Kampania informacyjna Legalna Taksówka wystartowała!

wtorek, 18.7.2023 12:44 405 0

Zeskanuj zanim wsiądziesz - kampania "Legalna taksówka" dla turystów                                                                                                                              Co druga taksówka we Wrocławiu już jest w programie, teraz warto by dowiedzieli się o nim przyjezdni. Choć chyba właściwsze będzie stwierdzenie: by przyjezdni wiedzieli, w których taksówkach mogą czuć się bezpiecznie, bo podróżują legalnym pojazdem z certyfikowanym kierowcą. Temu służy ta kampania informacyjna, która wystartowała w dniu 18 lipca. Wrocław rusza z promocją kampanii Legalna Taksówka, przy okazji wyjaśniając, że na 7,5 tys. pojazdów niemal 4 tys. jest w programie, który wystartował przed trzema miesiącami.

Trwa szczyt sezonu wakacyjnego. Aby turyści czuli się bezpiecznie przemieszczając się po Wrocławiu, miasto przygotowało dla nich kampanię "Legalna taksówka".
- Naszym celem jest zwiększenie poczucia bezpieczeństwa wśród pasażerów taksówek. We Wrocławiu mamy 7500 taksówek, a naklejek wydaliśmy 3700. Co druga taksówka jest więc w naszym miejskim systemie łatwego sprawdzenia wiarygodności kierowcy i pojazdu. Z drugiej strony gościmy 6 milionów turystów w ciągu roku w tym 2 miliony obcokrajowców. Chcemy, by także oni poznali nasz program Legalna Taksówka - mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Wrocław jest pierwszym miastem w Polsce, które na tak dużą skalę wypowiedziało wojnę nieuczciwym taksówkarzom, jednocześnie edukując pasażerów jak rozpoznać legalny i prawidłowo oznakowany pojazd. 

Zeskanuj kod QR i sprawdź taksówkę

W mieście działa obecnie 7 568 licencjonowanych taksówek. Miasto rekomenduje korzystanie właśnie z tych pojazdów. Jak je zweryfikować? Wydział Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia przygotował internetową bazę, w której łatwo można to sprawdzić.

- Miasto stworzyło specjalne naklejki z kodem QR, które rozdaje taksówkarzom. Te umieszcza się na bocznej szybie od strony pasażera. Kod QR, po zeskanowaniu, przenosi użytkownika do wspomnianej bazy legalnych taksówek. Każdą taksówkę można weryfikować po tablicy rejestracyjnej lub numerze bocznym. – tłumaczy Paulina Tyniec-Piszcz, pomysłodawczyni programu i dyrektor Wydziału Transportu w magistracie.

W bazie znajdują się wyłącznie licencjonowane pojazdy. Miasto przekazało juz 3 761 naklejek. To oznacza, że kierowca co drugiej taksówki odebrał swoją naklejkę. Od połowy marca internetową bazę odwiedziło blisko 20 tysięcy użytkowników. To duży sukces kampanii prowadzonej przez miasto Wrocław.
- Ten wynik pokazuje, że była potrzeba stworzenia takiego narzędzia. Pasażerowie taksówek są coraz bardziej świadomi i chcą weryfikować, czy pojazd, do którego wsiadają, działa legalnie i czy jest prawidłowo oznaczony - tłumaczy Paulina Tyniec-Piszcz.

Wroclaw - miasto turystów

Miasto wkroczyło w drugą fazę kampanii. Tym razem kieruje ją przede wszystkim do turystów, których zwłaszcza latem we Wrocławiu jest bardzo wielu. Stolica Dolnego Śląska jest jednym z bardziej popularnych wśród turystów miast tej części Europy a jego popularność stale rośnie. Tylko w ubiegłym roku Wrocław odwiedziło blisko 6 milionów turystów.
 
- Niemal 2 miliony z nich przyjechało do nas zza granicy. Dobre wspomnienia, które wywożą z naszego miasta, bazują również na poczuciu bezpieczeństwa podczas pobytu i zwiedzania - tłumaczy Radosław Michalski, dyrektor Wydziału Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego. Cieszę się, że ta kampania w swojej wakacyjnej odsłonie wpisuje się w poczucie turysty o byciu zaopiekowanym także w tym wymiarze - dodaje. 

Kampania "Legalna taksówka" jest widoczna wszędzie tam, gdzie tłumnie gromadzą się turyści.

- Jesteśmy przy dwóch głównych bramach turystycznych do miasta, czyli na lotnisku i dworcu kolejowym, ale także w najpopularniejszych atrakcjach turystycznych, takich jak ZOO, Kolejkowo, Aquapark, Hala Stulecia czy Hydropolis - wymienia Aleksander Łoś, zastępca dyrektora Wydziału Transportu.


Materiały dostępne są także na ekranach LCD w pojazdach wrocławskiego MPK.

- Z informacją o kampanii dotarliśmy do szeroko rozumianej branży turystycznej: hotelarzy, restauratorów czy przewodników miejskich. Oni wszyscy mają kontakt z turystami i podpowiadają jak korzystać z bezpiecznego transportu w mieście. Liczymy na ich wsparcie - dodaje Radosław Michalski.

Warto przypomnieć, że miasto uruchomiło kampanie "Legalna taksówka" po serii kontroli policji w obszarze funkcjonowania taksówek. Część z nich wykazała nieprawidłowości: od wykroczeń po przestępstwa. Kampanie popiera środowisko tzw. tradycyjnych taksówkarzy.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)