Most Marszowicki uzyska nową nawierzchnię. To ponad 120-letnia przeprawa nad Bystrzycą [SZCZEGÓŁY]

piątek, 7.7.2023 16:57 611 0

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu przygotowuje się do rozpoczęcia prac remontowych na moście Marszowickim.

Obejmą one wymianę nawierzchni bitumicznej jezdni wraz z wymianą izolacji pomostu. Most Marszowicki, położony ciągu ul. Głównej, od 1900 r. stanowi przeprawę nad rzeką Bystrzycą. Znajduje się w zachodniej części miasta, w rejonie osiedli Marszowice i Stabłowice. Powyżej mostu, na rzece, znajduje się Stopień Wodny Marszowice z małą Elektrownią Wodną Marszowice. Kompleks obydwu budowli jest wpisany do rejestru zabytków.

Organizacja ruchu
Prace rozpoczną się 15 lipca br. i potrwają około miesiąca. Roboty będą wykonywane etapowo, najpierw na jednej, następnie drugiej połowie mostu, tak aby zachować przejezdność. Organizacja ruchu zastępczego, polegająca na połówkowym zamknięciu jezdni i wprowadzeniu ruchu wahadłowego sterowanego sygnalizacją świetlną, zostanie wdrożona w nocy z 14 na 15 lipca br.

Celem inwestycji jest poprawa stanu technicznego jezdni na moście, jej liczne spękania i łaty zakrywające ubytki powodują wstrząsy i drgania wpływające negatywnie na stan zabytkowej konstrukcji. Nierówności nawierzchni powodują również dyskomfort podróży kołowych użytkowników. Wymiana nawierzchni, jej wzmocnienie specjalnymi siatkami oraz wymiana izolacji przeciwwodnej przyczynią się do utrzymania zabytkowego obiektu w odpowiedniej kondycji. Nowa, równa nawierzchnia poprawi również komfort jazdy mieszkańców tego obszaru. Jeśli po dokonaniu odkrywek okaże się, że stan płyty pomostowej wymaga naprawy, prace takie zostaną od razu zrealizowane jako roboty dodatkowe.

W ramach zamówienia zaplanowano:

  • opracowanie projektu Organizacji Ruch Zastępczego (ORZ) zawierającego akomodacyjną wahadłową sygnalizację świetlną,
  • rozbiórkę istniejącej nawierzchni na obiekcie wraz z izolacją przeciwwodną płyty pomostowej,
  • wykonanie nowej izolacji płyty pomostu,
  • wykonanie warstwy wiążącej z asfaltu lanego,
  • ułożenie siatek geokompozytowych, wzmacniających nawierzchnię na obiekcie,
  • wykonanie bitumicznej warstwy ścieralnej na obiekcie.

Zadanie finansowane ze środków Gminy Wrocław, wykonawcą będzie firma PW RADPOL Sp. z o.o. Koszt inwestycji to ponad 480 tysięcy złotych. Termin realizacji wynosi od 4 do 6 tygodni.

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu

Dodaj komentarz

Komentarze (0)