Busy zamiast autobusów, czyli idzie nowe w MPK
Internationale Transport Spedition Adam Michalczewski to firma, która zostanie podwykonawcą MPK i w przyszłym roku przejmie obsługę części wrocławskich linii autobusowych.
W przetargu złożono trzy oferty, zwyciężyła najtańsza, firmy Internationale Transport Spedition Adam Michalczewski na kwotę 338 mln zł brutto. Pozostałe dwie firmy chciały po ponad 400 mln zł.
- Przetarg na podwykonawcę, po zakupach solarisów, jest kolejnym etapem wymiany ponad 120 autobusów wrocławskiej komunikacji miejskiej na nowe. Niskopodłogowe, klimatyzowane pojazdy mają pojawić się w 2015 roku na 17 liniach – przypomina Agnieszka Korzeniowska, rzeczniczka wrocławskiego MPK.
Formuła pozyskania podwykonawcy dla pasażerów ma być transparentna – to znaczy, że z ich perspektywy zmiana będzie polegała jedynie na zastąpieniu starego taboru - nowym i bardziej komfortowym. Zgodnie z wymogiem przetargu, podwykonawca będzie musiał zapewnić 69 pojazdów wyprodukowanych nie wcześniej, niż w 2014 roku: 67 – przegubowych i 19 jednoczłonowych autobusów i 7 busów. Te ostatnie wyjadą na mniej uczęszczane linie: 100, 120, 140, 147. Reszta pojawi się na liniach: A, 110, 113, 114, 119, 125, 128, 145, 146.
Zwycięzca przetargu będzie świadczył usługi przewozowe autobusami marki MAN. Pojazdy będą niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w systemy informacji pasażerskiej oraz zapowiedzi głosowych.
Od momentu podpisania umowy podwykonawca ma rok na rozpoczęcie działalności. Usługę będzie świadczył z własnej zajezdni, ale pod ścisłą kontrolą MPK.
Dodaj komentarz
Komentarze (0)