Jest zgoda na budowę Mostu Wschodniego

środa, 24.9.2014 09:53 1565 0

Oprotestowana decyzja środowiskowa dla planowanego połączenie al. Krakowskiej i ul. Mickiewicza obroniła się tym razem przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym we Wrocławiu . Sąd oddalił skargi stowarzyszeń Akcja Park Szczytnicki i Przyjazna Wyspa.

Aleja Wielkiej Wyspy to niespełna 4-kilometrowy odcinek pojedynczej jezdni z dwoma mostami przez Odrę i Oławę.  Droga ma gotowy wolny od zabudowy korytarz przebiegu, ponieważ idzie śladem planowanej już przed wojną obwodnicy śródmiejskiej. Do rozpoczęcia inwestycji praktycznie nie są konieczne już żadne większe wyburzenia i wywłaszczenia.

Natomiast jedną z większych przeszkód do pokonania pozostawało uzyskanie decyzji środowiskowej. Po licznych konsultacjach, protestach i zmianach w projekcie udało się to w zeszłym roku. Niestety, przeciwnicy natychmiast zaskarżyli decyzję do SKO. Zarzutów było tak dużo, że SKO uzasadnienie orzeczenia  odrzucającego skargi przedstawiło na ponad 150 stronach. Przeciwnicy zaskarżyli także to orzeczenie. Na szczęście WSA nie podzielił ich opinii, jednak już zapowiadają, że skierują sprawę wyżej do Naczelnego Sądu Administracyjnego. 

Planowana droga pozwoli odciążyć z ruchu zabytkowy most Zwierzyniecki i przebiegającą przez środek Parku Szczytnickiego ulicę Mickiewicza. Alternatywne połączenie tego obszaru z resztą miasta niezbędne jest także w związku z rozbudową Hali Stulecia i budową Afrykarium we wrocławskim ogrodzie zoologicznym. Tymczasem protestujące stowarzyszenia upierają się, że ruch wzrośnie przez nową drogę. Zarzuty mają niekiedy charakter absurdalny, np. zdaniem protestujących miasto udaje, że chce budować jedną jezdnię bo w przyszłości urządzi drugą na ścieżce rowerowej.

To jest tak niedorzeczne, że aż wstyd na to odpowiadać – mówi rzecznik Wrocławskich Inwestycji Marek Szempliński. – Po prostu, nie można wybudować czegoś co nie jest uwzględnione w projekcie. Nie da się też ścieżki rowerowej zamienić w jezdnię, zresztą to byłoby trudne, ścieżki są węższe i mają nieodpowiednią konstrukcję – wyjaśnia.

Proces realizacyjny jest obliczony jeszcze na jakiś czas. Miasto przymierza się do  zbudowania nowej drogi w partnerstwie publiczno-prywatnym. Prezydent Rafał Dutkiewicz zapowiedział, że realizacji należy spodziewać się w następnej kadencji. Szacowany koszt przedsięwzięcia to ok. 350 mln zł.

Źródło: www.wroclaw.pl

Dodaj komentarz

Komentarze (0)