Marketing suplementów diety - czyli jak wypromować swoją markę suplementów?

piątek, 15.1.2021 13:18 793

Zastanawiasz się, jak skutecznie wypromować swoją markę suplementów? Podstawą jest opracowanie strategii. To specyficzna grupa produktów, a więc konieczny jest świadomy dobór technik reklamy. Wysoka konkurencyjność sprawia, że ciężko jest wyróżnić towar na rynku, jednak jest to możliwe. Sprawdź poniższe wskazówki, które z pewnością będą stanowić spore wsparcie.

1. Nowoczesna strona internetowa

Marketing suplementu diety wymaga stworzenia strony internetowej. Warto podkreślić, że stanowi ona wizytówkę marki - właśnie dlatego nie warto na niej oszczędzać! Witryna powinna być intuicyjna, a zarazem komfortowa w użytkowaniu. Istotne, aby wszystkie kluczowe treści były łatwe w odnalezieniu. Ponadto, należy zadbać o optymalizację witryny na potrzeby SEO. Dostosowanie jej do wymagań wyszukiwarki Google umożliwia zwiększenie widoczności w sieci, a tym samym pozyskanie odbiorców.

2. Aktywność w mediach społecznościowych

Kolejną ważną kwestia jest utworzenie profili marki w mediach społecznościowych. Dzięki wspomnianym portalom możliwe jest dotarcie do nowej grupy konsumentów. Nie można również nie wspomnieć o wysokich zasięgach. Dodatkowym atutem jest możliwość swobodnego kreowania wizerunku przedsiębiorstwa, a także budowanie stabilnych relacji z klientami. Priorytetem jest systematyczne publikowanie treści, które są wartościowe z punktu widzenia użytkownika. W innym przypadku wypracowanie pożądanych efektów nie będzie łatwe.

3. Content marketing

Content marketing, czyli marketing treści jest bardzo ważny w przypadku suplementów diety. Artykuły sponsorowane na portalach zewnętrznych stanowią świetną formę promocji. Ich jakość powinna jednak znaleźć się na pierwszym miejscu. W dzisiejszych czasach niewystarczające jest publikowanie notek, które nie mają większego sensu, a jedynie linkują do sklepu internetowego. Działają one niczym antyreklama! Właśnie dlatego warto jest nawiązać współpracę z profesjonalistami, którzy systematycznie będą dostarczać wartościowe treści promujące markę oraz oferowane przez nią towary. Jest to inwestycja, która bardzo szybko się zwróci.

4. Opisy suplementów zgodne z wymogami

Podczas tworzenia opisów suplementów należy wziąć pod uwagę pewne ograniczenia. Konieczne jest stosowanie się do wymogów prawa, a lista wytycznych jest bardzo długa! Nie można na przykład stosować niektórych określeń jak m.in. "leczy", czy "dawkowanie". Wprowadzenie klienta w błąd grozi wysokimi karami finansowymi, a więc lepiej nie ryzykować. Należy podać również m.in. zalecaną dzienną porcję do spożycia, skład i informację o tym, że suplement nie może zastąpić zróżnicowanej diety. Jeśli nie mamy doświadczenia w tworzeniu opisów, projektowaniu lejka sprzedażowego i kompleksowej strategii promocji suplementu diety, z pomocą przyjdzie doświadczona w tej branży agencja marketingowa - Warszawska Grupa Mediowa.

5. Linki sponsorowane Google Ads

Proces pozycjonowania strony internetowej jest wyjątkowo czasochłonny. Właśnie dlatego znakomitą opcją wydają się być kampanie Google Ads. Linki reklamowe (AdWords lub Merchant Center) sprawiają, że odnośnik do witryny wyświetla się nad lub obok wyników organicznych. Przekłada się to na wzrost poziomu wartościowego ruchu.

Źródło: https://warszawskagm.pl/blog/jak-reklamowac-suplement-diety/