Elektryczny autobus pozostanie na wrocławskich ulicach jeszcze do soboty. Na której linii będzie kursował?

środa, 22.3.2023 14:19 220 0

Po testach autobusów elektrycznych na liniach aglomeracyjnych łączących Długołękę z Wrocławiem, teraz przyszła pora na Wisznię Małą i Czernicę. Przegubowy elektryczny Mercedes e-Citaro najpierw był testowany na linii 930 do Wiszni. Od pierwszego dnia wiosny do soboty 25 marca będzie sprawdzany na linii 920.

We Wrocławiu można było trafić na niego najpierw w północnej części miasta – okolicach al. Kromera, Mostów Warszawskich i Polanowic. Od dziś autobus jeździ do samego centrum – ma pętlę przy Galerii Dominikańskich, następnie jedzie przez ulicę Na Niskich Łąkach, Bierdzany i Opatowice, po czym ostatecznie dociera do Wojnowa.

Pojazdy zeroemisyjne są przyszłością transportu, dlatego intensywnie testujemy kolejne rozwiązania. Tym razem przedstawiamy naszym pasażerom elektrycznego Mercedesa. Jestem przekonana, że komfort jazdy i nowoczesność tego pojazdu przypadną do gustu wszystkim jego użytkownikom – mówi Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektor Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Mercedes-Benz eCitaro G to pojazd podobny do tego, który już niedługo obsłuży wrocławską linię K. Testowany 18-metrowy autobus posiada troje drzwi podwójnych oraz znane pasażerom linii aglomeracyjnych systemy bezpieczeństwa w postaci asystenta skrętu w prawo i aktywnego asystenta hamowania. Rolą obu systemów jest zwiększenie bezpieczeństwa najmniej chronionych użytkowników drogi, czyli pieszych i rowerzystów oraz pasażerów wewnątrz autobusu.

Testy kolejnego autobusu zero emisyjnego w aglomeracji wrocławskiej dowodzi także dobrej i owocnej współpracy pomiędzy Wrocławiem a sąsiednimi gminami. Na takiej kooperacji zyskują nasi mieszkańcy, a to jest najważniejsze – dodaje Włodzimierz Chlebosz, wójt gminy Czernica.
Autobus wprawiają w ruch dwie osie napędowe ZF AVE 130 a za ogrzewanie odpowiada pompa ciepła CO2. Energia potrzebna do obu tych czynności magazynowana jest w zamontowanych na jego dachu bateriach HV typu Solid State o pojemności 441 kWh.

Wrocław i gminy aglomeracyjne testują różne autobusy i modele. Ostatecznie elektryczne autobusy mają obsługiwać w dużym stopniu linie aglomeracyjne. Wydział Transportu planuje przetarg na świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego organizowanego przez Gminę Wrocław na terenie Wrocławia oraz Gmin ościennych. Po jego rozstrzygnięciu aż 32 proc. floty w aglomeracji stanowić mają pojazdy niskoemisyjne (a min. 50% z nich to pojazdy zeroemisyjne).

Dodaj komentarz

Komentarze (0)