Jazda testowa zabytkowego tramwaju typu Maximum

poniedziałek, 8.6.2020 10:41 688 0

W nocy z 5 na 6 czerwca na przejazd testowy wyjechał tramwaj typu Maximum z 1901 roku, jeden z kilku na świecie zabytków tej klasy.

Miasto Wrocław (Wydział Partycypacji Społecznej) oraz Klub Sympatyków Transportu Miejskiego przeprowadzili jazdy testowe tramwaju Maximum z 1901r. Przejazd odbył się w godzinach nocnych, po przejeździe ostatniego tramwaju w kierunku z centrum miasta. Planowane trasy to  Kwiska-Lotnicza-Pilczyce (i z powrotem) oraz Kwiska - Milenijna - Pilczycka - Kozanów (Dokerska) (i z powrotem).

Maximum to rzadkiej klasy zabytek z 1901 roku. Jest ich tylko kilka na świecie. Pojazd obecnie jest odnawiany a poniżej przedstawiamy etapy prac. Celem działań jest odtworzenie pierwotnego stanu pojazdu z początku jego eksploatacji, a więc z roku 1901r. Remontowany na terenie byłej Zajezdni Tramwajowej nr V przy ul. Legnickiej 65 wagon Maximum należący do Miasta jest już sprawny mechanicznie, a 28.05.2020 r. uzyskał warunkowe dopuszczenie do ruchu.

Harmonogram prac remontowych:
rok 2013I etap – remont pudła (nadwozia) wagonu wykonany w ramach projektu zgłoszonego do pilotażowej edycji Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.
rok 2018: II etap – odtworzenie wózków jezdnych – połączenie podwozia z nadwoziem. Wagon od 2018 roku jest sprawny mechanicznie, a nadwozie spoczywa na obu wózkach jezdnych, które zostały odnowione, zabezpieczone, pomalowane i wyposażone w zregenerowane silniki. 
rok 2019: III etap – uruchomienie elektryczne. Wagon od tego czasu porusza się o własnych siłach po torach. 
rok 2020: IV etap – wykończenie wnętrza wagonu, odtworzenie siedzeń pasażerskich – prace w drewnie jesionowym i mahoniowym oraz oszklenie. 

W sumie remont wagonu kosztował już blisko 1,5 mln zł, w tym 372.690,00 zł przeznaczone w ramach WBO. Przed nami jeszcze ostatni, piąty etap – lakierowanie wagonu, prace wykończeniowe, detale.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)