Kongres #ZdalnaPWr – podsumowujemy rok zdalnej nauki

środa, 2.6.2021 15:11 361 0

To już ponad rok zdalnej nauki na polskich uczelniach. Dla wszystkich był to trudny okres. Wiemy to również na Politechnice Wrocławskiej. Dlatego uznaliśmy, że to moment, by podsumować ten czas i zastanowić się nad przyszłością kształcenia na naszej uczelni. Z tą myślą w dniach 8-10 czerwca organizujemy wewnętrzny Kongres #ZdalnaPWr.
 
W trakcie trzydniowego wydarzenia swoje opinie na temat nauczania online przedstawią osoby będące na co dzień po dwóch stronach ekranów komputerów: studenci, doktoranci oraz dydaktycy – wszyscy wspólnie będą rozmawiać o tym, jak najlepiej organizować zdalne zajęcia. – Zapytamy wykładowców, z jakich narzędzi najchętniej korzystają i jakich specjalnych umiejętności wymaga od nich tego typu dydaktyka – mówi prof. Agnieszka Bieńkowska, prorektor ds. kształcenia, przewodnicząca rady programowej kongresu #ZdalnaPWr.
 
Dodaje też, że nie zabraknie pytań trudnych. – O koszty tej wymuszonej zmiany zapytamy psychologów, a o realizację zajęć praktycznych, staży i praktyk – przedsiębiorców, którzy współpracują z uczelnią – wyjaśnia prof. Bieńkowska.
 
W dyskusji wezmą udział członkowie Rady Uczelni, czyli Grzegorz Dzik (prezes zarządu Impel SA), Witold Ziomek (prezes MPWiK), Taras Lukaniuk (dyrektor Europejskiego Centrum Oprogramowania i Inżynierii Nokia Networks we Wrocławiu), Magdalena Dziewguć (członek rady nadzorczej BNP Paribas Bank Polska, Google Cloud Poland - Country Manager). Będą oni rozmawiać m.in. o tym, czy studiowanie online wystarczy, żeby wiedza nabyta przez przyszłych inżynierów była wystarczająca.
 
– Naszym celem jest wypracowanie rekomendacji związanych z formułą nauczania online obejmujących także czas po pandemii. Chcemy poznać odpowiedzi na pytania: które z elementów dydaktyki realizowanej w tym okresie sprawdziły się lepiej, a które gorzej. Które z nich mogą, a nawet powinny, zostać z nami na dłużej – zapowiada prof. Agnieszka Bieńkowska. 
 
Łącznie zaplanowanych zostało sześć bloków tematycznych i dwanaście godzin rozmów o nauce zdalne, w trakcie których wystąpi 47 panelistów.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)