Laweta za darmo? Możliwe!

poniedziałek, 2.11.2015 17:17 1989

Serwis Skrzyń Biegów z Wałbrzycha ma w swojej ofercie coś, co przyda się każdemu kierowcy, któremu zepsuje się skrzynia biegów. Do 50 kilometrów od Wałbrzycha, serwis oferuje bezpłatny transport. Gdy dorzucimy do tego darmową wycenę, okaże się, że czasem warto zadzwonić do firmy, która niekoniecznie znajduje się w naszym mieście.

Mechanika Pojazdowa z Wałbrzycha naprawia zarówno automatyczne, jak i manualne skrzynie biegów. Do tego w swojej ofercie ma używane skrzynie, a także części zamienne. Na swoje usługi firma proponuje trzy rodzaje gwarancji. Gwarancja na nowych oryginalnych częściach zamiennych oraz nowym sprzęgle hydrokinetycznym wynosi 12 miesięcy, z kolei gwarancja na nowych częściach zamiennych renomowanych firm i ze sprzęgłem poddanym regeneracji – 6 miesięcy. - Trzeci wariant to 30 dni rękojmi na naszą pracę, jeżeli klient zażyczy sobie naprawę skrzyni na częściach używanych. Wówczas nie jest udzielana gwarancja na części zamienne ze względu na to, że nie możemy określić w jakim stanie i jakie przebiegi mają używane części – tłumaczy właściciel serwisu, Andrzej Horodyski.

Firma oferuje także bezpłatny transport samochodu w promilu 50 km od Wałbrzycha (za każdy dodatkowy kilometr zapłacimy 1,20 netto). Otrzymamy także darmową dokładną wycenę. Oczywiście, kosztorys i transport auta są bezpłatne, jeżeli zdecydujemy się na usługi wałbrzyskiego serwisu. Ile za naprawę zapłacimy, to oczywiście kwestia indywidualna. - Szacunkowe koszty samej naprawy skrzyni biegów (demontaż, naprawa, montaż) wahają się od 400 zł do 1000 zł w zależności od modelu auta – informuje Horodyski.

Koszty napraw typowych usterek dla skrzyń automatycznych:

1.Skrzynia automatyczna 5hp19 Audi/VW/BMW jedną z typowych usterek jest pękanie koszy znajdujących się w skrzyni biegów, najczęściej w tych modelach skrzyń pęka kosz biegu wstecznego szacunkowy koszt naprawy waha się od 2000-3500 zł 
2. 5hp24 audi/BMW/Jaguar. Pękanie kosza do jazdy w przód  - koszt naprawy od 2000-5000 zł
3.Skrzynie GM 5l40 usterka pompy oleju oraz sprzęgła hydrokinetycznego - koszt naprawy 2000-5000 zł
4. Typową usterką jest uszkodzenie układu planetarnego koszt także od 2000-5000 zł

- Rozbieżność cenowa jest  duża, bo bez rozebrania skrzyni biegów nie potrafimy dokładnie określić uszkodzonych części. Każda usterka jest indywidualnie rozpatrywana i wyceniana. Często powodem złej pracy skrzyni biegów jest kilka usterek.  Dlatego jeżeli, że skrzynią dzieją się dziwne rzeczy należy od razu reagować - dodaje Horodyski.

Warto dodać, że w warsztacie przy ul. Piasta 1 w Wałbrzychu wymienią Państwo także sprzęgła i koła dwumasowe  w atrakcyjnych cenach.

Zainteresowanym podajemy dane teleadresowe:

Mechanika Pojazdowa

SERWIS SKRZYŃ BIEGÓW

ul. Piasta 1

58-304 Wałbrzych

tel. 573 412 220

WWW.SKRZYNIEWALBRZYCH.PL

Warto wiedzieć:

Dlaczego trzeba wymieniać olej w skrzyniach biegów ?

Jeśli chcemy, żeby samochód służył długo i bezproblemowo, to musimy o niego dbać. W przypadku automatycznych skrzyń biegów czynnością serwisową, która ma olbrzymi wpływ na trwałość, jest regularna wymiana oleju. W skrzyniach manualnych aut używanych w normalnych warunkach środek smarny, który jest stosowany fabrycznie, rzeczywiście może wystarczyć na nawet kilkaset tysięcy kilometrów.

Producenci doskonale o tym wiedzą, a jednak nie przeszkadza im to w twierdzeniu, że oleju przekładniowego nawet w „automatach” wcale nie trzeba wymieniać. Powód jest oczywisty: do problemów nie dochodzi zwykle szybko – skrzynia zalana oryginalnym olejem spokojnie dotrwa do końca gwarancji. A co potem? To już problem klienta. Z reguły naprawy automatycznych skrzyń biegów kosztują od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.

Co zrobić, żeby uniknąć niepotrzebnych wydatków? Specjaliści od automatycznych skrzyń biegów radzą, żeby wymieniać w nich olej i filtr co 60 tys. km, a w samochodach o większych przebiegach – nawet co 30 tys. km. To droga usługa (od 150 do ok. 1500 zł), ale i tak warto z niej skorzystać!

Porady eksploatacyjne dla właścicieli pojazdów z „automatami”:

1. Warto wiedzieć, że producenci automatycznych skrzyń biegów (większość wytwórców aut kupuje przekładnie od specjalistycznych firm zewnętrznych) zwykle wcale nie twierdzą, że są one bezobsługowe. W instrukcjach serwisowych (ale tych przeznaczonych dla warsztatów, a nie dla kierowców) można znaleźć zalecenia mówiące o wymianie oleju co 80-120 tys. km lub co 6-8 lat. W przypadku aut o wyższych przebiegach lub eksploatowanych w trudnych warunkach interwały te trzeba skrócić! 
2. Serwisy autoryzowane nie naprawiają skrzyń biegów samodzielnie, rzadko też potrafią je prawidłowo obsługiwać – na wymianę oleju lepiej umówić się w specjalistycznym serwisie zajmującym się „automatami”. 
3. W przypadku nowoczesnych przekładni należy bardzo uważać przy doborze oleju – producenci coraz częściej stosują specjalne produkty, a w wielu skrzyniach zwykły olej do przekładni automatycznych (ATF) może spowodować poważne awarie. Niektóre oleje nie są sprzedawane w opakowaniach detalicznych i można je kupić tylko w serwisach. 
4. W większości „automatów” oleju nie da się wymienić samodzielnie, czynność ta przerasta też możliwości większości zwykłych mechaników. W wielu modelach zalecana jest wymiana oleju tzw. metodą dynamiczną, polegającą na „przepychaniu” starego oleju nowym, i to podczas pracy silnika – wymaga to specjalistycznego sprzętu!