Jak działa System Informacji Pasażerskiej MPK?

wtorek, 8.9.2015 16:00 2398 0

MPK Wrocław wyjaśnia wrocławianim, jak działa System Informacji Pasażerskiej MPK.

"Centrum dowodzenia" znajduje się w Centrum Zarządzania Kryzysowego na ul. Strzegomskiej 148. Oprócz dyspozytorów ruchu dyżurują tu także specjaliści ds. informacji pasażerskiej, których głównym zadaniem jest sprawne informowanie pasażerów o utrudnieniach w ruchu komunikacji miejskiej. 

- Informacje o zdarzeniach dostajemy bezpośrednio od kierujących, dyspozytorów, z obserwacji monitoringu miejskiego i monitoringu w pojazdach. Mamy wtedy maksymalnie 3 minuty, aby ocenić, na ile dana sytuacja jest poważna i jak wpływa na płynność ruchu. Gdy stwierdzimy, że spowoduje ona opóźnienie kursów, rozpoczynamy działania mające na celu szybkie powiadamianie pasażerów o trudnościach – mówi specjalista ds. informacji pasażerskiej MPK Wrocław.

W pierwszej kolejności (i najczęściej) informacje pojawiają się na tablicach miejskich (DIP) w okolicach zdarzenia. Następnie, jeśli opóźnienia są większe niż 20 min. zamieszczane są w mediach społecznościowych (Twitter: @AlertMPK i Facebook) oraz na monitorach w pojazdach. Te zabiegi pozwalają pasażerom wybrać najlepsze rozwiązanie, żeby kontynuować podróż.

MPK Wrocław przypomina, że utrudnienia nie zawsze wynikają z awarii tramwajów lub autobusów, ale także z innych zdarzeń drogowych, m. in: blokowanie torowiska lub ulicy przez inne pojazdy, interwencja straży miejskiej, policji lub oczekiwanie na nią.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)