Jak zarządzać działaniami marketingowymi w małej firmie?

poniedziałek, 13.5.2024 08:54 128

O marketingu słyszał chyba każdy kto kiedykolwiek próbował swoich sił w biznesie i założył firmę. O marketingu powiedziano już sporo, jednak każdy kto zaczyna swoją przygodę z prowadzeniem działalności gospodarczej musi sam zmierzyć się z tym tematem. Od czego zacząć? Jak prowadzić marketing w małej firmie i kiedy oddać te kwestie w ręce specjalistów?

Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się:

  • jak wygląda marketing w małej firmie
  • kiedy specjalista powinien pomóc nam w marketingu

Zakładając firmę często nie jesteśmy świadomi tego jakie obowiązki na nas spłyną. Musimy wiedzieć jak promować swoją ofertę i swoje produkty, jak przedstawić wizerunek firmy, jak kreować wizerunek marki. Po jakimś czasie, kiedy już jesteśmy bardziej rozwiniętymi przedsiębiorcami, sprzedajemy nasze produkty, wprowadzamy na rynek nowe, kontaktujemy się z klientami i ogłaszamy nasze usługi, często zaczynamy być przytłoczeni i nie wiemy co począć, co zrobić, jak to wszystko ogarnąć. Dlatego warto zastanowić się jak skutecznie poprowadzić marketing w małej firmie.

Jak wygląda marketing w małej firmie?

Marketing w małej firmie to wiele elementów składających się w spójną całość. To między innymi tworzenie oferty, która zachęci klientów do skorzystania z usług Twojej firmy, stworzenia ofertowych treści na stronie internetowej, które pozwolą zachęcić klientów do skorzystania z usług naszej firmy, ulotki proponujące usługi Twojej firmy, wizytówki, a także media społecznościowe, choć to temat na osobny artykuł. W marketingu ważne jest to w jaki sposób mówisz o swojej firmie, pokazujesz swoje produkty, zachęcasz potencjalnych klientów do skorzystania z twoich usług, uświadamiasz ich dlaczego twoje produkty są niezbędne. Dzięki temu twoja firma żyje, rozwija się, sprzedaje i zarabia.

Planując strategię marketingową dla swojej firmy musisz uwzględnić to, do jakich klientów chcesz się zwrócić, kim jest twoja grupa docelowa, czyli kto i dlaczego u ciebie kupuje lub korzysta z twoich usług, co oferujesz swoim klientom i jak chcesz im te usługi sprzedać. Do tego służy między innymi wspomniana już wcześniej strona internetowa i social media. Dziś przede wszystkim promujemy nasze usługi poprzez Internet, więc warto się na tym kanale skupić. Oczywiście jeśli masz biznes lokalny to skuteczna może być także reklama w lokalnej prasie czy lokalne grupy społecznościowe na kanałach mediów społecznościowych. To także dobry wybór.

Social media marketing, influencer marketing, czyli marketing w mediach społecznościowych

Dziś marketing bez social mediów właściwie nie istnieje. Dzięki kontom na Instagramie, Facebooku, TikToku, Twitterze (X) właściwie nie istniejesz. Przy pomocy tych kanałów jesteś w stanie reklamować swoje usługi, docierać do nowych grup docelowych i pokazywać, dlaczego twój biznes jest przyjazny oraz dlaczego twoje usługi potrzebne są twoim klientom. Przy pomocy tych mediów możesz też pokazywać pracę od kuchni, czyli jak działa twoja firma, co jest dla niej ważne, kto jest jej twarzą. To także zbliża do potencjalnych klientów w mediach społecznościowych. Możesz reklamować swoje produkty, swoje usługi, pokazywać się szerszej grupie docelowej i budować markę firmy. To niezbędny filar marketingu w dzisiejszych czasach.

Innym istotnym elementem strategii marketingowej w Internecie jest influencer marketing. To stosunkowo nowe działanie w dziedzinie marketingu. Polega ono na promowaniu swoich produktów lub usług przy pomocy influencerów popularnych wśród naszych potencjalnych klientów. Jest to szczególnie skuteczne, jeżeli istotny w naszej branży jest marketing mobilny. 

Podobnym działaniem jest content marketing, który polega na prowadzeniu działań marketingowych w formie artykułów na naszych stronach internetowych oraz na stronach zewnętrznych partnerów. Ten element strategii marketingowych ma przyciągnąć klientów zainteresowanych treściami do zapoznania się z naszą ofertą.

Stosując tego typu strategie marketingowe możemy pokazać, że nasze produkty i usługi są adekwatne do oczekiwań klientów, do których chcemy dotrzeć.

Oddaj marketing w ręce specjalistów

Szeroko pojęty marketing taki jak budowanie zaufania klientów, docieranie do grup docelowych może zabierać sporo czasu. Dlatego, jeśli go po prostu nie masz lub wolisz skupić się na wytwarzaniu nowych produktów i usług, zleć marketing małej firmy specjalistom od marketingu. To oni pomogą stworzyć profesjonalną stronę internetową, opisać ofertę dla klientów, rozwijać social media czy ogłaszać się na lokalnych grupach, gdzie znajdziesz potencjalnych klientów. Dzięki temu, że to oni wezmą na siebie cały ciężar kreowania marketingu w Twojej firmie, ty będziesz mógł skupić się na tym co najbardziej lubisz, czyli właśnie na swojej firmie. Warto więc oddawać część zarobionych pieniędzy specjalistom do spraw marketingu, którzy pomogą ci jeszcze bardziej te pieniądze pomnożyć i rozwinąć firmę. Dzięki nim nie będziesz musiał się rozpraszać i skupiać na działaniach, które nie są twoją pasją i nie jesteś w nich ekspertem.