Kreatywne sposoby wykorzystania kubków reklamowych w promocji Twojego biznesu

poniedziałek, 24.7.2023 12:09 150

 W gronie najchętniej kupowanych gadżetów reklamowych od kilkunastu lat pojawiają się kubki reklamowe. Powodów jest wiele – są one dość tanie, efektowne, użyteczne, dobre na wiele okazji, lubiane przez klientów czy gości stoisk targowych. Ogromna popularność stwarza jednak ryzyko nudy. Wszyscy kupują kubki – czy w ogóle mają one jeszcze potencjał zaskakiwania? Oczywiście, że tak – wszystko zależy od Twojej inwencji. Sprawdź, jak z prostego kubka reklamowego zrobić kreatywne narzędzie do promocji biznesu.

Kubek - wizytówka

Ceramika reklamowa może być podwójnie użyteczna – nie tylko umożliwiać rozkoszowanie się ulubionymi napojami, ale także dostarczać wskazówek o firmie. Kubek warto więc zaprezentować tak, aby móc wręczać go klientom zamiast wizytówki – z ciekawie rozplanowanymi danymi o adresie, telefonie czy mailu. Bardzo pomocne jest także nadrukowanie kodu QR, który wystarczy zeskanować smartfonem, aby przenieść się bezpośrednio na stronę www przedsiębiorstwa.

Za wizytówkę mogą służyć zarówno klasyczne kubki, jak i te urozmaicone – o nietypowych kształtach czy rozmiarach. Pełen wybór znajdziesz na https://ceramika-reklamowa.com.pl/k/kubki-reklamowe/.

Kubek - mapa

Twoja firma znajduje się na nowych terenach inwestycyjnych a goście kierowani przez nawigację notorycznie gubią drogę? Zamiast wyczerpujących informacji udzielanych przez telefon, daj klientowi czy dostawcy nietypową mapę – nadrukowaną bezpośrednio na kubku.

Wcale nie musi być ona screenem z Google Maps – można rozwiązać to zagadnienie o wiele kreatywniej, zaznaczając nie tylko nazwy ulic, ale także kierunki jazdy czy charakterystyczne punkty (skręć w lewo zaraz za domkiem z cegły). Kubek-mama dostarczy trzech korzyści jednocześnie: podarujesz popularny gadżet, wyposażysz gości w informacje dot. dojazdu, a także zostaniesz doceniony za kreatywność.

Kubek - niespodzianka

Każdy lubi niespodzianki – zwłaszcza te miłe. Spraw więc, aby gadżet, który ofiarujesz, był w stanie zaskoczyć i zaintrygować obdarowanych. Najlepiej sprawdzi się do tego celu nadruk termiczny. O co chodzi?

Wybierz dowolny wzór na swoim kubku – zdjęcie, grafikę, logo, hasło, a następnie poproś o pokrycie go warstwą nieprzezroczystej farby termicznej. Na pierwszy rzut oka klient, któremu wręczysz kubek, dostrzeże głównie jego potencjał użytkowy. Dopiero kiedy naleje do środka gorącego płynu, warstwa termiczna stanie się przezroczysta a oczom kontrahenta ukaże się docelowy nadruk. Niespodzianka!

Kubek z drugim dnem

Przyzwyczailiśmy się do nadruku na zewnętrznej części kubka. Ale to nie jedyna forma zdobienia. Część dobrych firm zajmujących się zdobieniem ceramiki reklamowej, oferuje także inne opcje – wyróżniające się na tle tych klasycznych. Jedną z nich jest nadruk na dnie kubka.

Logo z zewnątrz i hasło reklamowe w środku? A może odwrotnie? Opcji jest mnóstwo. Oba nadruki mogą tworzyć spójną całość. Możesz również wybrać kubek wyróżniający się minimalizmem – zupełnie gładki z zewnątrz, z dyskretnym logotypem na dnie. Nie bój się zrobić czegoś, co wyróżni Cię od innych firm, obdarowujących klientów typowymi, nudnymi kubkami.

Kubek - instrukcja

Oferujesz usługi czy produkty, do których używania potrzebna jest instrukcja? Instrukcje mają to do siebie, że nawet dołączone do towaru, szybko się gubią. Może więc warto zamieścić ją na nośniku, który będzie zawsze pod ręką?

Wystarczy kilka estetycznych zabiegów – ciekawa czcionka, dobry dobór kolorów, a może także infografika, pokazująca w praktyce działanie przedmiotu.  Jedno jest pewne – na taki pomysł nie wpadł jeszcze nikt. Zleć wydruk, zanim ktoś Cię uprzedzi!

Kubek konkursowy

Wymyślanie grafiki na kubek reklamowy to świetna zabawa. Dlaczego więc nie włączyć do niej również klientów? Zamiast samodzielnie wybierać zdobienie, ogłoś konkurs – ilość oryginalnych pomysłów może naprawdę zaskoczyć.

Wszyscy zyskują – Ty masz naprawdę ciekawy nadruk a klient wygrywa przewidzianą w konkursie nagrodę. Na pewno pochwali się wygraną w mediach społecznościowych – dla niego to chwila dumy, dla firmy – darmowa reklama.

Kubek reklamowy nie musi być nudny – a właściwie to nie może, jeśli faktycznie ma spełnić swoje zadanie – czyli zainteresować potencjalnych klientów, zaskoczyć lub przydać się jeszcze bardziej, niż standardowe naczynie. Dlatego podczas projektowania, pozwól swojej wyobraźni popłynąć. Świetnym sposobem na wymyślenie idealnego wzoru jest także burza mózgów w dziale – wzajemna inspiracja bardzo często prowadzi do stworzenia dzieła nieosiągalnego dla jednostki.