Instagram – jakie profile są najpopularniejsze?

sobota, 15.1.2022 22:22 544

Instagram, który startował w 2010 jako aplikacja do tworzenia i udostępniania zdjęć, stał się obecnie potężnym narzędziem promocji towarów i usług. Czołowi influencerzy podpisują kontrakty reklamowe na astronomiczne kwoty, a umiejętnie zrobione i opisane zdjęcie może generować ogromny potencjał sprzedażowy. Jakie treści są najczęściej poszukiwane na Instagramie?

Stwierdzenie, że żyjemy w czasach zdominowanych przez social media, nie budzi już chyba żadnych wątpliwości. To media społecznościowe wyznaczają nowe trendy. Jakich treści najczęściej poszukuje followers z Polski? Instagram to nie tylko moda i branża beauty – gdzie influencer marketing jest bardzo ważnym narzędziem promocji, ale również coraz liczniejsza grupa innych produktów oraz globalnych i polskich usług. Instagram jest miejscem, gdzie zareklamować można niemal wszystko. Jakie profile były najpopularniejsze w ubiegłym roku?

Moda i beauty

Te dwie branże najchętniej wykorzystują Instagram do promocji swoich produktów. W ostatnim czasie to właśnie zdjęcia, na których oznaczono marki modowe i kosmetyczne, najczęściej zdobywały polskie lajki. Instagram jest miejscem, gdzie najważniejsze są wizualne aspekty reklamy – zdjęcia atrakcyjnych ludzi w estetycznych stylizacjach przykuwają uwagę i budzą zainteresowanie. 

Podróże

W ostatnim czasie turystyka zagraniczna staje się coraz bardziej dostępna dla przeciętnego Polaka. Nie dziwi więc prawdziwy rozkwit treści związanych z podróżami. Influencerzy kuszą zdjęciami rajskich plaż, wysokich gór czy urokliwych miasteczek. Wiele osób planuje na tej podstawie swoje wyjazdy – chcą zobaczyć na żywo konkretne miejsca znane ze zdjęć. Sprawia to, że pewne kierunki szybko stają się modne, co jest okazją do promocji towarów i usług związanych z  turystyką. Ta popularność działa też w drugą stronę - piękne widoki mogą również uatrakcyjniać reklamy produktów z innych branż.

Sport i zdrowie

Bardzo popularnym kontentem są także profile sportowców oraz te, które dotyczą dbania o zdrowie. Idealnie wyrzeźbione ciała zachęcają do kupna planów treningowych, zdrowej żywności i suplementów. To ogromny rynek, który poznał potencjał reklamowy social mediów. Porady dotyczące zdrowia i utrzymania dobrej formy oraz treści motywacyjne są często poszukiwane na Instagramie i zdobywają wiele wyświetleń.

Parenting

Młodzi rodzice również są targetem reklam na Instagramie. Stąd obserwowany w ostatnich latach wysyp profili związanych z wychowywaniem dzieci. Lajkowane są zdjęcia estetycznie urządzonych pokoików dziecięcych, zabawek i akcesoriów. Poszukiwane są także treści dotyczące zdrowia dzieci i różnych metod wychowawczych.

Celebryci

Na Instagramie coraz częściej swoją popularność próbują spieniężyć różne znane osoby. Wielu obserwujących zdobywają profile muzyków, aktorów czy celebrytów. Możliwości reklamowe są bardzo duże i obejmują różne branże. Jednak, jak pokazują statystki, żeby zbudować pozycję na Instagramie, nie wystarczy być znanym. Trzeba również nieco zaangażowania i zrozumienia dynamiki mediów społecznościowych.