Influencer Marketing: Jak Wybrać autentycznego przedstawiciela Twojej Marki?

wtorek, 20.2.2024 13:27 211

Obecnie, bardzo popularny robi się marketing z wykorzystaniem influencerów, czyli osób, które mają niebagatelny wpływ na społeczeństwo. Jest to niewątpliwie rozwiązanie, które warto wziąć pod uwagę, przy kreowaniu wizerunku naszej marki. W tym artykule pokrótce wyjaśniamy czym jest influencer marketing i na co zwrócić uwagę, kiedy będziemy wybierać influencera. Tego typu kampanie reklamowe, nie bez powodu zdobywają coraz większą popularność na rynku.

Czym tak właściwie jest influencer marketing?

Zasadniczo jak sama nazwa wskazuje, influencer marketing, to szeroko pojęte działania marketingowe, które opierają się na niczym innym, jak na współpracy z influencerami, to jest osobami, które prowadzą szeroko zakrojoną działalność w sieci i cieszą się popularnością, wśród różnych grup ludzi jak np. księżulo i fani jedzenia restauracyjnego. Influencerzy często silnie działają na opinie, a także decyzje zakupowe danej grupy odbiorców. Wielu z nich bowiem uważa się za ekspertów w danej dziedzinie, gdyż mają bardzo duży autorytet wśród ludzi. 

Jak powinienem wybrać influencera do swojej marki?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. Influencer, zawsze powinien być dopasowany do marki, którą chcemy reklamować. Innymi słowy, jeżeli na przykład prowadzimy restaurację, to powinniśmy skontaktować się z influencerem, który tworzy content restauracyjny. Jeżeli jesteśmy firmą programistyczną, to skontaktujmy się  z influencerem, który np. recenzuje oprogramowanie. Jeżeli oferujemy wycieczki zagraniczne, to odezwijmy się osoby, która nagrywa filmy z podróży.  Wybierając influencera, zwróćmy również uwagę na to, ilu ma on obserwujących, jak mocno w dany content zaangażowani są widzowie i na wiele innych czynników, które mogą mieć znaczenie dla naszej kampanii reklamowej.

Jak stworzyć skuteczną kampanię z influencerem?

Pierwszym krokiem, na którym powinnyśmy się skupić, jest ustalenie celów prowadzonej kampanii. Musimy w końcu w perspektywie czasu być w stanie ocenić czy kampania jest efektywna. Same cele, które określamy powinny być nie tylko mierzalne i realistyczne. Musimy dokładnie określić takie wskaźniki jak między innymi zasięgi, przychody, konwersje, zaangażowanie etc. dzięki temu znacznie łatwiejsze dla nas będzie śledzenie wyników prowadzonej kampanii reklamowej. Ponadto, należy pamiętać również o tym, że influencer, także musi wiedzieć, na czym ma pracować. 


Szukasz skutecznych działań marketingowych? Odwiedź: fabrykamarketingu.pl