Jak rozwinąć sklep online?

piątek, 20.12.2019 09:08 2655

E-commerce i prowadzenie sklepu internetowego to tylko pozornie łatwy biznes. Konkurencja w sieci jest o wiele, wiele większa, ponieważ musimy się liczyć nie tylko z lokalnymi sklepami, ale de facto z całym światem. Z tego powodu warto nieustannie szukać nowych pomysłów i sposobów na rozwinięcie skrzydeł i wybicie się na tle innych sprzedających. Jak możemy to zrobić? Które czynniki determinują, czy klient zrobi zakupy właśnie na naszej stronie?

1. Usprawniaj swój sklep na każdym kroku

2. Patrz, co robi konkurencja

3. Rozszerzaj ofertę, jeżeli możesz
 

Usprawniaj swój sklep na każdym kroku

Liczne badania wskazują, że jeżeli sklep lub strona internetowa ładuje się długo, większość klientów zrezygnuje z jej przeglądania i wybierze inną. Z tego względu powinniśmy zrobić wszystko, co tylko jest w naszej mocy, aby dopiąć zarówno wygląd, jak i techniczną stronę naszego sklepu na ostatni guzik. Powinien się on szybko ładować, a jego interfejs musi być przejrzysty i czytelny, tak aby odwiedzająca osoba - nasz potencjalny klient - zechciała zostać dłużej i być może dokonać zakupu. W związku z tym zdecydowanie warto jest zatrudnić grafika do stworzenia indywidualnego, unikalnego szablonu sklepu, a także zadbać o jego hosting i działanie. Więcej na ten temat dowiesz się na https://ekomersiak.pl/.

 

Patrz, co robi konkurencja

Dotyczy to szczególnie sytuacji, gdy sprzedajemy produkty popularne, dostępne w wielu miejscach. Warto jest regularnie przeglądać platformy sprzedażowe, z których korzystamy lub porównywarki cen, wyrzucające wiele wyników dla jednego zapytania. Dzięki temu będziemy w stanie dopasowywać się do rynku, konkurować z innymi, a także - jeżeli się postaramy - znaleźć nowe produkty, które mogą okazać się hitem sprzedażowym. Aby dowiedzieć się, jak działa monitorowanie cen i działań konkurencji, przejdź na stronę: https://ekomersiak.pl/monitoring-cen-konkurencji-w-sklepach-internetowych/.

 

Rozszerzaj ofertę, jeżeli możesz

Poszerzanie oferty dostępnej w naszym sklepie jest istotnym czynnikiem, ale powinno być robione z głową. Jeżeli znajdziemy produkt, który może znacząco poprawić naszą sprzedaż, a także jesteśmy w stanie go zamawiać - próbujmy swoich sił. To samo dotyczy także ilości sposobów płatności i dostawy zamówionych towarów. Jeżeli możemy wprowadzić na przykład przesyłki kurierskie w sklepie lub dodać nową formę płatności, która nie wymaga od nas wiele zachodu - zróbmy to. Klienci chętniej nas wybiorą widząc, że mają większe pole manewru, niż u konkurencji.