Dorota ci pomoże. We Wrocławiu działa Wirtualny Doradcy Mieszkańca

poniedziałek, 4.4.2016 15:13 1267 0

Od piątku we Wrocławiu działa Wirtualny Doradcy Mieszkańca, czyli nowoczesny publiczny system informatyczny w e-administracji, który jest przygotowany na tysiące pytań mieszkańców.

Jego zadanie to usprawnienie wyszukiwania niezbędnych informacji na stronach Biuletynu Informacji Publicznej we Wrocławiu. Wirtualny Doradca Mieszkańca dostępny jest już na stronie www.bip.um.wroc.pl.

Nowoczesny system wykorzystujący technologię sztucznej inteligencji to system dialogowy oparty na czacie, który symuluje rozmowę z prawdziwą osobą, prowadząc użytkownika po stronie BIP do właściwej odpowiedzi.  W dalszym ciągu będą również dostępne działające systemy pomocy dla interesantów.

- System informatyczny Wirtualny Doradca działa w oparciu o opatentowaną w USA technologię Sztucznej Inteligencji. Wirtualny Doradca to innowacyjne oprogramowanie, wykorzystywane na świecie przez tysiące klientów, w tym administrację, do optymalizacji procesów obsługi Klienta. Oferowane rozwiązanie należy do grupy tzw. intelligence customer interaction solutions i wykorzystuje integrację dźwięku oraz video z mechanizmami sztucznej inteligencji - mówi Dariusz Jędryczek, dyrektor Centrum Usług Informatycznych we Wrocławiu.

Wirtualny Doradca potrafi rozpoznać język naturalny, w tym pytania zadane w naturalny sposób bez konieczności podawania słów kluczowych. 

Co ważne dla dalszego rozwoju Wirtualnego Doradcy, usługa oferuje także system gwiazdek, formularzy oraz komentarzy, które służą do oceny satysfakcji użytkownika z uzyskanej odpowiedzi. Wyniki tych ankiet posłużą do wprowadzenia zmiań, które jeszcze bardziej usprawnią obsługę klientów.

Zdaniem urzędników Wirtualny Doradca:

- zmniejszy wykluczenie cyfrowe obywateli poprzez znaczące ułatwienie korzystania z systemu w szczególności osobom, które preferują kanał tekstowy nad telefonicznym,

- obniży koszty wsparcia systemu, gdyż ze wspólnej bazy wiedzy korzystać będą wszystkie linie wsparcia - od Wirtualnego Doradcy, przez konsultantów contact center, po urzędników,

- zoptymalizuje całkowity koszt działania contact center, zmniejszając koszt kanału call center,

- dostarczy wielu ważnych statystyk,

- zwiększy przyjazność korzystania z pomocy.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)