieku, zapewniają dwupoziomową możliwość przemieszczania się przez plac
w relacji Traugutta – plac Społeczny – Trasa WZ. Ich obecność wpływa korzystnie na przepustowość węzła, bo w tym samym czasie może w tej samej relacji przejechać prawie dwukrotnie więcej pojazdów.

Od czerwca, czyli od momentu rozpoczęcia inwestycji, tunel południowy, który został wyremontowany w roku 2013, przejął ruch dwukierunkowy.

- Zgodnie z zapowiedziami przywracamy ruch w tunelu północnym – wyjaśnia Klaudia Piątek, rzeczniczka prasowa Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.  – Przechodzimy do drugiego etapu inwestycji, a to oznaczą, że planowane zmiany zostaną wdrożone już w sobotę 28 sierpnia br. po godzinie 22:00. Zmiana organizacji ruchu polegać będzie na otwarciu tunelu północnego i dopuszczenie ruchu tylko jednym południowy pasem. Taka organizacja ruchu będzie funkcjonować do końca remontu, który ma się zakończyć
w listopadzie tego roku.

Wygląd tunelu po remoncie się nie zmieni, zachowane zostaną wszystkie parametry techniczne. Zakres prac obejmuje m.in. naprawę stropu, murów oporowych, odwodnienia; zabezpieczenie antykorozyjne balustrad i konstrukcji stalowych; naprawę systemów wentylacji oraz oświetlenia. Skuwane okładziny z cegły klinkierowej zostaną odtworzone po naprawie murów oporowych z nowych materiałów w podobnej tonacji kolorystycznej.

Koszt inwestycji to 3,7 mln zł.

Więcej na stronie: www.zdium.wroc.pl

 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nowy wątek