Ruszył największy tegoroczny remont torów we Wrocławiu

poniedziałek, 27.7.2020 14:50 1479 0

Podpisanie umowy i od razu początek rozbiórki ponad 3,5 kilometra starych torów na Biskupin. Do tego nowe malatury tramwajów i zapowiedź modernizacji budynków socjalnych MPK w kilku miejscach Wrocławia. Wrocławski przewoźnik mimo wakacji i weekendu nie zwalnia tempa

Od zajezdni Dąbie do pętli Biskupin, wraz z przebudową torowiska na tej pętli - to zakres prac, jakie ruszyły właśnie na wschodzie Wrocławia w ten weekend. Przebudowę torowiska i trakcji wartą niemal 20 milionów złotych prowadzi wrocławska firma - Zakład Sieci i Zasilania.

- Cieszę się, że tak duża inwestycja warta 1/4 tegorocznego budżetu na prace torowe we Wrocławiu będzie prowadzona przez lokalną firmę, bo nie tylko efekt modernizacji ale też pieniądze, 20 milionów, zostaną we Wrocławiu - mówił Krzysztof Balawejder, prezes MPK w czasie podpisywania umowy. Zmieniamy nie tylko tory, sieci, ale też pętlę na Biskupinie. Będzie miała nie tylko inny układ torów, ale także wyremontujemy tamtejszy punkt socjalno-usługowy. Budynki będziemy modernizować w całym Wrocławiu. Na Biskupinie to początek przemian, bo skądinąd wiadomo, że jest plan, by pętla stała się małym biskupińskim ryneczkiem. O tym będą rozmawiali osiedlowi radni z magistratem.

Krzysztof Surówka z Zakładu Sieci i Zasilania - wykonawca przebudowy - przyznawał, że liczy się każdy dzień - Dziś podpisujemy umowę, ale mogliśmy teren przejąć kilka godzin wcześniej i już go zabezpieczyliśmy - szczególnie drzewa rosnące przy torach. Termin remontu jest tak napięty, że liczy się każdy dzień i każda godzina. Od razu prosimy o wyrozumiałość mieszkańców. Będziemy pracować nie tylko 7 dni w tygodniu, ale także w nocy. Oczywiście na weekendy i godziny nocne zaplanowaliśmy prace mniej uciążliwe. Wiemy skądinąd, że bardziej przeszkadza remont ciągnący się miesiącami, niż szybkie intensywne zmiany. Chcemy, by tramwaje pojechały już w październiku, a oddanie całości nastąpi na początku listopada

Przede wszystkim pojawi się zielone torowisko. Między torami położona zostanie geowłóknina, na niej humus i posiana zostanie trawa.

- Jak zapewnia wykonawca, na końcu tylko słupy trakcyjne i 4 szyny będą świadczyły, że biegnie tędy torowisko - mówił radny osiedlowy Maciej Wołodko. Taki sposób budowy sprawi, że torowisko ma być cichsze.

Podobnie realizowane są w tej chwili dwie inne duże przebudowy prowadzone przez MPK - na Żmigrodzkiej i Hallera.

- Torowisko to jedno - tabor to drugi istotny aspekt komunikacyjnych zmian we Wrocławiu - opowiadał Krzysztof Balawejder. Modernizujemy już łącznie 37 pojazdów Skody 16t i WrAs 205. Wrocławianie w internetowym głosowaniu wybrali, że zmodernizowane tramwaje będą nosiły klasyczne błękitne barwy. Łącznie ten wybór poparło ponad 80% głosujących, czyli ponad 10 tysięcy osób. Tym samym kończymy z eksperymentami sprzed kilku lat typu „granatowe tramwaje”. Będzie tak, jak śpiewała Maria Koterbska: „mkną po szynach niebieskie”. Tego zdania są mieszkańcy, a mnie prywatnie cieszy ten powrót do tradycyjnych barw wrocławskiego taboru. 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)